LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Flummig tråd om vägar i livet
2015-06-01,08:59, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-06-01,10:03 av {2} Parafras.)
Inlägg: #1
Flummig tråd om vägar i livet
Vill skriva av mig och diskutera lite flummigt om livet.
Jag är rätt trött på att normen i livet är gå klart gymnasiet -> jobba lite/resa/sabbatsår -> plugga något trisst som ger mycket pengar.

Jag exempelvis vill göra massa saker. Bo i olika städer, resa, testa OLIKA jobb osv. Pröva en massa innan (OM) jag pluggar men hela jävla tiden snackas det om "När skall du plugga då?" "Vad ska du bli?" Och liknande som om det man gör innan man studerar bara är slöseri med tid. Trött på skiten.

Jag har flyttat ifrån 90% av mina vänner till en annan stad, 40 min bort bara för att jag hatar lilla skithålan jag växte upp i. MEN, jag jobbar fortfarande där. Rör mig bara fram/tillbaka från jobb/busshållplatsen men ändå -> jag vill ju inte vara i den stan.
Men så fick jag förlängt på jobbet (inom restaurangbranschen) och får stanna 1 år till. Sökte andra jobb men inget löste sig (vilket det säkert hade gjort om jag väntade lite till men min chef hann före med erbjudande liksom..).

Men så läste jag en artikel (http://markmanson.net/not-giving-a-fuck#.espaoc:de3A) och kom fram till att visst; skönt med betald semester osv men jag kan säga upp mig när jag verkligen tröttnar. Dvs, till hösten. Har alltid i mitt liv fullföljt det jag sagt, tänkt på andra (kollegor/chef, jobbig sits för dom om man slutar) men struntar i det där nu. En månad uppsägningstid och sen får det lösa sig. Skall spara pengar så jag har lite om det tar tid med jobb men man kan inte slösa ett år på något man inte vill. En sjuk lättnad för mig då jag fick halvt panik att jobba på/åka buss i 1 år till.