LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Har vi fått "HB10or" om bakfoten?
2016-12-13,03:32, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-12-13,03:33 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #1
Question  Har vi fått "HB10or" om bakfoten?
DISCLAIMER: jag har bara legat 3 tjejer, och allt jag spekulerar om nu kmr främst från kursen RSDMax - The Natural. Jag saknar belägg för i princip allt jag säger nu.

Jag vill gärna knulla tjejer som jag skulle anse se ut som "10or", dvs., perfekta i mina ögon. Jag e oxå förberedd på att efteråt så kmr det inte att vara lika märkvärdigt som att ligga med andra tjejer som man tycker är "mindre snygga".

Enligt RSDMax, vilket kan vara för att lugna limiting beliefs i en eller så har han en poäng om det hela, så bör man inte se vissa tjejer som "HB10/perfekta" eftersom antagelsen man gör då är att man måste "slå på sitt A-game" med dessa.

Då blir det ju i princip samma "sätta tjejen på piedestalen"-grejen igen. Jag säger inte att det är simpelt att bara slå om och behandla "10an" som vilken tjej som helst, det är psykiskt påfrestande när man väl ser henne IRL.

Frågan är däremot, om det skulle vara ännu effektivare, ironiskt nog, att behandla henne mer som "vilken tjej som helst" och motstå frestelsen att "slå på sitt A-game" med henne eftersom majoriteten av killar, chodes som vissa PUAs, känner att dem måste göra det pga. "hon e 10an i mitt liv!"?

Så om majoriteten av killar behandlar "10an" som om hon sitter på piedestalen, så bör det bli en starkare kontrast och effekt för henne när man bara behandlar henne som vilken tjej som helst, trots att det verkar svårt? (då antar hon att man är van med tjejer i hennes kalliber)

Jag säger inte att man per automatik nu kmr att få varenda "10a" man gör detta med, men jag spekulerar att det i vissa situationer kmr fungera bättre än att "slå på sitt A-game" som kanske då framstår try-hard och överkompenserande?

Återigen; jag är fortfarande en nybörjare med tjejer, en elev/student, så jag tänker inte brösta upp mig här som om jag kan något. Jag vill helt enkelt skapa en diskussion för att få flera olika synpunkter, perspektiv och livserfarenheter från mer erfarna snubbar som varit uppe vid "10or" mer än vad jag har.

Så, vad är en "10a" för dig? 100% utseende? 100% en uppsminkad, uppklädd, silikontuttad partytjej? En snygg OCH framgångsrik kvinna? Osv.

Och; är verkligheten den att vi måste ha ett slags "A-game" (cash, social proof/status, utseende) med vissa "10or" och RSDMax snackar bara i nattmössan? Eller har han en poäng med det här om att behandla "10or" som vanliga tjejer med tanke på hur få som faktiskt gör det?
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.
2016-12-13,10:30,
Inlägg: #2
RE: Har vi fått "HB10or" om bakfoten?
En 10 för mig är verkligen WOW-WOW i utseende och jag kan nog räkna dem jag sett på en hand. Så det är knappast så att jag letar eller inväntar 10or ute.


Men för att skriva ett inlägg avseende "sätta tjejen på piedestalen"-grejen kontra se henne som vilken tjej som helst så är jag någonstans där emellan. Jag sätter inte en riktigt het tjej på piedestalen, det finns ingen anledning till att göra det, efter 5 min kanske jag märker att hon är dötrist i sin personlighet etc.. Det var skillnad förr när jag trodde att det var förgävas att ens försöka på en tjej i den kalibern, nu vet jag annorlunda.

Jag skulle heller inte säga att jag ser/behandlar alla tjejer som likvärdiga när jag approachar. Då ljuger jag för mig själv.

För sanningen är att jag blir nervösare, hjärtat slår fortare, approachen blir "viktigare" "mer värdefull" initialt när jag går fram till en väldigt snygg tjej. Det är läskigare att konversera med den där väldigt snygga tjejen om du dessutom gillar hennes personlighet. Samtidigt älskar jag tuffa utmaningar och när du väl lyckas med en väldigt snygg tjej blir du mycket mer nöjd än om det är en medioker 5:a. Det är som en adrenalinkick, väljer du den lilla barnanpassade bergodalbanan eller värstingen på nöjesfältet? Hursomhelst är min poäng att jag njuter av den adrenalinkicken jag får av att gå fram till en tjej som får mig ta några extra djupa andetag. Det ÄR mer spännande än att gå till vem som helst. Det är en del av game och personlig utveckling att dessutom utmana dig själv och försöka dig på toppskicket på klubben.

Sedan är utgången av approachen inte hela världen, det finns alltid flera fiskar i sjön och det är DET som är skillnad mot vissa som de facto insisterar på att "den här tjejen är mitt framtida liv", DÅ sätter du henne på en piedestal, annars njaaa men likvärdigt? Inte riktigt heller.
2016-12-13,21:13,
Inlägg: #3
RE: Har vi fått "HB10or" om bakfoten?
Skit i 1-10 skalan, dela in dem i en JA och i en NEJ kategori, som Mark Manson säger i Models. Förefaller rimligast.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-12-14,15:51,
Inlägg: #4
RE: Har vi fått "HB10or" om bakfoten?
JA och NEJ är ett bra mindset att komma ifrån, men de flesta känner ändå det extra pirret och att hjärtat dunkar lite extra när man ser den där till synes perfekta tjejen. Hemligheten ligger inte i att "slå på sitt A-game" när man ser en 10:a, då blir du väldigt "outcome dependent", du vill uppnå någonting speciellt och anstränger dig lite extra = recept för misslyckande då speciellt 10:or har antenner som känner av neediness lite extra bra med tanke på antalet chodes som otvunget haft samma piedestaltänk och samlat mod att gå fram innan dig. Det handlar om att gå runt med ditt A game hela tiden, även på tjockisen i hörnet tills det till slut blir en del av dig. Då blir det inte lika speciellt då du råkar springa på 10:an och bara gör din grej så att säga. Abundance vs. scarcity.

Du vill liksom komma från ett mindset att gå runt och vara social, ge värde och prata med tjejer som korsar din väg utan att lägga nån större vikt i hur de ser ut, screena dem och stanna vid de som intresserar dig. Gör du det så kommer du hantera dessa 10:or bättre än 99%. (av de få som faktiskt vågar approacha)

Du kan ragga upp en 10:a för kvällen med vattentätt game, men du kommer med största sannolikhet inte behålla henne om ditt liv inte är uppstyrt i övrigt. Social status hjälper enormt i att komma i kontakt med dem, underlättar arbetet så att säga.
2016-12-14,16:10, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-12-14,16:17 av {2} tvbordet.)
Inlägg: #5
RE: Har vi fått "HB10or" om bakfoten?
Fula tjejer = Behandla som dina killkompisar
Snygga tjejer = Demonstrera hög social status, prata inte med hennes snygga yttre fasad utan hennes inre emotionella jag. Tjejer tänker och styrs via deras emotionella hjärna inte logiska hjärndelen som vi grabbar. Lär dig hur man kommunicerar emotionellt med henne genom utstrålning och ge tjejen vad hon omedvetet vill ha. Gör du detta är det omöjligt att misslyckas för hon kommer göra ragg-jobbet, inte du. Svårare än så är det inte!

PS: En 10 poängare är vad en 10 poängare är för dig, inte för någon annan. Alla har vi vår egna smak och alla tjejer är fina på sitt sätt.
2016-12-14,17:34,
Inlägg: #6
RE: Har vi fått "HB10or" om bakfoten?
Mark Manson säger en rätt bra grej att sluta ranka tjejer öht utan endast köra binärt, 1 eller 0, dvs ligga eller inte ligga.

Rätt konstigt eg hålla på och ranka och basera sin förmåga på hur högt man når.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2016-12-14,18:44,
Inlägg: #7
RE: Har vi fått "HB10or" om bakfoten?
(2016-12-14,16:10)tvbordet Skrev: Fula tjejer = Behandla som dina killkompisar
Snygga tjejer = Demonstrera hög social status, prata inte med hennes snygga yttre fasad utan hennes inre emotionella jag. Tjejer tänker och styrs via deras emotionella hjärna inte logiska hjärndelen som vi grabbar. Lär dig hur man kommunicerar emotionellt med henne genom utstrålning och ge tjejen vad hon omedvetet vill ha. Gör du detta är det omöjligt att misslyckas för hon kommer göra ragg-jobbet, inte du. Svårare än så är det inte!

PS: En 10 poängare är vad en 10 poängare är för dig, inte för någon annan. Alla har vi vår egna smak och alla tjejer är fina på sitt sätt.
Lust att utveckla att snacka med den emotionella delen?
2016-12-15,08:00, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-12-15,08:03 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #8
RE: Har vi fått "HB10or" om bakfoten?
Fiskarn: Jag håller helt med dig om att man får helt annan fysiologisk reaktion på en tjej som ser ut som ens "10a" och det är lätt att sitta å säga på forum hur man bör agera och en annan sak när man väl är där på plats IRL. Jag gillar din frame om att "se det som en adrenalinkick" precis som dem som älskar extremsport ser sina sporter som sådana medan många andra nog skulle se det som att "leka med döden så jag kmr aldrig att göra det, helvete heller". En frame jag själv tänkt på är att, "så fort jag ser den snyggaste tjejen på stället så blir jag den mest avslappnade killen på hela stället" för att motverka att man blir för overwhelmed.

bcude: Det där "vara sociala med alla"-mindsetet hörde jag oxå från RSDMax vilket verkar vara den optimala strategin för att man ska kunna bädda henne. Mitt mål just nu med "10or" är att ligga med några sådana, bara för att testa på. Kanske bara tillfällig limiting belief, men jag anser inte att min livsstil just nu är optimal för att jag enkelt skulle kunna "behålla" en "10a" med tanke på alla alternativ hon skulle ha, alla shittests hon skulle ge mig och all hårdare konkurrens. Är jag villig att behöva leva å hantera detta bara för att ha kvar en "10a" eller nöjer jag mig att ligga med några å kanske ha någon som en KK? Just nu: det sistnämnda.

tvbordet: Å ena sidan förstår jag vad du menar med det du säger. Å andra sidan håller jag delvis inte med dig. Om jag behandlar fula tjejer/kanske "10ans" kompisar som "killkompisar" så gör jag ju då en stark distinktion mellan dem som "10an" garanterat kmr att tolka har med utseende att göra. Om jag dessutom då proaktivt "visar högre status" för "10an" (och därmed inte för fula tjejer?) så framstår det ju återigen som att jag "slår igång A-game" för vissa tjejer men inte andra. "hennes inre emotionella jag" - detta är ju vedertaget för alla tjejer man vill bädda? Du får gärna utveckla mer specifikt hur du menar.

TonightIsTheNight & SvaMp_: Jag håller med er båda. Oxå därför jag skapa tråden för att ifrågasätta hela konceptet med "HB10or". Sedan undrar jag oxå spekulativt om det här med en tjej som kanske ser sig själv som en "10a" utifrån alla responser hon får och hur hon behandlas på grund av sitt utseende som hon kanske naturligt har eller får efter flera timmars förberedelse, om det då blir en kraftfull kontrast för henne att man "är den mest avslappnade främmande killen hon nånsin har snackat med" som en strategi i att bädda henne för ONS eller day2.
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.
2016-12-15,09:22, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-12-15,10:12 av {2} tvbordet.)
Inlägg: #9
RE: Har vi fått "HB10or" om bakfoten?
(2016-12-14,18:44)Oxtilia Skrev: Lust att utveckla att snacka med den emotionella delen?

Tjejer tänker med deras känslor och styrs inte över deras logiska hjärna

Googla Triun brain

http://rickyahuja.com/wp-content/uploads...nbrain.jpg

Vi (killar och tjejer) använder oss av hela hjärnan men tjejer styrs mer av det röda området medans killar styrs mer av det blå området.

Den här bilden summerar bra skillnad: http://9buz.com/media/emoji-man-s-day-vs-woman-s-day
Tjejer är som de är för de är känslostyrda, vi killar är det i regel inte.

Därför skall du styra din kommunikation med henne så att din kommunikation pratar förbi hennes fasad och direkt till hennes omedvetna emotionella styrning. Hon kommer då inte ha något val än att känna attraktion för dig, vare sig hon vill eller inte. Hon kommer dras till dig och inte förstå varför.

Vad är det då tjejer vill ha? Jo en kille som vet vad han vill i livet.
Generella principer för i kommunikation med henne:

Dominant kroppsspråk
Demonstrera hög social status, samt att andra demonstrerar hög social status till dig
Självsäker
Självförtroende
Bekväm i dig själv
Humor
Ledare över din grupp
Leda henne fysiskt
Beskyddande
Social
"Pre selection av tjejer"
Non needingness
Glad

Vad du sedan säger till henne spelar mindre roll, det är hur du gör det. Och med hur menar jag via kroppsspråk, tonläge, bekvämlighet, energi, ögonkontakt m.m. Det är detta hur som är skillnaden som gör skillnaden.

(2016-12-15,08:00)AplAy Skrev: tvbordet: Å ena sidan förstår jag vad du menar med det du säger. Å andra sidan håller jag delvis inte med dig. Om jag behandlar fula tjejer/kanske "10ans" kompisar som "killkompisar" så gör jag ju då en stark distinktion mellan dem som "10an" garanterat kmr att tolka har med utseende att göra. Om jag dessutom då proaktivt "visar högre status" för "10an" (och därmed inte för fula tjejer?) så framstår det ju återigen som att jag "slår igång A-game" för vissa tjejer men inte andra. "hennes inre emotionella jag" - detta är ju vedertaget för alla tjejer man vill bädda? Du får gärna utveckla mer specifikt hur du menar.

Det är inte svart eller vitt, se det som ett spektrum eller gråskala där du har "bollkänsla" för hur du skall agera. Är hon mer åt 10-p håller ja då kör du med åt det, är hon mer neråt i skalan så anpassa där.
Bollkänsla kopplat till hur hon är och hur situationen ser ut är A och O, bollkänslan får du genom träning.
2016-12-15,20:06,
Inlägg: #10
RE: Har vi fått "HB10or" om bakfoten?
(2016-12-15,09:22)tvbordet Skrev: Tjejer tänker med deras känslor och styrs inte över deras logiska hjärna

Googla Triun brain

http://rickyahuja.com/wp-content/uploads...nbrain.jpg

Vi (killar och tjejer) använder oss av hela hjärnan men tjejer styrs mer av det röda området medans killar styrs mer av det blå området.

Den här bilden summerar bra skillnad: http://9buz.com/media/emoji-man-s-day-vs-woman-s-day
Tjejer är som de är för de är känslostyrda, vi killar är det i regel inte.

Därför skall du styra din kommunikation med henne så att din kommunikation pratar förbi hennes fasad och direkt till hennes omedvetna emotionella styrning. Hon kommer då inte ha något val än att känna attraktion för dig, vare sig hon vill eller inte. Hon kommer dras till dig och inte förstå varför.

Vad är det då tjejer vill ha? Jo en kille som vet vad han vill i livet.
Generella principer för i kommunikation med henne:

Dominant kroppsspråk
Demonstrera hög social status, samt att andra demonstrerar hög social status till dig
Självsäker
Självförtroende
Bekväm i dig själv
Humor
Ledare över din grupp
Leda henne fysiskt
Beskyddande
Social
"Pre selection av tjejer"
Non needingness
Glad

Vad du sedan säger till henne spelar mindre roll, det är hur du gör det. Och med hur menar jag via kroppsspråk, tonläge, bekvämlighet, energi, ögonkontakt m.m. Det är detta hur som är skillnaden som gör skillnaden.


Det är inte svart eller vitt, se det som ett spektrum eller gråskala där du har "bollkänsla" för hur du skall agera. Är hon mer åt 10-p håller ja då kör du med åt det, är hon mer neråt i skalan så anpassa där.
Bollkänsla kopplat till hur hon är och hur situationen ser ut är A och O, bollkänslan får du genom träning.

Jaså, du har oxå läst Paul MacLean's Triune Brain Theory. Det är nog den mest praktiska modellen som jag lärt mig de senaste 5 åren jag studerat internetarknadsföring. The physical, emotional & logical domains/dimensions/realms/brains, mycket användbara i många områden i livet. Vet du btw vad logiska hjärnans tolkning av fysiska hjärnan blir när dem "överlappar" varandra? Wink

Påtal om praktiska saker, så får du gärna utveckla mer konkret hur du själv använt dig av diverse "generella principer för i kommunikation med [tjejer]" för just nu, med handen på mitt hjärta, så låter det bara som att du har hamnat i guru-fällan där du pratar massa "teori" som andra ändå kunde ha googlat fram på egen hand.

Jag har bara legat med 3 tjejer så jag kan inte uttala mig mer, men om du har legat med fler å har mer erfarenhet så bör du då ju kunna ange flera exempel på hur du själv framgångsrikt har använt dig av dessa diverse "generella principer" i dina interaktioner med tjejer som senare lett till gyllene tider i sängkammaren? Om inte, så tycker jag att du ska lugna ner dig med guru-predikan, för din egen skull.

PEACE.
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.
2016-12-15,22:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-12-15,22:30 av {2} tvbordet.)
Inlägg: #11
RE: Har vi fått "HB10or" om bakfoten?
(2016-12-15,20:06)AplAy Skrev: Vet du btw vad logiska hjärnans tolkning av fysiska hjärnan blir när dem "överlappar" varandra?

Påtal om praktiska saker, så får du gärna utveckla mer konkret hur du själv använt dig av diverse "generella principer för i kommunikation med [tjejer]" för just nu, med handen på mitt hjärta, så låter det bara som att du har hamnat i guru-fällan där du pratar massa "teori" som andra ändå kunde ha googlat fram på egen hand.

Jag har bara legat med 3 tjejer så jag kan inte uttala mig mer, men om du har legat med fler å har mer erfarenhet så bör du då ju kunna ange flera exempel på hur du själv framgångsrikt har använt dig av dessa diverse "generella principer" i dina interaktioner med tjejer som senare lett till gyllene tider i sängkammaren? Om inte, så tycker jag att du ska lugna ner dig med guru-predikan, för din egen skull.

PEACE.

Nyss hemKomit hem från senaste ligget för bara någon timma sedan:
https://postimg.org/image/tk8d5ibsj/

19 brudar i säng senaste månaderna, lyssnat på massvis självhjälpsböcker, 1000-tals timmar framför självhjälp/"PUA"-program, anteckningsböcker sedan 5 år tillbaka som lästs nästintill varje dag, personlig mentor som är platschef på ett företag med 2500 anställda. Gått på seminarium, plastikoperationer m.m Så som jag har lite kött på benen Tongue Ser mig själv absolut inte som en guru men vad jag beskrev är vad som funkar för migSmile

Det ironiska är att ju duktigare du blir, ju mindre behöver du göra.
Det är inte vad jag tänker, det handlar om vad jag inte tänker när jag pratar med tjejen.

Mycket är kopplat till hög social status och många "kriterier" hamnar tillbaka på att du uttrycker hög social status, både direkt och inderekt.
Allt som man ser på RSD eller andra PUA kommer tillbaka till utrycka hög social status.

Jag har inga repliker eller annat att använda så har svårt att förklara hur du skall göra i varje unik situation. Det går heller inte tänka så för då missar du kalibreringen ("bollkänslan"). Istället för att jobba på hur du skall göra, jobba istället på vad du inte skall göra.

Rekommenderar att kolla på Mastery med David Deangelo då han ägnar stora delar av programmet att prata vad hög social status innebär.



Vet du btw vad logiska hjärnans tolkning av fysiska hjärnan blir när dem "överlappar" varandra? Wink
Vet inte men lär mig gärna Smile


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Har jag fått en könssjukdom? Sylvester 8 2,261 2012-04-13,19:44
Senaste inlägg:: Sylvester

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}