LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Mina Eviga Mappar
2015-01-25,22:35, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-26,02:18 av {2} Seaturtle.)
Inlägg: #1
Rainbow  Mina Eviga Mappar
Det här är Mina Dagliga Rutiner:s storebror.

Mina mappar står för allt jag är. Mina mål och självutvecklingsområden, intressen och hobbyn, tankar och lärdomar.

Jag är en kronisk mentalrunkare, och är du som mig så vet du att inner game är det viktigaste in the whole wide world.

Nu tänkte jag dela med mig till mina fellow mentalmasturbators, min filosofi, mitt upplägg och mina projekt. Jag börjar översiktligt och sen så kan jag bygga vidare på enskilda projekt vid intresse. Jag är även väldigt intresserad i era upplägg och projekt som jag kan adoptera. Posta!

Min Filosofi

Vi (PU communityn) har redan etablerat att det enda som verkligen spelar roll i 'attrahera kvinnor'-ekvationen är värde; i alla sina former. Jag tror till och med att värde är en bra benämning på kraften bakom all attraktion i en universell mening men runka på den tanken kan jag göra en annan gång.

Att vara en vinnare i livet oavsett område gör det mycket enklare att: uppriktigt tro att man har värde, generera känslan av värde inom sig, och utstråla värde till andra. Det är inte så att man inte kan vara väldigt framgångsrikt med kvinnor även om man är förlorare utanför PU (jag vet detta från första hand erfarenhet lol), och inte heller försäkrar en materiell framgång framgång med kvinnor.

Men är ens mål core-confidence, den heliga graalen för alla mentalrunkare, så är framgång: att vara en vinnare, nödvändigt för att ration mellan situational confidence och core confidence ska tippa mot det sist nämnda. Hur ofta kan vi vara PU kungar under kvällen men chumps på dagen, eller prinsar på hemma festen i Hollywood men lökar på entreprenör eventet? Hur ofta får man bruden man ville ha, laid counten som överskrider alla moraliska gränsvärden, eller sex äventyren som ger dig en skara av virgin fanboys på PU forum, men ändå inte känna sig hel bre. Det är ju det vi vill till slut?

Mi hombre David Deida Skrev:Make your life an ongoing process of being who you are, at your deepest, most easeful levels of being. Everything other than this process is secondary. Your job, your children, your wife, your money, your artistic creations, your pleasures—they are all superficial and empty, if they are not floating in the deep sea of your conscious being.

Vill man ha framgång i sin högsta definition, själslig, så är det att vara vem man är innerst inne och göra allt man kan för att skapa sin innersta vision.

Lika viktigt som att gå ut ofta inom PU, öva frekvent, är att öva effektivt (t.ex commit:a 100 % till en approach). För att öva effektivt måste man planera. För att planera måste man vara strukturerad och klar i sinnet om vad ens mål verkligen är och vad som krävs för att fullborda de.

Mitt Upplägg

Nu ska jag göra reklam för OneNote. Sälj era själar till Microsoft mina goa gossar.

Vi älskar självutveckling och höga målsättningar, men som vi vet kräver detta planering och struktur för att vi ska spendera vår tid och energi effektivt. OneNote är ett det perfekta verktyget för att samla allt på en plats. En frälsning för människor som oss. Jag kände ofta att jag har haft för många mål för att jag ska kunna ha koll på allting, och när jag använde mappar och dokument blev information lätt bortglömt och orört.

OneNote:s funktion att samla allt på samma ställe gör programmet redan ovärderlig. Men vad som är riktigt bra med den att man kan länka internt i OneNote från vilken anteckningsbok, sektion eller sub-sidan som helst. Tanken är då att du har en första sida för alla dina projekt som portal till enskilda undersidor. Åh ljuva överåskådlighet.

[Image: 1syt8g.jpg]

Dessutom är den integrerad med Outlook, jag vet, Outlook känns som oönskade och förinställda McAfee 30 dagars trial programmet, men använder du Onenote blir Outlook wicked crucial. Tänk så här... livsplanering allt i ett och en integrerad to-do list+kalender där du kan länka till uppgifter eller sidor i OneNote! Aldrig mer kommer dina mappar bli orörda eller du vara omedveten om vad som krävs för att slutföra dina projekt utan att behöva utforska mörka vatten. Frälst!

Har du ännu inte skapat Dina Eviga Mappar eller utformat en hierarkisk struktur på de, rekommenderar jag att först göra en tanke karta. Antingen med papper och penna, eller underbara mindmapping programmet mindjet manager. När du har strukturerat dina mål och under mål är du redo att ge liv åt Dina Eviga Mappar.

Mina Eviga Mappar

Jag har delat in mina mappar i Soul, Mind, Body, Love. Cheesy shit works the best. Trust me.
När jag började så var Soul och Mind en och samma mapp, men självutveckling har lett till att de separerades av nödvändighet. När jag nyligen letade efter bilder för att skildra de fyra arketyperna i King, Warrior, Magician & Lover så slog det mig att jag sedan 10 år tillbaka hade i princip delat in mina mappar, my very being och dess utveckling enligt just de 4 arketyper. Haja det dood!

[Image: 21c9mbq.jpg]
Vill egentligen byta ut aragorn mot Jesus eller Buddha, men måste hitta en bra bild. Svårt att hitta en bild där man kan se att någon verkligen är en kung innerst inne. Få sånna människor har levat.

Mina Del Mappar och Lästips för att utforma de

HC - Soul = King : Att vara en Kung i sitt inre kungadöme.
  • Human Condition . com
  • Eckart Tolle
  • Radical Honesty by Brad Blanton
  • The Road Less Traveled by M. Scott Peck
  • The Four Agreements by Don Miguel Ruiz

HM - Mind = Magician : Att vara en Skapare bringa fram ens visioner.
  • Anthony Robbins
  • Mastery by Robert Green
  • Brian Tracy
  • Get Things Done by David Allen
  • Think and Grow Rich by Napoleon Hill

HP - Body = Warrior : Att vara Synkad med sin kropp och inre vitalitet.
  • Alexander Lowen
  • Roger Love - Vocal Power
  • Breathing Meditation by Andrew Weil, M.D
  • Starting Strenght by Mark Ripetoe,
  • The UltraMind Solution by Mark Hyman

HL - Love = Lover : Att göka och bygga äkta och värdefulla relationer.
  • The Game - Neil Strauss (cult read),
  • RSD - Blueprint
  • Mark Mason (inte läst Models ännu, men denna artikel!)
  • Sex God Method
  • David Deida

Ritbordet är där magin händer. Gå hem, till era inre hem. Hitta essensen som gör er till vem ni är. Bringa ut den till världen för att skådas. Knulla livet hårt, med precision, och utan måtta.
Yours trully,
Seaturtle.
2015-01-26,03:57,
Inlägg: #2
RE: Mina Eviga Mappar
RIktigt bra detta.

Har precis börjat själv med Onenote efter nästan ett decennium av tusen olika mappar och filer. Tar lite tid att lära sig de olika grejorna, hittar typ nya saker hela tiden.
Extreme Living
Never complain - never explain


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Mina 3 principer StayHungry 3 2,131 2016-08-31,19:11
Senaste inlägg:: Tiger
  Mina Dagliga Rutiner Seaturtle 24 15,489 2015-01-21,23:21
Senaste inlägg:: Seaturtle
  Ökas mina chanser om brudar vet att jag ligger runt. sjoggaa 8 4,024 2014-10-13,00:22
Senaste inlägg:: sjoggaa

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}