LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
2012-05-16,20:13,
Inlägg: #21
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
alpha dawg Skrev:No-carb dieten funkar väll alltid, inget speciellt med den, lika bra/dålig som alla andra dieter, allt som krävs är självdisciplin. Personligen kör jag inte på det, dock har jag aldrig speciellt högt kolhydratsintag, ligger runt 20-30 % under deff och 30 % under bulk, proteinet uppgör alltid största delen av min kost.

Värt att tilläga är att kroppen omvandlar fett och protein till kolhydrater vid behov, till exempel när man tränar eller gör andra saker som förbränner.

Yupp, kallas ketos.
Jätte dumt att helt strypa kollisar. Ta bara bort allt raffinerat och alla sädesslag och potatis så är du hemma.
2012-05-17,23:46,
Inlägg: #22
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Sux Skrev:Yupp, kallas ketos.
Jätte dumt att helt strypa kollisar. Ta bara bort allt raffinerat och alla sädesslag och potatis så är du hemma.

yes, kötta fiberhavregryn. fiberhavregryns gröt = Gud
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-05-18,05:15,
Inlägg: #23
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
russel Skrev:yes, kötta fiberhavregryn. fiberhavregryns gröt = Gud

Nej det vore dumt att börja käka en massa havregryn. Även om det på pappret ser ut att vara värsta super maten. Om du verkligen vill käka det, se till att blötlägga havregrynen innan du kokar dem, och byt vatten några gånger. Havre innehåller fett mycket lectin, vilket är ett riktigt jävla gift och köp inte de fiberberikade.
Det är lite som när folk käkar råris och tror de är nyttiga som fan, även fast kroppen egentligen inte kan ta till sig av vitaminerna och mineralerna.

Även linser och bönor innehåller lectin. Men det är så jävla gott med linser så jag kommer nog aldrig helt klippa det.
2012-05-18,11:35,
Inlägg: #24
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Sux Skrev:Nej det vore dumt att börja käka en massa havregryn. Även om det på pappret ser ut att vara värsta super maten. Om du verkligen vill käka det, se till att blötlägga havregrynen innan du kokar dem, och byt vatten några gånger. Havre innehåller fett mycket lectin, vilket är ett riktigt jävla gift och köp inte de fiberberikade.
Det är lite som när folk käkar råris och tror de är nyttiga som fan, även fast kroppen egentligen inte kan ta till sig av vitaminerna och mineralerna.

Även linser och bönor innehåller lectin. Men det är så jävla gott med linser så jag kommer nog aldrig helt klippa det.

Är det mycket fett i fiberhavregryn?
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-05-20,17:52,
Inlägg: #25
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Hur blir det med alkohol, man går ju ut minst varannan helg i medel.

Har kört lchf men brukar fuska dagen jag ska dricka. Vet dock inte hur hårt kalorierna i alkohol slår mot det hela. Det jag iaf märkt är att när jag kört strikt innan en fest så har jag varit full längre dan efter.
2012-05-21,00:18,
Inlägg: #26
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Spade Skrev:Hur blir det med alkohol, man går ju ut minst varannan helg i medel.

Har kört lchf men brukar fuska dagen jag ska dricka. Vet dock inte hur hårt kalorierna i alkohol slår mot det hela. Det jag iaf märkt är att när jag kört strikt innan en fest så har jag varit full längre dan efter.

Drick ren vodka. Ingen socker där. Sockret försvinner i processen! Wink
2012-06-03,18:31,
Inlägg: #27
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Brukar köra Carlsberg, eller Heineken. < 3 g kolhydrater/100. Spendrups Bright på bolaget är typ 0,67/100 har eller något i den stilen har jag för mig.
2012-06-03,18:36,
Inlägg: #28
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Btw om man gymmar hårt säg ungefär 5 dagar i veckan, och har rätt hög förbränning. Ungefär hur högt bör man ligga då i proteinmängd? 2g/kilo kroppsvikt? 3g? för att vara på säkra sidan. Funderar på om jag behöver proteinpulver eller klarar mig med käket.

En till fråga. Om vi säger att man ligger på minus efter en utekväll, dvs man är riktigt hungrig på vägen hem. Tar kroppen av musklerna för att ha tillgång till energi eller förbränns fettreserverna? (Detta förutsatt att man käkar LCHF).
2012-06-03,23:18,
Inlägg: #29
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Alexander Skrev:Btw om man gymmar hårt säg ungefär 5 dagar i veckan, och har rätt hög förbränning. Ungefär hur högt bör man ligga då i proteinmängd? 2g/kilo kroppsvikt? 3g? för att vara på säkra sidan. Funderar på om jag behöver proteinpulver eller klarar mig med käket.

En till fråga. Om vi säger att man ligger på minus efter en utekväll, dvs man är riktigt hungrig på vägen hem. Tar kroppen av musklerna för att ha tillgång till energi eller förbränns fettreserverna? (Detta förutsatt att man käkar LCHF).

Både och - beror på aktivitetsnivå och hur pass stort minus du ligger på. Chillar du i en soffa är det inget farligt så länge du tränar gott med styrka och käkar bra med protein. 2000kcal minus och intervallträning i uppförsbackar med bristande protte är dock ingen höjdare.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-06-04,12:41,
Inlägg: #30
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
mkay, gissar på att jag ligger rätt bra till med maten men att jag skulle kunna trycka en 1-2 shakear dom dagar jag av någon anledning inte kan äta helt perfekt.

Ah, brukar köra en påse "resenötter" i fick till nattbussen hem, just in case. Känns aldrig bra när magen kurrar järnet och man vet att man inte kommer käka på ett tag.

Tack för svaret Golvmopp
2012-09-06,19:10,
Inlägg: #31
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Är det säkert att nocarb/keto ökar testo? jag googlade "keto diet testosterone" och fick fram det här:

Citat:A 2001 study in the "International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism" found that a ketogenic diet with less than 5 percent of total calories coming from carbohydrates decreased testosterone levels while increasing human growth hormone levels.

http://www.livestrong.com/article/543681...z25i79hmjR

vet inte om det är en bra källa dock...
2012-09-07,18:28,
Inlägg: #32
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
tay Skrev:Är det säkert att nocarb/keto ökar testo? jag googlade "keto diet testosterone" och fick fram det här:



http://www.livestrong.com/article/543681...z25i79hmjR

vet inte om det är en bra källa dock...


Alltid givet att köra korsreferens mellan källor för att särskilja gemensamma drag och skillnader. Plus att vissa undersökningar myglar något såinihelvete med kontrolgrupperna för att få fram eftertraktade resultat. Ta allt med en nypa salt, ta många källor och testa själv för att se vad som funkar bäst för dig.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-11-28,08:04,
Inlägg: #33
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
det står ju i T-nation artikeln att "saturated fats" inte var bra och att man skulle äta "monounsaturated fat", men om ska äta hårdost då har det ju "saturated fats", är inte ost bra till en nocarb kost eller?
2012-11-28,09:40, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-11-28,09:51 av {2} Bubblan.)
Inlägg: #34
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
tay Skrev:det står ju i T-nation artikeln att "saturated fats" inte var bra och att man skulle äta "monounsaturated fat", men om ska äta hårdost då har det ju "saturated fats", är inte ost bra till en nocarb kost eller?

Jag tror de syftar på insulinpåverkan som skulle öka av mättat fett? Aldrig läst men kanske kan stämma. Sen så vill de väl att LCHFare ska hålla sig till en nyttigare kost då dieten tenderar att innehålla mycket mättat fett.
Life is a game.
2012-11-28,19:24, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-11-28,19:34 av {2} tay.)
Inlägg: #35
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
jag är på dag 3 utan kolhydrater nu, det här är jättesvårt, it better be worth it!!! Wink
2012-11-28,21:05,
Inlägg: #36
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Evilvalle Skrev:Ey man, länge varit intresserad i detta.

Problemet är, om man slutar äta carbs, hur fan går det med styrkan då? och "Trycket" i musklerna? Man lär ju känna sig en hel del mindre & starkare, correct?

Så är det, gymmar måste du äta lite carbs ändå för att fylla på din glycogen lager. Annars går du miste om en del styrka dom första repsen du gör.

Förslagsvis bör man äta sina carbs efter gymmet då kroppen återhämtar sig snabbare samt att kroppen producerar massa insulin vid intaget av carbs, och insulin är anabolt och ökar din muskelväxt.

Jag har käkat LCHF i några månader ett tag, käka dock alltid carbs(en gainomax) efter gymmet.

Är ingen expert på området, men polaren är och han lärde mig detta Smile
2012-11-29,15:02,
Inlägg: #37
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
golvmopp: hur menar du att denna dieten gör en till social pansarvagn? jag är på dag 4 nu och åt några sötmandlar, före det har jag inte ätit några kolisar alls, så det kommer väl inte påverka dieten typ så jag måste börja om eller?
2012-11-29,16:25,
Inlägg: #38
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Sötmandlar innehåller 20% kolhydrater va? Så länge du inte äter ett halvt kilo så kommer det inte att göra någon skillnad alls. Dessutom innehåller de mängder med bra fett och annat nyttigt. Så fortsätt med det. Sötmandlar är den PERFEKTA partymaten. Jag klarar lätt att dansa på det och öl i åtta-tio timmar utan att äta något annat.
2012-11-29,17:00,
Inlägg: #39
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Jag gör detta för de mentala effekterna, men no-carb konceptet klickar inte i mitt huvud, ja menar, kolhydrater ökar ju serotonin nivåer (kanske bara är tillfälligt, vet inte), borde man inte må sämre av Låg Kolhydrat?
2012-11-29,20:36,
Inlägg: #40
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
tay Skrev:Jag gör detta för de mentala effekterna, men no-carb konceptet klickar inte i mitt huvud, ja menar, kolhydrater ökar ju serotonin nivåer (kanske bara är tillfälligt, vet inte), borde man inte må sämre av Låg Kolhydrat?

Det är mycket hokus pokus och teori det där. Gör du det för de mentala effekterna är det allt ifrån säkert att du kommer bli nöjd.
Life is a game.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Min träningsplan & diet [tipsa gärna!] Entreprenören 11 6,128 2013-11-28,17:59
Senaste inlägg:: Entreprenören
  Diet 101 Captain Mike 1 913 2012-12-20,12:07
Senaste inlägg:: Captain Mike

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}