LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Tillskott som Boostar Testosteron?
2015-02-15,10:58,
Inlägg: #1
Tillskott som Boostar Testosteron?
Nån som testat eller har en uppfattning om hur bra det funkar med tillskott som boostar den egna Testo produktionen?

Verkar som det ska vara säkrare jämfört med AAS/Testokurer där testot tillförs externt och kan ha negativa konsekvenser på den egna testoproduktionen.

Exempel på tillskott:
- Tribulus Terrestris
- D-Aspartic Acid
- Alpha Fuel XT (Som innehåller bland annat Tribulus Terrestris, ni har säkert sett marknadsförningen på FB, youtube osv).
- Tongkat Ali
2015-02-15,11:43,
Inlägg: #2
RE: Tillskott som Boostar Testosteron?
haha jo, men du kan ju inte alls uppnå samma effekter som en riktig testokur, men det förstår du nog själv!

Men ska man ge sig på testoboosters i form av tillskott är det bäst att försöka optimera på alla plan, du kommer nog inte märka ett skit om du kör testoboosters, men krökar som fan, tränar aldrig, äter som en flicka.. Ja du förstår vad jag menar.

Finns en del som kört DAA o tycker det funkar fint (mig själv bl.a.), kombineras bäst med Erase Pro som är en östrogenblockerare. Har du lite pengar över så är det absolut värt o pröva!

Erase:
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artikl...ro-30-caps

DAA:
http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Mus...elate.html


Förutom det där så har du ju "the basics" så som

D-vitamin,Zinc,Omega 3, ZMA (då behövs ej separat zinctillskott).

Lite annat:
Ät mycket mat, litet kaloriöverskott, bra med fett i kosten 1g*kg/kroppsvikt är o rekommendera har jag för mig.
Förmodligen bäst att försöka äta så clean man kan (kött,ris,grönsaker typich). Men personligen så äter jag gärna en fet pizza efter träningen Wink Skräpmat då och då kommer knappast fucka upp nått.

Träna tung styrketräning (obviously)

Intervallträning

Kallduschar

Meditation (sänker kortisol vilket indirekt ökar testo)
2015-02-15,13:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-15,13:03 av {2} Rednales.)
Inlägg: #3
RE: Tillskott som Boostar Testosteron?
Precis, verkar vara bra att köra med östrogenblockerare samtidigt så att testot inte omvandlas till östrogen.

Har inte testat testo nivåerna men kan ana att man har något lägre halt än vad man borde ha.
Skulle säga att jag har bra vanor med kost, sömn, träning, nofap osv. Har haft de under flera års tid. Har också under senaste tiden börjat med kosttillskott(Som innehåller bland annat zinc och D-vit, dock ej omega 3, borde kanske lägga till de).

- Äter över 500g fruk/grönt per dag och undviker dåliga tillsatser och annat skit
- Träning minst 3 ggr vecka styrka/kondition

Ändå är man sliten, trött på dagen, får dåliga gains från gymmet, svårt att skapa naturlig attraktion med brudar även med "game" kunskap. Blir inte heller överkåt av nonfap. Sad
Så skulle vara nice med ett vettigt alternativ att boosta testosteron. AAS och testo kurer är inte riktigt min grej.
2015-02-15,13:16, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-15,13:17 av {2} HardstyleJunkie.)
Inlägg: #4
RE: Tillskott som Boostar Testosteron?
Testo boosters är skit, har inte tid att ta fram alla studier och artiklar som bestyrker detta utan du får själv söka runt om du är intresserad om varför.

Tog fram detta snabbt dock. Från socialdepartementet. Vad lagen säger alltså.

/.../
4. kemiska substanser som ökar produktion eller frigörelse av testosteron och dess derivat eller av tillväxthormon. Lag (2011:112).

Alltså om testo boosters hade fungerat som dom marknadsförts hade de vart olagliga. You do the rest of the math.
The unexamined life is not worth living.
- Socrates
2015-02-15,13:49,
Inlägg: #5
RE: Tillskott som Boostar Testosteron?
(2015-02-15,13:02)Rednales Skrev: Precis, verkar vara bra att köra med östrogenblockerare samtidigt så att testot inte omvandlas till östrogen.

Har inte testat testo nivåerna men kan ana att man har något lägre halt än vad man borde ha.
Skulle säga att jag har bra vanor med kost, sömn, träning, nofap osv. Har haft de under flera års tid. Har också under senaste tiden börjat med kosttillskott(Som innehåller bland annat zinc och D-vit, dock ej omega 3, borde kanske lägga till de).

- Äter över 500g fruk/grönt per dag och undviker dåliga tillsatser och annat skit
- Träning minst 3 ggr vecka styrka/kondition

Ändå är man sliten, trött på dagen, får dåliga gains från gymmet, svårt att skapa naturlig attraktion med brudar även med "game" kunskap. Blir inte heller överkåt av nonfap. Sad
Så skulle vara nice med ett vettigt alternativ att boosta testosteron. AAS och testo kurer är inte riktigt min grej.


Hur mycket d-vitamin o zinc får du i dig genom tillskott?
2015-02-15,14:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-15,14:44 av {2} Rednales.)
Inlägg: #6
RE: Tillskott som Boostar Testosteron?
Det verkar ge resultat för personer som prövat. Men visst kan vara placeboeffekten eller att ökad libido ger illusion av mer testo. Svårt att veta.

Ska def läsa vidare om saken, dom vetenskapliga bevisen som man läst om, so far, beskriver domhär sidorna rätt bra:

http://www.artofmanliness.com/2014/07/10...ents-work/
http://www.nutritionexpress.com/showarti...icleid=319

Men finns det verkligen massor av forskning inom området som är legit. Verkar finnas fåtal studier som visar saker hit och dit men man är inte "HELT" säker. Verkar också vara brist på studier som faktiskt gjorts på människor.
Inte läst så jättemycket just inom just detta område men vet att det inom andra områden, när det gäller hälsa osv, kan vara väldigt röriga vad som funkar och inte.

(2015-02-15,13:49)mpuabby Skrev: Hur mycket d-vitamin o zinc får du i dig genom tillskott?

D3 ca 30 ug
Zink ca 20 mg
2016-03-22,09:41, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-03-22,09:41 av {2} tay.)
Inlägg: #7
RE: Tillskott som Boostar Testosteron?
Tongkat Ali är legit, men endast om man köper rätt märke. Finns en hel del fake tongkat Ali supplements.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Punktlista för hur man ökar sitt testosteron Ragnarök 119 83,164 2016-03-04,10:25
Senaste inlägg:: Groda
  Testa sina testosteron-nivåer Sean 2 2,099 2015-09-08,12:51
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Tillskott innan efter gympass Sylvester 20 7,407 2013-04-28,15:44
Senaste inlägg:: Kasi
  Intressant video om testosteron (testobooster vs injektioner) Whynot 4 2,630 2013-04-24,11:57
Senaste inlägg:: Whynot
  Den stora hjälptråden för kost tillskott alpha dawg 13 6,919 2012-04-26,03:25
Senaste inlägg:: golvmopp
  Utlösning och testosteron, par frågor! nospoon 6 3,106 2012-03-05,21:02
Senaste inlägg:: nospoon

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}