LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
RSD alex slutar med PU
2015-01-12,15:28,
Inlägg: #1
RSD alex slutar med PU
Citat:Alex update - moved on from pickup

Hey guys just wanted to post a quick update.

Alex hasn't been around for the past few months and I know he was expecting to come back. He'd actually posted yesterday that he was prepping to come back and I was expecting that as well.

But it sounds like today he really gave it some serious consideration, and he's turning 30 and wants to do other things than teach pickup.

He's talked about other interests he's had for years and I sense that this is something he really wants to do, and I want him to do what's best for his situation. It's also only fair to students as well, if he's not fully engaged by it.

So ya we're still cool and have been in touch while he was taking time off (he was at my pad for a while during it as well) but I fully respect his decision to do what's best for his life and move on to other areas of interest.

Anyway just wanted to post that update here and let you guys know what's up with that, as I just found out myself. We've had instructors come and go as they evolve into other interests for years, but this is the first time it's happened since everyone posts a lot of videos, so it may be surprising to guys that not everyone teaches pickup forever Smile But ya that's where he's at with it and wishing him the best!

Tyler

http://www.rsdnation.com/node/556042/forum
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-01-14,22:41,
Inlägg: #2
RE: RSD alex slutar med PU
Intervjun han gjorde var ju sjukt mesig. Nån som har koll på om han över huvud taget är legit eller endast fått success genom att han är aussie, blåögd och har bra käklinje?
2015-01-15,21:24,
Inlägg: #3
RE: RSD alex slutar med PU
Det var på tiden
2015-01-18,16:53,
Inlägg: #4
RE: RSD alex slutar med PU
Alex drar igång eget företag.

http://alexsocial.com/
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-01-18,20:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-18,20:43 av {2} illdan.)
Inlägg: #5
RE: RSD alex slutar med PU
(2015-01-14,22:41)Willson Skrev: Intervjun han gjorde var ju sjukt mesig. Nån som har koll på om han över huvud taget är legit eller endast fått success genom att han är aussie, blåögd och har bra käklinje?

Han berätta ju p en Free tour hur han reste runt i Europe och ragga 1månad i sträck, i partyorter utan att få ligga en ändå gång Big Grin

Tror dock han har fått ligga en hel del, har inte alla RSD instruktörer sjukt mkt infield videos?


Jag ycker att hans attraction manifesto där han går in detaljnivå hur man ska ragga på nattklubb är mycket bra.
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
2015-01-19,00:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-19,00:06 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #6
RE: RSD alex slutar med PU
(2015-01-18,20:42)illdan Skrev: Han berätta ju p en Free tour hur han reste runt i Europe och ragga 1månad i sträck, i partyorter utan att få ligga en ändå gång Big Grin

Tror dock han har fått ligga en hel del, har inte alla RSD instruktörer sjukt mkt infield videos?

När jag läser sånt där tänker jag hur jävla ineffektivt raggande kan vara, att ist jobba för att hamna i en ledande centrum roll mot tjejer känns som en långsiktigt intelligent lösning. Mycket liggande handlar ju också om momentum, tjejerna känner faen av när man inte fått på ett tag. Ger dem cred för att de är ärliga iaf.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2015-01-19,02:28,
Inlägg: #7
RE: RSD alex slutar med PU
Ja jo man behöver nog vara rätt vrickad om man inte får ligga av att gå ut och festa under en längre period, alterntivt PU skadad.
2015-01-19,18:26,
Inlägg: #8
RE: RSD alex slutar med PU
Gillar Alex och har intrycket att han är den i RSD som fått ligga mest. Tyler har sagt i ett par videor att han fått bättre game av att studera särskilt Alex.

Attraction manifesto är matnyttig helt klart. Hur var det nu hans formel gick, A=VE(+-)T Tongue
2015-01-19,19:31,
Inlägg: #9
RE: RSD alex slutar med PU
(2015-01-19,00:02)SvaMp_ Skrev: När jag läser sånt där tänker jag hur jävla ineffektivt raggande kan vara, att ist jobba för att hamna i en ledande centrum roll mot tjejer känns som en långsiktigt intelligent lösning. Mycket liggande handlar ju också om momentum, tjejerna känner faen av när man inte fått på ett tag. Ger dem cred för att de är ärliga iaf.

Well, han berättade värdet av att vara laid back samtidigt som han berätta denna storyn.

1. När man har focus på att bara få knulla och få resultat hela tiden, kan det lätt göra att man blir needy och för på samt creepy.
2. Många partyorter han var överpopulerade av killar då han var där, vilket gjorde det mycket svårare. Han snackade om att det är mkt lättare att få till det i olika storstäder istället för partyorter.
3. Han skulle dessutom spela in massa infield vilket fick han att känna stor press osv.
Jag kommer inte ihåg resten, men även dom bästa bommar när dom är inne i ett dåligt flow.


Jag diggar Alex hårt iaf, han stil passar mig mycket bra, T.ex Juliens stil passar inte mig alls.
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Hur slutar man vara självcentrerad? Ballin 15 7,846 2015-11-21,17:12
Senaste inlägg:: Roppe
  RSD alex "I am enough" manifesto Evilvalle 1 1,755 2014-06-01,17:29
Senaste inlägg:: Silentshot
  RSD Alex 201x Video Evilvalle 5 2,838 2013-08-13,01:18
Senaste inlägg:: Sux
  RSD Alex har freeTour russel 8 2,755 2013-07-12,22:58
Senaste inlägg:: russel
  rsd alex pratar om att vara ett "wreck" tay 3 1,814 2013-05-01,18:04
Senaste inlägg:: Madrock
  RSD ALEX: Self help is crap tay 0 716 2012-12-23,23:39
Senaste inlägg:: tay
  Alex@RSD samlade artiklar TobiasK 50 20,817 2012-12-12,03:05
Senaste inlägg:: TobiasK
  För er som gillar RSD alex: SECRET VIDEOS Evilvalle 13 4,776 2012-11-17,14:52
Senaste inlägg:: TobiasK
  Essential field guides for natural games, notes by Alex@rsd TobiasK 2 1,172 2012-07-28,12:46
Senaste inlägg:: Spade
  Alpha Male Beta Male Notes by Alex@rsd TobiasK 1 1,747 2012-07-25,18:50
Senaste inlägg:: Spade

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}