LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
2012-11-29,23:44,
Inlägg: #41
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Jag skriver inte detta för att basha utan för att jag har ett hat mot LCHF.


golvmopp Skrev:Vilken är anledningen till att man ska anamma en no-carb kost? Till att börja med finns det många vetenskapliga belägg för att insulin-resistens och sjukdomar därutav (diabetes) påverkar testosteron-halten i din kropp negativt, alltså är det ur ett långsiktigt perspektiv en definitv fördel att hålla koll på sitt intag av kolhydrater.

Hur menar du här? Insulin-resistens får du inte bara av högt blodsocker. Vasslepulver t.ex. vilket är rent protein ger ett skyhögt proteinpåslag. Eller är du en av de som går hardcore?

Citat:De mentala effekterna, å andra sidan, är betydligt påtagligare. Det här är kostens motsvarighet till no-runk. De vetenskapliga teorierna bakom varför människor som anammat en no-carb-kost känner av humörsvängningar, ökad energi och sexlust (sound familiar?) sägs bero på att kostens låga insulinpåslag positivt påverkar kroppens adrenalin- och testosteron-utsöndring. Det enda jag kan säga är att samma förändring jag gradvis känner av att inte runka infinner sig inom ett par dagar efter att man droppar alla kolisar. Social pansarvagn är bara förnamnet.

Humörsvängingar behöver givetvis inte betyda att du får mer testosteron. Ökad energi, var? Inte på gymmet iaf vad jag har läst och hört från andra. Ökad sexlust pga av mindre insulintoppar? Det väljer jag knappast att tro på om du inte har forskning att testot ökar markant.


Citat:Genom att ta bort kolhydrater ur kosten kommer kroppen att få sin energi från fettförbränning och glukoneogenes (syntetisering av glukos i levern via sammanslagning av amino- och fettsyror) istället för att använda sockerarter från kosten. Varför är detta en fördel? Problemet med insulinpåslag är att samtidigt som insulinhalten är höjd avstannar i princip fettförbränningen helt, vilket gör att man begränsas till musklernas glykogenreserver, som anses uppgå till någonstans mellan 1500 och 3000 kalorier (eller drygt 90 minuters tung fysisk aktivitet).

Glukoneogenes i samband med hög protein och kolhydratsnål diet ökar ju energiförbrukningen, visst, men hur du får ihop det men insulinpåverkan vet jag inte. Efter fysisk aktivitet så bidrar högt insulinpåslag däremot till ökad muskeltillväxt. (Baserat att man inte för många insulintoppar).

Citat:På en no-carb-kost är insulin-nivån permanent låg, vilket betyder att kroppen alltid förbränner fett, och att du använder kroppens fettreserver, som beroende på din storlek varierar mellan 100.000-200.000 kalorier. Detta gör att du i jämförelse med en kolhydratsätande atlet, avseende uthållighet och GPP, kommer att ha ett klart övertag. Du kan vara trött, hungrig och allmänt miserabel, men fortfarande ha motivationen och energin till att sticka ut och jogga en halvmil. Genom att supplementera en no-carb-kost med kreatin säkerställer du att du inte kommer att hamna på efterkälken avseende explosivitet heller.

Du verkar tro att det endast är kolhydrater som skapar insulinpåslag, vilket inte stämmer. Jag förstår inte heller din första mening, högt insulinpåslag hjälper till fettinlagringen ja, men det är fortfarande kcal in vs ut som gäller. Du kan ligga på högt insulinpåslag och gå ner i vikt och fett om du ligger på minus, och gå upp i vikt om du ligger på lågt insulinpåslag men plus. Folk verkar också glömma att normalt är det fettet man äter som lagras som kroppsfett, bara vid långvarig överätning lägger som kolhydraterna som fett.

Problemet med LCHF är den enorma överdriften av insulinets betydelse.

Sen kan du få se denna:

Citat:n additional analyses, we found that discrepancies in the GI value assignment to foods possibly explain differences in GI associations with diabetes within the same study population. In conclusion, an expansion of the GI tables and systematic GI value assignment to foods may be needed to improve the validity of GI values derived in such studies, after which GI associations may need reevaluation. Our study shows that digestible carbohydrate intake is not associated with diabetes risk and suggests that diabetes risk with high-GI and -GL diets may be more modest than initial studies suggested.

http://jn.nutrition.org/content/early/20...l.pdf+html

Där har man iaf forskat fram att det inte finns någon koppling mellan GI eller kolhydratsintag och diabetes typ 2.

Citat:[SIZE="1"]KÄLLOR:
1. Positiva effekter av kolhydratsfattig kost: http://www.sciencedirect.com/science/art...9502000100
http://www.t-nation.com/free_online_arti...cd02.hydra

Din första källa försökte jag läsa ordentligt men det gick inte. Man får inte läsa om utförandet hur de mätte detta, vad för aktivitet de utgjorde osv.

Din andra källa generaliserar GI som att det skulle vara samma som II (insulinpåslag). Jordnötter t.ex. har ett lågt GI men ett dubbelt så högt insulin index.

http://www.mendosa.com/insulin_index.htm
Life is a game.
2012-12-20,13:38,
Inlägg: #42
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Testa det.

Det är allt jag kan säga. Samma sak som med non-believers som hör talas om "no runk". "Hur fan ska det kunna hjälpa mig, yadda yadda" > testar det efter någon vecka > "HOLY SHIT GREATEST THING EVER".

Som jag tidigare sa, det lämpar sig inte för alla och tröskeln är väldigt hög för att komma över platån, men lyckas man är det grovt värt. Jag har inget egenintresse av att "konvertera" folk, antingen vill man göra det eller inte.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2013-07-24,14:08,
Inlägg: #43
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Tja! Hittade denna tråden nyss, sugen på o pröva Smile

Någon som kör detta och kan skriva ned positiva effekter ni upplever.
Hur funkar det o träna styrketräning utan kolisar?
2013-07-24,15:51,
Inlägg: #44
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
mpuabby Skrev:Tja! Hittade denna tråden nyss, sugen på o pröva Smile

Någon som kör detta och kan skriva ned positiva effekter ni upplever.
Hur funkar det o träna styrketräning utan kolisar?

När du äter kolhydrater så använder kroppen det som energi så när du stryper kolhydraterna så kommer kroppen använda ditt fett som energi istället. Så att träna utan kolhydrater bör inte vara några större skillnader, det enda jag har hört är att det kan påverka konditionsträning, ha en laddningsdag i veckan där du äter i princip vad du vill så ska du få se på tryck.
2013-07-24,16:15,
Inlägg: #45
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
sjoggaa Skrev:När du äter kolhydrater så använder kroppen det som energi så när du stryper kolhydraterna så kommer kroppen använda ditt fett som energi istället. Så att träna utan kolhydrater bör inte vara några större skillnader, det enda jag har hört är att det kan påverka konditionsträning, ha en laddningsdag i veckan där du äter i princip vad du vill så ska du få se på tryck.


Alright, nå ide o köra detta under bulk då?

O nån som har nå kostschema utifrån denna metod o dela med sig av!
2013-07-24,17:37,
Inlägg: #46
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
EN fråga, jag har alltid hört och levt under uppfattningen att överskott av protein man får in i sig omvandlas ill kolhydrater/socker i kroppen. Stämmer inte det eller spelar det helt enkelt ingen roll för denna kosten?
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-07-24,17:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-24,17:44 av {2} Whynot.)
Inlägg: #47
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Stämmer Ragnarök. Protein ger samma eller högre insulinutsöndring som kolhydrater. Så vitt som jag kan se finns det ingen vetenskap alls som stödjer att low carb-diet skulle vara hälsosammare.

http://board.crossfit.com/showthread.php?t=43093

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles...28/?page=1

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6389060
2013-07-24,19:45, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-24,19:48 av {2} russel.)
Inlägg: #48
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Dafaq proteiner---> insulin?
Överskott av protein blir till fett?

Har inte läst rapporterna, men finner det väldigt märkligt.

Edit: "Ger samma som kolhydrater", kan ju inte stämma.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-07-24,21:54, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-24,21:55 av {2} Whynot.)
Inlägg: #49
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Förvisso diabetiker:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6389060 Skrev:The insulin area following glucose was only modestly greater than with a protein meal (97 +/- 35, 83 +/- 19 microU X h/ml, respectively).

Jag kan själv säga att jag har varit rätt inne på no carb ett tag och körde det ett halvår eller liknande. Men jag ser det här som ytterligare ett bevis på att sanningen aldrig är den som alla tror på och att allt är skitsnack inom fitnessindustrin.

EDIT: Dessutom så har folk som bygger muskler tillräckligt hög insulinkänslighet att kolhydrater nästan aldrig konverteras till fett.
2013-07-24,22:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-24,22:03 av {2} confused....)
Inlägg: #50
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Sux Skrev:Nej det vore dumt att börja käka en massa havregryn. Även om det på pappret ser ut att vara värsta super maten. Om du verkligen vill käka det, se till att blötlägga havregrynen innan du kokar dem, och byt vatten några gånger. Havre innehåller fett mycket lectin, vilket är ett riktigt jävla gift och köp inte de fiberberikade.
Det är lite som när folk käkar råris och tror de är nyttiga som fan, även fast kroppen egentligen inte kan ta till sig av vitaminerna och mineralerna.

Även linser och bönor innehåller lectin. Men det är så jävla gott med linser så jag kommer nog aldrig helt klippa det.

Vad med lectin är det som är dåligt? Kan det ge magbesvär?

Äter jag havregryn, typ musli eller ren havregryn med mjölk så skiter jag typ sandpapper dagen efter, göra fan ont i magen osv. Kan det vara lectin som är orsaken?

För det är iaf inte gluten som är orsaken, jag har gjort gluten test och kan äta gluten bröd, pizza osv utan att märka någonting.
2013-07-24,23:00,
Inlägg: #51
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
mpuabby Skrev:Alright, nå ide o köra detta under bulk då?

O nån som har nå kostschema utifrån denna metod o dela med sig av!

http://stronglifts.com/the-ultimate-anab...u-can-eat/
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-07-24,23:29, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-24,23:29 av {2} golvmopp.)
Inlägg: #52
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Insulin i sig är inte den stora boven, snarare ett kroniskt förhöjt blodsocker. För övrigt är det inte protein i sig som triggar en insulin-respons, utan specifika aminosyror. Hursomhelst är det som sagt blodsockret i kombination med en sabbad insulinkänslighet som är hälsofarligt, då kroppens oförmåga att transportera bort glukos leder till att denna agerar starkt oxidativt på vävnader vilket man kan se hos diabetiker. No-carb-filosofins mål är att öka insulinkänsligheten och i högsta möjliga mån undvika de korrosiva effekterna av långsiktigt förhöjt blodsocker, med den fina bieffekten av kraftig subkutan vätsketömning. I.e fuck carbs get shredded. Tappade 1.6kg över en natt då jag gjorde en watercut, så visst har det både lång- och kortsiktiga fördelar.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2013-07-26,04:37,
Inlägg: #53
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Men du golvmopp. Du har ju kort pa detta ett bra tag nu. Det vore skitintressant att fa reda pa hur din fysiska utveckling sett ut det senaste halvaret.
2013-07-26,12:52, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-26,12:54 av {2} golvmopp.)
Inlägg: #54
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
[Image: TQYsszdWJgUMSxSxOSHgFAMgUTbjWgJQhWcK-610xh.jpg]

2 Maj, 106kg.

[Image: sherdog_progress.jpg]

15 Juli, 93.4kg


Marklyft 200kg > 205kg, Knäböj 180kg > 185kg, Militärpress 85kg > 87.5kg under samma tidsperiod.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2013-07-26,12:57,
Inlägg: #55
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Nice! Helt utan AAS?
2013-07-26,13:00,
Inlägg: #56
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Hahaha nope, ingen AAS. Vore ganska fail av mig att roida fram en sån fysik.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2013-07-26,18:22,
Inlägg: #57
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
o din längd golvmopp? =)
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-07-26,19:06, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-26,19:42 av {2} golvmopp.)
Inlägg: #58
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
192cm.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2013-07-26,19:49,
Inlägg: #59
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Ragnarök Skrev:EN fråga, jag har alltid hört och levt under uppfattningen att överskott av protein man får in i sig omvandlas ill kolhydrater/socker i kroppen. Stämmer inte det eller spelar det helt enkelt ingen roll för denna kosten?

Att protein skulle omvandlas till kolhydrater/socker har jag aldrig läst.

Sen är jag helt övertygad om, precis som Whynot, att väldigt mycket som kommer ut, t.om. vetenskapligt bevisat är mycket bullshit. Det är en lång väg kvar tills man kan kartlägga vad som är bäst för muskelbygge.

@golvmopp

Nice jobbat av dig, du har definitivt fått av dig massa fett. Däremot är ju frågan om det hade varit någon skillnad om du hade deffat som vanligt. Att man kan t.om. kan öka under viktnedgång är ju inget mysterium men om du trivs med det ska du ju absolut fortsätta.
Life is a game.
2013-07-26,19:49,
Inlägg: #60
NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources)
Shit, golvmopp ser allvarligt ut som nån torped från juggemaffian. Fattas bara några tattoos och knogjärn.
Och skalar du av nån % fett till så blir det nog fint, syns att du har en hel del muskelmassa där under.
<3

FaceOfF Skrev:But a PUA, I am. Did you see me do my thing man?


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Min träningsplan & diet [tipsa gärna!] Entreprenören 11 6,125 2013-11-28,17:59
Senaste inlägg:: Entreprenören
  Diet 101 Captain Mike 1 911 2012-12-20,12:07
Senaste inlägg:: Captain Mike

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}