LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Känn dig för guds skull inte manlig! Den moderna mannen är mjuk och mysig.
2012-04-02,19:08,
Inlägg: #1
Känn dig för guds skull inte manlig! Den moderna mannen är mjuk och mysig.
Hittade precis den här länken om en snubbes skriverier och funderingar kring manliga ideal och förebilder, och hur det blev en jävla massa liv kring #killgruppen.

På nästan varenda gym jag tränat på har det funnits en stängd tjej-del, i skolan/fritids och på ungdomsmottagningen har det arrangerats ”tjejsnack” där inga killar varit välkomna. Övriga dagar kan alla komma dit och prata, men aldrig något för bara killar. Aldrig. I ett test jag gjorde på Internet fick jag veta att alla mina manliga förebilder är ett bevis på att jag fastnat i ”genusfällan”. Dra åt helvete vad jag är trött på den här skiten.

Först talar de om för mig att män är dåliga på att visa känslor och inte kan prata. Sen ska vi inte prata i grupp, men tjejer uppmanas att göra det. När en del män ändå vill prata med andra män i grupp får man höra skit som ”vad ska ni prata om egentligen? Bröst och rumpa? Eller ska ni gråta ihop? Buuhuhuhuu...”. En tjej hörde att jag och en polare pratade om det här på en förfest en gång och hon hävde direkt ur sig ”men guuuud” och gick därifrån.

Bläddrar igenom lite tweets rörande #killgruppen och det känns som att de allra flesta inte har något vettigt alls att säga. Nån nisse berättar uppspelt att han dricker cider på krogen och känner sig säkert jätteprovokativ och stolt över sitt extrema normbrytande. Sen är det en massa brudar som i sedvanlig ordning måste berätta för alla vad de KÄNNER om det här.

Det snackas så jävla mycket om att män också får vara mjuka och känsliga, att det är okej att gråta och att jämställdhet är riktigt attraktivt. Visst ska man tillåtas gråta och visa känslor, det är MÄNSKLIGT. Och alla tillåts göra det idag. Men något som inte är okej, något som män absolut ska ha skit för, det är när de känner sig riktigt manliga. I somras drog jag ett PB i marklyft, åt 1 kg kött till lunch och läste BODY samtidigt som Raised Fist strömmade ur högtalarna. Och då himlas det med ögonen. ”Nu känner du dig manlig va? Du behöver inte vara så macho för att imponera på tjejer, vettu...”. WTF?

Någon som känner igen sig? Rackar folk ner på er för att "ni tror att ni är så manliga"? Får ni skit för att ni inte lyssnar på Evert Taube?

"All limitations are self imposed"

2012-04-02,19:38,
Inlägg: #2
Känn dig för guds skull inte manlig! Den moderna mannen är mjuk och mysig.
Vad var det för test du gjorde? Kan bli kul att göra det själv Smile
Bloddopad av Satan
2012-04-06,09:33,
Inlägg: #3
Känn dig för guds skull inte manlig! Den moderna mannen är mjuk och mysig.
Känner igen det som fan.

Mkt det här jag fick höra hela uppväxten. Jag var extremt grabbig. Busade, slogs, sportade, tjejtjusare etc. Var alfahannen vart jag än gick och respekterad av alla äldre i plugget osv. Men sen kom omvandligen. Tjat från vuxna och folk runtomkring att man ska vara mer försiktig, känslig, blablabla. So now I'm confused instead. Great work society.

___

Ang det där med tjejgrupper etc så tror jag att det är att tjejer vill vara som killar. Kolla gruppen som skapas i lumpen, alla brödraskap, Grabbgäng som hänger på skolan, centrum etc etc. Killarna är gruppen backar upp varandra oavsett och finns där för varandra på ett sätt som tjejer inte gör (tror jag). Tjejer vill ha ett "systraskap", samma sorts gemenskap som killar har. Därför skapas dessa för att "tjejer vill också ha" för att det är "orättvist". De flesta tjejer jag känner och har sett under min uppväxt hänger 2 och 2. Och inte i flock som killar gör.

Egentligen handlar hela den här genusskiten om systraskapet att visa att tjejer är lika starka och bra som killar. Dom har ett sånt jävla penisavund. Kolla bara när tjejer har klackar: "Nu är jag nästan lika lång som dig Big Grin", "Jag är starkare än dig Big Grin" - detta lekfulla har blivit mer seriöst när feminismen fick fäste och då tjejer ville göra karriär - som killarna. Tävla i sport - som killarna, Ha samma frihet (typ skita i allt, inte bry sig om sitt utseende på samma sätt) - som killarna etcetc.

(Tillägg: Feminism föraktar det kvinnliga eftersom de bejakar det manliga och ser det kvinnliga som svaghet och förtryck. Gör du som kvinna karriär är du en stark kvinna. Vill du vara hemma med barn är du förtryckt och formad av samhället).

___

Manlighet har blivit lite tabu i dagens samhälle. Å visst. Ett 100% manligt samhälle skulle bli ett kallt och rått samhälle. Vi behöver kvinnor. Men på samma sätt skulle ett 100% kvinnligt samhälle ta för mycket hänsyn till alla och vara så försiktiga så samhällsutvecklingen skulle sinkas något enormt.

Det jag personligen har erfarit är att när man uppvisar manliga attribut så tittar folk på en som att man är omogen, barnslig och ett riktigt svin. Att det är "fel". Men idag tkr jag att det har lugnat ned sig.


(OBS. Personliga åsikter).
2012-04-06,14:40,
Inlägg: #4
Känn dig för guds skull inte manlig! Den moderna mannen är mjuk och mysig.
Allt gnäll från kvinnor om män som beter sig som män är inget annat än en vokal manifestation av penisavund. Det är hjälplösa rop för att dom ser en person de inte kan manipulera till undergivelse via sociala normer. De flesta gör misstaget att se detta som uttryck för genuin avsky eller dylikt, men det är inget annat än ett tunnt fanér av frustration som döljer en stor beundran för en man som vägrar dras ner av ett alltmer degenererat samhälle.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-04-06,16:04,
Inlägg: #5
Känn dig för guds skull inte manlig! Den moderna mannen är mjuk och mysig.
golvmopp Skrev:Allt gnäll från kvinnor om män som beter sig som män är inget annat än en vokal manifestation av penisavund. Det är hjälplösa rop för att dom ser en person de inte kan manipulera till undergivelse via sociala normer. De flesta gör misstaget att se detta som uttryck för genuin avsky eller dylikt, men det är inget annat än ett tunnt fanér av frustration som döljer en stor beundran för en man som vägrar dras ner av ett alltmer degenererat samhälle.

Poesi, my good sir.

Gick jag mot normen nu?
2012-04-12,10:24,
Inlägg: #6
Känn dig för guds skull inte manlig! Den moderna mannen är mjuk och mysig.
Det är manligt att inte bry sig om vad andra tycker om din manlighet. Gnällig tråd.
2012-04-12,11:19,
Inlägg: #7
Känn dig för guds skull inte manlig! Den moderna mannen är mjuk och mysig.
Faceplant Skrev:Det är manligt att inte bry sig om vad andra tycker om din manlighet. Gnällig tråd.

ooooww, we got a badass over here
2012-04-12,11:36,
Inlägg: #8
Känn dig för guds skull inte manlig! Den moderna mannen är mjuk och mysig.
Faceplant,

HAHA, well, han blir ju inte emotionellt reaktiv bara för han har en åsikt om detta, see? Kan man inte ha en negativ åsikt om hur manlighet ses i vårt samhälle utan att betraktas som en beyoooootch?!

Håller i övrigt med om mkt av det som sägs i tråden. Feminister tycks inte kunna bestämma sig om vi ska vara nån slags hermafroditer eller om vi ska köra omvända roller så kvinnor antar mansrollen och män kvinnorollen?
2012-04-12,13:18,
Inlägg: #9
Känn dig för guds skull inte manlig! Den moderna mannen är mjuk och mysig.
Golvmopp uttrycker sig så jävla sexigt att jag får manliga glädjetårar.

Ett av de absolut bästa tipsen man kan få inom PU är att ALDRIG lyssna på kvinnor och samhället säger hur en man ska bete sig. Stå för vad du gör, vad du vill och vad du tycker. Vill du dricka nån rosa paraplydrink på krogen istället för en starköl? Fine do it, and it like a bawz.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Ringa tjej man inte snackat med på ett tag ChuckNorris 4 2,030 2018-02-13,11:19
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Misslyckas på alla dejter, vet inte hur jag ska vända på det joak 4 1,580 2017-08-14,22:18
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 2,720 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  Bli tillsammans med någon man inte bryr sig om Vetinte 5 3,076 2015-11-16,11:14
Senaste inlägg:: Vetinte
  Återuppta kontakt med tjej man inte pratat med på ett tag ChuckNorris 2 2,083 2015-10-16,00:04
Senaste inlägg:: Bruno
  Kolla på henne lr inte...suck Sex Intelligence 12 7,760 2015-09-22,13:00
Senaste inlägg:: Fiskarn
  HBs tjejkompis som inte gillar en dobarj3 6 3,710 2015-01-21,01:59
Senaste inlägg:: Nalirot
  Jag kan inte sluta tänka ChuckNorris 12 6,635 2014-12-15,01:51
Senaste inlägg:: Nicki
  Min situation nu, chodar och vet inte vad jag väntar på Zaxii 8 5,250 2014-10-28,22:41
Senaste inlägg:: ångest101
  Är jag i friendzone eller inte, hur fan ska man veta? ChuckNorris 3 2,855 2014-07-30,20:04
Senaste inlägg:: Nicki

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}