LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Blev AMOGAD för första gången! DELA ERA AMOG HISTORIER
2013-05-06,07:57, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-13,00:14 av {2} Anonymous.)
Inlägg: #1
Blev AMOGAD för första gången! DELA ERA AMOG HISTORIER
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
You dont like it? Go fuck yourself.
2013-05-06,13:28, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-06,13:37 av {2} confused....)
Inlägg: #2
Blev AMOGAD för första gången! DELA ERA AMOG HISTORIER
Svårt att säga varför det fungerade, kan lika gärna varit snubben som failade och inte hade fått hennes intresse oavsett om du var där eller inte som att du var the king ! ^^

Hade snubben varit mer intressant än dig, visat bättre självförtroende och helt enkelt framstått som en attraktivare kille i hennes ögon så tror jag hon hade smitit iväg bakom din rygg istället medans du pratade med hennes polare.

Men ja,grattis till knullet och något rätt gjorde du ju eftersom du fick henne. =) Men i mina amatör öron låter det mer som att killen failade än att du löste situationen. Hade han visat mer status än dig innför tjejen så hade du varit tvungen att "förstöra" för han och sätta käppar i hjulet för han.

edit : Det jag menar är att han gick där ifrån och vart blown off av bruden. Om killen suttit kvar och bruden börjat visa intresse för honom också så det blev en "tävling", då hade det varit något du gjort för att kontra det.

Jag har varit med om liknande situationer ett par gånger där någon försöker ta bruden jag pratar med och har bara lungt ridit ut stormen och tänkte som dig "jag är bättre än han, hon kommer stanna hos mig" , vissa tllfällen har dom lyckats och bruden har stuckit och andra tillfällen har bruden stannat.

Blev lite grötigt inlägg nu, men kort och gott : Hanterar du inte situationen och bara relaxed väntar ut stormen så är det mer slumpen som avgör. Är killen mer intressant än dig sticker bruden, är han mindre intressant stannar bruden.
2013-05-06,15:04,
Inlägg: #3
Blev AMOGAD för första gången! DELA ERA AMOG HISTORIER
omg, skrev 3 A4 lång post.. tog fan 20min, så försvann den... FUCK THAT SHIT.
2013-05-06,15:17,
Inlägg: #4
Blev AMOGAD för första gången! DELA ERA AMOG HISTORIER
Bra gjort av dig, i majoriteten av fallen är det ABSOLUT BÄST att ignorera amog till fullo - Jag brukar ALLTID ignorera "min" tjej, snacka med någon annan och ofta till och med gå iväg och snacka med andra tjejer. Snart nog kommer hon springandes efter dig.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-05-06,15:24, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-06,15:27 av {2} confused....)
Inlägg: #5
Blev AMOGAD för första gången! DELA ERA AMOG HISTORIER
Evilvalle Skrev:Bra gjort av dig, i majoriteten av fallen är det ABSOLUT BÄST att ignorera amog till fullo - Jag brukar ALLTID ignorera "min" tjej, snacka med någon annan och ofta till och med gå iväg och snacka med andra tjejer. Snart nog kommer hon springandes efter dig.

Men det där är väl egentligen inte att hantera situationen? Det är väl mer att kasta tärning och hoppas på att den "nya" killen inte är intressant nog för att fånga tjejens intresse?

Sen, visst, tjejen kommer tillbaka när man bara ignorerar det, om inte nya killen är mer intressant. Jag har som sagt inte så stabilt game och har därför varit med om att båda sakerna händer.

edit : Som mystery säger t.ex något liknande. "Do not take your woman out to a bar or the club if you are not sure you are gonna hold hand with her and have her in your arm and can show she is yours, else you risk that someone steal her from you"
2013-05-06,15:32,
Inlägg: #6
Blev AMOGAD för första gången! DELA ERA AMOG HISTORIER
confused... Skrev:Men det där är väl egentligen inte att hantera situationen? Det är väl mer att kasta tärning och hoppas på att den "nya" killen inte är intressant nog för att fånga tjejens intresse?

Sen, visst, tjejen kommer tillbaka när man bara ignorerar det, om inte nya killen är mer intressant. Jag har som sagt inte så stabilt game och har därför varit med om att båda sakerna händer.

edit : Som mystery säger t.ex något liknande. "Do not take your woman out to a bar or the club if you are not sure you are gonna hold hand with her and have her in your arm and can show she is yours, else you risk that someone steal her from you"

Han vill ha henne, men han behöver henne inte. OM hon drar med kille nummer 2 så missar hon något, inte kille nr1. Han kan fixa en ny brud om han vill. Finns flera fiskar i havet.
find it, fuck it, forget it.
2013-05-06,15:36, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-06,15:40 av {2} confused....)
Inlägg: #7
Blev AMOGAD för första gången! DELA ERA AMOG HISTORIER
TobiasK Skrev:Han vill ha henne, men han behöver henne inte. OM hon drar med kille nummer 2 så missar hon något, inte kille nr1. Han kan fixa en ny brud om han vill. Finns flera fiskar i havet.

Det där är en generell inställning till brudar och svara egentligen inte på frågan. Vi säger så här då, det är the love of your life och du MÅSTE ha henne och vill inte spela tärning och en mer high status man börjar prata med henne så du måste antingen hantera situationen eller så förlorar du henne för låter du han köra hans game så kommer han vinna henne ifrån dig.

edit : Frågan är alltså om att hantera situationen, inte totalt skita i den med en generell inställning.
2013-05-06,15:55,
Inlägg: #8
Blev AMOGAD för första gången! DELA ERA AMOG HISTORIER
confused... Skrev:Men det där är väl egentligen inte att hantera situationen? Det är väl mer att kasta tärning och hoppas på att den "nya" killen inte är intressant nog för att fånga tjejens intresse?

Sen, visst, tjejen kommer tillbaka när man bara ignorerar det, om inte nya killen är mer intressant. Jag har som sagt inte så stabilt game och har därför varit med om att båda sakerna händer.

edit : Som mystery säger t.ex något liknande. "Do not take your woman out to a bar or the club if you are not sure you are gonna hold hand with her and have her in your arm and can show she is yours, else you risk that someone steal her from you"

Det du kommer märka med mer erfarenhet och när ditt game blir riktigt "bra" är att allt handlar om status exchanges - Status flyter från hur du internt känner dig (förutsatt att kontexten inte är redan den att en annan person har högre status pga kändis-skap etc) - Fruntimmer är som programmerade att känna av statushiearki på ett omedvetet plan - Om du VERKLIGEN inte bryr dig, om du VET att du har henne, om du VET att hon inte kommer gå till någon annan i en sådan situation så kommer det också bli verklighet - Människor pingar varandra konstant, SÄRSKILT flickor: Hon kommer omedvetet snappa upp det i din ögonkontant, ditt röstläge, ditt kroppspråk - allt.

De första åren jag gick ut så övade jag väldigt mycket på just amoging, tror jag läste tylers artiklar om det runt 200ggr, övade på reframes och hela skiten som en besatt galning. Fungerade kanon men en dag insåg jag att allt som behövs är att VETA att hon är din - Något som givetvis kan vara svårt i början då man verkligen känner att man behöver "Göra något".

Det handlar inte om vem som är mest intressant i sig, det handlar om vad hennes perception säger om statusnivån på kille X vs kille Y -> Perceptionen av att du är av högre status kommer automatiskt när du själv inser att du är det - Det är givetvis också detta som gör att "game" blir väldigt väldigt simpelt och som tyler säger "something you ARE, not something you do" - Olika tekniker etc blir nästan irrelevant då flickorna snabbt kan se i dina ögon att du är av hög status (eller none-needy, som Entropy skulle kalla det).

Makes sense?
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-05-06,16:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-06,16:14 av {2} confused....)
Inlägg: #9
Blev AMOGAD för första gången! DELA ERA AMOG HISTORIER
Jodå, makes totally sense ! Men tror inte du förstår vad jag menar. Det är ju ganska självklat om en mycket mindre intressant kille med sämre status kommer och börjar prata med henne kommer hon inte gå till honom istället. Jag har flera gånger stått och trott att jag har bruden ifråga och därför bara väntat ut situationen, några gånger har jag fan varit stensäker på att hon vill ha mig och väntat på att hon ska komma tillbaka men det har hon inte gjort.

Så att du på senare år fått framgång med att bara vänta har nog mer att göra med att du fått så bra game att iprincip inga killar är mer intressanta och har mer status än dig så du inte behöver kontra andra killar.


Men fortfarande, det är lite som att kasta tärning och jag ser det inte riktigt som att kontra amoging när killen som pratar med henne har så mycket lägre status och/eller game än dig att han aldrig är ett hot. Vi säger att en kille med lika hög eller högre status än dig börjar snacka med bruden och den som kommer få bruden är helt enkelt den av er 2 som hon är med mot slutet av kvällen när krogen stänger. Då måste du göra något åt situationen. Hur kontrar du det då?

edit : Hoppas du förstod bättre nu. För som sagt, i mina ögon så har man inte kontrat eller gjort något åt situationen om det aldrig funnits något hot och det är en jämfört med dig chode som försöker sno henne. När någon som är ett hot kommer och då få den killen ur sitt game, få dig att framstå som bra och han att framstå som dålig i brudens ögon, det är att göra något åt situationen.
2013-05-06,16:19,
Inlägg: #10
Blev AMOGAD för första gången! DELA ERA AMOG HISTORIER
Det har att göra med att jag internt känner att jag har högre status än dom, ja - (true or not doesnt matter), jag är knappast mer "intressant" än många killar där ute, många ggr gör och säger jag inte något intressant what so ever.

Det är allt annat än att "kasta tärning" - Att "kontra amogs" är i grund och botten ett needy beteende, man känner att man måste göra något för att hålla tjejens intresse. Återigen, du kommer att komma till en punkt (förhoppningsvis) när du har tillräckligt med erfarenhet då du förstår precis vad vi menar med detta.

Ang din fråga: Hurvida han är av högre status handlar om hur jag själv hanterar situationen - Med hantera menar jag hur jag REAGERAR gentemot honom - till vilket tjejen snappar upp omedvetet: Blir jag osäker och reaktiv så kommer hon märka detta och det blir genast mycket lättare för honom att sno henne. Om jag inte bryr mig öht kommer hon märka detta och i sin hjärna se det som att jag är av högre status således är chansen ytterst liten att hon hoppar på någon annans balle.

HOWEVER, saker man aktivt kan göra medans man fortfarande "tränar" or whatever är att bombardera killen med logiska frågor vilket sätter honom i ett logiskt headspace (duh) vilket i sin tur gör att han agerar mer tråkigt och stiff, helt enkelt. Man kan även ignorera hans svar helt och hållet, exempelvis:

"hey vart kommer du ifrån?"
*Precis när han svarar tittar du bort och låtsas inte höra honom*
Säg till tjejen: "Visst är han söt? ni passar jävligt bra ihop, ni har samma näsa!"
Säg till killen: "Lyssna, TJEJ och jag har precis skilt oss, jag begärde skildmässa för att hon var så kass i sängen"
Vid detta läge kommer tjej troligtvis skratta, slå dig på axeln, hennes ögon lyser upp och har nu all fokus på dig igen samtidigt som killen förstått att det uppenbarligen inte finns något att hämta här då du är alfa-apan i flocken =).

Meeen som sagt, allt detta är rätt onödigt efter ett längre tag.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-05-06,17:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-06,17:05 av {2} Anonymous.)
Inlägg: #11
Blev AMOGAD för första gången! DELA ERA AMOG HISTORIER
Ja skrev lite längre post med förklaring med tog bort den för jag förstod att de flesta ej skulle förstå det ändå, men det är precis som Valle säger, man märker mer och mer ju erfaren man blir att det egentligen bara handlar om hur du känner dig iprincip, och hon snappar upp det. Det är bara att tänka på alla era utgångar när ni känt er awesome ej brytt er etc hur bra det har gått gemfört när ni känt er stiff etc etc.

Jag visste, att hon vet att jag e awesome, snygg, bästa kapet på klubben det finns ingen chans att hon ska dissa mig för nån random, OM hon gör det är det I MITT HUVUD, hon som förlorar något, det är allt jag kände fanns inte på kartan att han hade en chans att ta henne från mig, jag visste att jag hade flera alernativ ifall jag ville knulla, så jag brydde mig ej alls. Inget fakeande detta är solid proof hur jag kände, truly 100 % vad jag kände. Detta fungerar på samma sätt när jag kör drygt game på fyllan för jag tycker det e FUN, vill ej ha något ut av det helt enkelt jag är så det är hur jag känner då in the moment, sen när någon ska köra likadant för det vill ha en vis respons fungerar det ej och det säger "sånt fungerar ej på brudar..."

Det har sagts 100 gånger, alla varianter fungerar, vara snäll, vara dryg etc etc, varför? Jo för de är congruet med det, allt de gör säger är REAL utan att känna säger jag X hoppas jag hon säger Y, om de ej blir så blir de stiff etc. Detta är något som vänt rätt hårt för mig inom game, att jag förstått detta då jag erfarat de väldigt många gånger och fått bevis efter bevis på allt, därav har jag iprincip slutat med "Game" läsa massa tekniker m.m. då jag vet att det egentligen bara handlar om att jag är centrerad i mig själv och allt jag säger är 100 % real, klart ja retas och håller på men dessa saker kommer numera naturligare och utan att vilja ha ett respons, jag gör de för jag känner det för stunden.

Jag märker detta oerhört mkt, på jobbet, i vardagliga livet. Och ju mer centrerad jag hela tiden blir och tror på mig sj 100 % och slutar bry mig om andras tänkande om mig etc etc e de som en jävla force runt mig folk snappar upp, och så FORT Jag börjar tveka på mig själv, känner mig weird etc etc e de samma sak, tjejerna snappar upp det fort.

Fan blev rätt lång text, vet att valle förklarat detta i 1000 olika posts med, men som sagt detta kan aldrig sägas för många gånger! Jag trodde också förut flera gånger att jag verkligen va unneedy osv osv, men har i efterhand märkt att jag ej riktigt va 100 % ändå, brydde mig om ett visst respons i dessa situationer, elr kände att jag ville ha något från det hela helt enkelt detta insåg jag ej DÅ men nu med mer erfarenhet har jag insett varför saker varit som de varit när jag även som du, TROTT att jag va 100 %. Så nu e detta jag ständigt jobbar med och märker som sagt en enorm skillnad ju mer jag mästrar detta, det är faaaaaaar better än alla tekniker m.m. Du själv blir en källa av attraktion i sig eller hur man ska förklara.

Och jag är övertygad att det är detta som skiljer de riktigt duktiga pua mot de som e helt okej, tror även tyler sagt de i någon video att de saker man vet idag är mycket mer powerful än allt han gjort tidigare år, det blir folk som blir RIKTIGT duktiga inom nåt år då det har helt andra kunskaper nu, och det är just detta de snackar om hela tiden att man vill komma.
You dont like it? Go fuck yourself.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Historier där ni själva blivit approachade Fiskarn 8 3,655 2015-03-20,20:10
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Hur lång tid innan höra av sig efter första date? selected 3 2,438 2015-02-16,21:15
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Första utgången solo n1ce 2 1,359 2014-12-04,23:11
Senaste inlägg:: Dowgeni
  Historier om otrogna flickvänner, dela med er :) mpuabby 17 8,329 2014-01-08,02:14
Senaste inlägg:: vladimir87
  Dela med dig dina teasing premium 9 2,970 2013-06-30,23:08
Senaste inlägg:: Dynamo
  Göra efter att man har legat med tjejer för första gången dobarj3 8 2,772 2012-11-20,22:13
Senaste inlägg:: Mössan
  Hantera kompis som är AMOG vegas 29 11,219 2012-04-08,03:15
Senaste inlägg:: Sux
  abused för första gången? :P svalan 12 4,294 2012-03-20,22:17
Senaste inlägg:: Vettorazzi

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}