LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det?
2018-02-25,09:10, (Detta inlägg ändrades senast: 2018-02-25,09:33 av {2} Nicki.)
Inlägg: #1
Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det?
Tja,

I vanliga fall brukar jag inte vilja diskutera tjejer jag träffar på forum eftersom det är så olika fall till fall vad saker betyder men jag ville ha lite allmänna tankar kring detta ämnet.

En tjej jag träffar då och då på universitetet som jag är intresserad av ger mig lite huvudbry.

Vi kände varandra väl som vänner när vi var små(9-10 typ), då brukade vi hångla och liknande när vi träffades men det var mer kompisrelation och hon jagade andra killar under tiden, jag är yngre än henne. Nu många år senare träffas vi igen då och då av en slump och då pratar vi alltid mycket och hon visar mycket intresse genom frågor kring mig och mitt liv.

För någon månad sedan pratade vi lite längre och hon började fråga om jag har flickvän och sen mer frågor kring varför jag inte har det osv. Hon pratar om det hela som att jag är en kille som kan intressera tjejer så det känns positivt. Innan detta har vi pratat om random grejer och vi skämtar mycket. Under detta samtal nämner hon för första gången att hon bor sambo med en kille men direkt antyder hon att det kanske inte är prefekt. Att han är "uptight". Mycket ögonkontakt och där finns liksom lite kemi där.

Efter det var jag säker på att hon var intresserad.

Nu några veckor senare pratar vi igen och då nämner hon en tjej som jag borde passa bra med. Detta hade inte varit svårt för mig att tyda egentligen men grejen är den att tjejen hon föreslår är inte särskilt attraktiv och betydligt lägre value än tjejen jag pratar med och det är här jag blir riktigt tvek.

Att en tjej försöker leka match maker behöver inte betyda att hon inte är intresserad, det kan betyda raka motsatsen men det som kändes riktigt illa var just att tjejen jag pratar med är typ en 8a och tjejen hon föreslår är en 5a.. Jag blev förvånad och berättade att 5an inte är min typ av tjej direkt och att där fanns många andra jag skulle tagit före henne(desperat försök att höja mig över 5an..)

Hur ser ni på den? Jag vill ha andras erfarenheter och tankar på detta. Är det alltid 100% katastrof när en snygg tjej föreslår en mindre attraktiv tjej?

Jag kommer dra tillbaks intresset för henne nästa gång vi ses, bara vara trevlig och inte flörta, för att se om hon tar något steg för att återvinna det men tills dess kan det vara bra att få lite inputs av er.
2018-03-04,15:11, (Detta inlägg ändrades senast: 2018-03-04,15:14 av {2} Doit.)
Inlägg: #2
RE: Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det?
Tror du överanalyserar lite. Lätt att hon kan föreslå en "5a" utan att se dig som en "5a", I min erfarenhet tycker tjejer bara det är jävligt kul att matcha ihop folk och det ger henne lite status i sin sociala cirkel att matcha med snygga killar. Så det kan snarare vara tvärtom, hon ser det som en chans att glänsa lite.

Kan också vara ett test. Har förr varit smått "på g" med tjejer i min social cirkel, som försökt börjat matcha mig med andra i samma cirkel. Men jag har senare fått höra att de var sugna på mig. Så det kan vara ett test för att hon vill att du ska mova in och flytta det till ett sexuellt förhållande istället för bara platonisk vänskap mellan två barndomsvänner.

Hade nog försökt öppna upp lite och dra upp att ni brukade hångla osv. teasa henne att hon fortfarande är sugen men också diskvalificera att det inte kan bli ni (av någon anlendning).
"With life no matter what you do you are all in. This is going to kill you. Might as well play the most magnificent game you can while you're waiting. Because do you have anything better to do?"
2018-03-06,23:35,
Inlägg: #3
RE: Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det?
I know, I know.. Det sjuka är att jag sedan jag träffat henne som liten kunnat köra på utan att bry mig ett skit med andra tjejer och lyckats bra men direkt med hon här förändras jag helt och börjar nojja. Hon betyder liksom någonting och är en del av mina minnen från då och det känns svårt att vara mig själv.

This chick is kryptonite.
2018-03-07,18:49,
Inlägg: #4
RE: Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det?
(2018-03-06,23:35)Nicki Skrev: I know, I know.. Det sjuka är att jag sedan jag träffat henne som liten kunnat köra på utan att bry mig ett skit med andra tjejer och lyckats bra men direkt med hon här förändras jag helt och börjar nojja. Hon betyder liksom någonting och är en del av mina minnen från då och det känns svårt att vara mig själv.

This chick is kryptonite.

Låter som en form av "oneitis" vilket ironiskt nog inte kommer att göra henne mer sexuellt intresserad av dig utan snarare helt tvärtom.
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.
2018-03-13,10:30,
Inlägg: #5
RE: Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det?
Träffades i helgen igen. Kände av stämningen och tror att det enda jag kan göra är att inte ge henne särskilt mycket uppmärksamhet för att kasta om dynamiken lite. Jag ska inte vara uppenbart intresserad och se till att vi alltid stannar upp och pratar på utan låta det stanna vid ett "hej, läget?" då jag är påväg till annat. Sen ser vi vad som händer framöver. Som sagt, jag har ganska hård "Oneitis" för henne och det gör att jag blir sämst på allt jag brukar vara bra på.

Jag vill inte vara hennes kompis och därför spelar det ju ingen roll vad hon tycker om mig om vi inte kommer ligga så lika bra att vara lite kylig ett tag och låta henne bli den som tar upp kontakten eller låta det dö ut, that's it.
2018-03-21,20:09,
Inlägg: #6
RE: Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det?
Har ni träffats något mer?

Personligen hade jag också kört på en sådan linje. Lägg mindre tid på henne ute och approacha/prata med riktigt snygga tjejer, gärna så att hon ser dig. Hon kommer antagligen bli kåt när hon ser att andra tjejer vill ha dig. Utgångsläget är därefter bra.

Anledningen till matchmaking kan vara flera. En kan vara att hon är intresserad men vill testa dig om du är "alpha". Fegar du ur eller går du fram till den där andra tjejen? En typisk beta hade kommit med olika undanflykter och därmed kastat sig själv i hennes papperskorg. Sedan är smak en annan sak, är du inte intresserad så är du inte. Men kom då med en vändning, typ, Njaa inte min stil alls, däremot hon ser spännande ut, jag går och kollar läget om hon verkar skön. Action.
2018-03-22,09:33, (Detta inlägg ändrades senast: 2018-03-22,09:41 av {2} Nicki.)
Inlägg: #7
RE: Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det?
tjo,

Jag träffade henne senast för två veckor sedan när jag uppdatera här. Jag trillade in i samma mönster som jag skrev om tidigare och därför bestämde jag mig för att vara rätt jävla kall nästa gång. Jag sket mig själv i näven men samtidigt är hon ju intresserad av mig på ett eller annat sätt, jag är inte obetydlig liksom, och därför kommer det nog påverka henne rätt hårt om jag helt plötsligt inte ger henne något intresse utan bara hälsar och sen låter henne visa mig attention eller låta det dö ut. Vi kommer fortsätta stöta på varandra i olika sammanhang framöver så vi får se.

Det är trots allt så att hon är ihop med en kort, spinkig nerd och jag är stor och ganska macho så där finns liksom rätt kontrast där för att köra den vinkeln, att håna honom och spela på att hon egentligen vill bli dominerad haha.

Uppdaterar här hur det går.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Intresse för tjejer och livet heiayo 1 1,347 2018-05-26,10:02
Senaste inlägg:: Cogo
  Tjejer med chodes pojkvänner Sex Intelligence 9 4,968 2017-11-27,10:57
Senaste inlägg:: Nicki
  Berättelser om när man har knullat upptagna tjejer resorb 1 1,019 2017-10-30,13:16
Senaste inlägg:: dobarj3
  Börja störa sig på tjejer Nalirot 6 2,925 2016-10-19,15:11
Senaste inlägg:: Parafras
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 2,662 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  Förhållanden, commitments & gräset är grönare på andra sidan Nalirot 9 3,885 2016-04-16,01:25
Senaste inlägg:: Vetinte
  Vilken sorts kille vill tjejer ha? tay 5 2,965 2015-12-20,21:13
Senaste inlägg:: godsgift
  Tjejer som har pojkvän, hur får man dem? tay 9 5,300 2015-12-20,00:07
Senaste inlägg:: tay
  Angående utländska tjejer ångest101 11 6,392 2015-08-14,15:46
Senaste inlägg:: ångest101
  Trakasseringar mot tjejer i Norge krokodilen 1 1,401 2014-08-16,22:32
Senaste inlägg:: SvaMp_

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}