LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =)
2012-04-06,13:53,
Inlägg: #1
Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =)
Yo guys
först av allt ska jag säga att jag aldrig några utstuderade rutiner mer än testat nån lite gamebit här o där så jag har inget vidare koll på resultaten och hur det påverkar mindsets osv rent omedvetet. Men jag har några teorier om detta i want to run by you....here goes:

1. Att använda en rutin gör dig mer investerad än om du hade bara kört på "som vanligt"
Why?
Well, du använder något du har i huvudet redan, som inte är du i detta ögonblick nödvändigtvis, så du vräker ur dig något som ska ge en specifik reaktiv etc och det gör dig mer investerard i henne eftersom du har använt något som "ska funka"

2. Att använda en rutin tvingar dig inte att utvecklas lika mycket som det hade att "bara vara"
Why?
Att bara vara kan ge sämre resultat, reaktionsmässigt, men det stärker dig och din hjärna blir tvingad att lära sig nya tankebanor. Rutinerna i sig kan skapa detta också, du lär dig vilka typer av mönster som skapar positiva reaktioner och inte osv. Men enda gången din hjräna faktiskt skapar nya stigar är när det går snett. Rent vetnekspaligt alltså, därför tror jag att det är bättre att brun the set to the ground, routine less, än att få halvdana/bra/whatever resultat MED rutiner.


Vad tycker ni?

Lite dåligt förklarat kanske, be mig förtydliga gärna om det behövs. Pizzle!
2012-04-06,13:57, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-06,14:00 av {2} devil.)
Inlägg: #2
Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =)
det är kryckor... om din fot e bruten så vill du inte att folk tvingar på dig "vafan de e ju bara att köra o gå" mentaliteten...

om snubben skakar när han står framför en brud så kan de va nice att ha lite kryckor i början...

om det skulle ta honom 5 månader att få ett strul
så skulle de kanske gå på 2 veckor med rutiner vilket skulle ge honom många fler "refferance points" och även utan rutinerna ge honom mer självförtroende.

sen förespråkar ja natural style .. whatever comes to you mind
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-04-06,14:09,
Inlägg: #3
Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =)
devil Skrev:det är kryckor... om din fot e bruten så vill du inte att folk tvingar på dig "vafan de e ju bara att köra o gå" mentaliteten...

hell du är man eller? gå som vanligt, show no pain bitchez..

Big Grin
2012-04-06,14:14,
Inlägg: #4
Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =)
okej vi säger så här då....
im a pretty cool dude, hänger mede en del dudes med 200+ lays, är ändå ledargestalt i gruppen, alltid karismatisk, nästan då såklart annars är man bara delusional but still....
även i nya miljöer är jag fan så gott som alltid chill, rolig, social och en ledare...

still, jag går ut på krogar, hookar upp med riktiga hotties, ofta, men no lays, 5 lays endast.

skulle jag utvecklas mer av att köra close rutiner än inte?

eller skulle det ge ytliga resultat som jag inte skulle lära mig lika mkt av som att bara köra 100% natural?

gyllene medelväg bäst? eller är det att investera mkt att köra rutiner?
2012-04-06,14:18,
Inlägg: #5
Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =)
eller för att ge mer utrymme?

vi säger det går bra i set, går neråt, jag stannar kvar, pushing it pushing it, tappar det nästan, men för att fortsätta settet och därmed utvecklas mer, att först DÅ, som last resort, köra ett par snabba rutiner för att komma in i det igen, och sen köra som vanligt igen?


mkt circle jerk här idag men vafan det är också vackert ibland =)
2012-04-06,15:55,
Inlägg: #6
Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =)
Inge fel i rutiner i sig, alla har sina egna små rutiner. Jag har saker jag säger om och om och om igen, online som IRL.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-04-06,16:09,
Inlägg: #7
Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =)
Evilvalle Skrev:Inge fel i rutiner i sig, alla har sina egna små rutiner. Jag har saker jag säger om och om och om igen, online som IRL.

True. Folk måste lära sig att skilja på "rutiner" och saker du gillar att säga och göra.
2012-04-06,16:21,
Inlägg: #8
Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =)
Det ENDA vanliga problemet många har med rutiner är att dom blir REAKTIONS-SÖKANDE, now, this is all fine, jag menar, man VILL ha ut en reaktion/respons, det är så kommunikation går till -> Vi säger nåt, vi får en reaktion, vi fortsätter.

However, problemet kommer när man säger något för att få en positiv respons (this far so good) FÖR ATT MAN KOMMER FRÅN ETT MINDSPACE där man inte känner sig särskilt bra/självsäker så man BOOSTAR sitt egna state av den positiva responsen man får av tjejen.

AKA: Ok, jag känner mig som en fucking slacker just nu, men om jag använder denna push/pull så kommer hon skratt vilket i sin tur gör att jag mår bättre.

Varför? För du baserar ditt emotionella sinnestillstånd på tjejens respons mot dig och ofta kommer hon märka detta då hon ibland inte visar några "IOIs" öht vilket resulterar i att ditt state/självförtroende droppar igen, vilket gör att hon loosar interest PÅ RIKTIGT.

Med det sagt -> Sålänge man kommer från en none-needy frame of mind där man redan känner att man HAR ALLT MAN BEHÖVER, man mår bra/har abundance or whatever, så kan man spotta hur mkt rutiner å skit man vill. Återigen, jag gör det jämt.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-04-06,16:36,
Inlägg: #9
Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =)
Evilvalle Skrev:Det ENDA vanliga problemet många har med rutiner är att dom blir REAKTIONS-SÖKANDE, now, this is all fine, jag menar, man VILL ha ut en reaktion/respons, det är så kommunikation går till -> Vi säger nåt, vi får en reaktion, vi fortsätter.

However, problemet kommer när man säger något för att få en positiv respons (this far so good) FÖR ATT MAN KOMMER FRÅN ETT MINDSPACE där man inte känner sig särskilt bra/självsäker så man BOOSTAR sitt egna state av den positiva responsen man får av tjejen.

AKA: Ok, jag känner mig som en fucking slacker just nu, men om jag använder denna push/pull så kommer hon skratt vilket i sin tur gör att jag mår bättre.

Varför? För du baserar ditt emotionella sinnestillstånd på tjejens respons mot dig och ofta kommer hon märka detta då hon ibland inte visar några "IOIs" öht vilket resulterar i att ditt state/självförtroende droppar igen, vilket gör att hon loosar interest PÅ RIKTIGT.

Med det sagt -> Sålänge man kommer från en none-needy frame of mind där man redan känner att man HAR ALLT MAN BEHÖVER, man mår bra/har abundance or whatever, så kan man spotta hur mkt rutiner å skit man vill. Återigen, jag gör det jämt.

ah, bra skit valle

jag vet att vi alla drar rutiner hela tiden omedvetet, man tänker inte på det bara, sen kan man välja att göra det medvetet och utstuderat också, vilket inte behöver göra nån speciell skillnad, gör det inte ur neediness bara, fine.

men min tanke är hur det påverkar utvecklingen? att gå ut utan rutiner medvetet iaf, och bara kötta utan något material i huvudet och bara spotta ditt eget spontana bullshut vs ha små gamebit shit färdigt att säga....vad ger bäst utveckling?

kanske bara är väldigt marginellt och inte spelar nån roll faktiskt, själv kör jag utan nåt i huvudet för det går bättre för mig, men online gillar jag rutiner för att det funkar så sjukt bra att trycka på knappar, men det känns lite som det här med att visa värde vs anta värde tycker jag.

varför skulle jag behöva trycka på knappar/varför skulle jag visa värde?

Im awesome anyways...men det tar också ett tag tills man VERKLIGEN är där, im certainly not...

Big Grin
2012-04-07,01:12,
Inlägg: #10
Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =)
Jag har tänkt en del på det där på senaste tiden. Ju mer jag har läst desto mer har jag funderat.

Jag ser på det så att rutiner är något som i första hand används för mer eller mindre hopplösa fall för att uttrycka det lite hårt. Jag menar Mystery Method exempelvis är kanske mer riktat till datanördarna som aldrig ens kysst en tjej och med det som kryckor kan dom börja utveckla lite sociala färdigheter som många andra haft hela livet. Efter ett tag med MM så kan man testa nästa grej, och nästa osv.

Det är ju lite som dom här Nutrilett bantningspulverkurerna. I sig självt är dom ju inte så användbara, du dricker dom i 2 veckor och går ner något kilo som du sen går upp igen plus lite till. Snabb effekt men inte så långvarig. Men lägger man om kosthållningen för lite längre sikt och verkligen ändrar dina matvanor så kan det ju funka som en bra kickstart på ditt nya liv. Då går du snabbt ner ett kilo eller två och får ännu mer motivation och sen går du inte upp i vikt igen då du äter hälsosammare efteråt.

Vad än du väljer så kommer du ju att bli mer natural med tiden så länge du fortfarande utvecklas av det. Killar som redan har lite skills inom detta kan direkt hoppa på något annat för då blir MM ett steg tillbaka från där dom redan befinner sig.

Det är väl så jag ser på saken. Kryckor förvisso men ändå kanske nödvändigt för många i början av deras karriär.
2012-04-07,16:43,
Inlägg: #11
Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =)
Rutiner är stödhjul du använder innan du lärt dig att cykla. Jag använder fortfarande det automatiskt. Både IRL o i internetgame.

Jag går till o med så långt o säger att man utvecklas fortare och bättre om man har lite rutiner i bagaget än om man bara "Kör på som vanligt". Då Rutiner hjälper er lyckas. Vilket ger snabbare resultat. Och det är resultaten, bekräftelsen och egoboostsen som gör att ni utvecklas.
2012-04-08,13:47,
Inlägg: #12
Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =)
mm....jag insåg igår att jag har något som är fel i mitt mindset...annars hade jag pullat mer och dessutom inte varit frågande angående detta...tror det beror på nån scarcity grej, svårt att sätta fingret på, måste gå ut mer, dock inte haft möjlighet mer än 1 gång i veckan i år så här långt, inte ens det många veckor, men blir annorlunda nu med jobb + bra arbetstider + lgh centralt = win =D


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Ringa tjej man inte snackat med på ett tag ChuckNorris 4 2,031 2018-02-13,11:19
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Misslyckas på alla dejter, vet inte hur jag ska vända på det joak 4 1,580 2017-08-14,22:18
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Varför fortsätter man om inget aldrig händer? piraten99 18 5,742 2017-01-10,00:33
Senaste inlägg:: Sex Intelligence
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 2,720 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  Bli tillsammans med någon man inte bryr sig om Vetinte 5 3,076 2015-11-16,11:14
Senaste inlägg:: Vetinte
  Återuppta kontakt med tjej man inte pratat med på ett tag ChuckNorris 2 2,083 2015-10-16,00:04
Senaste inlägg:: Bruno
  Kolla på henne lr inte...suck Sex Intelligence 12 7,760 2015-09-22,13:00
Senaste inlägg:: Fiskarn
  HBs tjejkompis som inte gillar en dobarj3 6 3,710 2015-01-21,01:59
Senaste inlägg:: Nalirot
  Jag kan inte sluta tänka ChuckNorris 12 6,635 2014-12-15,01:51
Senaste inlägg:: Nicki
  Min situation nu, chodar och vet inte vad jag väntar på Zaxii 8 5,250 2014-10-28,22:41
Senaste inlägg:: ångest101

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}