LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Bygga rapport
2014-07-04,14:37,
Inlägg: #1
Bygga rapport
Tycker själv att jag saknar rapport i vissa interaktioner och skulle vilja lära mig mer hur det fungerar.

Rapport antar jag är comfort + trust?

Tycker överlag det jag hittar på nätet är rätt okonkret.

Härma kroppsspråk är en grej som iofs är väldigt konkret. Commonalities och emotions brukar också komma upp, men det brukar oftast inte förklaras hur man t.ex hittar commonalities.

Finns det någon bra bok eller liknande om detta, eller har ni några tips. Jag vill som sagt ner på detaljnivå, så att jag får en större förståelse för varför jag lyckas skapa rapport i vissa lägen och varför inte i andra.
2014-07-04,18:21,
Inlägg: #2
RE: Bygga rapport
Har en riktigt bra bok om detta! Ska kolla upp namnet så fort jag kommer hem så skriver jag det här sen
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-07-04,20:22,
Inlägg: #3
RE: Bygga rapport
Jag måste vara CP för har slösurfat här i typ 6 månader utan att fatta vad fan rapport är för något?

Jag hälsar på en tjej, tittar henne i ögonen med lite busigt leende och försöker sedan så snabbt som möjligt skapa en skämtsam vibe mellan oss där jag återkommer till att sätta in henne i ett fack och skoja med henne om det; Typ att hon är en nunna, eller tvärtom att hon är en super slampa som försöker supa ner mig för att ligga med mig.

Det är i princip hela mitt game, jag har aldrig förstått vad alla små detaljer i flörtandet kallas :/
2014-07-04,20:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-07-04,20:49 av {2} vinividivici.)
Inlägg: #4
RE: Bygga rapport
(2014-07-04,18:21)Evilvalle Skrev: Har en riktigt bra bok om detta! Ska kolla upp namnet så fort jag kommer hem så skriver jag det här sen

Göttans Valle, hoppades på att du skulle svara på denna! Langa gärna namnet Smile.

Tycker överlag att det känns som att det inte tas upp tillräckligt detaljerat i "puaböcker" och kanske även därför en hel del folk inte lyckas, pga att de har svårt att förstå den sociala interaktionen. Men vad vet jag.

(2014-07-04,20:22)Nicki Skrev: Jag måste vara CP för har slösurfat här i typ 6 månader utan att fatta vad fan rapport är för något?

Jag hälsar på en tjej, tittar henne i ögonen med lite busigt leende och försöker sedan så snabbt som möjligt skapa en skämtsam vibe mellan oss där jag återkommer till att sätta in henne i ett fack och skoja med henne om det; Typ att hon är en nunna, eller tvärtom att hon är en super slampa som försöker supa ner mig för att ligga med mig.

Det är i princip hela mitt game, jag har aldrig förstått vad alla små detaljer i flörtandet kallas :/

Nicki: Du byggde rapport med killarna i denna tråden - http://www.casanovalounge.se/showthread.php?tid=2885

Därav min fråga i sista inlägget i den tråden.

Den flörtiga viben du snackar om, kan nog klassificeras som push-pull.
2014-07-05,03:41,
Inlägg: #5
RE: Bygga rapport
Blev aldrig att jag kom hem och satte mig vid min burk idag (igår), kollar upp namnet idag på eftermiddagen!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-07-05,11:10,
Inlägg: #6
RE: Bygga rapport
(2014-07-04,20:22)Nicki Skrev: Jag måste vara CP för har slösurfat här i typ 6 månader utan att fatta vad fan rapport är för något?

Jag har förstått det som förmågan att relatera till nån, vilket skapar tillit och förståelse. Om man har ett gemensamt intresse är det en enkel väg att bygga rapport, även om det inte är en nödvändig väg.

Har du tänkt på att bästa vänner ofta "synkar" varandras sätt att snacka, deras humor, samtalsämnen, kanske till och med TEMPOT på rösten e t c? Det är för att de har stark rapport med varandra.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-07-05,20:12,
Inlägg: #7
RE: Bygga rapport
Ok bokens namn är:

7 Responses for Rapport - How to build bullet-proof rapport
Av nån som heter "Tung".

Bra skit iaf.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-07-05,22:39,
Inlägg: #8
RE: Bygga rapport
Finns här: http://www.scribd.com/doc/19090478/7-Res...or-Rapport
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2014-07-06,17:42,
Inlägg: #9
RE: Bygga rapport
Sorry att jag fyller på med fråga innan jag kollat upp boken Valle syfta på men efter det du skrev TITN, så förstod jag det som rapport är kemin mellan personer? Stark rapport är samma som stark samhörighet/kemi?
2014-07-06,21:50,
Inlägg: #10
RE: Bygga rapport
Tack för boknamn, länkar, etc!
2014-07-06,22:26,
Inlägg: #11
RE: Bygga rapport
Rapport är intressant,
Vet ett par i min klass som typ bara visar rapport med en så att det nästan blir vidrigt och irriterande. Inte bara mot mig utan det är mot andra också som man har observerat. Inte ett enda ont ord eller ett uns av "inskränkthet" i konversiationen.
Likadant som att ens egna mormor är en höjdare på att skapa rapport.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2014-07-11,02:16, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-07-11,02:17 av {2} ångest101.)
Inlägg: #12
RE: Bygga rapport
(2014-07-04,20:22)Nicki Skrev: Jag måste vara CP för har slösurfat här i typ 6 månader utan att fatta vad fan rapport är för något?

Jag hälsar på en tjej, tittar henne i ögonen med lite busigt leende och försöker sedan så snabbt som möjligt skapa en skämtsam vibe mellan oss där jag återkommer till att sätta in henne i ett fack och skoja med henne om det; Typ att hon är en nunna, eller tvärtom att hon är en super slampa som försöker supa ner mig för att ligga med mig.

Det är i princip hela mitt game, jag har aldrig förstått vad alla små detaljer i flörtandet kallas :/

Vadå tänker du tjejen som en skådespelare eller lustig figur så att du blir att le/rollspela automatiskt? Typ som att om man ska dejta en tjej så hittar du på något fack att placera henne i och ett scenario typ "Hon är vrålkåt och vill bara knulla"

Eller något sjukt typ "Hon är min lärare, min uppgift är att lyssna"

Eller säger du det rakt ut till dom? Fattar inte :/
2014-07-11,18:31,
Inlägg: #13
RE: Bygga rapport
(2014-07-11,02:16)ångest101 Skrev: Vadå tänker du tjejen som en skådespelare eller lustig figur så att du blir att le/rollspela automatiskt? Typ som att om man ska dejta en tjej så hittar du på något fack att placera henne i och ett scenario typ "Hon är vrålkåt och vill bara knulla"

Eller något sjukt typ "Hon är min lärare, min uppgift är att lyssna"

Eller säger du det rakt ut till dom? Fattar inte :/

Nej, jag berättar alltså det för henne.. Eller jag anklagar henne för att vara det.

För att ta ett exempel så går jag in för att ta en öl men kommer tillbaks med vars en shot och när hon först inte vill ha så kallar jag henne för en "tråkig nunna", "barnglin" what ever liksom. Sen när hon dricker den skojar jag om att hon visst gjort det många ggr förut. Sen när hon kommer tillbaka med shots så skojar jag om att hon försöker supa mig under bordet och att jag inte kan hålla takt med galna alkisar som hon osv..

Ganska banalt men så jävla effektivt. Efter detta har ni stark Connection att skoja vidare på hela kvällen och du kommer få sjukt stark respons från henne hela tiden.

Nu när jag skrev detta klarna det sig för mig så nu fatta jag vad rapport är,. haha lol.
2014-07-11,22:22,
Inlägg: #14
RE: Bygga rapport
(2014-07-11,18:31)Nicki Skrev: Nej, jag berättar alltså det för henne.. Eller jag anklagar henne för att vara det.

För att ta ett exempel så går jag in för att ta en öl men kommer tillbaks med vars en shot och när hon först inte vill ha så kallar jag henne för en "tråkig nunna", "barnglin" what ever liksom. Sen när hon dricker den skojar jag om att hon visst gjort det många ggr förut. Sen när hon kommer tillbaka med shots så skojar jag om att hon försöker supa mig under bordet och att jag inte kan hålla takt med galna alkisar som hon osv..

Ganska banalt men så jävla effektivt. Efter detta har ni stark Connection att skoja vidare på hela kvällen och du kommer få sjukt stark respons från henne hela tiden.

Nu när jag skrev detta klarna det sig för mig så nu fatta jag vad rapport är,. haha lol.

Låter väl ganska bra, fler exempel på rollen som du satt på tjejerna? Smile
2016-07-30,17:11,
Inlägg: #15
RE: Bygga rapport
Jag har kört ibland ett yrke typ "du jobbar säkert som polis pga bla bla bla ser ut som att du passar som det". Två ggr iaf kan jag minnas att de tyckte det var hysteriskt roligt av någon anledning, ena gissade jag forskare, den andra polis, det var inte rätt förstås men det gick hem.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Hur länge boostar ni tjejen innan ni bryter rapport? el bueno 28 12,406 2013-01-28,21:10
Senaste inlägg:: Cogo

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}