LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hård kuk av kaffe?
2014-09-10,11:04,
Inlägg: #1
Hård kuk av kaffe?
Tja!


Måste bara fråga om det är någon annan som upplevt detta?
Flera morgnar har jag upptäckt, att när jag dricker kaffe så blir jag oftast kåt som en jävla tjur och RIKTIGT granithård och större ( i och med hårdheten ).
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2014-09-10,11:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-09-10,11:52 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #2
RE: Hård kuk av kaffe?
Svårt att tro att man långsiktigt blir det av kaffe, då kaffe triggar lös dopamin (därmed finner jag det även rimligt att det kan överstimulera dopaminreceptorer).

Kortsiktigt dock är det möjligt av skälet dopamin. Kanske även för att man blir mer vaken av det (eftersom koffeinet konkurrerar ut adenosin genom att binda upp sig på dess receptorer)?

Eller så är det en fet placebo. Big Grin

EDIT: jag tror huvudanledningen är serotonin som även det stimuleras av koffein. Om serotonin och sexualitet:

Citat:Serotonin (5-HT) is primarily inhibitory, although stimulation of 5-HT(2C) receptors increases erections and inhibits ejaculation, whereas stimulation of 5-HT(1A) receptors has the opposite effects: facilitation of ejaculation and, in some circumstances, inhibition of erection. 5-HT is released in the anterior lateral hypothalamus at the time of ejaculation.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15488546

Intressant!
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-09-10,12:10,
Inlägg: #3
RE: Hård kuk av kaffe?
I see, skulle kunna vara anledningen. Sanningen är att jag vart och fortfarande är lite halvdepprimerad till och från, inget jag fått medicin mot, endast mot panikångest vilket innebär att jag fått andra substanser än SSRI.

Jag har märkt att jag, efter att blivit depprimerad, blivit mycket känsligare mot olika substanser, t.ex koffein, alkohol etc. Så nåt är det ju uppenbarligen.

Runkar jag 3-4ggr om dagen kan jag känna mig helt slut, spänd och nerstämd och vill bara krypa ner under täcket för att isolera mig. (En god anledning till att undvika det, NoFap). Dricker jag alkohol kan jag känna mig lika dåsig 2-3 dagar efteråt. Kanske borde kolla upp att ytterligare och eventuellt testa en svag dos utav nåt SSRI. Både min bror och mor är trots allt diagnostiserade för depression och bipolär, något läkarna och psykologen jag träffat konstaterat inte alls är säkert att jag ärvt. Möjligt att jag har någon mildare form, typ Dystymi.

Hållt på att självforska och bolla med läkarna ett jädra tag nu. Gjort hälsoundersökning, mina nivåer var helt normala även där inkl. testo.
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2014-09-10,12:19,
Inlägg: #4
RE: Hård kuk av kaffe?
Tydligen ska kakaobönor med bra kvalite vara näringsrikt, så kan vara en positiv effekt utav de. Om det är vanligt kaffe, vettisjutton
2014-09-11,02:47, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-09-11,02:47 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #5
RE: Hård kuk av kaffe?
För mkt koffein ger motsatt effekt för mig. 1 kopp, inte mer.
Upplever inte det du beskriver alls tyvärr ens av en liten dos.

//En extremt koffeinkänslig
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-28,15:04,
Inlägg: #6
RE: Hård kuk av kaffe?
Upplever samma sak som dig Silentshot! Jag blir jävligt energisk av kaffe och därmed en jävla beast också! Jag kan inte dricka kaffe efter klockan 17 för då ligger jag och stirrar i taket hela natten! Helt sjukt!
2014-12-28,15:20,
Inlägg: #7
RE: Hård kuk av kaffe?
japp. får stånd efter lunchen om jag dricker kaffe, annars inte hahha
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2015-05-21,15:40,
Inlägg: #8
RE: Hård kuk av kaffe?
http://nyheter24.se/nyheter/forskning/79...andet-hart

Inte bara jag som uppmärksammat detta Big Grin
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Blir inte hård! Madrock 20 12,164 2014-03-26,19:31
Senaste inlägg:: russel
  Girls: I want that dick so hard, trust me. TobiasK 11 4,754 2012-10-29,09:43
Senaste inlägg:: manwhore

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}