LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
"The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
2017-01-17,22:27,
Inlägg: #1
"The death of night game 2017" - några observationer från Roosh


Har haft den här på i bakgrunden och är 25min in nu. Kan redan säga att jag tycker att det är en klockren analys av "night game" och hur det fungerar idag 2017 och tänkte bara tipsa här när aktiviteten inte är jättehög ändå. Smile

* Kryllar av tjejer på klubbar som är inne på Tinder i alla fall
* Bortsett från exklusiva klubbar så är det dålig standard och man blir i regel tvungen att spendera en del ifall man ska kunna vara med i leken.
* Man blir tvungen att "approacha" jävligt många killar idag (som svärmar kring brudarna) bara för att sen kunna snacka med tjejen man ev. är intresserad i.

Och så vidare.

Tankar?
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2017-01-18,10:32,
Inlägg: #2
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
(2017-01-17,22:27)Bruno Skrev:

Har haft den här på i bakgrunden och är 25min in nu. Kan redan säga att jag tycker att det är en klockren analys av "night game" och hur det fungerar idag 2017 och tänkte bara tipsa här när aktiviteten inte är jättehög ändå. Smile

* Kryllar av tjejer på klubbar som är inne på Tinder i alla fall
* Bortsett från exklusiva klubbar så är det dålig standard och man blir i regel tvungen att spendera en del ifall man ska kunna vara med i leken.
* Man blir tvungen att "approacha" jävligt många killar idag (som svärmar kring brudarna) bara för att sen kunna snacka med tjejen man ev. är intresserad i.

Och så vidare.

Tankar?

Kan lyssna lite senare men vad är hans sensmoral? Alltså vad ska man göra istället? Roosh kan ju vara lite bitter...
Winning Beats the Game

Be Selfish
2017-01-18,18:22,
Inlägg: #3
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
Intressant, har inte tid att lyssna på hela så kan någon ge en kort summary?

Rent spontant skulle jag gissa på att om detta stämmer sätter det större käppar i hjulen för newbies samtidigt som det blir ännu lättare för de som redan nått en stabil nivå med attraktiv livsstil och karisma.

De snyggaste tjejerna har alltid hängt på de exklusiva ställena IMO så ser ingen skillnad där. Rätt enkelt att lära sig hur man tar sig in där utan att spendera cash. Men att tjejer förlitar sig mer på tinder än irl killarna på klubben känns som en ny grej så skulle älska att läsa lite mer details.
2017-01-18,19:06,
Inlägg: #4
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
Jag undrar om det är främst yngre tjejer (18-23) som förlitar sig mer på tinder, badoo, instagram, osv än irl killar pga att det är, precis som för vissa yngre killar, en ny standard comfort zone att stanna inne i.

Deras första kontakt med "dejting" å "game" blev tinder, badoo, instagram, osv så varför krångla till det och gå den smärtsamma vägen som "vi andra" fick göra när vi blev 18? Big Grin

Ett intressant IRL-fall (dock ej generaliserbart) är en 16-årig tjej som min polare träffa som var fanatisk med instagram och som brydde sig mest om hur många följare man hade där. Då var man "high status" enligt henne.

Samtidigt hade hon bristande ögonkontakt IRL och fick bokstavligen talat abstinens när jag utmanade henne att inte röra mobilen i minst 5 minuter. Efter 5 minuter ryckte hon åt sig mobilen som en rökare som nyss fått sin första cigarr efter ha gått utan dem en hel dag.

Där jag bor så äré inte precis dött på helgerna, men inte heller fullsmockat, förutom på lönehelgerna, så har absolut inget att klaga på eller ursäkta mig från att gå ut. Sen varierar det hur många tjejsets och mixed sets det finns.

Entourage game, spekulerar jag, är framtiden inom svensk PUA pga bristen på sociala irl skills pga internet å skärmar, samt osäkerheten mot främlingar i takt global masskonsumtion av massmedia som får en att tro att hela världen is on fire 24/7.
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.
2017-01-20,22:42,
Inlägg: #5
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
Jag tycker det är en jävligt klockren analys.

Jag håller med att night game har blivit mycket svårare än vad det var 2009 när jag började. Innan alla smartphones kom till. Sociala medier har förstört en del.

Man ska "tävla" mot nattklubbsägaren, vakterna, och till och med bartendern blir en slags cockblock som tar tjejerna. Men den största hindret är tamejfan tjejernas telefonen. Det är så mycket som händer på en nattklubb och det blir svårt att tävla mot alla objekt i baren, mot telefonen, den höga musiken, alla obstacles runtomkring.

Så fort tjejerna får en notfikation ska de se ifall de fått en like eller en kommentar på snacpchat/instagram/tinder osv. Aldrig varit lättare för tjejer att välja och vraka bland män. Helvete vad sjukt det har kommit att bli. Tjejer behöver inte göra någon effort mellan 18-25 i dagens samhälle för att ligga.

Daygame är vägen att gå, ingen konkurrens, ingen kostnad och mer självutvecklande än night game.
2017-01-21,02:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-01-21,02:16 av {2} joak.)
Inlägg: #6
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
(2017-01-20,22:42)Pienso Skrev: Daygame är vägen att gå, ingen konkurrens, ingen kostnad och mer självutvecklande än night game.

Fast även vid daygame har man stor konkurrens. Tjejerna som är snygga nog att approacha har ju fortfarande massa killar som står i kö att knulla dom från exempelvis social krets, tinder etc, alternativt har dom pojkvän och är otillgängliga. Dessutom konkurrerar man med deras aktiviteter, ofta är de på väg någonstans/har annat för sig och inte tid att snacka med random kille. Daygame kräver mycket och kan vara riktigt tungt.

Med det sagt så håller jag ändå med om att det är mer självutvecklande och att föredra framför nightgame. Iaf enligt min erfarenhet och jag har ganska begränsad erfarenhet av night ska sägas.
2017-01-21,09:52,
Inlägg: #7
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
(2017-01-21,02:13)joak Skrev: Fast även vid daygame har man stor konkurrens. Tjejerna som är snygga nog att approacha har ju fortfarande massa killar som står i kö att knulla dom från exempelvis social krets, tinder etc, alternativt har dom pojkvän och är otillgängliga. Dessutom konkurrerar man med deras aktiviteter, ofta är de på väg någonstans/har annat för sig och inte tid att snacka med random kille. Daygame kräver mycket och kan vara riktigt tungt.

Med det sagt så håller jag ändå med om att det är mer självutvecklande och att föredra framför nightgame. Iaf enligt min erfarenhet och jag har ganska begränsad erfarenhet av night ska sägas.

Självklart finns dom aspekterna med, men du har mer balls och är mer manlig att approcha på dagen, för verkligen ingen annan gör likadant, inte en jävla kille man ser på stan approchar en snygg brud. Därför invisible game är bäst egentligen, approcha de tjejer som är "tillgängliga" på ett café, på en parkbänk, som sitter och läser i ett bibliotek, på ett hållplats.

Självklart finns det en chans att de har en pojkvän, men hellre approcha än att inte approcha alls.
2017-01-21,14:18,
Inlägg: #8
Question  RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
(2017-01-20,22:42)Pienso Skrev: Jag håller med att night game har blivit mycket svårare än vad det var 2009 när jag började. Innan alla smartphones kom till. Sociala medier har förstört en del.

2009 o innan var guldår! Minns att allting gick så smooth och fick hem massa nummer/lays. Man såg fram emot varje utgång, Allt kändes så autentiskt bara.

Idag: får jag hem ett lay känns de som att jag vunnit på lotto, dryga attityder, feminism nazis, smartphones appar för dom är viktigare än dej etc

Tycker synd om alla grabbar man pratar med, snygga till average. Deras historier innehåller inte alls mycket om tjejer..

Jag själv har gett upp klubb/alkohol, de 10 sista utgångarna utan succés fick mig att få nog.
2017-01-21,14:44,
Inlägg: #9
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
Finns det nån bra daygame-guide eller artiklar om det ni håller högt?
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2017-01-21,17:15,
Inlägg: #10
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
Konkurrensen ökar rätt fint ja, det är detta som slutligen kommer leda till krig/omstart av vår civilisation.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2017-01-21,17:47,
Inlägg: #11
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
(2017-01-21,14:44)TonightIsTheNight Skrev: Finns det nån bra daygame-guide eller artiklar om det ni håller högt?

Daygame nitro av Nick Krauser
2017-01-21,18:00,
Inlägg: #12
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
Men hur har då topp-snubbarna tid med alla brudar?
2017-01-21,19:39,
Inlägg: #13
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
(2017-01-21,17:47)joak Skrev: Daygame nitro av Nick Krauser

Tack. Tydligen har han nån "daygame mastery" bok med som verkar mer detaljerad och omfattande.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2017-01-21,19:55, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-01-21,19:55 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #14
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
Var bor ni? Sundsvall här.

Där jag bor har det självfallet minskat med folk sedan 2009 ute på klubbarna, men det är ändå fullsmockat på lönehelgerna och helgen därefter. Jag går in på ställen där det är minst 23+ så där är folket mer "moget" eller inte lika sönderknullat av sociala medier.

Det är oxå mindre feminazis där. På plussidan med denna utveckling är att oxå unga killar blir oxå fucked up av detta, får mindre IRL erfarenhet med tjejer, så även om konkurrensen då med yngre killar ökar så har vi ändå större övertag med tanke på erfarenhetsbristen dem drabbas av pga sociala medier.

Comfort zone med mobila appar för å träffa tjejer gör det svårare för yngre killar att göra det som var uppenbart för oss att göra vid samma ålder, dvs., gå ut å träffa tjejer IRL istället för å hänga på Lunarstorm.

Sedan det här med "tjejer kan välja å vraka mellan killar" tycker jag bör diskuteras djupare. Å ena sidan har dem fler val än oss, ja. Å andra sidan är majoriteten av deras val inte så intressanta?

Jag tänker mig att det är lite som om vi kunde välja mellan 100 tjocka/oattraktiva tjejer på vår telefon? Både kul med bekräftelse men oxå äckligt med alla fula/desperata tjejer man "måste" välja mellan...

Eller vad anser ni med mer erfarenhet? Jag är ingen doktor på ämnet så kan bara spekulera så säg!
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.
2017-01-23,14:42,
Inlägg: #15
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
Lyssnat lite bara men i min värld så har sättet tjejer funkar på inte ändrat sig på de senaste 1,5 miljoner åren iaf.
Vad de blir attraherade m.m. av är detsamma som alltid.
2017-01-23,17:34, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-01-23,17:52 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #16
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
(2017-01-21,09:52)Pienso Skrev: Självklart finns dom aspekterna med, men du har mer balls och är mer manlig att approcha på dagen, för verkligen ingen annan gör likadant, inte en jävla kille man ser på stan approchar en snygg brud. Därför invisible game är bäst egentligen, approcha de tjejer som är "tillgängliga" på ett café, på en parkbänk, som sitter och läser i ett bibliotek, på ett hållplats.

Självklart finns det en chans att de har en pojkvän, men hellre approcha än att inte approcha alls.

Vill du uppdatera oss om din daygame erfarenhet, hur länge har du kört, hur aktivt och hur många lays har du därifrån?

Har lyssnat nu i ca tio minuter...

Alltså man ska veta att det enda Roosh pratar om är att brudarna är fetare och fetare, och ratio mellan män och kvinnor, allt är fel med dessa två.

Det kan vara intressant att lyssna på och kanske finns en poäng i det, men seriöst, Roosh är en bitter jävel. Det som kan vara intressant att ta ut från honom är rese aspekterna på hans forum.
I övrigt när det kommer till mentalitet gentemot brudar tror jag han närmast är skadlig faktiskt.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2017-01-23,22:23,
Inlägg: #17
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
(2017-01-23,17:34)SvaMp_ Skrev: Vill du uppdatera oss om din daygame erfarenhet, hur länge har du kört, hur aktivt och hur många lays har du därifrån?

Har lyssnat nu i ca tio minuter...

Alltså man ska veta att det enda Roosh pratar om är att brudarna är fetare och fetare, och ratio mellan män och kvinnor, allt är fel med dessa två.

Det kan vara intressant att lyssna på och kanske finns en poäng i det, men seriöst, Roosh är en bitter jävel. Det som kan vara intressant att ta ut från honom är rese aspekterna på hans forum.
I övrigt när det kommer till mentalitet gentemot brudar tror jag han närmast är skadlig faktiskt.
Thx for sharing that on him. Jag har ingen koll på snubben alls men han verkar onekligen som en bitterfitta. För mig personligen känns det lite weird att läsa eftersom, för mig, har det aldrig har varit lättare att hitta nya tjejer irl att leka med tsm med tjejen. Men förstår att min livsstil är lite unconventional så det är intressant att höra andras perspektiv.
2017-01-24,00:02,
Inlägg: #18
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
(2017-01-21,17:15)Evilvalle Skrev: Konkurrensen ökar rätt fint ja, det är detta som slutligen kommer leda till krig/omstart av vår civilisation.

Hur då? Vet att jag sett ett klipp om detta som drog paralleller till romarriket.
2017-01-24,21:53, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-01-24,21:54 av {2} Sex Intelligence.)
Inlägg: #19
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
(2017-01-23,22:23)godsgift Skrev: Thx for sharing that on him. Jag har ingen koll på snubben alls men han verkar onekligen som en bitterfitta. För mig personligen känns det lite weird att läsa eftersom, för mig, har det aldrig har varit lättare att hitta nya tjejer irl att leka med tsm med tjejen. Men förstår att min livsstil är lite unconventional så det är intressant att höra andras perspektiv.

Jag håller endå med roosh till 80% av de han nämner. Har typ nästan haft samma upplevelse av de negativa

(2017-01-24,00:02)krokodilen Skrev: Hur då? Vet att jag sett ett klipp om detta som drog paralleller till romarriket.

Hur? För att männen kommer gå nuts med sexuella frustationer Idea
2017-01-24,22:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-01-24,23:28 av {2} Bruno.)
Inlägg: #20
RE: "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh
Håller helt med om att Roosh är en bitter typ, likaså med typ alla andra som hänger på hans forum. 95% av allt handlar om att gnälla på invandringen, feminism osv. och det blir väl lite väl tröttsamt i längden och slöseri med tid/energi.

Fan, kan inte komma ihåg allt han sa i det där klippet nu igen på rak MEN jag vet att jag kände igen hans beskrivningar i klippet och på det stora hela så har jag fått i princip samma bild som honom, även om han kanske var lite väl dommedag då. Tror det var nånstans runt 52:00-snåret som han gick in på praktiska lösningar till det han säger.

Men asså jag själv började först tänka tanken på att börja med Tinder sommaren 2015, när det hände flera ggr att jag såg brudar inne på appen på krogen. Många jag snackade med talade redan om att de väntade på att se en kille därifrån och vice versa. Med andra ord, tjejer hade redan bestämt INNAN, vilken man som skulle få doppa.

Från min erfarenhet här i Kph är det också så att riktigt bra kvalité i princip enbart kan hittas på nån enstaka exklusiv klubb. Kanske är det min egen standard som blivit högre men jag tycker nog att jag såg fler heta tjejer inne på vanliga medelmåttiga klubbar 2014. Idag ser jag fan inte en enda därinne.

Med andra ord, ska man dra ut och vill ha bra kvalité så ska man nog vara mer beredd på att det det kan bli till att till att pröjsa lite mer för att dra till en exklusiv klubb, idag.

Vad han sen sa om det här med energi, är spot on, enligt mig. De enda killar jag känner som säger att de avskyr krogen över allt annat, är killar som har låg energi och inte är särskilt extroverta i största allmänhet.
Jag tror ofta sådana slösar sin tid på krogen bara. Det blir svårt att liksom göra sig hörd och sticka ut annars ifall man inte tar för sig.

Men nu är jag väl lite ambivalent till hela skiten. Visst är det svårt att hitta "bra" tjejer idag men samtidigt är det inga av mina manliga förfäder i historien som har t. ex. kunnat dra en weekend till London, hittat en brud via några knapptryck på en mobilapp, knullat henne på hotell och varvat det med en gratis sightseeing-tur. Det är en spännande tid att leva i. Big Grin
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Why "Showing Intent" Is Ruining Your Game TonightIsTheNight 3 1,948 2018-06-08,23:49
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Reflektioner från fältet Fiskarn 3 1,601 2018-05-05,19:52
Senaste inlägg:: tvbordet
  Art of Game Manifesto TonightIsTheNight 0 1,310 2018-03-22,12:41
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Hur många i Sverige har bra game? StayHungry 2 1,715 2016-08-01,14:29
Senaste inlägg:: StayHungry
  Text game. Vad funkar för er? Clubbin 1 1,401 2016-07-27,12:59
Senaste inlägg:: fisk
  JMULV on Derrick's game godsgift 1 3,132 2016-06-24,02:55
Senaste inlägg:: ridiculousbeast
  Outer game ridiculousbeast 5 2,562 2016-06-23,17:05
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Reformera sitt game, tips? Nalirot 0 945 2016-05-24,11:16
Senaste inlägg:: Nalirot
  Stora tråden om game på killar SvaMp_ 4 2,431 2016-04-03,09:54
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Sammanfattningar av böcker och annat game-relaterat material Fiskarn 0 1,090 2016-02-02,09:37
Senaste inlägg:: Fiskarn

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}