LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
"Fuck yes!" or "No"
2015-09-06,12:13,
Inlägg: #1
"Fuck yes!" or "No"
Läste precis denna artikel av Mark Manson: http://markmanson.net/fuck-yes

Tyckte denna var jäkligt intressant faktiskt, next level of non-needyness. Men frågan är: hur långt bör man ta non-needyness? Ad infinitum? Eller missar man massa opportunities pga man blir för passiv?

[“She said she’s not interested, but she still flirts with me, so what do I need to do to get her?”
“Well, I know she likes me, but she didn’t call me back last weekend, what should I do?”
“He treats me well when he’s around, but he’s hardly around. What does that mean?”

Most dating advice exists to “solve” this grey area for people. Say this line. Text her this. Call him this many times. Wear that.

If you’re in the grey area to begin with, you’ve already lost.

What does that say about you? That you believe you need to convince people to be with you? You wouldn’t buy a dog that bites you all the time. And you wouldn’t be friends with someone who regularly ditches you. You wouldn’t work a job that doesn’t pay you. Then why the hell are you trying to make a girlfriend out of a woman who doesn’t want to date you? Where’s your self-respect?

Want to date that woman you met last weekend but she keeps ignoring your texts and calls? Not sure what to say or do, especially since she seemed so happy to go out with you when you initially met her? Well, my friend, this is obviously not a “Fuck Yes.” Therefore, it is a “No.” Delete her number and move on.]


That is, flake:igt beteende = hejdå direkt

När jag tänker efter själv så har mer eller mindre alla (med några få undantag) tjejer jag träffat (allt från första date till kk eller förhållande) varit sådana där jag märkt instantly att hon gillar mig, inga spel eller liknande utan det är smooth sailing hela vägen i mål. Av de som trilskats och flake:at som jag sedan lyckats träffa har det väldigt sällan lett till något ändå... antingen jag som är sopig när det kommer till såna situationer eller så känner dom flesta igen sig i detta?

What do you way fellas?
2015-09-06,12:54,
Inlägg: #2
RE: "Fuck yes!" or "No"
Jag känner verkligen igen mig i det. Funderade på det iom att jag läste det du skrev och artikeln och det är helt samma för mig!
Nu är inte jag någon supercasanova när det gäller daygame, men dom tjejer har jag fått hem därifrån har alla varit "fuck yes" och jag kan inte komma på att jag fått någon i säng(från daygame, fylla förändrar saker) som inte varit en fuck yes. Dock fått ut rätt många sånna på dejter osv, men inte längre än så och egentligen bara tidsslöseri(även om träningen/erfarenheten kanske gör det värt det ändå).
2015-09-06,13:31,
Inlägg: #3
RE: "Fuck yes!" or "No"
(2015-09-06,12:13)Cogo Skrev: Tyckte denna var jäkligt intressant faktiskt, next level of non-needyness. Men frågan är: hur långt bör man ta non-needyness? Ad infinitum? Eller missar man massa opportunities pga man blir för passiv?

Han har sagt att det väsentliga är att vara mindre needy än tjejen man raggar på. Låter rätt vettigt som regel.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2015-09-06,20:36,
Inlägg: #4
RE: "Fuck yes!" or "No"
(2015-09-06,12:54)fisk Skrev: Jag känner verkligen igen mig i det. Funderade på det iom att jag läste det du skrev och artikeln och det är helt samma för mig!
Nu är inte jag någon supercasanova när det gäller daygame, men dom tjejer har jag fått hem därifrån har alla varit "fuck yes" och jag kan inte komma på att jag fått någon i säng(från daygame, fylla förändrar saker) som inte varit en fuck yes. Dock fått ut rätt många sånna på dejter osv, men inte längre än så och egentligen bara tidsslöseri(även om träningen/erfarenheten kanske gör det värt det ändå).

Yeah precis, med lite flyt kan man få till en date men det blir inte så mkt mer
2015-09-07,15:32,
Inlägg: #5
RE: "Fuck yes!" or "No"
Det går med tjejer som tjorvar, bara lite svårare. Men självklart är det lättare att ta det längre med tjejer som är mer investerade. Flakigt beteende kan bero på en massa saker, ofta helt enkelt att man inte lärt känna tjejen nog bra vid approach-tillfället. Flaking kan även bero på att tjejen i fråga är nervös o dyl. Så du tappar garanterat chanser, plus att det är riktigt bra tillfällen att öva på sina skillz. Gråsonen är där man lär sig mest.

Sen när man är grym och känner sig nöjd med sin utveckling, så kan man ju sluta lägga energi på gråsonen.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Just don't give a fuck! Madrock 29 10,209 2012-06-12,00:57
Senaste inlägg:: Sux

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}