LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur visar man mänsklig svaghet?
2012-03-12,21:08,
Inlägg: #1
Hur visar man mänsklig svaghet?
Det sägs ju att man är älskad för sina brister. Har alltid haft lite svårt att förstå just det.

Hur visar man dessa och varför gör det en älskad?

EDIT: Samt ge exempel på mänskliga svagheter.
2012-03-12,21:18,
Inlägg: #2
Hur visar man mänsklig svaghet?
Det behöver ju inte vara någon egentlig brist egentligen. Utan kanske mer något som inte är så vanligt förekommande som mer anses charmigt än som en brist. Till exempel något sött litet tix eller dyl.

Jag är livrädd för Zombies och blir cp utav dom. Typ alla mina vänner vet om det, men tror inte det gör mig mer älskad.
Jag är den svinigaste gentlemannen du någonsin kommer du träffa

Vi kan vara vänner även om du har min balle i din mun
2012-03-12,21:38,
Inlägg: #3
Hur visar man mänsklig svaghet?
Kan vara vafan som helst egentligen. Typ som att säga "Haha jävlar fet jag börjar bli, blablalbalba" direkt byta ämne eller något, just för att visa att man inte söker efter någon slags bekräftelse på att folk ska tycka synd om dig or whatever.

En DLV som blir en DHV, just för att man inte försöker imponera.
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2012-03-13,01:26,
Inlägg: #4
Hur visar man mänsklig svaghet?
Jag brukar alltid tänka att anledningen till att man bör vara öppen med VISSA av sina brister och/eller tillkortakommanden är att de flesta människor är obekväma med folk som är "för perfekta" och därför behöver bjudas på lite svagheter för att kunna slappna av. Hänger lite ihop med hela "attainability"-konceptet.
2012-03-13,12:49,
Inlägg: #5
Hur visar man mänsklig svaghet?
det är typ grunden till att connecta med folk, o det hör oxå rätt så duktigt ihop med bra självkänsla o självsäkerhet.

Folk har lätt att relatera till det för varenda person i hela världen har svagheter, väldigt få som vågar vara öppen med det dock, vågar du därför visa det för andra utan att för den delen bry sig om deras reaktion mot det, typ - "jag bryr mig inte så mycket om vad du tycker, jag är den jag är, both good and bad, och jag vägrar att låtsas vara någon annan", så visar det en enorm jävla säkerhet i dig själv. På ett helt annat sätt än att försöka spela perfekt hela tiden.

Många tänker på hela svaghetsgrejen som en man som sitter i ett hörn o skakar av rädsla typ, skiträdd för allt, men ärligt talat är det tvärtom. Tänk dig själv, om man jämför den här snubben med en dude som försöker spela cool, spela alfa eller, aldrig visar sina svagheter o försöker hävda sig hela tiden. vem tror du är mest attraktiv? Den som är helt trygg i sig själv, i alla sina egenskaper o inte alls bryr sig om vad folk tycker om den? eller den som försöker spela ascool och låtsas att han inte bryr sig om nåt, men inte vågar visa sina svaheter på grund av att han EGENTLIGN bryr sig som satan om vad folk tycker? (tänk typ snäll kille som kommit in till communityt o blir överkompenserande) vem tror du är mest genuint attraktiv?

När det gäller connection så vågar folk lita på dig riktigt duktigt mycket mer om du vågar visa lite sårbarhet. Jag menar, om du vågar visa att du kanske har lite svagheter så kommer du antagligen inte döma henne om hon gör detsamma. -> folk vågar öppna sig på ett helt annat sätt runt omkring dig.
2012-03-13,16:06, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-03-13,16:08 av {2} Carnivore.)
Inlägg: #6
Hur visar man mänsklig svaghet?
Det är ju en jäkla styrka att kunna stå för och visa svagheter, att inte försöka dölja något eller försöka framstå som något man inte är. Lack of constraint, som valle(?) nämnde i en annan tråd.

Har t ex en polare som typ är rätt nervös av sig när han snackar med folk, men han verkar inte förstå det själv. Han är inte "osäker" utan har väl bra självkänsla och anser sig förtjäna all fitta i världen, så han kör bara på. Han vet inte riktigt vad han ska säga alla gånger han börjar snacka med en tjej, men han kan inte ens tänka tanken att en känsla inom honom skulle få hindra honom från att jobba den där bruden i säng. Han är uppenbart nervös men försöker verkligen inte dölja det. And the girls love him. Han är rätt naturligt "biffig" utan att ha lyft en vikt i sitt liv, och har genom åren fått höra vääldigt mycket om hur snygg/het han är, så han har typ "lärt sig" att brudar vill ha honom.
2012-03-13,18:16,
Inlägg: #7
Hur visar man mänsklig svaghet?
djida Skrev:Folk har lätt att relatera till det för varenda person i hela världen har svagheter, väldigt få som vågar vara öppen med det dock, vågar du därför visa det för andra utan att för den delen bry sig om deras reaktion mot det, typ - "jag bryr mig inte så mycket om vad du tycker, jag är den jag är, both good and bad, och jag vägrar att låtsas vara någon annan", så visar det en enorm jävla säkerhet i dig själv. På ett helt annat sätt än att försöka spela perfekt hela tiden.

Precis så.
2012-03-13,18:45,
Inlägg: #8
Hur visar man mänsklig svaghet?
Såg ett klipp tyler där tjejen ville dansa med honom och han sa "noo i dont know how to vibe with that"

Sa till en brud att ja growlade i ett metal band men ja kan fan inte sjunga på nått annat sätt..

det är svagheter?
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-03-14,12:05,
Inlägg: #9
Hur visar man mänsklig svaghet?
"I do not conquer; I submit." - Giacomo Casanova

Sammanfattat betyder det att man visar sina känslor och avsikter. Man säger det man tänker och går efter det man vill ha.

Att gå upp till den där as sköna tjejen som ger dig rå boner och säga det. Lägga sina bollar på bordet. Smile
[SIZE="4"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-03-14,17:34,
Inlägg: #10
Hur visar man mänsklig svaghet?
Rolig tråd.

Hur visar man dessa och varför gör det en älskad?
Jag personligen tror att vissa överanalyserar detta, alla har sina brister, antingen ser man det som en brist eller så gör man inte det.
Det är skillnad att skryta och bara vara ödmjuk i situationer. Oftast är det hur du själv ser på dina brister, kan du bjuda på att du har dem, eller skäms du?

Skäms du men ändå tycker det är kul?
Skäms du men försöker spela på det för leka kul?
Skäms du och försöker gömma det?

Hur man attraheras av det varierar, men jag tror ändå att det är viktigt att man lär sig vara genuin med sina brister vad dem nu än kan vara.
Hitta dem, antingen göra något åt dem, eller låta dem vara och acceptera det.

Att du gnisslar tänder på natten, att du har ticks när du skrattar, eller att du skrattar roligt m.m. (inga mänskliga svagheter)

Samt ge exempel på mänskliga svagheter.
De som är i behov att skapa rädsla och göra så andra mår dåligt.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse? Dikterad 14 11,248 2015-02-07,01:14
Senaste inlägg:: confused...

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}