LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Frustrerad över min feghet/utveckling
2014-11-14,22:23,
Inlägg: #1
Frustrerad över min feghet/utveckling
*Skriver detta både här och på c-r bara för att det kan vara rätt så olika åsikter.

Tjaa, nu har jag ännu en gång "fegat ur" och valt comfort istället för att våga, känner mig som skit ungefär och vill ha råd, tips, bara skriva av mig.

Detta verkar bli lite långt eller bara känns så för att jag skriver på mobilen.
Om mig just nu: Just nu jobbar jag rätt mycket, jag tränar 3-4 gånger i veckan, har kört noFap i ca 40 dagar (inge runka/inge porr), jag har tyvärr faktiskt inte haft ligg på lite över ett år (känns helt SJUKT att det faktiskt är så länge sedan men så är det), har inte druckit alkohol på flera månader och har mediterat sen några veckor tillbaka varje dag.

Bakgrund: Jag har klippt mig hos samma frisör ställe sen jag var typ 14, är nu 23, samma kille har klippt mig sen dess förutom då och då när hans kollega, som allt detta handlar om, har gjort det, hon har fina former och jag har märkt av lite vibbar nu bara senaste året från hennes sida, fnittrar mycket, skojar runt med mig, har gett mig rabatt på typ 100:- på en produkt där, lekfull stämning helt enkelt.

Senaste gången jag klippte mig höll båda på med mitt hår, yada yada
Killen: Är du singel grabben?
Jag: Mm jag tänkte ta hennes nummer här bakom dig
*tjejen fnittrar*
Han: Hon? Hon är ju lebb"
Tjejen: Neej varför säger du så? Om jag är lebb så är du bög.
Han: Jag bara skojar.

Sen klipps det vidare, jag frågar henne nångång under tiden "Så när blev du lebb?" och får svar "Neej jag är inte det, vet inte varför han säger så"

Efter klippet börjar killen prata om att det ser ut att gå bra för mig med träningen, att jag har sjysst fysik och han säger att han skulle vilja att hans kropp såg ut som min, han säger detta framför henne, han höjer mig alltså rätt hårt (och nej han är inte gay eller bi) Wink

Dem hade tydligen precis börjat köra på mitt gym och vi snackar om att vi får ses där osv.

Det går tre dagar och jag är förbannad på mig själv för att jag inte tog hennes nummer där och då när vi höll på och pratade om det, jag tänker att jag bara ska jobba klart och sen gå upp till salongen och säga till henne att jag vill ha hennes nummer, jag tänker på det mycket under dagen (inte bra), ibland känns det positivt (ja hon kommer fan bli glad att någon går in och gör något sånt, hon jobbar mycket och vill säkert att något sånt ska hända) och oftare negativa tankar (nej det går fan inte, blir helt skumt, hon är typ 30 varför skulle hon ge det till mig).

Mitt arbetspass slutar och jag börjar gå ditåt (samma väg som till gymmet), blir skitnervös och ringer upp min polare för att jag får hjärnsläpp och inte vet vad fan jag ska göra, vi snackar och han pushar mig, jag lägger på och är precis runt hörnet och bara kan inte gå längre, mina ben bara står stilla, det känns så stelt för att jag gör det jag skulle gjort för tre dagar sen, rytmen är borta.

Jag tänker mycket och bestämmer mig för att göra det jag inte skulle göra, träna och SEN gå dit. Jag tränar, blir klar och går ditåt och dem har stängt tidigt, inte för att jag trodde att jag skulle gå in även om dem hade öppet.

Jag hatar mig själv igen, fortsätter jobba och träna i en-två veckor, tänker att jag ska fixa det om jag möter dem där, idag tränade jag, gick till ovandelen för att avsluta med löpning och 4 löpmaskiner till vänster springer dem, killen närmst, han hälsar och vi börjar småsnacka lite, kan knappt se tjejen, så börjar det igen, under min 10 minuters löpning blir det väldigt mycket tankar om vad fan jag ska göra.
Tänkte bara köra klart, gå fram dit hon joggar och säga "[namn], du var singel och inte lebb eller hur? ge mig ditt nummer"

Min löpning är klar och jag går och stretchar istället, går sen fram, pratar lite om hur länge dem motionerar om dem inte ska träna också, lite snack om det sen går jag och byter om, kommer hem och nu ... typ känner jag mig lika skit igen.

Har det blivit för mycket fokus på denna tjej, ska jag glömma henne eller bara vänta längre tills att jag tillslut bara vågar?

Jag vill att nofap saken ska börja "hjälpa", att det verkligen ska tvinga mig till at ta kontakt, typ som om man reser ensam så tvingas man till att ta kontakt annars får man ingen att prata med.

Råd osv om allt detta tar jag gärna emot, känns som att jag blåste det stort bara genom att inte ta hennes nummer direkt.

Förövrigt går träningen bra, jag känner mig energifull på dagarna men jag går typ aldrig ut på krogen, är mest jobb/träning/äta/sova/slappa/meditation nu.

Skulle helst av allt vilja lämna landet och ta en lång resa någonstans men jag är helt låst här nu.
2014-11-14,23:24, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-11-14,23:26 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #2
RE: Frustrerad över min feghet/utveckling
Öppna 30 andra tjejer och gå efter nummer, sen komme du inte känna att hon är speciell längre och då blir allt mycket lättare. Du har fastnat i ett dåligt psykologiskt ställe, alla har varit där så oroa dig inte. Men du måste inse att din påbörjan till "besatthet" är dålig och det bästa botmedlet är att prata med andra tjejer. Sen kommer du utan problem kunna snacka med frisörskan från en bättre grund.

I övrigt så var försiktig med servicetjejer. En bra kvinnlig försäljare utnyttjar nästan alltid flört för att få kunder och sälja mer. Det kan också var till din fördel dock, eftersom hon inte vill förlora dig som kund kommer hon mer troligt ge dig hennes nummer. Men ta en helg och gå ut och öppna andra tjejer, sen efter det kan du återgå till frisörska om du vill.

Tro mig dock. Vi har nästan ALLA varit samma situation och jag kommer högst troligen befinna mig i den situationen snart igen, men det gäller att vara självkritisk och inte lita på sin hjärna. Ut o öppna bara.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-11-15,00:14,
Inlägg: #3
RE: Frustrerad över min feghet/utveckling
Skönt att höra för det känns så jäkla jobbigt efteråt, jag har inte börjat med daygame ännu men det skulle nog vara väldigt bra för mig.
2014-12-15,21:57,
Inlägg: #4
RE: Frustrerad över min feghet/utveckling
Har knappt tänkt på frisörskan men idag träffade jag på henne, vill bara skriva av, få kommentarer om det behövs.

Går mot nedervåningen för att gymma, ser dem två gå in i gymmet och dem ser mig, jag vinkar in dem.
Zaxi: Kom ner och träna
hb: Nej vi ska upp, kom upp du Smile
(Dem tränar alltid uppe där maskiner och löpband finns och jag kör alltid nedervåningen med fria vikter)
Zaxi: Säg bara som det är, du vill inte vara i närheten av mig
hb: haha
killen: tränar du bara där nere? *random prat*
Hb: Du börjar bli långhårig, kom in och klipp dig.
Zaxi: Mm det börjar bli lite långt.
Hb: Ja kom in imorgon.
Zaxi: Jobbar hela dagen, jag är ledig på torsdag.
Hb: Nej kom på onsdag
Zaxi: Varför?
Hb: Haha Smile *kollar på killen*
Killen: Det blir bättre så
Zaxi: Är du ledig på torsdag?
Hb: Ja jag är ledig på torsdag
Zaxi: Ge mig ditt nummer så kan vi ta det hemma hos dig
Hb: Haha Smile det kommer bli dyrt
Zaxi: Vi ses kanske på onsdag *ejectar och går och tränar nere*

Efter mitt pass går jag alltid upp och springer i 10 min, kommer upp och möter en snubbe jag känner, vi brukar snacka om brudar och gitarrer mest, märker att Hb springer på löpbandet närmst, jag snackar lite mer med vännen sen går jag mot hennes löpband, hon börjar le direkt när jag kommer närmre.
Hon: Så du är här nu.
Jag: klickar på hennes maskin, tar ner tempot.
Hon: Nej sluta Smile *tar bort min hand*
Jag: Det är för snabbt för dig *klickar igen sen går jag för att springa själv*

När jag vart klar hade hon redan gått.

Känns som att jag får IOIs (att jag ska gå när hon jobbar t.ex), samtidigt kanske det blir för mycket plojj från min sida, ge mig numret så kan vi ta det hos dig är ju kul men samtidigt är det inte seriöst nog för att leda till ett nummer, tänkte svänga in på onsdag, behöver ju klippas faktiskt.
2014-12-18,15:43,
Inlägg: #5
RE: Frustrerad över min feghet/utveckling
Gick och klippte mig idag, killen som klippte, hon skulle inte vara där.
Vi börjar snacka.
K: Så har du tjej nu?
Zaxi: Nej ingen, jobbar för mycket hinner knappt träffa folk, du då?
K: Nej ingen här heller, det är mycket jobb här också, nä jag tänkte när du frågade efter kusinens nummer för hon har kille redan.
Zaxi: Jaha okej
K: Ja hon har haft det sen rätt länge tillbaka.

sen pratade vi om annat, kändes skumt på något sätt, och sen dyker hon upp bakom och ska klippa någon fast jag trodde hon var ledig, kände hur jag blev stel och försökte att inte vara det, hälsade på henne sen när jag var klar och gick, blev inte konstigt direkt men min energi förändrades definitivt.

Så, då var det avslutat, om hon verkligen har kille vet jag inte men det spelar ingen roll det var ju tydligt budskap.
2014-12-18,16:34,
Inlägg: #6
RE: Frustrerad över min feghet/utveckling
Nej inget tydligt budskap....

Det är fortfarande game on tills du får ett NEJ av henne.

Killen kanske är avundsjuk. Killen kanske inte vill se henne med dig pga diverse anledning. Tjejen kanske skäms över att säga att hon gillar en kund till sin kollega och kusin så hon ljög?
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-18,20:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-18,20:53 av {2} Zaxii.)
Inlägg: #7
RE: Frustrerad över min feghet/utveckling
Haha nähä? Jag måste ju slänga in att jag hade linne på mig där och när jag hälsade på henne gjorde hon det klassiska "kolla på armen innan hon kollar i ögonen" saken.

Jag tänkte bara att dem måste ha pratat efter min telefon kommentar och hon bad honom säga till mig att hon har pojkvän, men okej.
Däremot tror jag ju inte att hon har det för då hade hon väl sagt det själv och hon har aldrig nämnt någon kille.

Ska jag nämna det om jag träffar på henne ensam att "Jag visste inte att du hade kille" för att se om hon bara håller med det eller om det blir "va jag har ingen kille?"


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Social utveckling, fysisk hälsa å sånt Carragher 3 1,433 2012-10-03,15:31
Senaste inlägg:: tay
  Snabb Utveckling JohnStealth 15 6,134 2012-02-22,17:53
Senaste inlägg:: JohnStealth

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}