LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Förslag på förbättringar i mitt game
2013-05-31,12:57,
Inlägg: #1
Förslag på förbättringar i mitt game
Hej!

Första inlägget här..
Tänkte skapa denna tråd för att förhoppningsvis få lite synpunkter på vad man skulle kunna göra annorlunda.

Beskrivning av mig
Kan börja med att beskriva mig själv. Jag är en kille en bit över 20 som har börjat få mer och mer motgångar på tjejfronten desto äldre jag har blivit tyvärr. Har ''gameat'' brudar ända sedan mellanstadiet, alltid haft ragg mer eller mindre och spenderat större delen av min tid med att umgås med olika tjejer.

Utseendemässigt(om det är relevant?) så ser jag väl bra ut(enligt mig i jämnförelse med andra). Ser ut att vara min ålder, sköter all hygien såklart, klär mig bra. Har väl något kilo för mycket på kroppen, men känner mig helt bekväm med allt(även om jag såklart håller på och gå ner till önskad vikt).

I min umgängeskrets är det, och har alltid varit jag som är limmet, eller ''Alpha-hanen'' för att beskriva det i PUA-termer. Lite kort om min umgängeskrets, vi är kring 8 st(tjejer och killar) som regelbundet träffas och förfestar inför diverse aktiviteter (krogen, hemmafestar dylikt). En av dessa är min bästa vän(som även är väldigt insatt i PUA, och är medlem på detta forum). Vi har på senare tid (läs kring 1 år) flitigt diskuterat PUA material, taktiker, osv. Gjorde även ett försök till ett day-game som gick helt okej. Detta med daygames kommer att utökas rejält nu under sommaren!

För att komma till problemet

Jag hade tidigare under MSN's guldålder (något år sedan nu, tiden flyger!) ett ruggit bra textgame om jag får säga det själv. Även mina vänner skulle kunna intyga om att jag hade koll på vad jag gjorde på den tiden. Var nog rätt känd i stan, och att få tag på brudar att hänga med var inget problem. Men som sagt, tiden går vidare(och tjejer växer upp, och blir inte lika easy längre). Men, sen för ungefär 4 år sedan så kärade jag ner mig i en (då iallafall...) härlig tjej, och vi var tillsammans i ungefär 2, 3 år. Har med andra ord varit singel i lite över ett år. Under tiden tappade jag rätt mycket kontakter, mitt game, det mesta med andra ord. Var en rätt så svartsjuk flickvän, så det gick inte riktigt att hålla kvar..

Har sedan dess försökt bygga upp allt igen. Det är här jag har haft ett mycket roligt utbyte med min PUA-vän(nämnd tidigare) där vi gemensamt försöker ha roligt, och dra brudar samtidigt. Det har väl gått, sådär, för mig iallafall. Jag är hyfsad på approaches, men mitt mest troligt starkaste kort är att jag kan prata. Pinsam tystnad är nåt jag inte märker av ofta, och då vill jag även poängtera att jag inte brukar fylla tomrummet med prat om vädret, utan jag försöker att alltid engagera den/dom jag pratar med. Ställa lite teoretiska frågor som bjuder in till en lättsam och rolig debatt.(exempel: Tror du tjejer pratar grövre/snuskigare bakom stängda dörrar än killar?)

Kan ju passa på och berätta om en tjej som jag försökte styra för någon helg sedan. En tjej som är relativt bra vän till en av mina närmsta tjejkompisar. Träffat henne en gång tidigare på fest, och bara snackat lite då. Hursomhelst, Hemmafest hos mig, vi snackar en stund. Jag försöker att spela det hela snyggt. Fungerar utmärkt, hon trånar praktiskt taget efter mig, hoppar alltid i mina hoops, ger compliance, hela köret. Riktigt bra känsla, sedan så tog det hela slut snabbare än jag velat då klockan hade tickat iväg. Vi drog ut på krogen och tappade bort varandra på vägen dit (stort sällskap, sista hon gjorde var dock att ge ut sitt nummer). Jag ringer upp henne 3 dagar senare och föreslår att vi ska ta nåt och käka på fredag. Hon kan inte, ska till en annan stad och hälsa på sin syster, men säger att vi borde absolut hitta på något snart. En vecka senare snackar vi på facebook och hon säger bland annat att jag är den trevligaste killen hon någonsin träffat och att det känns som att hon känt mig hela livet, ÄR DET EN BRA SAK? Känns inte som det. hmpfh.

För att gå vidare; mitt största problem är att closea tjejerna. Jag har oftast bra känsla för att ha ett trevligt samtal, få lite spänning i det hela, men jag får sällan riktigt till det. Finns det något bra artikel här på forumet inriktat mot detta? Övriga tankar?

Kändes lite som att man skrivit av sig, skönt! Smile
2013-05-31,14:12,
Inlägg: #2
Förslag på förbättringar i mitt game
Våga eskalera fysiskt, du måste ta initiativ, kyssa bruden osv. Kino eskalation heter det inom PU
2013-05-31,14:58,
Inlägg: #3
Förslag på förbättringar i mitt game
confused... Skrev:Våga eskalera fysiskt, du måste ta initiativ, kyssa bruden osv. Kino eskalation heter det inom PU
+1 på detta.

Det som många oerfarna killar failar på, är att dom inte vågar chansa. Dom vill ha kakan utan att riskera något öht. Något som fastnade i mitt huvud i början på min karriär var: You have to risk being creepy. Du måste chansa!

Samma med friendzone; du kommer aldrig aldrig bli friendzoned om du visar direkt dina intentions (med det sagt ska du såklart inte stressa fram saker o ting) och börjar eskalera tidigt. En liten oskyldig knuff på axeln kan vara det lilla som får henne och reagera på att du är intresserad, som sedan eskalerar mer o mer, går över till smek, och sedan kyss och sist men inte minst sex Smile


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Encouraging for n00bs: I know an asperger kid with good game ridiculousbeast 11 5,337 2023-09-10,20:08
Senaste inlägg:: superduperadmin
  Game/personlighets utveckling även om man har tjej! Milky 4 3,486 2014-06-09,11:09
Senaste inlägg:: Milky
  Var gjorde jag fel? SMS-game ChuckNorris 31 14,649 2012-11-10,12:51
Senaste inlägg:: ChuckNorris
  Direct game. Spade 4 1,835 2012-07-21,23:31
Senaste inlägg:: russel
  Inne i mitt huvud för mycket? Anonymous 10 2,956 2012-05-24,13:21
Senaste inlägg:: selected
  Att ljuga i sitt game vegas 13 4,425 2012-04-27,01:19
Senaste inlägg:: Broner

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}