LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vad kan man hinna på 7 veckor i kropps förändring?
2014-06-02,08:30, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-06-02,08:31 av {2} Mindful.)
Inlägg: #1
Vad kan man hinna på 7 veckor i kropps förändring?
Tjena allihopa!

(Vet att detta inte är optimalt, ser bara just nu kortsiktigt! Tar det långsiktiga efter sommaren med bulk och träning)

Nu har man laddat på en god mage och vackra former under vintern och våren.
Jag har levt gött och mått som en kung men nu skall man leva som en slav på mindre mål och hårdare träning.

Jag vet vilken typ av mat man skall äta: Min mat tråd!

Tänker var att köra riktigt högt protein och lågt med kcal.
Men självklart kommer jag tappa muskler.

Är det någon som har tips på ett bra proteinpulver med lågt kcal innehåll?
Skulle även vilja ha hunger dämpade medel då jag har ett sådant jävla temperament när jag känner hunger. (Spelar ingen roll om lagligt eller inte, inte amfetamin)

Sedan vilket hade ni kört som träning:

Spelar fotboll 2 dagar i veckan och gym 3 dagar
Gym 5 dagar
Löpning 3 och fotboll 2

Har tid att lägga på träningen och kroppen då jag alltid är ledig efter klockan 16 senast!

Så vad tror ni om min upplägg på en snabb deff/bantning typ?

//Aioo
Keep it up!
2014-06-02,10:24,
Inlägg: #2
RE: Vad kan man hinna på 7 veckor i kropps förändring?
Vikt längd och ca bf % ?
2014-06-02,11:36, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-06-02,11:44 av {2} Mindful.)
Inlägg: #3
RE: Vad kan man hinna på 7 veckor i kropps förändring?
Kan lägga upp bild senare, men enligt denna listan [Image: Body-Fat-Infographic3.jpg] skulle jag vilja svara mellan 17-20!

Jag hoppas väl på att få ner mig till än kanske 13-15%!
//Aioo
Keep it up!
2014-06-02,11:45, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-06-02,11:50 av {2} confused....)
Inlägg: #4
RE: Vad kan man hinna på 7 veckor i kropps förändring?
Det ska nog vara möjligt på 7veckor om du satsar seriöst på kost och träning.


Och jag hade satsat på gym 3dagar och löpning(fotboll) 2dagar. Eftersom löpning är inte optimalt fettförbrännande, intervallträning och låg intensiv "cardio" dvs gå fort så du andas tungt är vad jag vet dom två bästa fettförbrännande tränings alternativen. Där gå är snäppet bättre än intervall men båda är bra.

Kör du interval ska du köra kanske 12-15min, alltså inte för länge. Medans när du går ska du köra 45-60min.


Fotboll 2dagar och gym 3dagar där du avslutar dina gympass med 12-15min intervall på cykeln och sen går du i rask tackt på löpbandet i 30-40min.

Kombinera det med att räkna kalorier så du ligger på 500-600kcal i underskott och du kommer se fettet smälta av.
2014-06-02,13:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-06-02,13:20 av {2} Silentshot.)
Inlägg: #5
RE: Vad kan man hinna på 7 veckor i kropps förändring?
När du säger hungerdämpande så är ju efedrin de närmsta som jag kan tänka på, som är olagligt men som är känt i fitnesskretsarna, vet inte hur pass vanligt det är nuförtiden men förr i tiden var riktigt poppis förut i gym- och fitnessvärlden.

Men personligen skulle jag nog kört på kost som mättar bra istället. Finns en del trevliga som otrevliga biverkningar utav efedrin, såsom hjärtklappningar. Även om den är relativt lätt, vid låga doser. Och om du nu skulle vilja köra effe så kör det inte kombinerat med motionsträning, har aldrig testat personligen men vad jag vill minnas så kan de vara kasst för hjärtat, det spurtar iväg.


Angående kosten så kan alternativ till potatis vara en idé, t.ex broccoli med kött. Keso (lätt), Kvarg, fun light, vitamintillskott (?), etc. Köp en matvåg och väg ditt intag är väl det bästa du kan göra, sen tycker jag personligen man får en bra koll på ett ungefär hur mycket man ska ha i sig, om man t.ex äter ute och inte har tillgång till vågen, efter ett tag.

Det finns även en mobilapp som heter Lifesum: http://lifesum.com/
Som kan vara bra att ha med sig för att notera sitt intag, vill man ha mer detaljerat såsom kolhydrater, fett, protein, vitaminer etc, så måste man bli prenumerant.
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2014-06-02,17:19,
Inlägg: #6
RE: Vad kan man hinna på 7 veckor i kropps förändring?
(2014-06-02,11:45)confused... Skrev: Det ska nog vara möjligt på 7veckor om du satsar seriöst på kost och träning.


Och jag hade satsat på gym 3dagar och löpning(fotboll) 2dagar. Eftersom löpning är inte optimalt fettförbrännande, intervallträning och låg intensiv "cardio" dvs gå fort så du andas tungt är vad jag vet dom två bästa fettförbrännande tränings alternativen. Där gå är snäppet bättre än intervall men båda är bra.

Kör du interval ska du köra kanske 12-15min, alltså inte för länge. Medans när du går ska du köra 45-60min.


Fotboll 2dagar och gym 3dagar där du avslutar dina gympass med 12-15min intervall på cykeln och sen går du i rask tackt på löpbandet i 30-40min.

Kombinera det med att räkna kalorier så du ligger på 500-600kcal i underskott och du kommer se fettet smälta av.
Jasså trodde intervall skulle vara den mest effektiva träningen för att bränna fett eller att man kör ren styrketräning.

(2014-06-02,12:25)Toledo Skrev: Istället för proteinpulver rekommenderar jag kvarg och funlight i.
Tycker ju det blir så in åt helvete segt efter 2-3dagar haha
tycker det är lättare att bara hålla för näsan och svepa istället Big Grin

(2014-06-02,13:13)Silentshot Skrev: När du säger hungerdämpande så är ju efedrin de närmsta som jag kan tänka på, som är olagligt men som är känt i fitnesskretsarna, vet inte hur pass vanligt det är nuförtiden men förr i tiden var riktigt poppis förut i gym- och fitnessvärlden.

Men personligen skulle jag nog kört på kost som mättar bra istället. Finns en del trevliga som otrevliga biverkningar utav efedrin, såsom hjärtklappningar. Även om den är relativt lätt, vid låga doser. Och om du nu skulle vilja köra effe så kör det inte kombinerat med motionsträning, har aldrig testat personligen men vad jag vill minnas så kan de vara kasst för hjärtat, det spurtar iväg.


Angående kosten så kan alternativ till potatis vara en idé, t.ex broccoli med kött. Keso (lätt), Kvarg, fun light, vitamintillskott (?), etc. Köp en matvåg och väg ditt intag är väl det bästa du kan göra, sen tycker jag personligen man får en bra koll på ett ungefär hur mycket man ska ha i sig, om man t.ex äter ute och inte har tillgång till vågen, efter ett tag.

Det finns även en mobilapp som heter Lifesum: http://lifesum.com/
Som kan vara bra att ha med sig för att notera sitt intag, vill man ha mer detaljerat såsom kolhydrater, fett, protein, vitaminer etc, så måste man bli prenumerant.

Efedrin har jag varit inne på innan men har hört mycket det senaste att det för tillfället inte finns något bra att få tag i.
Sedan så är det ju inte det bästa för hjärtat, men det är ju inte speciellt många saker inom sådana tabletter.

Vitaminer kör jag nästan dagligen endast någon dag jag glömmer av då det hjälper mot min näsblod.
Vet ungefär vilken mat jag skall äta måste bara minska mina portioner och mängden fett och kcal (socker).

Jag orkar inte pilla med någon app behöver minska mitt mobil användande redan som det är.
Får bara vara mer noga med min mat och hur mycket jag stoppar i mig.

//Aioo
Keep it up!
2014-06-02,18:40, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-06-02,18:46 av {2} Tenga.)
Inlägg: #7
RE: Vad kan man hinna på 7 veckor i kropps förändring?
Du vill alltså få ner BF till sommaren, korrekt? Lite sent när det är Juni dock, men bättre sent än aldrig Big Grin

Spontant låter det som du kör jävligt mycket! Hur ofta vilar du?
Imo håll det till cardio samt gym enbart om du kan. Deffa är inte kul man tappar en del muskler, jag gjorde iaf och vetefan om jag kommer köra någon mer regelrätt "deff" på ett bra tag, hellre stay lean all year round med balans typ.

Och ang hungestdämpande medel, varför inte affe? Du var väl inte helt obekant med centralstimulanta om jag inte missminner mig?

Sen är inte affe något magiskt medel mot hunger heller ärligt talat, i skrivande stund har jag intagit visserligen rätt små mängder, men en del affe ändå för att finisha det sista skolarbetet över dagen samt söka jobb, och sitter i skrivande stund o sveper i mig en fet jävla portion köttfärsås utan problem Big Grin

Så om du har skit som behöver göras, städa, diska eller whatever grejer du vill göra men inte pallar/aldrig tar tag i så kör du två flugor i en smäll.

Men om du inte vill köra det så, då äre så såklart!

Är dock nyfiken på vad exakt som du ogillar med det? Efedrin finns ju annars men det är ju i princip samma sak, även den legala statusen. Om du vill hålla dig inom lagens ramar så är det nog rätt kört oavsett, gymgrossistens fatburn pills osv är rent skitsnack om du frågar mig Smile

(2014-06-02,12:25)Toledo Skrev: Istället för proteinpulver rekommenderar jag kvarg och funlight i.
Fast va? Hur kan du se det som ett supplement till prottepulver? Två helt skilda saker i min mening.

Mängden protein i en kvarg är marginellt i jämförelse mot en protteshake.

30g prottepulver, 118kcal ger dig 23.7(!)gram protein. 118kcal är inte direkt mycket av ens dagliga intag.

En kvarg 75kcal visserligen lite kalorier, men sen är det också bara 12g protein i en kvarg, och äta mer än en om dagen är en plåga imo.

Sen kan man definitivt skippa o köra PP om man bara äter ordentligt med kött, men dom dagar du inte får i dig så klart man kan dra en shake.

Ett vinnande koncept är en fet jävla stek och sen bara sallad till, grymt nice på sommaren =)
2014-06-02,21:31,
Inlägg: #8
RE: Vad kan man hinna på 7 veckor i kropps förändring?
(2014-06-02,17:19)Aioo Skrev: Jasså trodde intervall skulle vara den mest effektiva träningen för att bränna fett eller att man kör ren styrketräning.


//Aioo

Både ja och nej.

På kort tid är det effektivast men det övergår fort till cardio träning där fettförbränningen inte är lika effektiv. Så man hinner inte bränna så väldigt mycket före det övergår att vara effektivare att gå.

Därför köra interval 12-15min sen gå efter det. Eller eventuellt bara gå.

Bodybuilders t.ex, dom går iprincip bara när dom bränner fett, eftersom det är effektivast när det gällar bränna andel fett samtidigt som behålla muskelmassa. Sen hade dom säkert kunnat köra intervall 12-15min först sen gå efter det, hade bränt fett snäppet fortare då men då hade dom samtidigt förlorat lite mer muskler vilket är en big no-no.

Men för TS och dom flesta hobbygymmare är det inte lika vitalt med dom extra grammen muskelmassa.
2014-06-03,08:31,
Inlägg: #9
RE: Vad kan man hinna på 7 veckor i kropps förändring?
(2014-06-02,18:40)Tenga Skrev: Du vill alltså få ner BF till sommaren, korrekt? Lite sent när det är Juni dock, men bättre sent än aldrig Big Grin

Spontant låter det som du kör jävligt mycket! Hur ofta vilar du?
Imo håll det till cardio samt gym enbart om du kan. Deffa är inte kul man tappar en del muskler, jag gjorde iaf och vetefan om jag kommer köra någon mer regelrätt "deff" på ett bra tag, hellre stay lean all year round med balans typ.

Och ang hungestdämpande medel, varför inte affe? Du var väl inte helt obekant med centralstimulanta om jag inte missminner mig?

Sen är inte affe något magiskt medel mot hunger heller ärligt talat, i skrivande stund har jag intagit visserligen rätt små mängder, men en del affe ändå för att finisha det sista skolarbetet över dagen samt söka jobb, och sitter i skrivande stund o sveper i mig en fet jävla portion köttfärsås utan problem Big Grin

Så om du har skit som behöver göras, städa, diska eller whatever grejer du vill göra men inte pallar/aldrig tar tag i så kör du två flugor i en smäll.

Men om du inte vill köra det så, då äre så såklart!

Är dock nyfiken på vad exakt som du ogillar med det? Efedrin finns ju annars men det är ju i princip samma sak, även den legala statusen. Om du vill hålla dig inom lagens ramar så är det nog rätt kört oavsett, gymgrossistens fatburn pills osv är rent skitsnack om du frågar mig Smile

Ja en av anledningarna är att jag kör några mil om dagen i bil.
Sedan tycker jag det är något man skall använda med respekt, alltså inget som skall användas till bantning eller vid jobbet.

//Aioo
Keep it up!
2014-06-03,10:30,
Inlägg: #10
RE: Vad kan man hinna på 7 veckor i kropps förändring?
(2014-06-03,08:31)Aioo Skrev: Ja en av anledningarna är att jag kör några mil om dagen i bil.
Sedan tycker jag det är något man skall använda med respekt, alltså inget som skall användas till bantning eller vid jobbet.

//Aioo
Sant, eller överhuvudtaget, att använda saker med måtta är ganska bra tumregel overall (jag vet att du haft lite samma problem som mig med gräs, fan vilken hatkärlek man har till den drogen Big Grin ) .

Men ja alltså fuck magic pills, ska du gå ner så äre ju kosten som är A och O. Vill du så går det utan problem!
2014-06-03,13:03, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-06-03,13:12 av {2} tcepser.)
Inlägg: #11
RE: Vad kan man hinna på 7 veckor i kropps förändring?
Icas lättkvarg är den godaste IMO. äter en om dagen till frukost. Blandar i frusna hallon och blåbär som jag micrat lite så att de går att mosa. bären skall vara så kalla att de knappt går att mosa med en sked, då är det som godast.

55kcal x 2.5 = 137.5 kcal
10 g protein x 2.5 = 25 g protein.

Sen tillkommer lite även för bären men de orkar jag ej räkna in eftersom jag aldrig väger bären.

Detta funkar även bra till mellanmål.



Ett tips, ät sånt som du blir mätt av men som innehåller så lite kcal som möjligt.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}