LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
2012-03-27,08:09,
Inlägg: #1
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
Tänkte ta det i en separat tråd eftersom jag ändå finner det intressant.

Förklara gärna vad ni menar så kan vi diskutera. För om jag har förstått det rätt håller jag verkligen inte med.
2012-03-27,12:10,
Inlägg: #2
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
Sitter på mobilen men rsd har en bra artikel som förklarar de bättre
http://www.rsdnation.com/flux/blog/being-not-doing
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2012-03-27,14:26,
Inlägg: #3
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
Yeah silentshots länk var ju as bra... "When you get to this point, you don't feel like it's a pick up tactic thats attracting the girl....because you are (mindset 1) doing what you instinctivly want to do. And you don't go into 'dancing monkey' mode because (mindset 2) if the girl isn't interested you would rather go find a girl who is than put on an act to try and change her mind."

Så jävla sant... satt me Joppa på kaffe igår och vi skulle skriva ner på ett papper vad vårat "game var" och vi satt som 2 fån och ba "uhhhh... vafan e de vi gör egentligen... typ cocky funny?"

För att det är inte GAME längre, det är ett naturligt sätt att vara..
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-03-27,15:19,
Inlägg: #4
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
Finns många olika sätt att se på detta.

Ett är att hela communityt idag är totalt hjärntvättat att vara "naturals" vilket resulterar i att man antar det som ens identitet och därmed "ser ner" på allt annat, tex "höhö jag använder no taaaccsssss, im a natural baby!!! ure all tryhards pua fags!!" osv.

Samtidigt finns det mycket sanning i hela "att vara" VS "att göra" grejen.


Till en början använder man ofta olika tekniker för att sätta upp en frame där man själv är mindre investerad i tjejens åsikt om en, än vad man själv är, vilket resulterar i att hon ofta blir attraherad (då detta i stort sett är grunden i attraktion), efter ett tag (Förutsatt att man implementerar korrekta mindsets) får man så mycket bekräftelse på att uuh.. "man kan få fitta!!" vilket resulterar i ett förhöjt självförtroende och med det också unreactiveness - dvs man bryr sig inte längre så mycket om vad andra tycker om en för att man har redan fått bevisat för sig själv så pass mycket att man "räcker till" or whatever, detta i sin tur gör så att man längre inte behöver GÖRA saker (medvetet sätta upp en frame med diverse taktiker) som gör att dynamiken blir på ett sånt sätt att du är mindre investerad i tjejens åsikt om dig än dig själv, dvs du behöver längre inte FEJKA det, för du ÄR det.

Detta visar sig i ditt beteende då du i stort sett kan göra VAD SOM HELST och det "funkar", just för att det kommer från en genuin position av none-needyness, det är en expression av din personlighet vilket visar en extremt hög vulnerability (Dvs this is who I am, take it or leave it) vilket i sin tur kommunicerar att du högst troligt har en jävla massa backup if the shit hits the fan, för att du vågar uttrycka din personlighet till 100% utan filter - Liknelse med kroppspråk där ett öppet kroppspråk signalerar att du är helt komfortabel i situationen och om någon vill attackera dig är det helt OK för du behöver ändå inte oroa dig pga din högstatusposition i gruppen.

Så när man väl "blir attraktiv" behöver man inte göra särskilt mycket mer än att bara vara 100% "normal" (om man nu vill det), no fireworks, bara å gå upp och säga "hej, vem är du då?" och sen snacka lowkey, highkey, whatever, eskalera och dra hem. Dvs tänk en het tjej, hon behöver inte "göra" något för att bli sedd som atttraktiv, hon e ffs snygg, OFCOURSE att man skulle ligga med henne.'

Samma sak som kille när man får en sån "i dont give a fuck" eller "none-needyness" attityd, hela ens beteendemönster - ögonkontakt, kroppspråk, kroppsrörelser, röstläge, subtila små saker som vi medvetet inte direkt kan styra över - kommunicerar high-value vilket gör att tjejen ser oss som "sexworthy" från första sekund hon ser oss och därmed handlar det nästan enbart sedan om logistik för att kunna ligga med henne.

At the same time så är olika tekniker/taktiker completely fine, å dom är jävligt roliga. Push/pull, diskvalificering, sexual innuedo, negs, hela skiten, as-roligt och jag använder sånt hela tiden. Skillnaden är att jag inte längre använder dom för att "nå ett mål" med det, det är mer ett uttryck av min personlighet och vad jag känner för stunden - hennes reaktion spelar ingen roll - gillar hon mig, fine, gillar hon mig inte, whatever. Det är en sådan attityd som gör att du blir sedd som "attraktiv" av de flesta flickor.

Taktiker kan också vara en bra väg för många att lära sig game och ett bra komplement till att fixa till sina social skills in general. En riktig newbie som typ är oskuld kan också få en grym boost av diverse rutiner då han går ut och snabbt kan få bekräftelse och positiv social feedback vilket resulterar i en motivationshöjning och således går han ut mer och mer och får mer och mer erfarenhet, det var så det var för mig iaf.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-03-27,15:26,
Inlägg: #5
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
Evilvalle Skrev:Taktiker kan också vara en bra väg för många att lära sig game och ett bra komplement till att fixa till sina social skills in general. En riktig newbie som typ är oskuld kan också få en grym boost av diverse rutiner då han går ut och snabbt kan få bekräftelse och positiv social feedback vilket resulterar i en motivationshöjning och således går han ut mer och mer och får mer och mer erfarenhet, det var så det var för mig iaf.

Håller för övrigt med i det du skriver, efter jag började läsa på om inner-game och "sluta bry sig". Men vilka sorters taktiker/rutiner är det du menar? Är det typ, öppna minst 10 set denna kvällen, nästa 20 set osv..?
2012-03-27,15:29,
Inlägg: #6
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
alpha dawg Skrev:Håller för övrigt med i det du skriver, efter jag började läsa på om inner-game och "sluta bry sig". Men vilka sorters taktiker/rutiner är det du menar? Är det typ, öppna minst 10 set denna kvällen, nästa 20 set osv..?

Att ha mål till en början är bra och vettigt då man agerar proaktivt och följer sin målplan istället för att vara reaktiv mot sina känslor (jag vågar inte approacha, hon kanske e dum, hon kanske har kille, etc etc) så FÖLJER man planen no matter what.

Taktiker/rutiner menar jag alla möjliga old-school saker. Öppnare, diskvalificering, storytelling, framereversals, negging, compliance-ladders, active disinterest, hela skiten.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-03-27,16:22,
Inlägg: #7
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
Evilvalle Skrev:Att ha mål till en början är bra och vettigt då man agerar proaktivt och följer sin målplan istället för att vara reaktiv mot sina känslor (jag vågar inte approacha, hon kanske e dum, hon kanske har kille, etc etc) så FÖLJER man planen no matter what.

Taktiker/rutiner menar jag alla möjliga old-school saker. Öppnare, diskvalificering, storytelling, framereversals, negging, compliance-ladders, active disinterest, hela skiten.

Okej då är jag med, thanks!
2012-03-27,17:03, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-03-27,17:10 av {2} devil.)
Inlägg: #8
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
yeah nice förklaring...
Rutiner i början.. fine... sen får man bättre resultat när man släpper dom...

har dock fortfarande funderingar kring chatt o sms... där har hon inget att gå på förutom det du skriver... där kanske "aktivt gameande" är bättre... fast om du gjorde bra intryck när du tog numret e det en annan sak..
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-03-27,17:12,
Inlägg: #9
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
devil Skrev:yeah nice förklaring...
Rutiner i början.. fine... sen får man bättre resultat när man släpper dom...

har dock fortfarande funderingar kring chatt o sms... där har hon inget att gå på förutom det du skriver... där kanske "aktivt gameande" är bättre... fast om du gjorde bra intryck när du tog numret e det en annan sak..

Ja, självklart blir orden viktigare när hon inte har något kroppspråk eller "vibe" öht att gå på.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-03-27,23:13,
Inlägg: #10
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
Evilvalle Skrev:Till en början använder man ofta olika tekniker för att sätta upp en frame där man själv är mindre investerad i tjejens åsikt om en, än vad man själv är, vilket resulterar i att hon ofta blir attraherad (då detta i stort sett är grunden i attraktion), efter ett tag (Förutsatt att man implementerar korrekta mindsets) får man så mycket bekräftelse på att uuh.. "man kan få fitta!!" vilket resulterar i ett förhöjt självförtroende och med det också unreactiveness - dvs man bryr sig inte längre så mycket om vad andra tycker om en för att man har redan fått bevisat för sig själv så pass mycket att man "räcker till" or whatever, detta i sin tur gör så att man längre inte behöver GÖRA saker (medvetet sätta upp en frame med diverse taktiker) som gör att dynamiken blir på ett sånt sätt att du är mindre investerad i tjejens åsikt om dig än dig själv, dvs du behöver längre inte FEJKA det, för du ÄR det.

Exakt! Det är såhär jag ser det. För att BLI det så har du ju GJORT det. Det är någonting du GÖR - får annorlunda resultat. Det fungerande beteendet får förstärkning genom den positiva reaktionerna och du fortsätter att GÖRA det. Till slut GÖR du det bara för att det ÄR en del av dig. Helt naturligt. Man "växer in i det"


Evilvalle Skrev:At the same time så är olika tekniker/taktiker completely fine, å dom är jävligt roliga. Push/pull, diskvalificering, sexual innuedo, negs, hela skiten, as-roligt och jag använder sånt hela tiden. Skillnaden är att jag inte längre använder dom för att "nå ett mål" med det, det är mer ett uttryck av min personlighet och vad jag känner för stunden - hennes reaktion spelar ingen roll - gillar hon mig, fine, gillar hon mig inte, whatever. Det är en sådan attityd som gör att du blir sedd som "attraktiv" av de flesta flickor.

I mina ögon är det helt naturligt i socialt umgänge. Jag menar: använder inte alla allt sånt hela tiden? Om man t ex kollar på icke-gamers. Dom kvalificerar m.m. Bara det att de inte tänker på det som "game".
2012-03-27,23:29,
Inlägg: #11
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
Mössan Skrev:Exakt! Det är såhär jag ser det. För att BLI det så har du ju GJORT det. Det är någonting du GÖR - får annorlunda resultat. Det fungerande beteendet får förstärkning genom den positiva reaktionerna och du fortsätter att GÖRA det. Till slut GÖR du det bara för att det ÄR en del av dig. Helt naturligt. Man "växer in i det"


I mina ögon är det helt naturligt i socialt umgänge. Jag menar: använder inte alla allt sånt hela tiden? Om man t ex kollar på icke-gamers. Dom kvalificerar m.m. Bara det att de inte tänker på det som "game".


Fast om du har starkt innergame så behöver du inte "göra det" för att du till slut ska kunna "vara det", börja helt enkelt bara att "vara det" medsamma, du har redan allt inom dig.
2012-03-27,23:35,
Inlägg: #12
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
alpha dawg Skrev:Fast om du har starkt innergame så behöver du inte "göra det" för att du till slut ska kunna "vara det", börja helt enkelt bara att "vara det" medsamma, du har redan allt inom dig.

Fast du får ju bra innegame genom try-and-fail. Försöker tills du lyckas. Som jag beskrev: Du GÖR på ett visst sätt - får bra resultat - förstärks - fortsätter göra.

Jag tvivlar STARKT på att om du har lätt för att följa andras vilja och göra som andra vill. Då tvivlar jag STARKT på att du kan sitta å öva "inner game" tills du helt plötsligt kan säga NEJ till folk. Däremot tror jag att man kan lära sig säga "nej" till andra genom att ÖVA på att säga "nej". Börja med småsaker - och sen kan du säga nej till mer och mer. Å det är att GÖRA. Å helt plötsligt följer du mer din egen vilja än andras. Tvivlar STARKT på att du kan åstadkomma det genom att öva "inner game" i din ensamhet
2012-03-27,23:53,
Inlägg: #13
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
Mössan Skrev:Fast du får ju bra innegame genom try-and-fail. Försöker tills du lyckas. Som jag beskrev: Du GÖR på ett visst sätt - får bra resultat - förstärks - fortsätter göra.

Jag tvivlar STARKT på att om du har lätt för att följa andras vilja och göra som andra vill. Då tvivlar jag STARKT på att du kan sitta å öva "inner game" tills du helt plötsligt kan säga NEJ till folk. Däremot tror jag att man kan lära sig säga "nej" till andra genom att ÖVA på att säga "nej". Börja med småsaker - och sen kan du säga nej till mer och mer. Å det är att GÖRA. Å helt plötsligt följer du mer din egen vilja än andras. Tvivlar STARKT på att du kan åstadkomma det genom att öva "inner game" i din ensamhet

Har alltid tyckt som du gjort tidigare, men har börjat försöka, (endast inne på dag 2.) med att lägga oerhört stort fokus på innergame. Men tror också det givetvis inte kommer över en natt, men inner-game har en jävligt stor inverkan på gamet!
2012-03-28,07:27,
Inlägg: #14
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
alpha dawg Skrev:Har alltid tyckt som du gjort tidigare, men har börjat försöka, (endast inne på dag 2.) med att lägga oerhört stort fokus på innergame. Men tror också det givetvis inte kommer över en natt, men inner-game har en jävligt stor inverkan på gamet!

Jag håller med dig om det sista. Men jag tror samtidigt att ditt inner game tränas upp med hjälp av att du GÖR något. T ex börjar säga nej. När du gör det och står på dig så växer du i dina egna ögon eftersom du märker vad du själv är kapabel till - att säga nej och att följa din egen vilja. Du bevisar det för dig själv. Då ökar ditt självförtroende. Alltså får du bättre inner game av att GÖRA.

(Egentligen tror jag också att situational confidence är mer avgörande än ett starkt inner game. En nära vän till mig har riktigt dålig självkänsla (OBS: RIKTIGT dålig) och jag känner ingen som knullar så mkt brudar som han.).
2012-03-28,11:13,
Inlägg: #15
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
Du sa att man får starkt inner game genom try and failuer.. JA...

Du sa även att dom som e icke seducers också kvalificerar utan att veta att det är game..

Dom kvalificerar för att dom ÄR personer som har standards och efterssom att dom har standards så blir kvalificeringen en expression av vem dom är...

Ja tror inte på det där med att du gör o gör o får bra resultat och så fortsätter du med det o det blir en del av dig... det är blir bara en rutin du använder... för att det ska bli en del av dig måste du komma till en insikt, i detta fallet att du vill ha bra kvalite på dina tjejer och därmed börjar du kvalificera...

Pua Pekar åt rätt riktining... det är meningen dock att du ska inse alla grejer som pua har "lärt" dig själv... först lär du dig på ett intellektuellt plan, sen ändras dina värderingar o du gör det för att DU vill det..
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-03-28,12:16,
Inlägg: #16
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
Mössan Skrev:Jag håller med dig om det sista. Men jag tror samtidigt att ditt inner game tränas upp med hjälp av att du GÖR något. T ex börjar säga nej. När du gör det och står på dig så växer du i dina egna ögon eftersom du märker vad du själv är kapabel till - att säga nej och att följa din egen vilja. Du bevisar det för dig själv. Då ökar ditt självförtroende. Alltså får du bättre inner game av att GÖRA.

(Egentligen tror jag också att situational confidence är mer avgörande än ett starkt inner game. En nära vän till mig har riktigt dålig självkänsla (OBS: RIKTIGT dålig) och jag känner ingen som knullar så mkt brudar som han.).

Ye, allt som behövs för att få massa chix är confidence (och uuh, våga eskalera), vad detta självförtroende kommer ifrån är irrelevant - situational, "core" or whatever. Hur som helst så är det jobbiga the inconsistency man får med situational confidence. Tex när alla ser en som the man är man skitbra, men när man är någonstans där typ ingen vet vem man är så suger man skit.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-03-28,14:46,
Inlägg: #17
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
Evil nämnde nåt om "fixa social skills in general" - vad är rekommenderat material för detta syfte?

Intressant diskussion hur som haver. Jag tippar att det är uteslutande inner game, men att diverse outer game (även om man måste fatta att man DUGER å ha det som utgångspunkt, tro på sig sj, känna sig entitled, vara stolt) är bra av rent funktionella orsaker. Om jag har nåt konkret som gör att jag känner mig duktigare å får mer förståelse är det bra? En modell att tracka sticking points? Att jag vet hur fan jag hanterar grupper, berättar stories osv osv? Att ha förståelse för den sociala matrixen gör att man känner sig mer kompetent å därför mer självsäker? Får mer konsekventa resultat å inte bara random resulat därigenom, får lättare att upprätthålla ett konsekvent utgående X antal kvällar per vecka å bli grym därigenom?

Är nog bra som fan att ha regler, men att inte låsa sig vid dom, I believe! Och att plocka tekniker som MATCHAR ens core personlighet, göra dom till en del av vibben... dvs inte svälja nån gurus sarre (är jag å trivs med att vara en riktigt ödmjuk kille är det ovärt att studera tekniker för att förmedla kaxighet t ex) ?

Vad som är rätt väg borde bero en hel del med vad man har för grundpersonlighet/grundförutsättningar tänker jag med? Givetvis utvecklas någon med en IQ på 150 inte riktigt på samma vis som nån med IQ 90. Samma med bas-testosteronhalter, grundsjälvkänsla, tidigare erfarenheter, utåtriktad vs inåtriktad m.m. Alla är då inte stöpta lika av naturen, kallas genetisk variation. Därav logiskt att det är bra att lita på sig sj i sin egen utveckling, men vara öppen för råd.

Sen fan, har ingen aning än. Erfarnare herrar kanske kan ge input? Big Grin.
2012-03-30,22:26,
Inlägg: #18
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
Bra frågor, bumpar
2012-03-30,23:50,
Inlägg: #19
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
ska svara när jag har tid och ork Smile
2012-03-31,08:43,
Inlägg: #20
VARA inte GÖRA? (Silentshot + Devil)
Att sätta vara - göra som motpoler är rätt intetsägande då det alltid krävs en hel del GÖRA innan man kan hamna i en position där du bara är grym genom att VARA.

Har du bra självförtroende, en god självkänsla och är dessutom en sexuell jäkel till kille, well then you aint have any issue either Tongue
you need to try before you win


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Ringa tjej man inte snackat med på ett tag ChuckNorris 4 2,030 2018-02-13,11:19
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Misslyckas på alla dejter, vet inte hur jag ska vända på det joak 4 1,580 2017-08-14,22:18
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 2,720 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  Hur slutar man vara självcentrerad? Ballin 15 7,926 2015-11-21,17:12
Senaste inlägg:: Roppe
  Bli tillsammans med någon man inte bryr sig om Vetinte 5 3,076 2015-11-16,11:14
Senaste inlägg:: Vetinte
  Återuppta kontakt med tjej man inte pratat med på ett tag ChuckNorris 2 2,083 2015-10-16,00:04
Senaste inlägg:: Bruno
  Kolla på henne lr inte...suck Sex Intelligence 12 7,760 2015-09-22,13:00
Senaste inlägg:: Fiskarn
  HBs tjejkompis som inte gillar en dobarj3 6 3,710 2015-01-21,01:59
Senaste inlägg:: Nalirot
  Jag kan inte sluta tänka ChuckNorris 12 6,635 2014-12-15,01:51
Senaste inlägg:: Nicki
  Min situation nu, chodar och vet inte vad jag väntar på Zaxii 8 5,250 2014-10-28,22:41
Senaste inlägg:: ångest101

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}