LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Överreagerade jag?
2014-12-12,00:58, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-12,01:02 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #21
RE: Överreagerade jag?
[/quote]

MEN DRIVER NÅN MED MIG, SKREV VÄRLDENS BÄSTA MEST TYDLIGA PERFEKTA LÄNGSTA SVAR SÅ FUCKAR HELA SKITEN MED NÅN EJVLA FITT QUOTE SÅ INGET KOMMER MED, Å INTE FAN GÅRE Å BACKA HELLER TYDLIGEN. JEVLA AP GREJER NU BLIRE MER CHOKLADKAKA

(2014-12-12,00:49)kball Skrev: Ahh, now that makes sense. Okey, borde definitivt inte reagerat som jag gjorde. Finns det något att göra åt situationen? Gillar henne så vill ju fortsätta träffa liksom. När/om hon hör av sig, hur ska man bete sig då?

Ya det är inte kört, ligg LÅGT, hör inte av dig, flirta med/träffa andra tjejer. Mkt möjligt hon hör av sig så småningom.

När hon gör det är du som VANLIGT - lättsam, chill, no biggie attityd. Föreslå träff (NÄR HON HÖR AV SIG, DU HÖR INTE AV DIG) and then continue from there.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-12-12,14:37,
Inlägg: #22
RE: Överreagerade jag?
Alright, då är jag med. Ska man nämna något om situationen när man väl ses? Var ju inte alls meningen att det skulle bli såhär. Vad jag ville förmedla var typ "okey, eftersom du är upptagen och kass på att svara så är det upp till dig att styra nästa träff" men det kom ju ut helt fel.
2014-12-12,15:00,
Inlägg: #23
RE: Överreagerade jag?
Tycker du lägger ner för mycket tid och tankar på henne nu.. Tongue All tankerunkande kommer bara göra allt mer stelt sen.

Lyssna på tidigare råd.
2014-12-12,15:54,
Inlägg: #24
RE: Överreagerade jag?
(2014-12-12,14:37)kball Skrev: Alright, då är jag med. Ska man nämna något om situationen när man väl ses? Var ju inte alls meningen att det skulle bli såhär. Vad jag ville förmedla var typ "okey, eftersom du är upptagen och kass på att svara så är det upp till dig att styra nästa träff" men det kom ju ut helt fel.

Nej du ska inte nämna nåt. Återigen, du bryr dig alldeles alldeles för mycket. Kvinnor är till mångt och mycket programmerad för att vara attraherade av män som har HAREM - skulle en man som har ett stort harem av snygga brudar bry sig om sån här skit? NOPE

Att du ens sitter och funderar över detta tyder starkt på att du är mer investerad i "förhållandet" än henne - just nu har hon troligtvis tankarna på något helt annat medans du sitter och försöker tänka ut den perfekta responsen. Bryt detta tankemönster så fort som möjligt om du vill ha så stora chanser som möjligt med denna.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-12-12,15:55, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-12,15:56 av {2} Bubblan.)
Inlägg: #25
RE: Överreagerade jag?
(2014-12-12,14:37)kball Skrev: Alright, då är jag med. Ska man nämna något om situationen när man väl ses? Var ju inte alls meningen att det skulle bli såhär. Vad jag ville förmedla var typ "okey, eftersom du är upptagen och kass på att svara så är det upp till dig att styra nästa träff" men det kom ju ut helt fel.

Nä gör inte det. Om hon tycker det är ett problem så kommer hon ta upp det.

whoops pucktvåa
Life is a game.
2014-12-19,23:11,
Inlägg: #26
RE: Överreagerade jag?
Jag förstår vad ni menar grabbar men för att lära sig hur man ska hantera situationer så måste man ju fråga Wink

Jag har fullt upp så det är inte så att jag tänker på detta hela tiden men ibland såklart. Annars vore man game-skadad. Har inte hört något från henne så jag antar att hon inte vill ses mer. Eller så misstolkade hon vad jag menade med att vi ska "chilla lite".

Hursomhelst, det sista jag skrev var ju att hon kunde höra av sig om hon hade lite ledig tid att ses annars får vi väl se vad som händer framöver. Så jag lämnade ju det lite öppet. Om hon inte hört av sig om en månad eller så, kan jag dra ett sms och bara kolla läget? Eller gott nytt år eller vad fan vet jag lol. Eller ska man bara skita i det och inse att man blivit "dumpad"? Vi kommer ju se varandra IRL titt som tätt så vill hon inte ses mer så borde väl hon sagt det vid det här laget. Aja bara några funderingar, är inte van vid sånna här situationer.
2014-12-19,23:20, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-19,23:24 av {2} confused....)
Inlägg: #27
RE: Överreagerade jag?
Tjejer säger närapå ALDRIG att dom inte vill ses mer. 99/100 så bara ignorerar dom och liknande när dom tappar intresse. Även om du frågar om ett uppriktigt svar så är chansen liten att du får ett. Chansen är faktiskt mycket större att hon säger det hade varit trevligt att ses igen om hon har tappat intresset men ändå fortsätter att svara, för att sen flakea eller aldrig ha tid.

Om det är kört med denna bruden eller inte kan jag dock inte svara på. Men uppriktigt svar av en brud kan du närmast drömma om, det händer iprincip aldrig. Verkar faktiskt som att brudar gör allt dom bara kan för att undvika uppriktiga raka svar, rent generellt då oavsett om hon är intresserad eller inte.

Detta är nog för mig en av som svåraste punkterna med brudar, att vad dom säger ofta inte har något med vad dom känner att göra. Att brudar säger en sak för att sen göra något annat är snarare en regel än undantag.
2014-12-23,01:31, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-23,13:34 av {2} kball.)
Inlägg: #28
RE: Överreagerade jag?
Hmm, jag kanske har haft tur i oturen så att säga men de erfarenheter jag haft så har man alltid pratat när en dejting-relation tar slut. Ja, kanske inte med någon man varit på en dejt med men annars.

En tjejkompis till mig ansåg att med mitt sista meddelande så avslutade jag relationen, då det inte verkade som om jag faktiskt ville ses mer. Men hennes tolkning kan väl inte vara korrekt? (Vet att man inte ska lyssna alltför mkt på tjejers råd)

För isåfall borde jag väl snacka med tjejen i fråga
2014-12-29,04:38,
Inlägg: #29
RE: Överreagerade jag?
On Topic:

I detta fallet kan det mycket väl vara så, beror helt på hur meddelandet såg ut. På dig verkar det som att du skickade ett meddelande som sade ungefär följande:

"Jag bryr mig inte. Vill du mer än jag vill så får du höra av dig [dödsfällan, en brud kommer väldigt sällan hooka på en sån 'ultimatum-liknande' uppställning]. Hur som helst, jag låter dig bestämma [dödsfällan2, få brudar tar den här typen av initiativ utan går hellre på instinkter och det som verkar kul] KTHXBYE!"

När du läser omskrivningen så kanske du inser att chansen att hon svarar med något av värde på ett sånt meddelande är rätt liten. Förmodligen kommer ni höras längre fram.


Off Topic:
Relevant för att förstå hur dynamiken bakom free fucks fungerar. Saker som gamla flammor hookar på.

Passiva lösningar:

- festbilder där kvinnor som är minst lika snygga eller snyggare är med (och er relationsstatus är osäker)
- rippade abs (det kluriga är att visa upp detta utan att framstå som en poser-bög, typ beachvolley på sommaren är grymt bra om man har nån som tar ett foto eller två)
- inlägg på sociala medier som drar mycket uppmärksamhet eller kontroversiella diskussioner (se till att du har rätt, eller framstår som den som styr diskussionen, blir du verbalt whoppad eller är nynasist kan du glömma ligget, dont mention the war)
- en ny frisyr, tatuering, piercing eller något annat som har eventuellt sexuellt värde

kanske viktigast, de proaktiva lösningarna:

- återkopplingen: "hej [namn]! [intresserande fråga som förmodligen kommer få igång en konversation]"
- det möjliga booty callet (förutsatt att det finns sexuell spänning), skickas med fördel mellan 23.30-02.00 ons/fre/lör: "heeey [namn/smeknamn]!" inget annat.
- inbjudan: "tjenare! ska ha fest [eller annan aktivitet] detta datumet, ta med dig lite polare så blir det grymme!"
- vadfansomhelst som naturligt leder till en dejt/aktivitet. Kan va så enkelt som: "wanna fuck"
2015-01-03,23:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-03,23:03 av {2} kball.)
Inlägg: #30
RE: Överreagerade jag?
Okey, en update vore nog på sin plats. Fick ett långt sms idag av henne där hon bland annat skriver att hon fortfarande har känslor för sitt ex och att hon känner sig vilsen och därför inte vill dejta någon nu. Hon skrev också att hon har varit medvetet väldigt upptagen för att slippa processera uppbrottet typ och att det var först nu under julledigheten som hon tagit tag i tankarna.

Hon nämner inget om att vara vänner trots att vi kommer ha kurser tillsammans, även om det är stort antal deltagare så är det oundvikligt att vi kommer springa på varandra.

Vet inte om min överreaktion var hela anledningen till detta men hon dumpade sitt ex i somras och då hade de varit tillsammans i typ 8 år och vi är i 25 års åldern. Så det är ganska naturligt att känna som hon gör, jag klandrar henne inte, hon trodde säkert genuint att hon var redo att gå vidare och börja dejta men så verkade ju inte fallet vara. Nu under jul osv så kommer väl alla gamla minnen och sånt och spökar också.

Men finns det något jag kan göra? Vad ska jag svara på hennes sms först och främst? Min spontana tanke är att inte svara alls. Men det kanske framstår som lite överdrivet sårad. För jag tror att det bara är nostalgi som spökar, vad jag hörde dumpade hon honom för den klassiska 'älskar men inte kär'.
2015-01-04,05:18,
Inlägg: #31
RE: Överreagerade jag?
(2015-01-03,23:02)kball Skrev: Okey, en update vore nog på sin plats. Fick ett långt sms idag av henne där hon bland annat skriver att hon fortfarande har känslor för sitt ex och att hon känner sig vilsen och därför inte vill dejta någon nu. Hon skrev också att hon har varit medvetet väldigt upptagen för att slippa processera uppbrottet typ och att det var först nu under julledigheten som hon tagit tag i tankarna.

Hon nämner inget om att vara vänner trots att vi kommer ha kurser tillsammans, även om det är stort antal deltagare så är det oundvikligt att vi kommer springa på varandra.

Vet inte om min överreaktion var hela anledningen till detta men hon dumpade sitt ex i somras och då hade de varit tillsammans i typ 8 år och vi är i 25 års åldern. Så det är ganska naturligt att känna som hon gör, jag klandrar henne inte, hon trodde säkert genuint att hon var redo att gå vidare och börja dejta men så verkade ju inte fallet vara. Nu under jul osv så kommer väl alla gamla minnen och sånt och spökar också.

Men finns det något jag kan göra? Vad ska jag svara på hennes sms först och främst? Min spontana tanke är att inte svara alls. Men det kanske framstår som lite överdrivet sårad. För jag tror att det bara är nostalgi som spökar, vad jag hörde dumpade hon honom för den klassiska 'älskar men inte kär'.

Nu är jag själv en "nybörjare" men, känslan jag får är väl att svara med att du tycker det är roligt "nej men va kul" eller liknande, börja träffa andra och när ni ser varandra så var glad och hälsa. Men gå vidare sen, få det att se ut som att du inte bryr dig utan ditt liv går vidare med eller utan henne och att allt det roliga händer runt dig.

Så träffa andra om du kan.

Tänker på att du ska följa detta: http://www.c-r.se/forum/showthread.php?t=9439 hoppas det är lungt att jag länkar till c-r Tongue annars kan jag ta bort de. NU är ni väl inte i någon relation? men ser ut som att det är liknande saker som skulle funka i detta läget.
2015-01-04,13:07,
Inlägg: #32
RE: Överreagerade jag?
(2015-01-03,23:02)kball Skrev: Men finns det något jag kan göra?

Ja. Du kan skita i henne, dra lärdom från det här och gå vidare.
kball, ditt egentliga problem ligger inte hos den här tjejen, det ligger i att du inte styrt upp med tillräckligt många andra brudar. Nu har den här tjejen på ditt campus lyckats göra din balle lite varm och mysig och eftersom du inte har några andra brudar som vill styra upp det med dig så är hon det enda du kan tänka på och du är fast i oneitis-träsket.

Gå vidare och ragga på nya nu. Kommer svida lite, men du kommer definitivt bli en bättre man av det, sen ser du till att inte göra samma misstag i framtiden och behåller framet.
2015-01-04,15:56,
Inlägg: #33
RE: Överreagerade jag?
Yep, det var detta som utlöste det hela:

Citat:men nu andra gången som hon inte svara på mitt sms så blev jag sur.

så jag skrev till henne att jag inte har någon större lust att fortsätta höra av mig utan att få svar, hon ber om ursäket och säger att hon har tusen grejer på gång och glömde bort. hon jobbar plus pluggar 200% så visst hon har fullt upp.

Hon gick ifrån att träffa dig för att det var roligt och avslappnat (något som med tiden kunde utvecklats) till att få kalla fötter och känna press (då du blev pissed off då hon inte svarar på något sms, vilket indikerar att du är mer investerad i relationen än hon) - Helt plötsligt går hon från att vara "betuttad" till att rationalisera massa trams om hennes ex etc etc.

Avancera aldrig ett "förhållande" framåt, låt tjejen göra det. Låt TJEJEN ta upp om ni ska ta det till nästa nivå, bli exklusiva etc. Det maskulina vill ha frihet, det feminina vill fånga det maskulina, kontrollera det och göra det till "sitt eget" - När du visar större behov i att bli exklusiva än henne så antar du den feminina rollen och hon kan längre inte "dansa i det feminina" (eller vad fan David Deida eller någon annan spirituell gubbe kallar det, men det är legit).

Det är med absolut största sannolikhet game over ja. Du behöver egentligen inte svara någonting, alternativt "Japp det är lugnt!" som en no biggie.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-01-04,17:28,
Inlägg: #34
RE: Överreagerade jag?
Okej jag förstår, det suger ju. Fast det kändes ändå som att det var hon som avancerade "förhållandet".

lite grejer som jag tror menas med att hon fört "förhållandet" framåt: (är inte så bevandrad inom dejting så det kanske bara är skitsaker)

- hon föreslår att jag kan sova vidare medan hon går iväg till skolan, kan få nyckeln till hennes lägenhet. jag säger nej för jag måste också iväg
- hon som bjudit med mig till tillställningar för att träffa hennes närmsta vänner, hon frågar sedan vad jag tyckte om dem
- hon som tar min hand när vi promenerar
- hon som glömt saker i min lägenhet för att säga "oj jag glömde visst xyx" när vi gått 200 meter därifrån
- hon höll i ett event och bjöd in mig, jag sa att skulle komma förbi om jag hade dit. jag kom aldrig varpå hon vid ett senare tillfälle säger att hon letade efter mig där
- hon som söker upp mig på puben, sätter sig vid mitt bord, söker upp mig i skolan osv.
- hon betalar för mig, taxi, öl osv
- efter första gången vi hade sex så låg jag på rygg och hon på mitt bröst, hon tittar upp och ser mig djupt i ögonen som om hon vore kär. jag får lite panik och tittar bort utan att säga ngt (är inte så skillad i sånna situationer lol)
- jag föreslår att vi drar hem till mig efter första dejten (öl dejt) hon föreslår att vi drar hem till henne istället för det är närmare.

det finns mer grejer såklart men jag har hela tiden haft känslan av att hon har fört "förhållandet" framåt. det har jag lärt mig sen länge att man ska låta tjejen göra. jag har inte gjort något av de här grejerna som hon gjort men däremot har jag varit den ledande i att styra upp träffar
2015-01-04,18:30,
Inlägg: #35
RE: Överreagerade jag?
(2015-01-04,17:28)kball Skrev: Okej jag förstår, det suger ju. Fast det kändes ändå som att det var hon som avancerade "förhållandet".

lite grejer som jag tror menas med att hon fört "förhållandet" framåt: (är inte så bevandrad inom dejting så det kanske bara är skitsaker)

- hon föreslår att jag kan sova vidare medan hon går iväg till skolan, kan få nyckeln till hennes lägenhet. jag säger nej för jag måste också iväg
- hon som bjudit med mig till tillställningar för att träffa hennes närmsta vänner, hon frågar sedan vad jag tyckte om dem
- hon som tar min hand när vi promenerar
- hon som glömt saker i min lägenhet för att säga "oj jag glömde visst xyx" när vi gått 200 meter därifrån
- hon höll i ett event och bjöd in mig, jag sa att skulle komma förbi om jag hade dit. jag kom aldrig varpå hon vid ett senare tillfälle säger att hon letade efter mig där
- hon som söker upp mig på puben, sätter sig vid mitt bord, söker upp mig i skolan osv.
- hon betalar för mig, taxi, öl osv
- efter första gången vi hade sex så låg jag på rygg och hon på mitt bröst, hon tittar upp och ser mig djupt i ögonen som om hon vore kär. jag får lite panik och tittar bort utan att säga ngt (är inte så skillad i sånna situationer lol)
- jag föreslår att vi drar hem till mig efter första dejten (öl dejt) hon föreslår att vi drar hem till henne istället för det är närmare.

det finns mer grejer såklart men jag har hela tiden haft känslan av att hon har fört "förhållandet" framåt. det har jag lärt mig sen länge att man ska låta tjejen göra. jag har inte gjort något av de här grejerna som hon gjort men däremot har jag varit den ledande i att styra upp träffar

Yep, det var på god väg.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-01-04,20:35, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-04,20:44 av {2} kball.)
Inlägg: #36
RE: Överreagerade jag?
Ahh, det suger ju ännu mer. Svarade att det är lugnt, no hard feelings

Aja, får släppa henne

Tack för feedback as always grabbar. Och till Bruno och hans kulspruta till inlägg kan jag säga att jag naturligtvis har flera tjejer på g. Gillar dock oftast en mer än andra (de är plan b,c,d osv). Tänk på att jag skriver ju bara om de tjejer som det går fel/kasst med och att det är den sidan ni ser av mig och inte hela. Att jag ställer en hel del frågor är ju för att man ska kunna lära sig hur man ska hantera diverse situationer och alla dess olika infallsvinklar.
2015-01-05,18:12,
Inlägg: #37
RE: Överreagerade jag?
Grymma tips ni ger ut. Märks att det är proffs som jobbar här!
Har själv varit i denna sitsen och det är riktigt jobbigt.

Hoppas det löser sig TS!
2015-01-07,13:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-07,13:09 av {2} kball.)
Inlägg: #38
RE: Överreagerade jag?
(2015-01-05,18:12)ångest101 Skrev: Grymma tips ni ger ut. Märks att det är proffs som jobbar här!
Har själv varit i denna sitsen och det är riktigt jobbigt.

Hoppas det löser sig TS!

Yeah det är bra grabbar här. Hängde förut på C-R men tyckte att det blev så mkt "gör som du vill bara det är din verklighet" trams istället för mer konkreta råd och förklaringar. Den jag tyckte var riktigt bra där borta var Jester men han verkar inte skriva något längre. Nån som vet vad som hände med honom?

Hoppas också att det löser sig men säger Evilvalle att det är game over så är det game over lol. Känns dock bra att jag visat mig vara, genom att vara chill med det hon skrev, den den maskulina motpolen till hennes känslomässiga berg och dal bana som hon är i nu. Kanske kan det få henne att bli sugen igen framöver.

Är dock lite konfundersam, hon bad inte om att vara vänner eller liknande. Menar hon att hon inte vill ha ngt med mig att göra? D.v.s ska jag inte hälsa på henne? Vi kommer oundvikligen stöta på varandra tillslut.

Naturligtvis grämer man sig, att man klantat bort en grym tjej. Har dock skaffat mig en dejt med en ny tjej till helgen, är dock inte speciellt intresserad även om hon är kanonsnygg. Av hennes sms att döma så är ligga står på menyn och det är ju aldrig fel lol.
2015-01-07,16:12,
Inlägg: #39
RE: Överreagerade jag?
(2015-01-07,13:07)kball Skrev: Yeah det är bra grabbar här. Hängde förut på C-R men tyckte att det blev så mkt "gör som du vill bara det är din verklighet" trams istället för mer konkreta råd och förklaringar. Den jag tyckte var riktigt bra där borta var Jester men han verkar inte skriva något längre. Nån som vet vad som hände med honom?

Hoppas också att det löser sig men säger Evilvalle att det är game over så är det game over lol. Känns dock bra att jag visat mig vara, genom att vara chill med det hon skrev, den den maskulina motpolen till hennes känslomässiga berg och dal bana som hon är i nu. Kanske kan det få henne att bli sugen igen framöver.

Är dock lite konfundersam, hon bad inte om att vara vänner eller liknande. Menar hon att hon inte vill ha ngt med mig att göra? D.v.s ska jag inte hälsa på henne? Vi kommer oundvikligen stöta på varandra tillslut.

Naturligtvis grämer man sig, att man klantat bort en grym tjej. Har dock skaffat mig en dejt med en ny tjej till helgen, är dock inte speciellt intresserad även om hon är kanonsnygg. Av hennes sms att döma så är ligga står på menyn och det är ju aldrig fel lol.

Man kan aldrig vara 100% när det kommer till sånt här men med absolut största sannolikhet skulle jag säga det är game over, ja.

Samtidigt, när jag säger: "man kan aldrig vara 100%!!" - kan det bara ge dig hopp vilket gör att du har svårare att gå vidare och acceptera att det inte blir något mer.

Gå vidare som att det är game over - för det vågar jag nästan garantera att det är. Mot tjejen i fråga är du helt vanlig/normal/trevlig när du träffar på na, du är inte bitter över något för nu dejtar du massa andra snygga or whatever.

Kanske då hon möjligtvis en dag kommer bli intresserad igen - det är dock då du längre inte bryr dig om det öht och kommer således inte ens vilja ha henne tillbaka.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-01-07,17:00, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-07,17:02 av {2} kball.)
Inlägg: #40
RE: Överreagerade jag?
Yeah alltså det är 100% game over, det är jag helt inställd på. Har inte tänkt att kontakta henne eller nått. Min hybris säger mig dock att hon kommer komma letandes efter mig precis som du säger, när man inte längre själv är intresserad. Brukar ju alltid vara så. Och visst, i bakhuvudet finns det ett litet hopp, det ska man inte förneka men för varje ny tjej jag träffar så kommer man beta av den mängden som finns där. Såpass känner jag mig själv

Nu var det ju mitt fel som klantade till det och var needy men jag tror att det inte är helt omöjligt att hon skulle hamnat i en period av tvekan och saknad av exet som hon ju har spenderat typ en tredjedel av sitt liv med ändå. Okej, kanske inte om jag såg ut som johnny depp och hade konstant 100%igt game men nu pratar vi verkligheten här. Så nu triggade jag fram detta hos henne och det var ju kasst, så det kan läsare dra lärdom av lol. Kommer hon fram till att det var rätt beslut att göra slut med exet så kommer hon säkerligen iallafall snegla åt mitt håll igen då hon framade sitt sms som att hon förväntade sig att jag skulle svara något i stil "ta din tid jag väntar på dig tills du vet vad du vill" typ.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}