LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
bieffekter av supande under en längre tid
2016-04-18,18:31,
Inlägg: #1
bieffekter av supande under en längre tid
Tjena, vet att det är en hel del folk här som går ut fulla 2-3 gånger i veckan och har gjort det i flertal år, vad för bieffekter har ni upplevt?

Jag själv har ångest rätt ofta och har funderat på om det beror på alkoholen.
2016-04-18,19:06,
Inlägg: #2
RE: bieffekter av supande under en längre tid
Kan ju också vara att du har ångest av andra skäl och sen försöker dämpa den med alkoholen.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-04-19,08:50,
Inlägg: #3
RE: bieffekter av supande under en längre tid
När jag lade ner regelbundet helg supande så blev det enklare att kliva upp på morgonen.

Så rutiner blev dåliga för mig när jag sov. Somnade på bussen hem från jobbet i ett år.
Heart Life is good when you have pussy Heart
2016-04-19,11:57, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-04-19,11:58 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #4
RE: bieffekter av supande under en längre tid
Jag trivs mycket bättre som nästintill nykterist. Visst kan jag ta några öl eller så ibland men inte mer.

Fördelar: Hjärnan känns klarare och det blir lättare att koncentrera sig etc.
Piggare
Friskare

Sen är det ju inte dåligt att man minskar risken för cancer och hjärt/kärlsjukdomar. Håller sig i form lättare.

Mindre dippar i motivaton och annat. Högre nivå av lycka generellt.

Tror absolut alkoholen kan ligga bakom din ångest.
Extreme Living
Never complain - never explain
2016-04-19,23:26,
Inlägg: #5
RE: bieffekter av supande under en längre tid
+1
Framförallt så gör det inte ångesten eller orsaken till ångesten (om det inte är alkoholen) direkt bättre, det förstärks i själva verket oftast.
Det är dåligt på alla plan förutom att fungera som socialt glidmedel, speciellt om du tänkt kombinera med nån sorts träning och hålla dig i form.
2016-04-20,08:52,
Inlägg: #6
RE: bieffekter av supande under en längre tid
(2016-04-19,23:26)bcude Skrev: +1
Framförallt så gör det inte ångesten eller orsaken till ångesten (om det inte är alkoholen) direkt bättre, det förstärks i själva verket oftast.
Det är dåligt på alla plan förutom att fungera som socialt glidmedel, speciellt om du tänkt kombinera med nån sorts träning och hålla dig i form.

Ja men blir dåligt även socialt när det är m k t man dricker eller när man blir beroende av det för att vara social.

Citat:3. You use alcohol as a crutch. You think you’re putting out tight game when you drink heavily, but your boys don’t have the heart to tell you that you’re not. You’re still counting on a few drinks to loosen you up, meaning you’re missing not only approaches that could’ve taken place early in the night but day approaches as well. If I told you that alcohol would be banned from the world and you respond by freaking out, you’re depending on it more than you should.

http://www.rooshv.com/5-reasons-your-game-sucks
Will To Power.

Winning Beats The Game.



Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Hur tar jag det ett steg längre? sjoggaa 5 3,094 2014-11-24,20:34
Senaste inlägg:: sjoggaa

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}