LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Sweseduction , somthing went really wrong
2012-03-21,23:11,
Inlägg: #21
Sweseduction , somthing went really wrong
Avager Skrev:Men snälla Devil, bara för att du hamnat i en argumentation så ska du helt plötsligt bli helt anti-swesed när många av dina vänner kommer därifrån och sprida ordet om ett krig, om hur dumma folk från swesed är?

Inte för att det här forumet har funnit äns i närheten av så länge som swesed, men kan någon visa mig en tråd där någon inte håller med Evilvalle? För att om du ska gå den vägen så kan vi ju bedöma alla på samma sätt. Inte att Evilvalle skriver saker som är fucked, för alla vet att han förmodligen är den mest (eller en av de mest erfarna) killarna här. Dock antar jag att många härifrån ser att Valle dissat det som skrivits och det blir automatiskt "blää" för dem också.

Och vad gäller själva tråden - jag håller inte med allt som skrivs där, nej, man borde inte vara en ängel mot alla hela tiden (min kritik mot dig i tråden var bara angående trådnamnet som jag inte tyckte riktigt stämde överens med innehållet). Men faktum är att du har jävligt svårt att ta till dig kritik (om den inte är positiv) och tar all sådan kritik som shit-tests som du måste passera för att få som du vill och det är väl därifrån hela den där hönsgården och hetsen i tråden kom.

Inte för jag känner devil eller killarna på swesed. Men verkar verkligen som denna tråden finns bara för att devil inte klarar att ta kritik och måste hitta någon som håller med han bara för att han ska få rätt.

Ligger väl ändå en hel del i något killarna säger. Du är tyken och taskig. Skillnaden mellan dig och tex valle är att i valles FR så är typ alla tjejerna HB8+ och riktigt jävla kaxiga brudar. Tjejerna han kaxar sig emot kaxar tillbaka. Tjejen du körde på där verkar ju inte kaxig över huvudtaget och känns som att du lyckades få nummer PGA av att hon var en osäker 19årig halvtjock brud.

Gillar insecureboys stil 10 gånger mer. Men ska man lyckas med den måste man ju vara en skön och rolig kille, och det passar kanske inte alla.
2012-03-21,23:55,
Inlägg: #22
Sweseduction , somthing went really wrong
Välkommen ur garderoben Devil.

Swesed har varit en riktig sekt där de "fryser ut den som tkr annorlunda" länge. Sätter man sig emot och ifrågasätter blir man utfryst. Hängde där förut, men när man träffar folket där inser man att 95% av dom är hangarounds som inte gör nånting eller lär sig nånting. De lever lite på andras framgång å lever genom andras liv. De är också en tydlig heirarki som gör att de känns spännande att försöka klättra. Men att göra något åt själva problemet - att bli bättre socialt och med tjejer - har jag inte sett mkt av där.

Swesed är som en falsk trygghet där du lurar dig själv att du blir bättre men egentligen händer ingenting. Du bara fördröjer processen genom metod X och metod X. Lite så fungerar nästa alla seductioncommunityn. Tror i allmänhet att 95% av de som händer i dessa kretsar inte är speciellt duktiga socialt.

(Ja. Jag hatar swesed).

_____________

Ang. diskussione om vikt så tkr jag inte det är ditt ansvar att se till att hon mår bra. Dessutom är hon vääääldigt svag person om hon tar åt sig vad en person hon inte ens träffat ställer för krav, tycker och tänker om henne. Det är som att lacka över att någon "klipper banden" med en efter att blivit dissad efter en approach. När allt kommer omkring: Man känner inte personen så det betyder ingenting.

Kan dock hålla med om att du verkar dålig på att ta kritik. Men å andra sidan: Tar man emot kritik FÖR lätt så har man bristande tilltro till sig själv och svag karaktär. Det är ett otroligt svårt fall. Att dömma din taktik efter EN enda konvo är inte heller lätt.

Personligen tkr jag din konvo är lite stel och känns väldigt "gejmig". Å andra sidan: Vem fan är jag att döma? Whatever works, works. Jag sköter mitt så får folk sköta sitt. Så länge det fungerar så finns det väl ingen kritik att ge? Bara att inspieras/följa/ignorera.

Kul med lite drama dock Smile

____________

Sen att Zoc trycker ner dig lite suptilt är inget konstigt. Han gör så 24. Sen har han sin goldenboy Rushdi som följer honom slaviskt precis som han hade dig en gång i tiden.

____________

E förövrigt riktig trött på det här: "David X säger hit och dit". Vem fan bryr sig om vad fan han säger? Testa det först innan du argumenterar. Hade folk testat det hade argumenten inte sett ut såhär: "David X säger att...". Utan dom hade sett ut såhär: "Jag gör såhär och det resulterar i det här - å det funkar bra" eller "Jag har testat att - och det gick åt hevlete". Grejen är att folk (speciellt swesed har jag märkt) läser mer metod och praktiserar för lite. Å då blir det en "vetenskaplig" argumentation. Och inte en diskussion om folks erfarenheter - vilket egentligen är grundtanken - eller?

Att kategorisera allting i: direkt/indirekt/canned/ blablabla. Jag vet inte vad all den där skiten heter men det viktigaste är VEM FAN BRYR SIG!? Vem säger att man måste hålla sig till EN stil? Ska vi prata olika stiler på game så skiftar jag "gamestil" lika ofta som jag öppnar munnen. Tkr att det sociala samspelet är så abstrakt så det kan inte beskrivas eller kategoriseras. Alla människor kör dessutom olika och olika saker fungerar för olika människor. Så det går inte att kategorisera. Jag tycker att communityt är till för att dela med sig av varandras erfarenheter/åsikter å dela material som känns relevant. Inte att man hänvisar till material som vetenskap. Erfarenhet har 201235125 gånger större betydelse en litteratur i detta communityt.

_________

Ang. din kovno igen: Det är ju ett samSPEL. Inte 100% verklighet och man måste ändå känna en viss distans. Man kan inte ta allting 100% seriöst. Att hålla allting seriöst är skittråkigt och det ger en allt annat än tjejer.
Kollar man ditt snack på kvalficeringar. Det är ju ett sätt att mäta om hon är positivt inställd till dig eller inte. T ex: "Jag pratar bara med folk som äter lingonsylt direkt ur burken" (egentligen spelar det ingen roll VAD du säger - bara det är en kvalifisering) - om hon väljer att spela med så är hon ju ON och positivt inställd till dig. Hon följer dig. Detsamma när hon kvalificerar dig. Du är positivt iställd till henne om du spelar med i hennes spel. Tillsammans blir det ett SAMSPEL. Kvalificeringar är väldigt bra - seriösa som oseriösa.

_________

Kan iofs förstå hur de tolkar din vikt-kvalifikation. Men å andra sidan: Det funkar. Det är för mig det viktiga. Sen vet man ju inte hur HON tolkar din vikt-kvalifikation. Hon kanske tar det jättebra och jätte oseriöst. Who knows?

_____

Jävligt mycket överanalyserande tkr jag. Ni snackar bara skit egentligen. "Gör si" "Gör så" "Du borde göra så":

____


Vill avsluta med: "Jag vill gärna att du kollar David X igen också, jag har gjort det 3-4 gånger, alltid något nytt som jag hittar =)" - Rushdi.

GÅ UT Å SKAFFA LITE ERFARENHET ISTÄLLET SÅ SLIPPER DU REFERERA TILL DIN VETENSKAPSMAN DAVID X!



Jag har för mycket fritid.

Over and out.
2012-03-22,00:37,
Inlägg: #23
Sweseduction , somthing went really wrong
illdan Skrev:Ligger väl ändå en hel del i något killarna säger. Du är tyken och taskig. Skillnaden mellan dig och tex valle är att i valles FR så är typ alla tjejerna HB8+ och riktigt jävla kaxiga brudar. Tjejerna han kaxar sig emot kaxar tillbaka.

Va snackar du för bajs? Valle skriver ju förfan själv att han BÖRJAR kaxa så att de ska kunna kaxa tillbaka så att han i sin tur ska vinna bråket. Tyken och taskig, fine. Vi är inte här för att bli guds medlare på jorden. Vi är här för att vi ser världen som den är, men främst för att ragga brudar. Du sätter inte en brud genom att "vända andra kinden till" lol.

Folk måste börja att inget av detta får tas personligt förfan. Jag ser också som långsökt att en brud som trådskaparen precis träffat skulle bli så sårad att hon fick ätstörningar. Har ingen annan kallat henne tjock? Ingen på stan har kollat en sekund extra på hennes lår? Ingen på fyllan på krogen har utstött att "du är tjock". Näe alltså det här är så överdrivet så skriker om det.
Life is a game.
2012-03-22,00:55,
Inlägg: #24
Sweseduction , somthing went really wrong
Är man mycket bättre själv för att man "bevisar" att man är bättre än några andra?
2012-03-22,01:00,
Inlägg: #25
Sweseduction , somthing went really wrong
nospoon Skrev:Är man mycket bättre själv för att man "bevisar" att man är bättre än några andra?

Ordagrant, ja.
Life is a game.
2012-03-22,01:02,
Inlägg: #26
Sweseduction , somthing went really wrong
nospoon Skrev:Är man mycket bättre själv för att man "bevisar" att man är bättre än några andra?

Om du syftar på field reports etc så postar man ju inte dom enbart för att bevisa att man är bättre än andra utan även för att andra ska kunna hämta inspiration.
You are taller than me. You are cooler than me. You are more attractive than me. But I get all the girls, sounds like a fair deal to me Wink
2012-03-22,01:05,
Inlägg: #27
Sweseduction , somthing went really wrong
This is so much fun Big Grin
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-03-22,01:43,
Inlägg: #28
Sweseduction , somthing went really wrong
Insecureboy Skrev:Om du syftar på field reports etc så postar man ju inte dom enbart för att bevisa att man är bättre än andra utan även för att andra ska kunna hämta inspiration.

Nej, han syftar självklart inte på FRs...
2012-03-22,01:56,
Inlägg: #29
Sweseduction , somthing went really wrong
Mössan Skrev:Kan iofs förstå hur de tolkar din vikt-kvalifikation. Men å andra sidan: Det funkar. Det är för mig det viktiga. Sen vet man ju inte hur HON tolkar din vikt-kvalifikation. Hon kanske tar det jättebra och jätte oseriöst. Who knows?

Den här biten håller jag inte med dig om. Precis som du säger, du vet inte om hon tar det seriöst eller inte. Varför dra en chansning när man inte känner bruden och inte vet hur pass låg/hög självkänsla hon har? En enda kommentar kan vara avgörande för en person med låg självkänsla att få ätstörningar. Jag har folk i min närhet som har haft Bullimi eller anorexia, så ja, jag vet.


Citat:GÅ UT Å SKAFFA LITE ERFARENHET ISTÄLLET SÅ SLIPPER DU REFERERA TILL DIN VETENSKAPSMAN DAVID X!


Hahaha!


Förövrigt så höll jag med i ganska mycket du skrev, speciellt det med att du har för mycket fritid ;]
2012-03-22,01:59,
Inlägg: #30
Sweseduction , somthing went really wrong
Bubblan Skrev:Folk måste börja att inget av detta får tas personligt förfan. Jag ser också som långsökt att en brud som trådskaparen precis träffat skulle bli så sårad att hon fick ätstörningar. Har ingen annan kallat henne tjock? Ingen på stan har kollat en sekund extra på hennes lår? Ingen på fyllan på krogen har utstött att "du är tjock". Näe alltså det här är så överdrivet så skriker om det.

Du talar inte av erfarenhet, så nä, jag förstår att du inte kan förstå att en kommentar från en person kan vara droppen som får bägaren att rinna över.
Framgick det i texten att hon inte blivit kallad "tjock" tidigare?
2012-03-22,02:04,
Inlägg: #31
Sweseduction , somthing went really wrong
HAHAHHAHAHAHAHHAHAH Big Grin Big Grin
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-03-22,02:07,
Inlägg: #32
Sweseduction , somthing went really wrong
LoL, väntade bara på att en sån här tråd skulle komma upp, som den gamla Swesedaren jag är....

And, thus, I was right
2012-03-22,02:08,
Inlägg: #33
Sweseduction , somthing went really wrong
Går ju för fan inte att ha den här diskussionen på swesed. Ingen svarar på vad man skriver och det går inte att quota. Nu ska vi se om det fungerar bättre på det här forumet
2012-03-22,02:30,
Inlägg: #34
Sweseduction , somthing went really wrong
Fatbill Skrev:Du talar inte av erfarenhet, så nä, jag förstår att du inte kan förstå att en kommentar från en person kan vara droppen som får bägaren att rinna över.
Framgick det i texten att hon inte blivit kallad "tjock" tidigare?

HAHA ok gubben. Noll argument som vanligt från internetriddarna.
Life is a game.
2012-03-22,02:42,
Inlägg: #35
Sweseduction , somthing went really wrong
Och för att knyta ihop den här fina säcken kan jag avsluta med ditt eget inlägg:

Citat:Jag hoppas du är medveten om att tjejer/killar har fått ätstörningar av mindre (nu syftar jag på dina kommentarer till den där tjejen). Det är heller inte ovanligt att man har en ätstörningar i flera år. Jag har ett par väldigt nära som har haft det, under nästan 10 år, så jag vet.

Jag känner nog fler folk än du som INTE tagit åt sig och fått ätstörningar när de fått höra skit om sin vikt än vad du har som fått det.

Citat:Varför kan du inte ens försöka att ta åt dig av kritiken som folk ger dig? Varför svara på allting som det vore ett shit-test? Du vet att många av de som skrivit i tråden har jävligt mycket erfarenhet.
Jag lovar att om du stannar upp ett tag, tar det lite chill, och försöker förstå varför folk svarar som dom gör och inse att alla har brister (även du själv), så kommer du komma dit du vill snabbare.

Tror du han skrev inlägget för att få kritik eller? Han skrev det som 98% andra här, för att få cred.... Så att svara på frågan varför han inte tar in kritiken är ju relativt lätt. Sen så, varför i helvete bryr du dig? Han fick numret, han gjorde inget olagligt förfan, skärp dig nu.
Life is a game.
2012-03-22,05:33,
Inlägg: #36
Sweseduction , somthing went really wrong
Avager Skrev:Haha verkligen tolka något på ett vinklat sätt och försöka få mig att framstå som dum. =)

Jag menar inte att du eller Zocstyle är någon sektledare som vill hjärntvätta pojkar att vara douchebags eller gulliga killar, men samma mönster som på swesed finns här och alla andra PU-forum - folk håller oftast med den personen som man anser vara mest erfaren eller "bäst" så att säga.

Nog för att jag tycker CL är ett bra forum med jävligt bra material och många sköna medlemmar men precis so du säger finns det ju en anledning till att halva forumet sitter och plågar sig likt munkar för att inte kolla porr och runka Big Grin Placebon funkar ju dock till 100 %.

Sett folk skriva att de upplever sig vara mer alfa, få mörkare röst och kåta blickar från kollegor efter fem dagar utan runk Big Grin
2012-03-22,05:52,
Inlägg: #37
Sweseduction , somthing went really wrong
Jayson1 Skrev:Nog för att jag tycker CL är ett bra forum med jävligt bra material och många sköna medlemmar men precis so du säger finns det ju en anledning till att halva forumet sitter och plågar sig likt munkar för att inte kolla porr och runka Big Grin Placebon funkar ju dock till 100 %.

Sett folk skriva att de upplever sig vara mer alfa, få mörkare röst och kåta blickar från kollegor efter fem dagar utan runk Big Grin

Detta är dock inte något som börjat här på CL men på massvis med andra forum där medlemmar rapporterar liknande händelser.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-03-22,06:21,
Inlägg: #38
Sweseduction , somthing went really wrong
Evilvalle Skrev:Detta är dock inte något som börjat här på CL men på massvis med andra forum där medlemmar rapporterar liknande händelser.

Det sa jag inte heller. Fyllde på Avagers inlägg med ett konkret exempel.

Jag är själv ganska trött på folk som gnäller om källa på internet men du får gärna försöka förklara den fysiologiska skillnaden på utlösningen man får av runk och sex. Det krävs någon sådan avvikelse för att det ska ske någon förändring på stämbanden. Jag är sällan den som ber om vetenskapliga belägg då jag tycker att praktisk och empirisk erfarenhet samt slutsatser dragna på egen hand är jävligt viktiga men i det här fallet har jag svårt att se hur vuxna män kan falla så lätt för placebon.

Men för all del, gillar ni att inte runka så gör det inte mig något Smile Jag fixar det inte trots en ganska så ihärdig KK.
2012-03-22,06:31,
Inlägg: #39
Sweseduction , somthing went really wrong
Om man mår bättre av det, upplever sig ha mörkare röst och agerar mer alfa. Spelar det egentligen någon roll varför det blir så?

Jag har också svårt att förstå varför man skulle bli förändrad på det sättet genom att bara sluta runka. Förstår porr delen, av hjärnan blir avtrubbad. Men inte att de skulle vara någon skillnad på att runka eller inte runka när man ändå har sex och får utlösning så sätt. Alla länkar etc som jag har sett har bara handlat om delen med att sluta runka till porr.
What you gain in trying are mountains compared to the nothing you gain in not trying at all
2012-03-22,06:38,
Inlägg: #40
Sweseduction , somthing went really wrong
Doju Skrev:Om man mår bättre av det, upplever sig ha mörkare röst och agerar mer alfa. Spelar det egentligen någon roll varför det blir så?

Nä. Jag skrev ju precis det i slutet av mitt inlägg. Gillar ni att avstå så är det ert val. Jag var mer ute efter att förklara att de som sysslar med det här styrs av placebo och inte av något annat som vissa verkar tro.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Två urklipp ur poster på sweseduction - På begäran Evilvalle 3 1,887 2012-02-22,04:17
Senaste inlägg:: Alexander

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}