LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Inne i mitt huvud för mycket?
2012-05-22,21:06,
Inlägg: #1
Inne i mitt huvud för mycket?
Försöker göra det kortfattat, har gjort slut med min tjej vi var ihop 3 år har gått ca 1v nu. Försöker köra lite internet gaming har läst på rätt mkt om gaming etc går riktigt bra för mig ute på klubb på dansgolvet med lite alkohol i mig så plockar jag tjejer utan problem.

Dock känner jag mig rätt osäker på att göra saker i nyktert tillstånd vilket jag vill ändra på och försöker jobba på det.

Men men till saken: Jag har läst så mkt om olika gaming tekniker osv så jag har blivit väldigt förvirrad det finns så många olika förkortningar på saker och ting så man blir rätt förvirrad, precis när jag tror att jag förstått något så läser man någon annan teknik och blir helt förvirrad.

Förut chattade jag med tjejer på internet och det gick väldigt bra för ca 3 år sen, nu när jag försöker köra efter gaming går det bra till en början men känner mig rätt tråkig och pressad att skriva bra saker så det mer eller mindre blir ännu dåligare pga detta, försöker läsa och ta lite idér m.m

Viserligen har det bara gått 1v men vore kul med ännu mer tips, tycker Insecureboy är väldigt bra på online gaming har tagit ett par tips av han, undrar helt enkelt om jag kanske inte ska tänka så mycket och bara köra på?

Mvh.
2012-05-22,21:15,
Inlägg: #2
Inne i mitt huvud för mycket?
Ey man. Först av allt, sluta läsa så jävla mycket. Ta 1 system och gå efter det i ett halvår, ignorera allt annat.

Second, grunden till attraktion är none-needyness, varför? För att det subkommunicerar högt socialt värde, thats it. Återigen, det är GRUNDEN/ROTEN till det, det är INTE det attraktiva beteendet i sig. Därmed kan du i interaktioner inte tänka "e jag none-needy nu?" då det inte är beteendet i sig, men det är vad som gör att du utåt sett subkommunicerar de beteenden som är attraktiva (kroppspråk, ögonkontakt, congruence, förmåga att put your personality on your line, expressivenss etc).

Det är därför många upplever att dom har det så mycket lättare att ragga upp tjejer när dom inte är ute specifikt efter det, då dom inte har denna underliggande needyness vilket resulterar i att dom inte sätter käppar i hjulet för sig själv och därmed bara "är dom sig själv" (Sitt bästa själv) vilket är attraktivt (då vi alla har en liten natural i oss, det handlar bara om att ge oss själva tillåtelse att låta denne skina).

Det är också varför så många upplever att dom får mycket mer uppmärksamhet av flickor när dom väl redan har ett förhållande -> Förhållandet i sig gör att dom känner sig bekräftade, deras själkänsla höjs och dom har inte längre ett "hål som dom försöker fylla" när dom går ut - Detta resulterar i att positionen dom kommer ifrån när dom pratar, rör sig, everything - är en position av en full kopp som bara sprider ut energi istället för en halvfull/tom som försöker fylla sig själv genom andras reaktioner.

Det spelar ingen större roll vad du följer för system, vad för tekniker du använder eller om du ens väljer att medvetet använda några öht. Vad som spelar roll är din level of needyness, den kommer vara ett direkt avgörande för om tjejen vill suga din snopp eller inte.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-05-22,21:27,
Inlägg: #3
Inne i mitt huvud för mycket?
Sjukt bra skrivet tack för det! Blev just grillad av en tjej vettefan, kör alltid rätt kaxigt game men kände att jag ville pröva att ta det lugnt och se vad fan som händer men känns sjukt fjantigt hur jag skrivit osv att jag knappt vill posta det men men:

JAG
Galet söt, vem är du?
HON
haha vadå vem är du?
HON
hon på bilden förmodligen
JAG
My god kvinna, varför har vi aldrig druckit strårom och tittat på bondfilmerna tillsammans? Ja, vem är du intressn osv
HON
haha nej helt random??
HON
de står på profilen
JAG
Ja självklart men tänkte utöver det Mrs HB Ser att du gymmar, grymt det får du ett pluspoäng för, måla också :o du får måla något till mig Vad har du för mål med gymmet då? Endast bygga finare kropp eller tävla inom fitness?
HON
haha bara gymmar för snygg kropp målar inte till alla som vill haha
JAG
Hur länge har du gymmat då e du den biffen man ska passa sig för i gymmet eller? Jag ger inte komplimanger till vem som helst heller så du borde göra ett undantag åt mig med haha.
HON
haha alltid tränat. men bara tränat gym 2 månader. va poledance innan. haha får komplimanger dagligen så varför göra undantag för någon random kille som skrivit 4 meddelanden?
JAG
Jag kommer med ett awesome svar om 20 min måste skjutsa min tjejkompis till stan! Under den tiden hinner jag tänka ut något grymt svar! Haha, ne men kommer om 20 min ca sakna mig inte för mycket HB8, håll ut.
JAG
Sådär, tbx. Bra att du alltid tränat ingen det får du pluspoäng för, poledance vad var det nu igen? När man dansar på en såndär stång i taket eller? Självklart får du massa komplimanger det får alla tjejer på såna här chatsidor, men jag väljer vilka jag skriver till då det inte ger mig något och ge bort massa onödiga komplimanger till någon som endast ser bra ut, skönhet är vanligt det är däremot sällsyntare och hitta tjejer som är riktigt roliga och gillar göra spontana saker du såg ut som en sån tjej därav skrev jag till dig. Jävlar va långt de här meddelandet blev haha
HON
haha a de e en sån du svarade fortfarande inte på frågan fast meddelandet blev så långt. fail haha
JAG
Haha, varför sluta du med det då? Jag funderar på börja någon slags dans verkar vara rätt kul, haha ja e trött sovit 4h inatt, sa inte att du SKULLE måla något till mig jag sa att du fick måla något åt mig men jag accepterar endast fina tavlor
HON
testar alltid nya grejer. testat det mesta. haha okej kanske inte rätt tid å skriva då? varför skulle ja ens vilja måla till någon random? accepterar endast fina tavlor?? haha hur bitch får man va som om ja inte kan måla fina tavlor och som om du e konstvetare.
HON
du e inge vidare på att flörta, om det nu e de du försöker. annars vet ja fan inte va du sysslar med


Blama mig inte för mycket, ser hur mobbat jag skrivit nu i efterhand haha men har bara hållt på med det i 2-3 dagar nu, men lite tips vore kul vore kul att veta vad jag verkligen gjorde helt fel med.

tack.
2012-05-22,21:41,
Inlägg: #4
Inne i mitt huvud för mycket?
Ja, det är inte direkt "smooth" Big Grin.

Först av allt, kolla hur långa dina meddelanden är kontra hennes. Kolla sedan antalet frågetecken från din sida kontra hennes. Det är rätt uppenbart av hela kontexten att du är mer investerad än henne - icke sant? Återigen, attraktion handlar om att ge tjejen perceptionen (äkta eller ej) att hon är mer investerad i dig än tvärtom. Endast då kan någon särskild attraktion uppstå.

Det finns många olika sätt att göra detta, PU-communityt var längen baserat på att använda sig av diverse tekniker för att ge henne denna perception (Negs, push/pull, teasing, reframing, disqualification), kort och gott handlade det om att snabbt demonstrera för henne att hon är av lägre socialt värde än dig (och du bryr dig därmed inte om hennes perception om dig) -> Detta i sin tur kan få henne att börja jaga dig, då hon upplever detta som att du är attraktivare än vad hon är.

Vad man dock efter ett tag inser är att det går att kommunicera detta utan några direkta tekniker, kort och gott är genvägen till det hela att allt man säger gör man för att primärt underhålla sig själv och inte bry sig om hennes respons särskilt mycket, detta gör (om inte början, efter ett tag) att hon får känslan att du inte är särskilt investerad i hennes åsikt om dig (vilket du per definition inte är, då du bara säger massa skit för att underhålla dig själv) -> Detta gör att hon börjar se dig som högre värde än vad hon är och vipps så "sugs hon in i din verklighet" och blir attraherad.


Vad man kan se av denna konversation är att du dels försöker använda dig av tekniker för att få ut ett visst resultat, vilket i sig INTE är fel, särskilt inte som newbie, DOCK blir det rejält mycket fel när hon kan känna att du gör något just för att få ut en reaktion av henne, vilket hon gör rätt mycket i denna konversation.

Jag nämnde också ovan att du framstår som mycket mer investerad i hela konversationen än vad hon är, längre meddelanden, fler frågetecken, du blir lite av en "dancing monkey", dvs en lite halvt roande underhållning men thats about it.

Hur du blir kvitt detta går inte att svara på i ett enda meddelande -> Återigen, välj ett system att följa and stick to it. Fortsätt snacka med tjejer, IRL samt internet, varje dag, hela tiden, posta konvos här, fråga om råd här, så är du inom 1-2år mycket, mycket bättre.

Jag själv var mycket värre än sådär när jag började.

Gl hf
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-05-22,21:59,
Inlägg: #5
Inne i mitt huvud för mycket?
Är oerhört tacksam att du tog din tid till att skriva allt det där för att hjälpa mig, Tusen tack.

Jag har tidigare läst om dessa saker som att den som skriver mest osv, försöker få tjejerna att berätta om sig själva och skriva saker som jag sen berömmer de för för att bygga rapport det fungerar inte alltid, är dålig när det kommer till HB7+ typ de verkar lite för avancerade för mig i vissa tillfälllen vet inte riktigt vad jag ska svara ibland vilket gör att jag klantar mig.

Men ska börja försöka posta convos här och läsa på, allt jag gör om dagarna efter jobbet är att läsa om PUA, börjar gå ut varje helg nu, ska även försöka göra små saker i vardagen som att börja snacka med random tjejer till en början bara säga hej osv, jobbar mkt med ögonkontakt för tillfället med bra respons faktiskt så det är riktigt kul.

Tack åter igen =)
2012-05-22,22:43,
Inlägg: #6
Inne i mitt huvud för mycket?
Evilvalle Skrev:Först av allt, kolla hur långa dina meddelanden är kontra hennes. Kolla sedan antalet frågetecken från din sida kontra hennes. Det är rätt uppenbart av hela kontexten att du är mer investerad än henne - icke sant?

Hur får man då, genom internet, en tjej att investera i dig? Jag har alltid haft problem med internetgame, om jag inte känner bruden ifråga (alltså: om jag skriver till random på facebook typ). Jag vet att du skrev det längre ner i inlägget, men det känns mer som något för RL möten, öppnar jag rätt direkt på internet så är jag ju mer investerad i tjejen än vad hon är i mig redan. Hur får man det till att börja babbla om sig själv och underhålla sig själv, så att hon börjar söka din bekräftelse? Kan tänka mig att det inte alls är samma sak på internet som i verkligheten (well, no shit).

Anonymous Skrev:är dålig när det kommer till HB7+ typ de verkar lite för avancerade för mig i vissa tillfälllen vet inte riktigt vad jag ska svara ibland vilket gör att jag klantar mig.

Ett råd som jag kan ge dig: ifrån min erfarenhet, om du börjar sätta svårighetsgrad på tjejerna (med andra ord: sätta dom på pedistal) så har du fått dödskyssen. Jag har fortfarande problem med det. Men behandla alla på samma sätt. Liksom, klart en tjej börjar tro sig när hon märker att du behandlar henne på ett annat sätt för att hon är snyggare, då vet hon ju att du själv tror att hon har högre social status än dig. Det är bara inställning, gå in med samma inställning till alla brudar så kommer det där problemet med "snygga/lite mindre snygga" lösa sig av sig självt. Självklart är det inte alltid så enkelt (särskilt för dig som är rätt ny, eller för mig som bara vart med i ett och ett halvt år) att gå fram till den snyggaste tjejen på klubben och inte bli lite nervo.
"I don't believe it!" Luke Skywalker
"That, is why you fail." Yoda

Ta det lugnt kompis, det är bara vad jag tycker.
2012-05-22,23:00,
Inlägg: #7
Inne i mitt huvud för mycket?
Evilvalle Skrev:Ja, det är inte direkt "smooth" Big Grin.

Först av allt, kolla hur långa dina meddelanden är kontra hennes. Kolla sedan antalet frågetecken från din sida kontra hennes. Det är rätt uppenbart av hela kontexten att du är mer investerad än henne - icke sant? Återigen, attraktion handlar om att ge tjejen perceptionen (äkta eller ej) att hon är mer investerad i dig än tvärtom. Endast då kan någon särskild attraktion uppstå.

Det finns många olika sätt att göra detta, PU-communityt var längen baserat på att använda sig av diverse tekniker för att ge henne denna perception (Negs, push/pull, teasing, reframing, disqualification), kort och gott handlade det om att snabbt demonstrera för henne att hon är av lägre socialt värde än dig (och du bryr dig därmed inte om hennes perception om dig) -> Detta i sin tur kan få henne att börja jaga dig, då hon upplever detta som att du är attraktivare än vad hon är.

Vad man dock efter ett tag inser är att det går att kommunicera detta utan några direkta tekniker, kort och gott är genvägen till det hela att allt man säger gör man för att primärt underhålla sig själv och inte bry sig om hennes respons särskilt mycket, detta gör (om inte början, efter ett tag) att hon får känslan att du inte är särskilt investerad i hennes åsikt om dig (vilket du per definition inte är, då du bara säger massa skit för att underhålla dig själv) -> Detta gör att hon börjar se dig som högre värde än vad hon är och vipps så "sugs hon in i din verklighet" och blir attraherad.


Vad man kan se av denna konversation är att du dels försöker använda dig av tekniker för att få ut ett visst resultat, vilket i sig INTE är fel, särskilt inte som newbie, DOCK blir det rejält mycket fel när hon kan känna att du gör något just för att få ut en reaktion av henne, vilket hon gör rätt mycket i denna konversation.

Jag nämnde också ovan att du framstår som mycket mer investerad i hela konversationen än vad hon är, längre meddelanden, fler frågetecken, du blir lite av en "dancing monkey", dvs en lite halvt roande underhållning men thats about it.

Hur du blir kvitt detta går inte att svara på i ett enda meddelande -> Återigen, välj ett system att följa and stick to it. Fortsätt snacka med tjejer, IRL samt internet, varje dag, hela tiden, posta konvos här, fråga om råd här, så är du inom 1-2år mycket, mycket bättre.

Jag själv var mycket värre än sådär när jag började.

Gl hf

Helvete vad kuken blev hård nu!

Ju mer du tränar desto bättre blir du anonymous, skickar du 200 meddelanden och analyserar varenda ett och ser vad som går fel så behöver det inte ta 1-2 år för att bli bra på internetgame.
You are taller than me. You are cooler than me. You are more attractive than me. But I get all the girls, sounds like a fair deal to me Wink
2012-05-23,07:09, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-05-23,07:14 av {2} Mössan.)
Inlägg: #8
Inne i mitt huvud för mycket?
OBS: Har inte läst va de andra svarat.

Anonymous: Att man är ringrostig efter ett förhållande är helt naturligt. Det var även jag. I början kändes det t.o.m. fel att hålla på med någon eftersom jag kände mig "otrogen" - för att jag inte var van vid att vara singel. Allting tar sin tid. Till slut är man redo och när man väl börjar ragga så stapplar man fram. Det går dåligt. Man är inte van. Du har ju för fan inte gameat på 3 år! Men fortsätt försök. Tills du lyckas.

Det är som att börja spela fotboll efter ett långt uppehåll. Du slår för lösa/hårda passar. Dina skott är inte lika välplacerade, stadiga. Men med övning och repetition så kommer du igång och börjar hitta formen igen.

Personligen rekommenderar jag 0% material då detta fuckar sönder ditt huve. Det gjorde mig bara sämre. Kör 100% praktik och ha mindsättet: Try and error.

Exempel: "Vad vill du?" -> "Jag vill prata med den tjejen". Vad du måste göra då är att hitta ett sätt att kontakta henne. Du kommer på en idé - och du testar den. Antingen success eller fail. Blir det fail -> TRY AGAIN! (inte nödvändigtvis på samma tjej). Blir det win - BRA jobbat! Gå på nästa steg - hur når du dit? osvosvosv


EDIT: Det som är bra med 0% material är att du måste hitta på allt själv. Alltså finns inga rätt eller fel. Du kan testa allt. När man läser material så begränsas du av "vetskapen" att det finns "rätt" eller "fel". Vilket är bullshit.
2012-05-23,15:32,
Inlägg: #9
Inne i mitt huvud för mycket?
Bra skrivet Mössan tack för det! Jag känner mig rostig för att snacka med en tjej nykter osv då kan jag känna mig dålig, men när det kommer till klubb och lite alkohol speciellt dans game så går det hur jävla bra som helst för mig, men känner som jag behöver lite material för att börja prata och känna att jag får tjejerna pga hur jag behärskar mitt kroppsspråk samt prat.

Vill träna med openers, build rapport och såna grejer vet inte riktigt hur allt går i vilken ordning men kan vara skönt att ha någon method att följa och sen hitta på egna fraser bara man får en humm vad man gör liksom.

Om jag bara körde känns det som jag skulle fått bättre självförtroende men också sumpa massa chanser då jag inte vet vad jag gjorde förra gången som var bra och dålig, hoppas du förstår vad jag menar men ditt tips låter ändå bra vet inte hur det skulle fungera eftersom jag aldrig prövat.

Tänkte iaf köra med 1 method i början och läsa om just det, köra det och utveckla eftersom jag blivit rejält förvirrad av alla olika tekniker :p

Jag har även börjat hälsa på random folk med och fråga hur e läget o massa sånt bara för att det ska kännas mer naturligt.
2012-05-24,13:21,
Inlägg: #10
Inne i mitt huvud för mycket?
Hur får man henne att investera? Har testat diverse genom påstå saker om henne eller bli lika kall som henne men inget verkar funka. Hur gör ni?


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Från att aldrig göra ngt till att göra för mycket! [ONE] one 1 1,858 2013-08-12,16:15
Senaste inlägg:: one
  Förslag på förbättringar i mitt game TicTac 3 2,061 2013-05-31,14:58
Senaste inlägg:: Nystart
  Hur ska man gå från mycket comfort snack till attraktion på sms? Dowgeni 9 3,438 2012-04-22,20:41
Senaste inlägg:: Dowgeni
  Fråga till er som har utvecklats mycket inom detta! illusionisten 5 1,981 2012-04-02,00:57
Senaste inlägg:: TheD

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}