LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
2015-02-01,00:16, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-01,00:17 av {2} Dikterad.)
Inlägg: #1
VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
Tror topic säger allt? Smile

Ser överallt trådar där folk har börjat få Connection med brudar och inte vet hur de ska gå vidare, men inte lika många där det tas upp hur man börjar från scratch.
2015-02-01,00:31,
Inlägg: #2
RE: VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
Var? Klubben, skolan, jobbet, gymmet, gatan, för/efterfesten - Det finns ju hur många olika ställen som helst, no?

Börja enkelt: Gå fram, rak i ryggen och med självsäker attityd och blick, styrka i rösten, säg hon är snygg och presentera dig själv. Small talk i 2min och visa en no biggie attityd - du gillar henne men du bryr dig inte särskilt mycket om hon dissar dig, responsen kommer då vara 5000% bättre. Byt sedan nummer och gå vidare.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-02-01,00:50,
Inlägg: #3
RE: VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
(2015-02-01,00:31)Evilvalle Skrev: Var? Klubben, skolan, jobbet, gymmet, gatan, för/efterfesten - Det finns ju hur många olika ställen som helst, no?

Börja enkelt: Gå fram, rak i ryggen och med självsäker attityd och blick, styrka i rösten, säg hon är snygg och presentera dig själv. Small talk i 2min och visa en no biggie attityd - du gillar henne men du bryr dig inte särskilt mycket om hon dissar dig, responsen kommer då vara 5000% bättre. Byt sedan nummer och gå vidare.

Klubben - då måste man ha polare att festa med vilket jag inte har.

Gymmet - där är ju alla individuella och gör sin egen grej och det är ju inte säkert att man tränar samma tider. Förstår inte hur vissa lyckas träffa folk genom gymmet ( i alla fall om det är ett stort gym då det är mkt folk och alla har musik i öronen osv ).

Gatan - du menar på bussen tex?

Fest - jag festar inte eftersom jag inte har polare som gör det.

Enda stället som jag ser som en möjlighet är skolan - i klassen, men alla är så individualistiska i min klass.

I vilka situationer funkar det? jag tänker mest på tjejer i klassen som man brukar hälsa på men inte prata med.
2015-02-01,02:09,
Inlägg: #4
RE: VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
Jag känner drösvis med människor som går ensam på klubb..Inklusive jag själv gjorde det mycket när jag bodde i Sverige. Dock lätt att skaffa människor som vill gå ut med en, inte minst om man bor i en storstad. testa wings från forumet här.

Gymmet - det funkar, fråga om någon maskin är ledig, eller om hon vet hur maskinen funkar, eller gå till stretchstället och säg att hon ser svettig ut. . Du ser inte möjligheterna, bara problem. Ändra din attityd.

Gatan - väntar på bussen, folk som går, folk som kollar skyltfönster, folk som sitter på bänkar, folk som är o ströhandlar saker.

Fest - det kommer när du börjar lära känna mer folk, vilket du får genom de övriga sätten ovan.

klassen - Skit i klassen. Börja se hela skolan. matsalen, rökrutan, utanförklassrummen, skåpet, cafét. Hade jag gått om gymnasiet nu, fyfan va mkt öppna skjutlägen man hade där.


VIll inte var elak utan vill bara komma med konstruktiv kritik. Men du verkar bara komma med ursäkter för att inte ta tag i din skit. Det är helt okej. Men du måste börja erkänna att problemet inte är yttre faktorer, problemet är din attityd.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-02-01,02:39,
Inlägg: #5
RE: VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
(2015-02-01,02:09)Ragnarök Skrev: Jag känner drösvis med människor som går ensam på klubb..Inklusive jag själv gjorde det mycket när jag bodde i Sverige. Dock lätt att skaffa människor som vill gå ut med en, inte minst om man bor i en storstad. testa wings från forumet här.

Gymmet - det funkar, fråga om någon maskin är ledig, eller om hon vet hur maskinen funkar, eller gå till stretchstället och säg att hon ser svettig ut. . Du ser inte möjligheterna, bara problem. Ändra din attityd.

Gatan - väntar på bussen, folk som går, folk som kollar skyltfönster, folk som sitter på bänkar, folk som är o ströhandlar saker.

Fest - det kommer när du börjar lära känna mer folk, vilket du får genom de övriga sätten ovan.

klassen - Skit i klassen. Börja se hela skolan. matsalen, rökrutan, utanförklassrummen, skåpet, cafét. Hade jag gått om gymnasiet nu, fyfan va mkt öppna skjutlägen man hade där.


VIll inte var elak utan vill bara komma med konstruktiv kritik. Men du verkar bara komma med ursäkter för att inte ta tag i din skit. Det är helt okej. Men du måste börja erkänna att problemet inte är yttre faktorer, problemet är din attityd.

Det stämmer det du säger att jag inte ser möjligheter, men anledningen till det är för att jag inte är van att flirta med randoms och då kan man inte gå från färsking till att ta alla möjligheter på en dag. Vill börja mjukt.
2015-02-01,03:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-01,03:14 av {2} Bruno.)
Inlägg: #6
RE: VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
18år och oerfaren, så där. Varför inte göra som många andra här på forumet och börja köra Good Looking Losers "approach anxiety program"? Efter att du har gjort det lär du få lite hum och känna dig mer bekväm. Mitt tips är att du drar igång en blogg som många andra här och gör drillsen, sen kan du gå vidare med att försöka bygga upp en umgängeskrets (som faktiskt drar ut) eller ragga på riktigt.

Ärligt talat så verkar de flesta som hänger här verkar få sina ragg via nätet, upplever jag iaf (det verkar dock förändras som tur ärBig Grin).
Men vill du bli något av en renodlad player så vill du dra igång och köra en del "cold approach" förr eller senare. Finns ju klipp på Youtube med andra snubbar som filmat hur och går fram och raggar upp brudar mitt på dagen och yadayada, kikar du lär du nog lära dig något. Ta exempel Good Looking Loser eller BoyToyStory och inga rena PUA-grejer.

Sen går det givetvis att dra ut ifall man inte har några polare med sig krogen. Tvärtom, så har jag upplevt att det finns otroligt många fördelar med att dra ut själv, även om det kan kännas småtråkigt ibland så diggar jag det som fan. Önskar att jag hade dragit ut solodolo när jag var i din ålder.
2015-02-01,03:43,
Inlägg: #7
RE: VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
(2015-02-01,02:09)Ragnarök Skrev: Jag känner drösvis med människor som går ensam på klubb..Inklusive jag själv gjorde det mycket när jag bodde i Sverige. Dock lätt att skaffa människor som vill gå ut med en, inte minst om man bor i en storstad. testa wings från forumet här.

Gymmet - det funkar, fråga om någon maskin är ledig, eller om hon vet hur maskinen funkar, eller gå till stretchstället och säg att hon ser svettig ut. . Du ser inte möjligheterna, bara problem. Ändra din attityd.

Gatan - väntar på bussen, folk som går, folk som kollar skyltfönster, folk som sitter på bänkar, folk som är o ströhandlar saker.

Fest - det kommer när du börjar lära känna mer folk, vilket du får genom de övriga sätten ovan.

klassen - Skit i klassen. Börja se hela skolan. matsalen, rökrutan, utanförklassrummen, skåpet, cafét. Hade jag gått om gymnasiet nu, fyfan va mkt öppna skjutlägen man hade där.


VIll inte var elak utan vill bara komma med konstruktiv kritik. Men du verkar bara komma med ursäkter för att inte ta tag i din skit. Det är helt okej. Men du måste börja erkänna att problemet inte är yttre faktorer, problemet är din attityd.

Enig i det mesta du säger. Dock inte angående skola och gym för en hard case nybörjare.

Mer privata grejer så som skola, jobb, gym och liknande ställen där man ofta kommer stöta på brudarna även om man misslyckas fungerar bra om man har hyffsade sociala skills och en rimlig chans att lyckas och bruden inte blir helt creeped out även om hon inte är intresserad. Men som nybörjare, utan vänner samt oskuld så vänder det fort tillbaka mot en att ha såna ställen som training ground.

Krogen solo, daygame på gatan, bussen, affären osv. Och ja helt enkelt tills man fått någorlunda sociala skills och självförtroende hålla sig till ställen som man mest troligt inte stöter på bruden igen om man misslyckas, eller i alla fall inte stöter på henne ofta.
2015-02-01,18:58, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-01,19:03 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #8
RE: VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
Kan vara sant Confused. Om man går i trean på gymnasiet med halva terminen kvar dock så hade jag fan kört där med.

Finns så jävla många kåta, oerfarna tjejer på gymnasiet som är sjukt desperata. Men visst. Men visst, köra crash and burns är kanske inte det bästa i gymnasiet.

Ett tips till TS som funkade mycket bra för mig på gymnasiet.

Får du ögonkontakt med en tjej så håll kvar ögonkontakten tills hon släpper den. Det skapar attraktion direkt. Om du sen går fram och pratar kommer tjejen vara receptive, alltså vara inbjudande till samtal utan problem. Dock kan tjejer bli väldigt blyga så du får sköta allt snacket, men det spelar ingen roll.

Ta ingen skit överhuvudtaget. Kommer t ex ihåg när ett par snygga tjejer trängde sig före i kön i kafeterian. Jag tände till direkt och sa till dom, då ställde dom sig sist och sen dess var de tjejerna extremt intresserade av mig. Ser du en orättvisa, reagera. Gymnasiet kryllar av människor som VILL reagera på orättvisor osv, men ingen vågar för alla är så extremt måna av andra tänker om dom. Bryt dig ur från det och bli en "doer" istället för en talker.

För att få ögonkontakt med tjejer utan att verka vara creepy så när du går in i ett rum, t ex matsalen eller aulan eller någon, ta en paus, stå still och stå lugnt och sansat och kolla ut över rummet som om du vill skapa dig en koll över rummet/stället. Många kollar när nya människor går in i rum, men de flesta killar går in snabbt och lite nervöst och sätter sig direkt. När du går på krogen så kommer du märka att alla killar går snabbt som fan till baren för att beställa. HUr som helst ska du bryta det, stå och skapa dig en överblick och se om någon tjej kollar på dig och då låsa din blick i henne tills hon kollar iväg. DU ska se lite glad ut såklart.

Edit;: Kollar en tjej NERÅT efter ögonkontakt med dig så är det ännu större indikator på intresse. Börjar en tjej le, så le tillbaka och fortsätt håll ögonkontakt tills hon kollar bort. Dont worry, ibland kan det bli 20 sekundare om tjejen är mycket självsäker. Vad du än gör släpp inte blicken och kolla neråt, det visar på att du har lägre värde än henne eller är submissiv = attraction killer.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-02-06,14:17,
Inlägg: #9
RE: VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
(2015-02-01,18:58)Ragnarök Skrev: Kan vara sant Confused. Om man går i trean på gymnasiet med halva terminen kvar dock så hade jag fan kört där med.

Finns så jävla många kåta, oerfarna tjejer på gymnasiet som är sjukt desperata. Men visst. Men visst, köra crash and burns är kanske inte det bästa i gymnasiet.

Ett tips till TS som funkade mycket bra för mig på gymnasiet.

Får du ögonkontakt med en tjej så håll kvar ögonkontakten tills hon släpper den. Det skapar attraktion direkt. Om du sen går fram och pratar kommer tjejen vara receptive, alltså vara inbjudande till samtal utan problem. Dock kan tjejer bli väldigt blyga så du får sköta allt snacket, men det spelar ingen roll.

Ta ingen skit överhuvudtaget. Kommer t ex ihåg när ett par snygga tjejer trängde sig före i kön i kafeterian. Jag tände till direkt och sa till dom, då ställde dom sig sist och sen dess var de tjejerna extremt intresserade av mig. Ser du en orättvisa, reagera. Gymnasiet kryllar av människor som VILL reagera på orättvisor osv, men ingen vågar för alla är så extremt måna av andra tänker om dom. Bryt dig ur från det och bli en "doer" istället för en talker.

För att få ögonkontakt med tjejer utan att verka vara creepy så när du går in i ett rum, t ex matsalen eller aulan eller någon, ta en paus, stå still och stå lugnt och sansat och kolla ut över rummet som om du vill skapa dig en koll över rummet/stället. Många kollar när nya människor går in i rum, men de flesta killar går in snabbt och lite nervöst och sätter sig direkt. När du går på krogen så kommer du märka att alla killar går snabbt som fan till baren för att beställa. HUr som helst ska du bryta det, stå och skapa dig en överblick och se om någon tjej kollar på dig och då låsa din blick i henne tills hon kollar iväg. DU ska se lite glad ut såklart.

Edit;: Kollar en tjej NERÅT efter ögonkontakt med dig så är det ännu större indikator på intresse. Börjar en tjej le, så le tillbaka och fortsätt håll ögonkontakt tills hon kollar bort. Dont worry, ibland kan det bli 20 sekundare om tjejen är mycket självsäker. Vad du än gör släpp inte blicken och kolla neråt, det visar på att du har lägre värde än henne eller är submissiv = attraction killer.

Hmm. Vad leder denna ögonkontakt till i slutändan? eller är det bara för att se ifall tjejer är intresserade och därefter gå fram till dem och ragga? Funkar detta även om man sitter på bussen? Känns lite konstigt att hålla ögonkontakt med nån random så länge som möjligt men visst, jag får testa det.
2015-02-06,14:43,
Inlägg: #10
RE: VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
(2015-02-06,14:25)Toledo Skrev: Det är otroligt svårt att hålla ögon kontakt. Men det är bara övning. Hade en polare i högstadiet som var ganska alpha. Minns en dag att han berättade att han aldrig var den som tog bort ögonkontakt först, oavsett om det var någon random eller någon polare.

Det låter som han mådde ganska dåligt om han hela tiden kände sig tvungen att bevisa sig för andra genom att hålla ögonkontakt längst. Men med tjejer är det givetvis en annan sak, i intressesyfte.
2015-02-06,16:17,
Inlägg: #11
RE: VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
(2015-02-06,14:25)Toledo Skrev: Det är otroligt svårt att hålla ögon kontakt. Men det är bara övning. Hade en polare i högstadiet som var ganska alpha. Minns en dag att han berättade att han aldrig var den som tog bort ögonkontakt först, oavsett om det var någon random eller någon polare.

Whaaaat?Angel

Är väl bannemej bland det enklaste man kan lära sig inom "game". Öva på att hålla kvar den och max 1-2 veckor så sitter det där.
2015-02-06,20:13,
Inlägg: #12
RE: VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
(2015-02-06,16:17)Bruno Skrev: Whaaaat?Angel

Är väl bannemej bland det enklaste man kan lära sig inom "game". Öva på att hålla kvar den och max 1-2 veckor så sitter det där.

Ögonkontakten sitter faktiskt, då jag tidigare övat på det :p fast jag kan inte kolla folk i ögonen i mer än 3 sekunder, då blir det pinsamt. Ska jag öva på att hålla den tills den andra viker sig och kollar bort? även på äldre människor? vad gör jag när den andre kollat bort i så fall? om den inte kollar bort?
2015-02-07,00:39,
Inlägg: #13
RE: VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
(2015-02-06,20:13)Dikterad Skrev: Ögonkontakten sitter faktiskt, då jag tidigare övat på det :p fast jag kan inte kolla folk i ögonen i mer än 3 sekunder, då blir det pinsamt. Ska jag öva på att hålla den tills den andra viker sig och kollar bort? även på äldre människor? vad gör jag när den andre kollat bort i så fall? om den inte kollar bort?

Fortsätter stå och prata med ögonkontakt och föra konversationen precis som vanligt. Det är vad man gör.

Dock så undrar jag om man kan kolla för mycket, lol, händer för mig ofta att brudar påpekar att jag kollar hela tiden osv och tycker jag är konstig som aldrig släppar ögonkontakten.

Någon annan som varit med att brudar påpekar det? Funderar nämligen om det är så att även om det är bra att ha stabil ögonkontakt och inte vika ner först så om man aldrig viker bort när man pratar så blir det creepy istället.
2015-02-07,00:41,
Inlägg: #14
RE: VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
(2015-02-07,00:39)confused... Skrev: Fortsätter stå och prata med ögonkontakt och föra konversationen precis som vanligt. Det är vad man gör.

Dock så undrar jag om man kan kolla för mycket, lol, händer för mig ofta att brudar påpekar att jag kollar hela tiden osv och tycker jag är konstig som aldrig släppar ögonkontakten.

Någon annan som varit med att brudar påpekar det? Funderar nämligen om det är så att även om det är bra att ha stabil ögonkontakt och inte vika ner först så om man aldrig viker bort när man pratar så blir det creepy istället.

Ja så är det. Man får hitta en balans.

Händer dock aldrig att folk påpekar att jag gör fel fast jag kan känna att jag gör det. Men svenskar är konflikträdda och vågar inte påpeka det kanske...
2015-02-07,01:14, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-07,01:15 av {2} confused....)
Inlägg: #15
RE: VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse?
(2015-02-07,00:41)Dikterad Skrev: Ja så är det. Man får hitta en balans.

Händer dock aldrig att folk påpekar att jag gör fel fast jag kan känna att jag gör det. Men svenskar är konflikträdda och vågar inte påpeka det kanske...

Ja, Svenskar påpekar generellt saker.

Dock, problemet med brudar är att det dom säger väldigt ofta är raka motsatsen till vad dom faktiskt gillar. Så det är väldigt svårt att veta när man faktiskt ska lyssna på en brud.

Generellt så lyssna på vad tjejer säger att tjejer gillar är det sämsta man kan göra. Snarare regel än undantag att exakt raka motsatsen av vad tjejer säger dom gillar är vad dom faktiskt går efter i praktiken.

Så att flera tjejer påpekat för mig att jag kollar för mycket, att dom tycker det är konstigt när jag har så mycket ögonkontakt osv. Det kan lika gärna vara en shit test och min starka ögonkontakt skapar attraktion så att dom testar då min självsäkerhet för att se om dom kan rubba mig, som att det faktiskt är något dom tycker är creepy.

Lyssnar man 100% på vad brudar generellt säger dom gillar så slutar man upp som en super nice guy, 50år och oskuld.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tjejer i grupp. Alzor 1 1,398 2017-07-14,10:07
Senaste inlägg:: Schlinus
  våga ta initiativ! alle93 13 7,162 2014-05-28,20:51
Senaste inlägg:: Chris_93
  Visa intresse vs. inte visa intresse Nooblet 20 10,289 2012-12-04,19:51
Senaste inlägg:: Evilvalle
  tjejer som inte investerar? tay 3 2,063 2012-10-30,19:27
Senaste inlägg:: Mössan
  Era tankar om tjejer ni möter i dagliga livet! trollface 5 2,759 2012-09-29,16:01
Senaste inlägg:: trollface
  Fråga tjejer om mode, bra eller skit Anonymous 5 2,174 2012-07-04,23:15
Senaste inlägg:: Evilvalle
  När tjejer frågar om man saknar dom. neandertalaren 14 5,505 2012-07-03,00:54
Senaste inlägg:: Vettorazzi
  Tjejer som drar fram mobilen och försöker se uttråkade ut när man öppnar dom... Donjohan 7 2,915 2012-06-29,00:55
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Hur visar man mänsklig svaghet? Mössan 10 3,208 2012-03-14,17:34
Senaste inlägg:: Frallan
  Eskalering, mot "skötsamma" och "snyggare" tjejer. Mandark 24 11,204 2012-03-08,15:08
Senaste inlägg:: Evilvalle

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}