LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hantera kompis som är AMOG
2012-04-04,21:23,
Inlägg: #1
Hantera kompis som är AMOG
Har en polare som är jobbigt AMOG för det mesta. Större och starkare än mig, så att brotta ner han eller spöa honom är uteslutet. Det är hela tiden såna där barnsliga Alfaförsök eller vad man ska kalla det. Om det är fest och han går och duschar så kan man ge sig fan på att han kommer ut ur duschen naken och brottar ner någon och ligger och juckar på dom, vilket kanske inte alltid lika kul för andra som för honom. Umgås man ensam med honom så är det aldrig några problem, då är han som ett lamm, men så fort en person till är med så ska han genast börja visa sig starkast.

Men om vi tar ett exempel som drabbade mig nyligt. Satt på en fest där han var med och snackade med en tjej ensam i ett rum. Då kommer han in och ställer sig bredvid mig och borrar ner armbågen i axeln på mig och lutar sig mot mig med hela sin kroppstyngd uppenbarligen i ett försök att få mig att säga aj och visa mig svag. Allting snyggt skött så att tjejen bara ser att han lutar sig mot mig. Jag flyttar bara lite i sidled och säger nåt i stil med "Fan vad närgången du blev helt plötsligt" varpå han skrattar och glider ner så vi sitter båda två på stolen. En skinka var typ. Sen böjer han sig fram mot henne så att han blockerar mig och börjar prata med henne samtidigt som han försöker ta upp mer plats på stolen. I mina ögon var det ett uppenbart försök att sätta mig på plats och visa åt henne att han är fysiskt överlägsen mig.

Nästa gång satt vi i ett annat rum och det var flera som satt runt oss. Då bestämmer han sig för att sätta sig i knät på mig med ryggen mot mig så att jag får väldiga problem att se tjejen jag pratar med. Givetvis löser han ju det genom att själv börja prata med henne samtidigt som han försöker få mig att "ge mig" och erbjuda honom min plats.

Det enda jag kom på var att säga "Jaha, du ska försöka ligga med henne? Ja men då ska jag lämna dig ifred. Work your magic och glöm inte kondomen." och gå därifrån för att sen försöka börja om med henne lite senare när tillfälle ges. Nu gjorde jag inte det men hade det varit en bra lösning? Vad skulle ni göra för att hantera en sån snubbe både i allmänhet och i situationerna för mig? Bortsett då från att undvika honom vilket inte är så lätt då han känner alla mina vänner och är på i princip alla fester jag är på.
2012-04-04,21:33,
Inlägg: #2
Hantera kompis som är AMOG
Skäll ut honom om du inte accepterar hans beteende, om han inte fattar så bryt med honom. sluta ta skit.
find it, fuck it, forget it.
2012-04-04,21:57,
Inlägg: #3
Hantera kompis som är AMOG
Säg till din polare vad du tycker först. Uppenbart så verkar han inte ha nån uppfattning om bro-code så förklara för han och sedan ett tips är man the fuck up och ta ingen skit.
2012-04-04,22:08,
Inlägg: #4
Hantera kompis som är AMOG
Haha, han låter rolig. Big Grin Försök inte att amoga honom, det blir bara löjligt, säg bara åt honom jävligt tydligt att lägga av, skäll ut honom kanske tillochmed. Även om han är mer alfa än dig så måste han respektera dig, så skäll ut honom för hans omogna beteende, så kanske han förstår bättre. Och nej det sista du sa hade inte varit en bra lösning, det hade knappast sabbat för honom.
2012-04-04,23:02,
Inlägg: #5
Hantera kompis som är AMOG
Ja jag har försökt skälla ut honom tidigare då han har gjort så här mot andra i sällskapet och försökt förklara åt honom att det är jävligt taskigt beteende. Problemet är att det liksom inte går in. En gång tyckte han det var skitkul att nypa alla på festen och då jag inte gav någon reaktion när han nöp mig i armen så försökte han nypa på flera ställen för att leta efter en reaktion. Det slutade med att jag blev så förbannad så att jag sa åt honom att sluta och att jag var allvarlig, sen slank det ur mig något om att bryta av hans fingrar också. Då fattade han piken och blev hur lugn som helst i några timmar. Nästa gång jag sprang in i honom under kvällen så var han sitt gamla jag igen.

Problemet är att de flesta av mina kompisar vuxit upp med honom och därför tycker alla att han är en viktig del i kompisgänget. Skulle vara skönt att komma på något sätt att hantera honom på istället för att måsta byta ut hela bekantskapskretsen för att slippa stöta på honom på alla fester man är på.

När jag umgås med honom i ett föreningssyfte så är han raka motsatsen glömde jag att nämna. Vi träffas någon gång per år på diverse möten under mer professionella former och då uppför han sig som att jag är The Shit. Allt jag säger håller han med om och alla mina idéer tycker han är de bästa. Det var så jag först lärde känna honom. De gångerna är jag solklar alfa av oss två och jag kan få honom att göra vad som helst. Och vi är jämlika i det läget, det är inte så att jag är hans chef eller på något sätt viktigare än honom. Och samma sak när det bara är jag och han som umgås, då beter han sig mer som en butler åt mig än något annat. Han vill ofta att jag hänger med och käkar eller spela tvspel och om jag säger att jag inte kan för att någon har lånat bilen så erbjuder han sig att komma och hämta upp mig.
2012-04-04,23:13,
Inlägg: #6
Hantera kompis som är AMOG
Jag hade en sån där kompis, skillnaden var väl att han amogade mer verbalt.

Slutat umgås med honom, jävligt skönt faktiskt. Varför umgås med någon som uppenbarligen känner att han måste trycka ner dig?

Men anyway, börja sätt gränser hela tiden, inte bara nån gång.
Haters gonna hate

WINNING
2012-04-04,23:34,
Inlägg: #7
Hantera kompis som är AMOG
Alltså vad är dessa för pajasråd, "säg åt honom på skarpen" Yeah right, funkar ju säkert jättebra.

NEJ. Säga åt en sådan snubbe att sluta funkar ALDRIG. Tvärtom så triggar det istället att bete sig mer svinigt.

Iaf... hade nästan ett exakt likadant problem för ett par år sen.

Jag hände oftast med två andra snubbar i klassen varav en var sjuuukt dryg och den andra bara va en follower.

Han var också cp dryg mot mig och jävlades vid varje jävla tillfälle. Jag hade en del problem med att fatta hur man skulle fixa det. Då va han också en jävligt mycket bättre munhuggare än vad jag var.

Men tillslut fixade jag problemen och han är nu en av mina närmaste vänner.

Det jag gjorde var, om jag minns rätt:

-Börja umgås med ett annat kompisgäng samtidigt som du har det andra kvar. Jag gjorde som så att jag kunde prata med de två som fan på lektionen men sen sket jag i dem totalt och stack o käkade med ett annat kompisgäng.. Den funkade riktigt bra faktist. Inte bara det att man lär känna andra (lol) men även att den dryge börjar fatta att jag inte behöver honom någonstans och ENDA anledningen jag pratar med dem är för den trevliga konversationen.

-Totalignorera honom. Jag började ignorera honom totalt typ och började prata med min andra polare (followern) bara. Funkade också bra då jag o han ofta tjötade gym och han inte har en jävla aning om va kreatin är lol. Detta gjorde också att man kom den schyssta kompisen in på livet o hittade på saker med honom utan den dryge. Grymt bra.

Jag kan säga såhär att inom några månader så hade han fått upp en sjuuukt jävla respekt för mig och vi blev riktigt bra polare!

Använd dessa råden till din egen situation, så kommer det funka. Att attackera problemet funkar inte, trust me, lirka runt det, dressera honom, if you like, så kommer han bli en snäll pojke.
Life is a game.
2012-04-05,09:59,
Inlägg: #8
Hantera kompis som är AMOG
Du behöver inte vara större för att slå till honom. De flesta kommer backa undan även om de är större eftersom de vet att de måste ta emot ett slag för varje 2/5/10 de ger ut. Hade ngn juckat på mig naken hade jag siktat allt på ansiktet hur större de än är än mig. Slutar förmodligen att jag får stryk men han lär inte göra om det då det gör ont för han med att få näsblod.
2012-04-05,13:13,
Inlägg: #9
Hantera kompis som är AMOG
Problemet är inte att han amogar dig. Problemet är att du låter dig bli amogad. Och då pratar jag inte om det som rent fysiskt. Utan psykiskt. Så länge du låter han rubba din sinnesstämning så förlorar du. Du måste först o främst utvecklas själv, utan honom. Ta en paus från snubben tills du utvecklats till den nivå då du helt ärligt skiter i vad han gör. Även om han nyper dig eller juckar dig i bakhuvudet eller vad fan han gör, så är din energi den samma och orubbbar. Ditt state får inte försämras. Det är problemet här. Jag har varit med om exakt samma och det är först de senaste två åren som jag verkligen kan umgås med killen då jag inte bryr mig alls om vad fan han gör. Och vi har skitkul tillsammans.

Öva upp ditt game utanför honom. Pulla lays osv. Bara en tidsfråga innan du går om honom ändå och då spelar det ingen roll vad fan han gör för du vet fortfarande att du är the shit innerst inne.
2012-04-05,13:32,
Inlägg: #10
Hantera kompis som är AMOG
Dhace Skrev:Problemet är inte att han amogar dig. Problemet är att du låter dig bli amogad. Och då pratar jag inte om det som rent fysiskt. Utan psykiskt. Så länge du låter han rubba din sinnesstämning så förlorar du. Du måste först o främst utvecklas själv, utan honom. Ta en paus från snubben tills du utvecklats till den nivå då du helt ärligt skiter i vad han gör. Även om han nyper dig eller juckar dig i bakhuvudet eller vad fan han gör, så är din energi den samma och orubbbar. Ditt state får inte försämras. Det är problemet här. Jag har varit med om exakt samma och det är först de senaste två åren som jag verkligen kan umgås med killen då jag inte bryr mig alls om vad fan han gör. Och vi har skitkul tillsammans.

Öva upp ditt game utanför honom. Pulla lays osv. Bara en tidsfråga innan du går om honom ändå och då spelar det ingen roll vad fan han gör för du vet fortfarande att du är the shit innerst inne.

+1111111111

håll bara state på pua lingo, det är det enda som spelar roll. sen kan du skälla ut honom, ingorera honom eller vad som helst, bara du håller ditt humör orbbligt Smile
2012-04-05,13:49,
Inlägg: #11
Hantera kompis som är AMOG
Spider Skrev:+1111111111

håll bara state på pua lingo, det är det enda som spelar roll. sen kan du skälla ut honom, ingorera honom eller vad som helst, bara du håller ditt humör orbbligt Smile

MEN NEJ, inga utskällningar... jesus
Life is a game.
2012-04-05,13:53,
Inlägg: #12
Hantera kompis som är AMOG
Bubblan Skrev:MEN NEJ, inga utskällningar... jesus

klart du kan om du vill....it's a matter of preferences

not saying I would, but it's still an option

JESUS :d
2012-04-05,13:58,
Inlägg: #13
Hantera kompis som är AMOG
Spider Skrev:klart du kan om du vill....it's a matter of preferences

not saying I would, but it's still an option

JESUS :d

Problemet är att det inte funkar.. kommer aldrig att funka. Folk som har föreslagit det i den här tråden har tydligt aldrig varit i en liknande situation.
Life is a game.
2012-04-05,14:12,
Inlägg: #14
Hantera kompis som är AMOG
well, funka och funka, om det inte rubbar ditt humör behöver det inte FNUKA, man kan säga till för att uttycka sin integritet också, man behöver inte alltid få folk att ändra sig, jag tycker iaf det känns fett gött att bara få uttryckt precis hur mkt av en fitta någon kan vara ibland....skit samma om han fortsätter eller ej, oftast skäms personen ifråga lite och eventuellt försöker sätta sig tillbaka på mig, men då reagerar jag fortfarande inte och jag "VINNER"...så...it does work, men kanske vi menar det på olika sätt vad det betyder att fungera Big Grin
2012-04-05,14:35,
Inlägg: #15
Hantera kompis som är AMOG
Spider Skrev:well, funka och funka, om det inte rubbar ditt humör behöver det inte FNUKA, man kan säga till för att uttycka sin integritet också, man behöver inte alltid få folk att ändra sig, jag tycker iaf det känns fett gött att bara få uttryckt precis hur mkt av en fitta någon kan vara ibland....skit samma om han fortsätter eller ej, oftast skäms personen ifråga lite och eventuellt försöker sätta sig tillbaka på mig, men då reagerar jag fortfarande inte och jag "VINNER"...så...it does work, men kanske vi menar det på olika sätt vad det betyder att fungera Big Grin

Alltså, det funkar säkert på random snubbe at the bar att skälla ut honom och "sätta" honom på plats.. Men att säga till en snubbe som är som trådskaparens kompis är bara att skjuta sig i foten. Jag kan garantera dig, dessa snubbar njuter av att man säger vilka fittor dem osv osv. Det funkar bara inte. Kanske skulle kunna funka om TS anmäler honom för misshandel men annars är det mina tips han ska köra på.

@TS, skriver det igen

-Prata bara med honom när han schysst. Så fort han börjar fucka runt, så bara gå därifrån, prata med någon annan, totalignorera honom. Visa honom att du bara pratar med honom för att han är intressant för stunden, inte för att du behöver honom.

-Ignorera honom mer och tjöta med dina andra kompisar istället.

Va inte sur på honom om han börjar igen. Bara ignorera och gå vidare till nästa polare. Detta kommer att funka.
Life is a game.
2012-04-05,14:54,
Inlägg: #16
Hantera kompis som är AMOG
Anledningen till att det INTE funkar att "skälla ut honom" i många fall är för snubben inte är insatt i detta. Han vet inte om att han amogar. Han tror att han "är så som person" medan vi som är insatta i detta vet om att det är en omedveten process som han automatiskt går genom. Biologiskt nästan. Enda sättet att få sånna snubbar att INSE vad det är dom gör för fel är att presentera dom för PU-kretsen, typ.

Det ENDA du kan göra är att själv amoga ut honom på en högre nivå när du väl uppnått tillräcklig social status i en krets. Exempelvis "Dude.. chilla." eller nåt dylikt. Där du (OM DU HAR DEN SOCIALA AUKTORITETEN) visar att han beter sig fjantigt. På så sätt kommer han inte göra om det då du dragit ner hans sociala status totalt.

I övrigt GÅR DET att förklara för honom att du inte gillar det han gör. Men att han skulle ändra på sig för det är inte helt säkert.

Bäst är ändå för dig att utvecklas så du hamnar utanför den sociala hierakin. Att du inte alls bryr dig om nåt. Du blir orubbar. Och man kan inte amoga ut en snubbe som besitter detta.
2012-04-05,15:09,
Inlägg: #17
Hantera kompis som är AMOG
Dhace Skrev:Anledningen till att det INTE funkar att "skälla ut honom" i många fall är för snubben inte är insatt i detta. Han vet inte om att han amogar. Han tror att han "är så som person" medan vi som är insatta i detta vet om att det är en omedveten process som han automatiskt går genom. Biologiskt nästan. Enda sättet att få sånna snubbar att INSE vad det är dom gör för fel är att presentera dom för PU-kretsen, typ.

Det ENDA du kan göra är att själv amoga ut honom på en högre nivå när du väl uppnått tillräcklig social status i en krets. Exempelvis "Dude.. chilla." eller nåt dylikt. Där du (OM DU HAR DEN SOCIALA AUKTORITETEN) visar att han beter sig fjantigt. På så sätt kommer han inte göra om det då du dragit ner hans sociala status totalt.

I övrigt GÅR DET att förklara för honom att du inte gillar det han gör. Men att han skulle ändra på sig för det är inte helt säkert.

Bäst är ändå för dig att utvecklas så du hamnar utanför den sociala hierakin. Att du inte alls bryr dig om nåt. Du blir orubbar. Och man kan inte amoga ut en snubbe som besitter detta.

Bra skrivet, +1.
Life is a game.
2012-04-05,16:43,
Inlägg: #18
Hantera kompis som är AMOG
Din "polare" har ingen respekt för dig eftersom du inte sätter några gränser.
Det där med att säga till beror helt på hur man gör det. Jag har märkt att det är helt meningslöst att ta ett "seriöst" samtal om inte personen är medveten om att han gör fel och är villig att lägga ner mycket energi i att ändra sig, men även då fungerar det så där eftersom deras beteende oftast sker omedvetet i stunden.
Att sätta gränser genom att göra en liten bestraffning varje gång han agerar på ett sätt du inte gillar fungerar dock om du gör det på ett dominant och avslappnat sätt, dvs inte ur en reaktiv frame.

Har en kompis som är ett riktigt pain in the ass fast mer på ett verbalt plan, han har en tendens att sabotera raggsituationer och gör en massa saker som gagnar honom men som hindrar mig. Dock är han en fantastiskt skön människa också så trots allt vill jag fortsätta umgås med honom.
Han har en polare som är en natural. Trygg norrlänning med djup basröst, klassiskt maskulin. När min kompis irriterar honom biter han ifrån hårt, men han gör det samtidigt lite med glimten i ögat, han ser min kompis som en irriterande men älskvärd lillebror som måste sättas på plats då och då.
Han spänner ögonen i honom och säger något i stil med "Mats, ditt feta jävla as. Nu håller du käften. Tack" vilket resulterar i att luften går ur Mats och han kan bara skratta lite nervöst. Grejen är att han försöker inte ändra på Mats, han accepterar honom som han är eftersom det är hans vän. Men varje gång han går över gränsen sätter han ner foten och gör det utan att anstränga sig det minsta.

När det gäller fysiska intrång i din personliga sfär tycker jag en bra grundregel är att ge lika mycket eller lite mer tillbaka, då visar man att man inte låter sig bli överkörd hur som helst. Lägger någon en arm runt din axel gör du samma tillbaks och klämmer på hans bröstmuskler, tar någon i ditt hår så rufsar du om honoms. Har varit med om många situationer där personer tydligt velat testa mina gränser men backat ner då jag markerade. T.ex en kille i ett mixat sätt strykte mig över ansiktet på otrevligt sätt, situationen i sig var semi-hotfull. Jag log men klappade till hans kind tillbaka på ett sätt som var ett mellanting mellan klapp och örfil. Han la ner. Återigen, allt det här måste göras med rätt mindset, du kan inte ta illa upp, se det som en kul lek, jävlas han jävlas du tillbaka, gör något du inte gillar så markerar du, men du tar inte åt dig det minsta.

Märker själv hur lätt det är att jävlas med vissa personer eftersom dom inte inger någon respekt, det är subtila grejer i kroppspråk, hur man tar upp plats, hur man går, sitter och står och så vidare. Andra människor skulle jag aldrig ens få tanke i att göra något mot eftersom dom har en sån naturlig pondus.
2012-04-06,12:21,
Inlägg: #19
Hantera kompis som är AMOG
Question out of curiosity:

Med tanke på att fler än TS tycker han är jobbig, borde det inte gå att snacka ihop sig med andra som håller med om hans besvärliga tendenser å kollektivt ignorera honom då det jobbiga beteendet uppträder? Måste ju va kraftfullare än om bara TS iggar honom ?

Har plusreppat Dhace två gånger i denna tråden btw, låter logiskt det han säger.
2012-04-06,14:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-06,14:05 av {2} devil.)
Inlägg: #20
Hantera kompis som är AMOG
nästa gång han kör sin armbåge in i dig o ligger på dig tar du en rear naked choke (kolla upp på youtube) och får honom o tappa ut. sen kastar du ner honom från sängen...

spelar ingen roll hur stor han e...
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Hur hantera gammalt ligg? Tenga 0 785 2014-01-23,15:02
Senaste inlägg:: Tenga
  Blev AMOGAD för första gången! DELA ERA AMOG HISTORIER Anonymous 11 4,129 2013-05-06,17:02
Senaste inlägg:: Anonymous
  Hantera persom sm raggar på min brutta? sphinx 21 9,659 2013-03-22,13:55
Senaste inlägg:: devil
  hur hantera konsekvenserna när man blir duktigare? tay 10 3,527 2012-08-11,18:53
Senaste inlägg:: russel

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}