LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
2015-05-18,14:41,
Inlägg: #21
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-18,14:37)golvmopp Skrev: [Image: a76.jpg]

Du får inte mothugg för att du är kvinna, eller för att du ställer en fråga, utan p.g.a att du säger korkade saker. Se det här som en praktisk studie i ocensurerad maskulin kommunikation - ingen här (tror jag) anpassar sina svar för att ligga med dig, och då blir konsekvensen att man får svar på tal om man häver ur sig mindre genomtänkta saker. Jag (och flera andra här inne) har skrivit rätt utförliga poster till dig som du har valt att avfärda, och istället läst in en massa orelaterad skit i, samt försökt projicera bilden av att jag har något personligt otalt med dig.

Coolt om anledningen till att du är här är ett genuint intresse av att lära sig mer om det manliga psyket, men om så är fallet skjuter du dig själv i foten rejält med att försöka blanda in en massa genustrams och floskler istället för att ta åt dig av de solida råden du redan har fått.
Okej, tack! Det där kan jag förstå.
2015-05-18,14:57, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-05-18,14:59 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #22
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-18,10:50)golvmopp Skrev: Män vill i allmänhet inte ha kvinnlig vänskap i annat syfte än att sätta på tjejens kompisar. Om inte ens den möjligheten finns tillgänglig har relation inget syfte överhuvudtaget - varför i helvete skulle en man investera tid och energi i en relation med en person av det motsatta könet när belöningen är att se personen i fråga bli knullad av någon annan? Friendzoning har de flesta fått tillräcklig erfarenhet av i tonåren, vilket går att jämföra med att köpa en kotlett på Ica, tillaga den och se på när någon annan äter upp den. Vår sexuella hunger är okontrollerbar - när en tjej bockar av tillräckligt många punkter på utseendechecklistan reser sig kuken. Så pass enkelt är det. Med det sagt tar jag dina kommentarer om att "jag är snygg och social" med en fet nypa salt p.g.a Amazing Mayzie-katastrofen från det gamla C-R-forumet. Tills dess att bildbevis dykt upp kan du lika gärna vara en överviktig polsk lastbilschaffis.

Vad har du ens för behov av att ha manliga vänner? Du uttrycker ett behov av att fylla på bekantskapskretsen med ännu fler män fastän det historiskt sett inte funkat - varför? Bekräftelsebehov? Megalomani?

Haha älskar ärligheten.

Alltså det är lite så, har fan svårt att vara vän med tjejer. Dock i ärlighetens namn skulle jag gärna ha fler tjejpolare, att snacka relationer med etc även om jag inte fick dunka tjejens kompisar.

Jag har alltid sett mig själv som lite retard som aldrig klarat av att ha tjejkompisar utan försökt dunka dem sooner or later. Nu har jag iaf en väldigt nära tjejkompis och några lite mer ytliga. Snackar dock inte sex med dom.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2015-05-18,16:41,
Inlägg: #23
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-18,12:47)kakmonster Skrev: Det låter absolut vettigt, borde ha tänkt i de banorna tidigare men det är väl det som är fint med sånt här, att man kan både påminna och informera varandra om olika aspekter.

Det var inte min mening att vinkla det på ett sätt som drar alla män över en kant. Min "lösning" att be någon dra åt helvete grundar sig i att jag inte ser någon anledning att ha någon i mitt liv som inte respekterar min vilja och min integritet, det gäller både tjejer och killar.

Flirtig och trevlig behöver väl inte alls gå hand i hand? Jag uppfattar mig inte som speciellt flirtig. Nu känns det som att du blev provocerad av att du trodde att jag agerade dömande bitterfitta och svarar lite därefter. Jag identifierar mig inte med den personen du beskriver Smile

Nej då självklart ska man inte ha någon i ens liv man inte matchar med. Men om man är fast beslutsam att vara vän, ää osv med motsatta könet får man räkna med att det blir vanligt att sexuell attraktion uppstår. Speciellt om man själv är attraktiv och har högt sexuellt värde av motsatta könet. Då kommer det vara väldigt svårt.

Att du prompt ska vara vän med motsatta könet och sen bli sur när attraktion ofta uppstår för det krossar din vilja och integritet blir ganska skevt för att vara ärlig. Det är naturens gång att attraktion och vilja att reproducera uppstår med umgänge av motsatta könet, speciellt om det stämmer som du säger att du är snygg och har högt sexuellt värde. Desto snyggare och attraktivare man är, desto svårare kommer vänskap av motsatta könet bli. Det gäller både killar och tjejer.

Det du gör är lite att försöka bryta mot naturlagarna, du försöker få verkligheten att vara så du vill den ska vara vilket är en omöjlighet, istället för att anpassa dig till verkligheten.

Flirtig och trevlig behöver nödvändigtvis inte alltid gå hand i hand nej men det är en hårfin gräns och väldigt ofta går dom faktiskt hand i hand, man kommer ofta uppfattas som flirtig och fel tolkningar kommer uppstå av motsatt kön om man är trevlig, visar intresse att umgås osv.

Sen är det många tjejer som är väldigt flirtiga rent allmänt utan att dom själva tänker på det. Inget ovanligt för vissa tjejer
att var och varannan kille dom pratar med upplever att hon flirtar fast ifrån hennes perspektiv påstår att hon inte alls flirtar. Om du är en av dom vet jag inte, men något att ha i åtanke.
2015-05-18,17:41, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-05-18,17:42 av {2} Set Theory.)
Inlägg: #24
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Satan i gatan, får typ ont i huvudet av att läsa alla missuppfattningar och all ängslighet från TS sida, jag kan väl för fan inte vara ensam om detta? Jag menar inte att vara elak, men TS verkar ta allt superpersonligt. Jag menar, någon lägger upp en fjantig meme-bild och TS tror att det finns ett dolt illuminati-budskap bakom bilden. Nåväl, hon är väl här för att lära sig trots allt.

Angående vänskap mellan män och kvinnor så är den sorgliga sanningen den att få killar ser något intresse i kvinnor utöver att knulla dem och/eller få känslomässig bekräftelse. Utöver det så tycker jag att det finns något inneboende fjantigt med män som har en massa tjejkompisar som de inte ligger med. Jag kanske har en förlegad syn men det är min ärliga känslomässiga respons när jag hör om det. Jag vill själv inte vara den där snubben som har en massa heta tjejpolare som han aldrig knullar. Sedan finns det givetvis undantag som med allt. Jag har ju själv en tjejpolare som jag har ett givande utbyte med. Hon är väldigt manlig i sitt psyke även om hon är feminin till utseendet. Kan även nämna att jag känner noll sexuell attraktion till henne (inte tillräckligt snygg).
2015-05-18,18:01, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-05-18,18:06 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #25
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Jag kan med handen på hjärtat säga att det är YTTERST YTTERST FÅ kvinnor som har fått mig att "vidgat mina vyer mentalt", om ens någon. Nej, jag tror fan inte det finns en enda, kanske min kloka mor några gånger. Men tjejer i 20års åldern? Nej.

All mental stimulans jag behöver genom rent umgänge har jag fått av killar/män. Diskussioner gällande vetenskap, filosofi, livets mening, biologiskt rotade strävanden VS mer "spirituella" etc där man faktiskt fått ut något av det hela har varit med killar.

Jag undrar vad anledningen kan vara?

Och en sak, som jag även diskuterat med Confused. Jag har verkligen försökt att upprätthålla rena vänskaper med tjejer (som ser bra ut och vet om det själva), det slutar ALLTID med att man kommer in på sex-snack (i samtliga fall har de tagit upp det), sedan glider dom vidare och undrar om man någonsin tänkt tanken att ligga med dom - Flera ggr när jag sagt rakt ut att jag inte ser dom som något sådant (vilket jag såklart gör rent biologiskt, men jag hindrar tankarna då jag verkligen FÖRSÖKT hålla det på en vänskaplig nivå) och att jag inte är tänd på dom/dom är inte min typ or whatever, flera ggr har de då blockerat på facebook/slutat svara om man ringer etc. Detta är något som hänt flertalet gånger nu.

Det kvinnliga egot klarar sällan av att bli dissat på ett sexuellt plan av någon som dom ser som en värdig mate, att dom sedan kan friend-zona massa översnälla betas som är av NOLL sexuellt intresse, ja det har man sett 30000 ggr.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-05-18,18:41,
Inlägg: #26
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Vad som behöver sägas är redan sagt i tråden.

Jag drar mig för att ens läsa böcker skrivna av kvinnor. Undantaget Ayn Rand som jag läser just nu som är riktigt jävla bra, förutom kärlekstjaffset.

De enda kvinnliga vännerna jag har är de man växt upp med. Nuff said.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-05-18,18:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-05-18,18:44 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #27
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Funderar jag vidare skulle jag vilja påstå att de kvinnor jag i alla fall haft LITE intellektuellt utbyte med har det varit typiska "pojkflickor", dvs lite mer manliga honor som troligtvis utsattes för mer testo än menat som liten.

I DO SEE A VERY OBVIOUS PATTERN HERE
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-05-18,18:50,
Inlägg: #28
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Ayn Rand är också sjukt logisk av sig, även jämfört med män. Sett några gamla TV-intervjuer och hon verkar rätt socialt off också. Asperger elr vad det nu heter
2015-05-21,23:03,
Inlägg: #29
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
http://youtu.be/T_lh5fR4DMA

Nej! Män och kvinnor kan inte bara vara vänner. Tidigare i mitt liv när jag hade tjejkompisar så fanns det alltid i bakhuvudet att jag ville ligga med dom eller använda dom för att ligga med deras vänner.

Inget egentligt konstruktivt har kommit ur dessa vänskaper med kvinnor. Det fyller ingen praktisk funktion alls. kvinnlig vänskap behlövs inte till något jag vill göra eller uppnå i livet.
2015-05-21,23:21,
Inlägg: #30
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Jag föredrar att leva ickedömande, men tyvärr visar sig många tjejer som introduceras i mitt li var väldigt knepiga. En tysk tjej som typ är knull och drug addict, legit! En annan som jag tvingas dela en viss tid med för tillfället är så himla stolt över sin MAAAASTER i flummvetenskap och fattar inte varför hon inte får ett högavlönat jobb. Hon ser rasistiska och patriarkala strukturer överallt. Självklart har vare sig hon eller någon annan människa ansvar över sina egna liv heller, allt är någon annans fel.

Ah juste, en annan brud jag träffar ibland och snackar med (mest för att hon fascinerar mig och är något att vila ögonen på) har knullat med fler personer under en vecka än vad jag gör under ett år, hennes favoritkillar att knulla med är gifta män, med eller utan barn, (så att hon kan ta foton när dom har sex och sedan skicka till hans fru).

Försökte för en 3 år sedan bli vän med en tjej som verkade mer intellektuellt lagd, gillade att läsa böcker och sådant. Tyvärr var det bara en fasad och mer korkad människa får man fan leta efter "jaha, jag trodde statsvetenskap var läran om staden" var en kommentar hon drog efter att ha läst 45 poäng statsvetenskap.

Eller varför inte bardomsvännen som efter avslutad kurs i fysik på högstadiet frågade: "alltså alla dom är atomerna och sådant, är det då det som finns inuti sladdar?"
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-05-22,09:00,
Inlägg: #31
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Vart hittar du alla dom där sexmisbrukartjejerna?
Winning Beats the Game

Be Selfish
2015-05-22,09:41,
Inlägg: #32
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-22,09:00)SvaMp_ Skrev: Vart hittar du alla dom där sexmisbrukartjejerna?

Överallt, men du, jag och även andra "ser" det inte personligen om vi inte har högt attraktions värde hos tjejer rent generellt.
2015-05-22,20:14, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-05-22,20:16 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #33
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Svamp_ det är regel snarare än undantag att brudar gör nasty shit och knullar runt MYCKET - fast med rätt sorts killar - dvs de killar hon alltid kommer förneka att hon är attraherade av för vanliga snubbar. Sen kan det väl ifs hända att jag umgås i rätt smutsiga kretsar eftersom personer som inte brukar accepteras av vanligt folk brukar dras till mig.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-05-22,21:33,
Inlägg: #34
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-22,20:14)Ragnarök Skrev: Svamp_ det är regel snarare än undantag att brudar gör nasty shit och knullar runt MYCKET - fast med rätt sorts killar - dvs de killar hon alltid kommer förneka att hon är attraherade av för vanliga snubbar. Sen kan det väl ifs hända att jag umgås i rätt smutsiga kretsar eftersom personer som inte brukar accepteras av vanligt folk brukar dras till mig.

Hahahaha Smile
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2015-05-22,22:15,
Inlägg: #35
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Känner du någon attraktion till dessa grabbar? Om du inte hade varit i ett förhållande, hade du kunnat tänka dig att ha sex med dom då? Vänner kan absolut ha sex med varandra och det är ett grymt sätt att "prova på" några gånger, oftast inser båda parter då att man faktiskt inte är intresserade av någonting djupare tillsammans och går tillbaka till sin pojk- eller flickvän. Många människor har också en fet fixering på att ligga runt, speciellt vi maskulina, och att leva ut den fixeringen tills man blivit "mätt" på att knulla runt får en att bli så mycket mer avslappnad när det gäller sex.
2015-05-23,11:39,
Inlägg: #36
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Enkelt att vara polare / bekant. Typ nån man hejar på och kanske ses på krogen.

Svårare att ha en platonsk relation med en kvinna.

Har ett par strikt vänskapliga relationer till kvinnor. I de flesta fall är jag inte det minsta intresserad av att ligga med dem. Då fungerar vänskapen rätt smärtfritt. Ibland hamnar man i fällan och blir polare med en brud man would bang. Brukar sluta i att man får stå ut med hennes skitsnack x antal månader innan man inser att inget är värt det.
2015-05-23,12:50,
Inlägg: #37
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Blir ju enklare när intresset kommer från tjejen istället från killen eftersom tjejer oftast är passiv och killar mer aktiv, blir nog i de flesta fall inte lika obvious att det finns attraktion där?
2015-05-23,13:27, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-05-23,13:32 av {2} confused....)
Inlägg: #38
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-23,12:50)Cogo Skrev: Blir ju enklare när intresset kommer från tjejen istället från killen eftersom tjejer oftast är passiv och killar mer aktiv, blir nog i de flesta fall inte lika obvious att det finns attraktion där?

Tror inte det spelar så stor roll faktiskt, jag har försökt friendzona tjejer jag inte är speciellt attraherad av. Och stor svartsjuka, mycket sexuella inviter och oförmåga att umgås normalt uppstår.

Kan inte gå på dejter, vara på samma fest och prata med andra tjejer osv osv utan att gnäll och drama uppstår.


Så tror inte det spelar någon roll faktiskt om det är tjej eller kille, har den ena sexuell attraktion och skapar känslor i den andra kommer normal vänskap aldrig fungera.

Man kan självklart vara "vänner" ändå men inte normalt och det kommer uppstå sexuella inviter, svartsjuka osv

Den enda anledningen till att vänskap kille/tjej fungerar för TS är för att hon är den som friendzonar killarna.

Samma problem hon upplever ifrån killarna hade hon orsakat själv i ombytta roller.
2015-05-26,14:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-05-26,14:09 av {2} ångest101.)
Inlägg: #39
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Genom att vara ful
Det går bara att "bara vara vänner" med fula tjejer, helt omöjligt att inte försöka Med annat om dom är fina. Man vill intala sig att det ska gå, men likt förbannat smyg-raggar man. Lite synd men tror det är så för alla normala killar



Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}