LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Till alla som identifierar sig som smarta
2015-01-06,21:07,
Inlägg: #21
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Utveckla?
2015-01-06,22:15,
Inlägg: #22
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Det är ju enklare att skylla saker som är jobbiga i samhället på andra än att ta ansvar över sin egen skit och bemästra sitt liv.
2015-01-06,22:26,
Inlägg: #23
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-06,21:07)Nicki Skrev: Utveckla?

Tycker generaliseringarna som görs är märkliga. Jag förstår att trådskaparen överdriver till viss del och spelar på stereotyper för att göra sin poäng, men enligt mig är poängen bristfällig i sig. Ja, det stämmer att vissa yrken, personlighetstyper och intressen anses ha högre social status och attraktionskraft än andra, dessa grundar sig i mer djuplodade egenskaper som man vill förmedla. Sådana attraktiva egenskaper kan vara t.ex. ambition, dominans, framgång eller I-dont-give-a-fuck-attityd. Dessa är egenskaper som du i allra högsta grad kan förmedla genom att säga att du är t.ex. matematiker till yrket. Att säga att man är matematiker är så jävla tve-eggat, det beror helt på hur du förmedlar det. Du kan med lätthet framställa dig som en riktigt skarp, vinnande alfaman som gör en shitload av cash och som valde sin egen väg i livet genom att följa sin dröm/passion i livet. Detta kommer upplevas som attraktivt för typ 99% av alla normalt funtade tjejer. De människor jag träffat med starkast driv i livet har varit just sådana med utbildning som matematiker, civilingenjör eller ekonom. Klart som fan ingen tjej ser något roligt med en STEL smart jävel men nog fan är det sexigt med en smart avslappnad jävel. Och dessa är jääävligt mycket vanligare än vad folk verkar tro. På samma sätt kan en surfare framställas som en luffig hopplös dagdrivare som inte var handlingskraftig nog att göra något "vettigt" av sitt liv. Eller som en skön, avslappnad och äventyrlig snubbe som tar livet med en klackspark. Allt handlar om frames.

Jag tycker tanken på att försöka hitta intressen som är "coola" eller skapa sig en identitet som är mer lite mer "korkad" för att tjejer ska gilla en är så fucking beta som det går att bli, snacka om att förkasta delar av ens personlighetskärna. Jag tycker tvärtom, man ska fan ta mig hylla och omfamna de personlighetsdrag som ligger djupt in i en. Sedan kan man klä upp det och paketera det fint så att man förmedlar sin personlighet på ett attraktivt sätt.

Sedan, vad gäller folk som "tagit intelligens till sin identitet" så rör det sig nästan uteslutande om ensamma jävlar som inte haft socialt umgänge, inte sällan har de i övrigt haft kass självkänsla/självförtroende. De är inte ensamma för att de är smarta, de är ensamma för att de är svaga kärringar till män med social fobi. Det är inte ens ett alltid dessa män är särskilt smarta, oftast är de typ average joes fast med enorma luftegon som de odlat i sin ensamhet. Smarta människor förekommer i alla grupper, de smälter in precis som alla andra, i lika stor utsträckning mer eller mindre.

Till sist, ibland tycks jag tolka in en sorts mentalitet här som lyder något i stil med att "brudar är korkade och de vill ha korkade män". I ärlighetens namn så tror jag fan att folk som vräker ur sig sånt underskattar kvinnor sjukt mycket samt att de även överskattar sig själva. Jag har samtidigt förståelse för det, mycket tyder på att det finns biologiska mekanismer som får oss att respektera män mer än kvinnor. Tjejer underskattas på strukturell nivå vad gäller kompetens och intelligens. Men nivåerna det går till på CL är ta mig fan skrattretande.
2015-01-06,23:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-07,04:47 av {2} sjoggaa.)
Inlägg: #24
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Jag kom från en idrottsskola tillsammans med fem stycken andra när jag började på gymnasiet med inriktning IT/EL, klasskamraterna jag gick med var utan tvekan mycket smartare än oss som kom från idrottsskolan, men samtidigt har jag aldrig träffat mer introverta människor och då talar jag för paralellklasserna också. Förmodligen tyckte dom säkert att jag var ett retard för jag inte visste hur man la upp ett cisconätverk eller visste skillnaden mellan olika strömkopplingar. Men håller med dig att det kändes som om dom var mycket i sitt eget huvud, som en robott som var tvungen att analysera allt.

Dock så drivs alla av olika saker, vissa av kvinnor, andra studier och jobb.
2015-01-07,00:03, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-07,01:02 av {2} Bruno.)
Inlägg: #25
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-06,22:26)Set Theory Skrev: ...

Håller med i en del, men du missar poängen. Man måste ändå kunna se det tragiska faktum att kvinnor nu i så pass hög utsträckning väljer att ta noll ansvar för sig själva och sina liv och kör hela Sex and the City-livsstilen med att knulla runt med badboys och losers från absoluta samhällsbotten. Istället för att t. ex. gå för en mer stabil kille som är ingenjör och kanske arbetar på en uppfinning som potentiellt skulle öka levnadsstandarden för många människor även om han nu inte är lika mainstream-cool och häftig som duden med ansiktstatueringar och medlemskap i OG.

(2015-01-06,22:26)Set Theory Skrev: Till sist, ibland tycks jag tolka in en sorts mentalitet här som lyder något i stil med att "brudar är korkade och de vill ha korkade män". I ärlighetens namn så tror jag fan att folk som vräker ur sig sånt underskattar kvinnor sjukt mycket samt att de även överskattar sig själva. Jag har samtidigt förståelse för det, mycket tyder på att det finns biologiska mekanismer som får oss att respektera män mer än kvinnor. Tjejer underskattas på strukturell nivå vad gäller kompetens och intelligens. Men nivåerna det går till på CL är ta mig fan skrattretande.

Tvärtom så har ju män grovt överskattat kvinnors intelligens och förmåga att kunna fatta rationella beslut och ta på sig ledarroller mm.
I Sverige har vi redan haft det här högtravande snackat om att kvinnor minsann kan stå på sig, de kan gå ut på arbetsmarknaden och boosta ekonomin och ditten och datten. Men titta på vad som de facto har hänt - de har varit en total katastrof för ekonomin.

Att införa kvinnlig rösträtt måste ju vara största misstaget som skett i svensk politik. Hur många fler statliga inskränkningar i frihet har det inte blivit sedan dess bara därför att kvinnor älskar stora bidragsstater och blivit de största bidragsstagarna i historien. Och vad kom det för gott ur feminist-vågen och liberaliseringen på 60-talet?
Faktum med att idag så hade inte Sverige genomsyrats av vänsterliberalism och enorma invandringsproblem ifall inte kvinnor varit så blåögda, fullständigt inkapabla till att fatta vettiga beslut och sådana oerhörda konformister.

Det är kvinnans roll att underkasta sig och vara ett stöd åt mannen, de är till för att bli dominerade och kontrollerade. Och har du lärt dig någonting vettigt ifrån att studera game, så vet du att det är vad de själva innerst vill också.
2015-01-07,00:26,
Inlägg: #26
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Haha Bruno komigen nu, de länder där kvinnor har rösträtt och rättigheter har kommit fan så mkt längre än de länder de inskränks i. Har du något exempelland du tycker vi ska ta efter?
Winning Beats the Game

Be Selfish
2015-01-07,00:30,
Inlägg: #27
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-07,00:03)Bruno Skrev: Att införa kvinnlig rösträtt måste ju vara största misstaget som skett i svensk politik. Hur många fler statliga inskränkningar i frihet har det inte blivit sedan dess bara därför att kvinnor älskar stora bidragsstater och blivit de största bidragsstagarna i historien.

Det är inte ett misstag från makthavarnas sida om det leder till inskränkningar i frihet eller hur? Det är största anledningen till kvinnlig rösträtt, man kan köpa 50% av rösterna genom att lova bidrag och andra förmåner till kvinnor.

(2015-01-07,00:03)Bruno Skrev: Och vad kom det för gott ur feminist-vågen och liberaliseringen på 60-talet?
Faktum med att idag så hade inte Sverige genomsyrats av vänsterliberalism och enorma invandringsproblem ifall inte kvinnor varit så blåögda, fullständigt inkapabla till att fatta vettiga beslut och sådana oerhörda konformister.

Man förstör kärnfamiljen och kan skatta de kvinnor som börjar arbeta istället för att sköta hemmet och barnen. Allt det här är avsiktligt genomfört av de sociopater som sitter i regering och riksdag genom propaganda i skolor och statlig finansiering av radikala feminister, kulturmarxister och annat pack
2015-01-07,01:59,
Inlägg: #28
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Jävligt bra post, känner igen mig i mycket av det där. Aldrig klassats som nörd, fastän extremt mycket datorspelande och en överarbetad hjärna, men alltid svävat mellan alla olika typer av kompisgäng. Men det som fuckat mest är helt klart det du pratar om, dels att jag länge trodde jag var bättre än andra bara för jag antagligen har högre IQ.

Tog ett bra tag innan man knäckte nöten så att säga. Hjärnan alltid på 200% så observerar allt jag ser, man tar efter folk som är som den bild av sig själv man vill ha. Men när man väl är i sängen känns det som att jag inte kan förlora, är jag bara mig själv o flummar ur o är lite deep så är tjejerna som hooked.

Skulle även vilja applicera din post på män emellan också. Har märkt att om man går lite för djupt i vardagen blir många obekväma. Dels är dom obekväma med att bekänna färg osv men även att dom är osäkra/ointresserade av dessa ämnen och tar då sakta avstånd från konversationen.

Lite trist, tycker om att ha lite djupare diskussioner med folk, om allt möjligt. Märker enorm skillnad på folket nu vs när jag pluggade psykologi, då var alla intresserade av lite mer deep shit.
2015-01-07,03:08, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-07,03:11 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #29
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-07,00:26)SvaMp_ Skrev: Haha Bruno komigen nu, de länder där kvinnor har rösträtt och rättigheter har kommit fan så mkt längre än de länder de inskränks i. Har du något exempelland du tycker vi ska ta efter?


Men de har inte kommit längre pga av kvinnorna. Det är överlägsen moral från i-ländernas män som under 1900-talet gett kvinnan rösträtt. Men det har sedan kvinnans frihet cementerades lite innan 50 talet som det började gå utför för väst. Ekonomiskt men också kulturellt.

Vad som bör betänkas också är att t ex Kina tänker extremt långsiktigt, typ 50 till 100 år framåt medan väst jämförelsevis tänker en dag framåt. Statsskulden växer och resultatbudgeten går minus för många i-länder
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-01-07,12:06,
Inlägg: #30
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Men bara för att kvinnorna fick ökat inflytande efter 50 talet och ekonomin började gå utför (vilket jag inte håller med om men vi gör det antagandet) så betyder det inte att kvinnors rättigheter .> ekonomin går utför, korrelation är inte causalation.
Vet inte hur man skulle kunna säkerställa ett sådant påstående men något som skulle kunna ge indikationer skulle vara att studera jämbördiga länder där kvinnornas rättigheter stannat kvar på stenåldersnivå och se hur dessa går, även där är det ju svårt att veta om det är kvinnorfrågan eller något annat som är orsaken men det kan ge en inidkation.
Iaf, studera länder där patriarket fortfarande har greppet, fine, kvinnor kan vara irrationella, men männens ego och envishet kan många gånger ta över all logik också, en någorlunda maktbalans är oftast det mest hälsosamma i de flesta sammanställningar, skulle behövas en jävla grym ledare för att envåld skulle vara bäst, och även en i grunden bra ledare blir korrumperad av makt.
Jag är intresserad av att studera kulturer, styrkor, nackdelar etc, och ni får gärna ge exempel på den bästa kulturen ni har sett ur ett könsperspektiv för att skapa produktivitet.

Detta sagt så tycker jag inte att man kan säga att ekonomin gick åt helvete efter 50talet (tyska undret, svenska under, japanska undret), själv är jag en jävel som ser riktigt mörkt på det ekonomiska systemet och skulle säga att det var efter att pengarna, dollarn, slutade knytas till guld som luftkeonomin började, dvs efter vietnamkriget.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2015-01-07,12:35,
Inlägg: #31
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-07,00:03)Bruno Skrev: Håller med i en del, men du missar poängen. Man måste ändå kunna se det tragiska faktum att kvinnor nu i så pass hög utsträckning väljer att ta noll ansvar för sig själva och sina liv och kör hela Sex and the City-livsstilen med att knulla runt med badboys och losers från absoluta samhällsbotten. Istället för att t. ex. gå för en mer stabil kille som är ingenjör och kanske arbetar på en uppfinning som potentiellt skulle öka levnadsstandarden för många människor även om han nu inte är lika mainstream-cool och häftig som duden med ansiktstatueringar och medlemskap i OG.

Tvärtom så har ju män grovt överskattat kvinnors intelligens och förmåga att kunna fatta rationella beslut och ta på sig ledarroller mm.
I Sverige har vi redan haft det här högtravande snackat om att kvinnor minsann kan stå på sig, de kan gå ut på arbetsmarknaden och boosta ekonomin och ditten och datten. Men titta på vad som de facto har hänt - de har varit en total katastrof för ekonomin.

Att införa kvinnlig rösträtt måste ju vara största misstaget som skett i svensk politik. Hur många fler statliga inskränkningar i frihet har det inte blivit sedan dess bara därför att kvinnor älskar stora bidragsstater och blivit de största bidragsstagarna i historien. Och vad kom det för gott ur feminist-vågen och liberaliseringen på 60-talet?
Faktum med att idag så hade inte Sverige genomsyrats av vänsterliberalism och enorma invandringsproblem ifall inte kvinnor varit så blåögda, fullständigt inkapabla till att fatta vettiga beslut och sådana oerhörda konformister.

Det är kvinnans roll att underkasta sig och vara ett stöd åt mannen, de är till för att bli dominerade och kontrollerade. Och har du lärt dig någonting vettigt ifrån att studera game, så vet du att det är vad de själva innerst vill också.

Alltså det är så svårt att ta såna här åsikter på allvar. Du tror alltså att anledningen till att ekonomin har knasat de senaste åren beror på att vi har låtit kvinnor gå ut på arbetsmarknaden och sagt att de kan stå på sig? Vet du hur ekonomiskt tillväxt fungerar i ett kapitalistiskt system? Du tycker att det var dåligt att införa kvinnlig rösträtt? Kvinnans roll är att underkasta sig mannen? Alltså, no offence dude men det känns som att du trollar och om du inte gör det så låter det som tankar som passar bättre i ISIS snarare än i ett västerländskt samhälle.
2015-01-07,13:00,
Inlägg: #32
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Man kan konstatera att kvinnor röstar något mer åt vänster och att vänsterpolitik är skadlig för ekonomin och kulturen. Där finns ett samband men det är nog omöjligt att avgöra hur stor eller liten den påverkan har varit.

Anywawys, har tänkt lite mer på detta och det handlar nog i slutändan om hur man vill framea sig själv för att attrahera ett visst segment av tjejer. Jag som exempel har rätt svårt att locka till mig brudar som man generellt anser mindre smarta, vilket i majoriteten av fallen olyckligtvis är de som är fysiskt snyggast/sexigast (iaf i Sverige), medans en person som till exempel TobiasK (tatueringar, bartender på charterort, krökar flera ggr i veckan) inte lägger så mycket tyngd på något intellektuellt och därmed lockar till sig dessa tjejer (inget ont om honom, men fick iaf bilden av de chicks han erövrade oftast inte var så speciellt smarta småbrudar i många fall).

I många fall när jag raggar på dessa typer av tjejer på nätet får jag svar som "hej", "jasså", "nej", "ja", ":o" etc. Helt hjärndött. Däremot går det mycket bättre med brudar som är på "samma nivå" som jag i livet.

Så länge man är avslappnad och njuter av livet kan man vara matematiker, så länge man är avslappnad och njuter av livet så kan man vara surfare. Och man kommer i båda fallen att få tjejer, bara olika typer av tjejer i de flesta fall.
2015-01-07,13:25,
Inlägg: #33
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Beror väl lite på också vad för relation som det handlar om. Av det jag erfarit så vill de flesta tjejer inte vara intellektuellt överlägsen sin pojkvän men sitt kk eller ons så bryr de sig inte ett skit.
2015-01-07,13:48,
Inlägg: #34
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Schweiz införde kvinnlig rösträtt först på 70-talet och förfallet av ekonomin och kulturen har inte gått så långt där som i exempelvis Sverige. Svårt att fastslå om det finns ett orsakssamband dock. Jag tror inte det är huvudproblemet eller att ta bort kvinnors rösträtt är rätt väg att gå. Om männen tar ledningen och slår vakt om sunda normer, värderingar och åsikter så kommer kvinnorna följa, även om lite fler av dem röstar vänsterut.

Håller med folk som är inne på att det inte är intelligens, intellektuella intressen eller nördighet som sådan som är oattraktiv, det är om dessa egenskaper går ut över annat och gör personen exempelvis stel som det blir problem.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2015-01-07,17:10,
Inlägg: #35
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Om kvinnor är så värdelösa, varför spenderar man tid på att bli bättre på att få dom?
2015-01-07,18:55,
Inlägg: #36
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Mycket bra post, +1 Ragnarök

Känner också igen mig, framförallt i senare delen av grundskolan/gymnasiet. Drog mig undan vissa situationer pga jag tyckte många kompisar var barnsliga.
Socialt dumt ja. Och det var först när jag upptäckte pickup-forumen 2011 som jag började förstå vad som skapade attraktion hos det motsatta könet. Det tog sedan ett bra tag innan jag kunde acceptera det faktum att tjejer tänder på något helt annat än det jag ville tro. Har förändrat mitt mindset rätt mycket sedan jag hittade pickup och hoppas kunna bli ännu mer klok.

Jag identifierar mig nog som rätt intelligent snarare än mer korkad. Däremot bryr jag mig egentligen inte hur jag blir sedd(i viss mån, håller fortfarande på att utvecklas). Finns alltid dem som ser mig som korkad och de som ser mig som intelligent. Jag kan ändå bara påverka deras bild av mig genom att ändra på mitt eget beteende. Vill jag det då? Mja beror på, om jag vill det, så ja. Annars inte, kommer inte ändra på mig bara för att uppfattas som något bättre o göra andra till lags.
2015-01-07,19:51, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-07,20:00 av {2} Bruno.)
Inlägg: #37
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-07,00:26)SvaMp_ Skrev: Haha Bruno komigen nu, de länder där kvinnor har rösträtt och rättigheter har kommit fan så mkt längre än de länder de inskränks i. Har du något exempelland du tycker vi ska ta efter?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentat...p.C3.A4ron

(2015-01-07,12:35)Set Theory Skrev: Alltså det är så svårt att ta såna här åsikter på allvar. Du tror alltså att anledningen till att ekonomin har knasat de senaste åren beror på att vi har låtit kvinnor gå ut på arbetsmarknaden och sagt att de kan stå på sig? Vet du hur ekonomiskt tillväxt fungerar i ett kapitalistiskt system? Du tycker att det var dåligt att införa kvinnlig rösträtt? Kvinnans roll är att underkasta sig mannen? Alltså, no offence dude men det känns som att du trollar och om du inte gör det så låter det som tankar som passar bättre i ISIS snarare än i ett västerländskt samhälle.

Kvinnors involvering i politiska beslut och politisk korrekthet har varit en av de mest (om inte den mest) förödande saker som hänt samhället senaste 100åren, ja.

Det är inte ens upplagt för diskussion och jag vill inte se fler sådana här inlägg som inte säger ett enda dugg och bidrar med nada till diskussionen, eller nån som gör utsvävningar om hur han faktiskt känner si eller så om en annan användares åsikter, bara därför att du själv aldrig råkar ha tänkt över de här sakerna.
(2015-01-07,17:10)dobarj3 Skrev: Om kvinnor är så värdelösa, varför spenderar man tid på att bli bättre på att få dom?

Nu är det inte alla av oss som brukar se kvinnor som kompisar eller har behov av att ha någon slags intellektuellt utbyte med dem, även om man mött något undantag då och då.

Att inse det faktumet att män och kvinnor är olika är inte samma sak som misogyni.
2015-01-07,20:06,
Inlägg: #38
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Det hade varit intressant att se data som backar upp dina påståenden.
2015-01-07,20:09,
Inlägg: #39
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-07,19:51)Bruno Skrev: https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentat...p.C3.A4ron

Öhh?
Ska man behöva försöka tolka det du kryptiskt vill ha sagt, okej, du menar att det är att jämföra äpplen och pären om man ber om et exempelland som stödjer ditt påstående om att kvinnors rösträtt mm har fördärvat samhället...hmm jag förstår inte hur du får det att bli att jämföra äpplen och päron.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2015-01-07,20:42,
Inlägg: #40
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Det skulle va intressant att se ragnarök kommentera detta fina inlägg.

(2015-01-06,22:26)Set Theory Skrev: Tycker generaliseringarna som görs är märkliga. Jag förstår att trådskaparen överdriver till viss del och spelar på stereotyper för att göra sin poäng, men enligt mig är poängen bristfällig i sig. Ja, det stämmer att vissa yrken, personlighetstyper och intressen anses ha högre social status och attraktionskraft än andra, dessa grundar sig i mer djuplodade egenskaper som man vill förmedla. Sådana attraktiva egenskaper kan vara t.ex. ambition, dominans, framgång eller I-dont-give-a-fuck-attityd. Dessa är egenskaper som du i allra högsta grad kan förmedla genom att säga att du är t.ex. matematiker till yrket. Att säga att man är matematiker är så jävla tve-eggat, det beror helt på hur du förmedlar det. Du kan med lätthet framställa dig som en riktigt skarp, vinnande alfaman som gör en shitload av cash och som valde sin egen väg i livet genom att följa sin dröm/passion i livet. Detta kommer upplevas som attraktivt för typ 99% av alla normalt funtade tjejer. De människor jag träffat med starkast driv i livet har varit just sådana med utbildning som matematiker, civilingenjör eller ekonom. Klart som fan ingen tjej ser något roligt med en STEL smart jävel men nog fan är det sexigt med en smart avslappnad jävel. Och dessa är jääävligt mycket vanligare än vad folk verkar tro. På samma sätt kan en surfare framställas som en luffig hopplös dagdrivare som inte var handlingskraftig nog att göra något "vettigt" av sitt liv. Eller som en skön, avslappnad och äventyrlig snubbe som tar livet med en klackspark. Allt handlar om frames.

Jag tycker tanken på att försöka hitta intressen som är "coola" eller skapa sig en identitet som är mer lite mer "korkad" för att tjejer ska gilla en är så fucking beta som det går att bli, snacka om att förkasta delar av ens personlighetskärna. Jag tycker tvärtom, man ska fan ta mig hylla och omfamna de personlighetsdrag som ligger djupt in i en. Sedan kan man klä upp det och paketera det fint så att man förmedlar sin personlighet på ett attraktivt sätt.

Sedan, vad gäller folk som "tagit intelligens till sin identitet" så rör det sig nästan uteslutande om ensamma jävlar som inte haft socialt umgänge, inte sällan har de i övrigt haft kass självkänsla/självförtroende. De är inte ensamma för att de är smarta, de är ensamma för att de är svaga kärringar till män med social fobi. Det är inte ens ett alltid dessa män är särskilt smarta, oftast är de typ average joes fast med enorma luftegon som de odlat i sin ensamhet. Smarta människor förekommer i alla grupper, de smälter in precis som alla andra, i lika stor utsträckning mer eller mindre.

Till sist, ibland tycks jag tolka in en sorts mentalitet här som lyder något i stil med att "brudar är korkade och de vill ha korkade män". I ärlighetens namn så tror jag fan att folk som vräker ur sig sånt underskattar kvinnor sjukt mycket samt att de även överskattar sig själva. Jag har samtidigt förståelse för det, mycket tyder på att det finns biologiska mekanismer som får oss att respektera män mer än kvinnor. Tjejer underskattas på strukturell nivå vad gäller kompetens och intelligens. Men nivåerna det går till på CL är ta mig fan skrattretande.


Förstår inte hur vissa här kan anse/tro att världen vore bättre om kvinnor ej fick rösta eller jobba.
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Använda nofap-"powers" till annat? fisk 14 5,725 2016-11-20,13:57
Senaste inlägg:: plague

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}