LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
2014-12-20,23:47,
Inlägg: #1
Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
Som topic, behöver bulka nu i vinter på 3500-4000 kcal, för att spöa min polare till sommarens deff, vi har en tävling kan man säga.
Men maten går inte bra!

Jag har testat följande

1. Äta en uträknad diet och bara STFU och äta, saken är den att man tröttnar på att äta lika även om det är smidigt.

2. Fantasi och räkna kalorier. Det skiter sig ofta pga att man har så mycket att göra under dagarna, så när kvällen kommer, så sitter man med 1000-1500 kalorier kvar att pressa ner....

Har alltid haft svårt att äta mycket, kan klara mig på väldigt lite mat om dagarna. Dricker mycket mjölk, men vet inte varför det blir fel :/

Ta idag som exempel, typiskt exempel.

Frukost - mackor,mjölk,mjölk och shake
Sedan gör jag lite "att göra" saker.
Lunch, räknar och käkar

Men sedan är man ute hela dagen, eller "iväg". Så sitter man här nu igen med 1500 kalorier "kvar"


Vet fan inte vad jag gör för fel, men det går inte bra!

Väger 76 på 189 och tänkte bygga så mycket jag kan till april och sedan deffa, tänkte försöka gå upp till 83 kg, sen cutta till 79


Men strukturen går åt helvete!
2014-12-21,00:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-21,00:24 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #2
RE: Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
1500 på en måltid är ingenting, går nästan hungrig om jag äter mindre än det :p en pannaka på 10 ägg, 2 bananer och 150 gram havregryn = cirka 2000 kcal om du använder rikligt med steksmör. Lite vaniljglass som tillbehör till det och du är i paradiset.

Har innan när jag var yngre och höll på med ulk o deff en del druckit mycket ren olivolja. Tog en eller två dl om dagen. Bara att hålla för näsan, sänka skiten och sen dricka vatten för att få bort smaken.

Testa med olika matscheman. Fler måltider men mindre per gång, eller mindre måltider men mer mat åt gången.

Sen är det svårt att komma in i det där med att äta mycket. Visst, man klarar en till två veckor utan problem, men sen börjar man känna sig sjukt osugen på mat öht. Det krävs lite viljekraft och disciplin så det är bara att vänja sig. Det krävs också mycket planering. Finns inga genvägar.

Du måste vänja magen vid att kunna äta större portioner med. Åt med en bodybuildervän en gång och SATAN va han åt. Jag tycker jag kan äta mycket åt gången men det är fan ingenting gentemot vad den lille (store) skiten på 170 cm kunde äta.

En annan sak jag åt innan mycekt under bulk med var kvarg med olja. Blandade ner 1 dl olja i kvällskvargen så smakade det ingenting (matolja, inte olivolja.)

Så antar att mitt tips kommer ner till att experimentera med oljor på olika sätt.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-21,00:22,
Inlägg: #3
RE: Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
(2014-12-21,00:13)Ragnarök Skrev: 1500 på en måltid är ingenting, går nästan hungrig om jag äter mindre än det :p en pannaka på 10 ägg, 2 bananer och 150 gram havregryn = cirka 2000 kcal om du använder rikligt med steksmör. Lite vaniljglass som tillbehör till det och du är i paradiset.

Har innan när jag var yngre och höll på med ulk o deff en del druckit mycket ren olivolja. Tog en eller två dl om dagen. Bara att hålla för näsan, sänka skiten och sen dricka vatten för att få bort smaken.

Testa med olika matscheman. Fler måltider, eller mindre men många måltider.

Sen är det svårt att komma in i det där med att äta mycket. Visst, man klarar en till två veckor utan problem, men sen börjar man känna sig sjukt osugen på mat öht. Det krävs lite viljekraft och disciplin så det är bara att vänja sig.

Du måste vänja magen vid att kunna äta större portioner med. Åt med en bodybuildervän en gång och SATAN va han åt. Jag tycker jag kan äta mycket åt gången men det är fan ingenting gentemot vad den lille (store) skiten på 170 cm kunde äta.

Ska testa oljeshot då. Har lätt att få i mig protein ca 180g per / dag. Men kommer aldrig upp i 3500-4000 som jag vill ligga på. Egentligen är väl alla kalorier bra, sålänge jag fixar proteinet.

Kan säga att scheman fungerar inte, det blir för enformig mat. Men jag funderar på att ha samma frukost hela tiden på kanske 1500, så har har det iaf!

Jag tror jag måste tillåta mig att äta mer "onyttigt" också.

T.ex om man ligger på 3000 kalorier och har fixat protinet för dagen, men inte "orkar" laga en seriös måltid, då är det väl egentligen bara att ta en ojeshot eller en kladdkaka t.ex...

Får sluta lipa helt enkelt Smile
2014-12-21,00:28, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-21,00:29 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #4
RE: Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
Ja. när du fixat proteinet och fått i dig lite nyttig mat så kan du ju trycka i dig nåt onyttigt för att fylla i det där sista. Jag äter inte onyttigt av andra skäl än vikten, men om prioritet är att bulka så se bara till att få i dig protein och lite vanlig mat sen fyll resten med vad fan som helst. Finns en del studier som visar att det är "skitsamma" rent resultatmässigt för muskelbygge iaf.

Minns när jag började bulka för första gången seriöst att jag fick samma problem som du. Blev lack som fan på mig själv o tänkte att jag ska fan fylla ut de där kalorierna oavstt vad. Stack till en resatauran ofta och istället för cola light så drack ajg vanlig cola, efterätter. en kebab påvägen till bussen, en ostkaka på ica om jag passerade osv. Varje kväll oavsett om jag ätit middag för en timme sen så avsltua dagen med en fet tallrik med turkisk youghourt, frukst, kvarg, flingor och olja.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-21,00:46, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-21,00:47 av {2} ångest101.)
Inlägg: #5
RE: Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
(2014-12-21,00:28)Ragnarök Skrev: Ja. när du fixat proteinet och fått i dig lite nyttig mat så kan du ju trycka i dig nåt onyttigt för att fylla i det där sista. Jag äter inte onyttigt av andra skäl än vikten, men om prioritet är att bulka så se bara till att få i dig protein och lite vanlig mat sen fyll resten med vad fan som helst. Finns en del studier som visar att det är "skitsamma" rent resultatmässigt för muskelbygge iaf.

Minns när jag började bulka för första gången seriöst att jag fick samma problem som du. Blev lack som fan på mig själv o tänkte att jag ska fan fylla ut de där kalorierna oavstt vad. Stack till en resatauran ofta och istället för cola light så drack ajg vanlig cola, efterätter. en kebab påvägen till bussen, en ostkaka på ica om jag passerade osv. Varje kväll oavsett om jag ätit middag för en timme sen så avsltua dagen med en fet tallrik med turkisk youghourt, frukst, kvarg, flingor och olja.

Ok, jag förstår. Ska ta tag i detta och bygga på mig lite, jag kommer liksom ingenstans om jag inte tar steget och drar en seriös STOR bulk nu känner jag. Har varit smal hela livet, så det är möjligt att det blir en del kvalitet.

Tränar 5 pass i veckan och älskar verkligen träningen, det är kosten som blir lidande.

Vill bygga upp en grund att stå på, och sedan aldrig gå under 79-80 kg igen. Får man till runt 80kg på "ok" form så har man ju iaf en liten bas och kan bulka saktare sedan, kanske mer max något kilo per månad liksom...

Men jag tror man som nybörjare måste våga ta det där steget och bygga en bas

Ska göra så helt enkelt

1. Fixa proteinet
2. Äta iaf seriös frukost/lunch/mellanmål
3. Kanske lägga 1000 kalorier på "skräp" fika,olja,godis,kladdkaka t.ex
2014-12-21,11:03, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-21,11:04 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #6
RE: Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
Är det så klokt detta med att fetta upp sig, jag är lite skeptisk

Finns diskussioner om det här, hur fettcellerna lever kvar och man senare i åldern lättare lägger på sig om man vart fet en gång. Tycker mig ha sett det bland ganska många, att de en gång blivit feta sen aldrig riktigt konstant hållt sin smala nivå igen.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159624

Kanske ger lite mer gains men dels är det inte helt lätt att tappa fett senare, dels tror jag inte det behöver vara alltför mkt mer det ger mot att bara ligga lite + i energiöverskott. Bli av med överskottsfett är ju också bra för testo't
Winning Beats the Game

Be Selfish
2014-12-21,11:46, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-21,11:50 av {2} confused....)
Inlägg: #7
RE: Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
Något som är väldigt väldigt vanligt hos dom som tränar seriöst så som bodybuildiers är att en dag i veckan exempelvis söndag så har man matlagar dag och då gör man i ordning matlådor för antingen hela veckan eller för fem dagar, alltså en arbetsvecka. Då lägger du bara fram matlådor ifrån frysen varje kväll så har du mat som bara är att micra dagen efter.

Minst Lunch och middag brukar man göra men vissa gör fler än två och kvällsmat samt frukost gör dom i ordning varje dag.


Då behöver du bara räkna kalorier en dag i veckan, om ens det för du kan köra samma matlådor flera gånger. Angående att pressa i sig mat så är det en vanesak, har du dessa matlådor med förbestämda portioner är det bara att pressa i sig skiten, får du inte i dig hela så pressar du så mycket du kan så kommer magen anpassa sig och det tar inte lång tid före du får i dig hela.

Ett tips är att följa en person på Facebook som heter "Kenny (Strävan) Dahlström" på Facebook, en person som tränar väldigt seriöst och video bloggar på Facebook. Där kommer du få massa bra tips. Allt ifrån motivations tal till träning och framförallt mat och matlådor tips.
2014-12-21,16:24, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-21,16:27 av {2} ångest101.)
Inlägg: #8
RE: Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
Tack grabbar!
Men går det inte att äta upp sig till ca 79-80 (3-4kg)
Sedan ligga på balans och bränna fett?

Typ från 79kg 15% bf
Till 79kg 12% bf

Om man ökar i styrka och äter bra?
2014-12-21,16:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-21,16:56 av {2} ångest101.)
Inlägg: #9
RE: Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er
(2014-12-21,16:33)Toledo Skrev: Alltså ifall du vill bulka, så skulle jag säga att 1 kg per månad är ganska bra, alltså gärna mer än 5 kg, för att sedan deffa till sommaren igen.

Men beroende på din kroppsform, så skulle jag möjligtvis bulka ett helt år. Har en polare som började gymma i somras, och nu tänker han deffa inför sommaren igen. Han tänker deffa sig till 60kg, löjligt dumt.

Ifall du vill gå upp i vikt så är det oundivkligt att inte gå upp i fett. Dock kan man ju minimizera överskottet så att det inte blir för mycket.

Det är ju så jag tänkt hela tiden, att gå upp 1 kg / månad över 1-1.5 år. För att se till så det blir kvalitet. Denna tävlingen skulle innebära 8kg på 4 månader, det är onödigt kommer jag på nu.

Alltid 0-100 tänk på saker, kan aldrig bara slappna av och ta det lite jävla lugnt rent psykiskt


Slutsats ; håller mig hellre smal och leanbulkar
Än att äta sönder för Max något extra kg Rena muskler

Det tar ju tid detta, blir bara skit om man ska gå upp i 15-20 % sedan ner igen och hålla på!
Bättre bulka sakta och länge, sedan köra en snabbdeff på 2 månader


jag vill väga ca 85kg i form
Det är nog många många år dit, så varför inte ha roligt hela tiden istället för att bli fet för ingen nytta och Max 1 kg mer muskler
2014-12-21,17:00,
Inlägg: #10
RE: Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
(2014-12-21,16:55)Toledo Skrev: Det som är det fina med bodybuilding och att träna för att få muskler. Är att det är ett marathon, det tar tid. Ifall det hade varit enkelt och gått snabbt, så hade alla sett ut som Zyzz liksom.

Men det tar jättelång tid, och därför är det viktigt att sätta upp en långsiktig plan, med långsiktiga mål och delmål.

Eller så använder man roids och får Zyzz kroppen på 1-2 år. Vilket också är lång tid för många.

^ Det var ju iprincip detta svar jag kom fram till samtidigt haha ^

Ett till argument, det finns studier som visar att man enbart förlorar att gå över ca 15 % bf

Vem vet, jag kanske spöar han trots att jag leanbulkar och skippar hardcore bulk+deff
2014-12-21,17:10,
Inlägg: #11
RE: Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
(2014-12-21,16:55)Toledo Skrev: Eller så använder man roids och får Zyzz kroppen på 1-2 år. Vilket också är lång tid för många.

Förstår vad du försöker poängtera men för att lösa Zyzz kroppen även med roids snackar vi minst 3 år med stenhård diet, disciplin, avstående från alkohol osv. Med eller utan roids snackar vi oavsett extremt mycket hårt arbete bakom.

Även om du är medveten om detta själv är det onödig kommentar då stor del av alla som tar roids är idioter som letar efter en quick fix och baserar deras anledning för att börja roida på sådana kommentarer.
The unexamined life is not worth living.
- Socrates
2014-12-21,17:47,
Inlägg: #12
RE: Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
(2014-12-21,17:10)HardstyleJunkie Skrev: Förstår vad du försöker poängtera men för att lösa Zyzz kroppen även med roids snackar vi minst 3 år med stenhård diet, disciplin, avstående från alkohol osv. Med eller utan roids snackar vi oavsett extremt mycket hårt arbete bakom.

Även om du är medveten om detta själv är det onödig kommentar då stor del av alla som tar roids är idioter som letar efter en quick fix och baserar deras anledning för att börja roida på sådana kommentarer.

Sedan vet jag också att man/jag random "Ska bli biff" inte förstår hur mycket jobb det kräver. Även om jag läst mycket så tänker jag fortfarande typ, ähhhh vafan? American Psycho kroppen fixar man snart, han är ju inte ens stor!!

Att sedan få till det på 189cm gör det inte enklare, men grymt när man lyckas!

Hur var det dina stats såg ut nu igen? Såg någon bild på dig för inte så länge sedan på gymmet (från din blogg tror jag?)
2014-12-22,02:05,
Inlägg: #13
RE: Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
(2014-12-21,17:47)ångest101 Skrev: Sedan vet jag också att man/jag random "Ska bli biff" inte förstår hur mycket jobb det kräver. Även om jag läst mycket så tänker jag fortfarande typ, ähhhh vafan? American Psycho kroppen fixar man snart, han är ju inte ens stor!!

Att sedan få till det på 189cm gör det inte enklare, men grymt när man lyckas!

Hur var det dina stats såg ut nu igen? Såg någon bild på dig för inte så länge sedan på gymmet (från din blogg tror jag?)

Yeah har en bild i bloggen, 19 år, 130 bänk, 190 mark, 160 böj, 180 cm, 10 % bf typ
The unexamined life is not worth living.
- Socrates
2014-12-22,05:56,
Inlägg: #14
RE: Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
(2014-12-22,02:05)HardstyleJunkie Skrev: Yeah har en bild i bloggen, 19 år, 130 bänk, 190 mark, 160 böj, 180 cm, 10 % bf typ

Imponerande! Verkligen!
skulle också vilja ha 10% så snyggt!
Men inte under 80-85kg på min längd heh

Har hittat ety koncept som jag tror på nu!
Leanbulk med leangains (periodisk fasta)

Överskott på träningsdagar mån-fre
Underskott/balans på vilodagar lör-sön


Träningen är iprincip bara höga reps och kort vila
Allt mellan 8-15 reps

Tror detta kommer bli grymt!
Har även laddat hem en vikt app som visar hur stort överskott man ligger på baserat på att väga sig varje morgon


Har ju alltid varit smal också, riktigt smal t.om
Så en Slowbulk borde kunna gynna mig fint!


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Enkelt träningsprogram som funkar. WALL-E 6 4,089 2014-11-18,00:49
Senaste inlägg:: Cogo

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}