LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
2012-06-03,14:48,
Inlägg: #1
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
Vad har ni för tips på hur man "dumpar" tjejer som man inte vill träffa igen på ett BRA sätt? Menar alltså inte hur man dumpar en flickvän, utan en tjej som man är i dejtingstadiet med. Själv är jag väl inte så jättebra på att förklara att jag inte vill träffas igen utan hittar på olika förklaringar till varför jag är upptagen tills hon förstår att jag inte är intresserad längre.

*"Dumpa" kanske inte är rätt ord när det sker i dejtingstadiet, men hoppas ni förstår jag menar.
2012-06-03,17:05,
Inlägg: #2
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
Va e problemet? Sluta höra av dig. Ställ in träffar. Kom med bortförklaringar. Hon fattar grejen
2012-06-03,17:26,
Inlägg: #3
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
Mössan Skrev:Va e problemet? Sluta höra av dig. Ställ in träffar. Kom med bortförklaringar. Hon fattar grejen
Nej förfan, bara jobbigt att ha en stalker som kommer att rationalisera bort oskyldiga bortförklaringar, och tror att han fortfarande är intresserad. Givetvis säger han bara till henne "jag vill inte träffa dig mer", det kan vara på sms eller vad fan som helst drygt, sen bara ignonera.
2012-06-03,18:43,
Inlägg: #4
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
Ett konkret exempel: Träffade en tjej fjärde gången nyligen och eskalerade då till sex. Har ingen lust att träffa henne igen. Att bara säga till henne att jag inte vill träffa henne igen känns då rätt svinigt. Och det är väl det som är problemet.. Kan tänka mig att hon sitter och planerar giftemål nu medan jag inte vill ses igen. Är lite rädd att få dåligt rykte om man inte sköter det hyfsat snyggt.

Har överlag svårt att bara säga till nån att jag inte vill träffas mer även om vi bara haft en dejt.
2012-06-03,19:06,
Inlägg: #5
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
TheD Skrev:Ett konkret exempel: Träffade en tjej fjärde gången nyligen och eskalerade då till sex. Har ingen lust att träffa henne igen. Att bara säga till henne att jag inte vill träffa henne igen känns då rätt svinigt. Och det är väl det som är problemet.. Kan tänka mig att hon sitter och planerar giftemål nu medan jag inte vill ses igen. Är lite rädd att få dåligt rykte om man inte sköter det hyfsat snyggt.

Har överlag svårt att bara säga till nån att jag inte vill träffas mer även om vi bara haft en dejt.

Fick det här rådet av vettorazzi, var ärlig säg som det är. Säg helt enkelt att du inte är ute efter ett förhållande men att du gärna vill ha sex med henne igen. Då har du varit ärlig och har ett gott samvete.
You are taller than me. You are cooler than me. You are more attractive than me. But I get all the girls, sounds like a fair deal to me Wink
2012-06-03,19:40,
Inlägg: #6
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
Vill inte ha sex med henne heller.. Hon levde inte upp till den standard jag kräver i sängen tyvärr. Men jag har läst tråden om situationen du snackar om och jag tar ALDRIG upp förhållandesnacket själv utan det är först när tjejen gör det som jag säger att jag inte vill ha förhållande. Vi har alltså inte pratat om förhållande än. När man väntar tills hon tar upp snacket om förhållande löser det sig automatiskt, antingen vill hon ligga vidare eller så ses man inte mer. Det är inte riktigt samma situation som jag pratar om här.
2012-06-03,19:52,
Inlägg: #7
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
Insecureboy Skrev:Fick det här rådet av vettorazzi, var ärlig säg som det är. Säg helt enkelt att du inte är ute efter ett förhållande men att du gärna vill ha sex med henne igen. Då har du varit ärlig och har ett gott samvete.

Btw.. Naturligt snälla killar som du (har fått den uppfattningen iaf) och jag ska nog vara väldigt försiktiga med att göra saker för att ha ett gott samvete. Det där jävla samvetet ställer bara till det för oss och vi behöver istället jobba på att våga vara sviniga.
2012-06-03,23:38,
Inlägg: #8
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
Hahah, yeah, tänkte posta något i stil med var ärlig här med men ville inte låta tjatig.

Seriöst dock, var ärlig med henne. Säg typ "Jag är ledsen men jag vill nog inte ses mer, åtminstone inte som KK/whatever ni nu är, jag är ledsen om jag sårar dig men såhär känner jag, det hade inte bara känts fel att fortsätta ses, det hade varit orättvist mot dig också för vi hade setts av fel anledningar". Var snäll men obarmhärtig, du avslutar det nu, det är din rätt, men det är ingen anledning att vara ett asshole mot henne. Det bästa du kan ge henne i denna situation är en clean break med så lite smärta som möjligt. Skulle inte rekommendera vare sig ett kort sms eller att du dansar runt det genom att hitta på ursäkter.

Samvetet är bra att lyssna på, men dra gränsen vid att göra något du egentligen inte vill för någon annans skull. Det är exempelvis fel att fortsätta träffa henne för att hon ska må bra, men det kostar dig inget att linda in budskapet lite och göra ditt bästa för att såra henne så lite som möjligt. På detta sätt får du även så gott samvete som möjligt medan du gör det som behöver göras.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-06-04,00:03,
Inlägg: #9
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
Vettorazzi Skrev:Hahah, yeah, tänkte posta något i stil med var ärlig här med men ville inte låta tjatig.

Seriöst dock, var ärlig med henne. Säg typ "Jag är ledsen men jag vill nog inte ses mer, åtminstone inte som KK/whatever ni nu är, jag är ledsen om jag sårar dig men såhär känner jag, det hade inte bara känts fel att fortsätta ses, det hade varit orättvist mot dig också för vi hade setts av fel anledningar". Var snäll men obarmhärtig, du avslutar det nu, det är din rätt, men det är ingen anledning att vara ett asshole mot henne. Det bästa du kan ge henne i denna situation är en clean break med så lite smärta som möjligt. Skulle inte rekommendera vare sig ett kort sms eller att du dansar runt det genom att hitta på ursäkter.

Samvetet är bra att lyssna på, men dra gränsen vid att göra något du egentligen inte vill för någon annans skull. Det är exempelvis fel att fortsätta träffa henne för att hon ska må bra, men det kostar dig inget att linda in budskapet lite och göra ditt bästa för att såra henne så lite som möjligt. På detta sätt får du även så gott samvete som möjligt medan du gör det som behöver göras.
+1

Ignorera prylen fungerar dock fortfarande. Men kör du på det spåret så får du vara beredd på att det kanske dimper ned några sms då och då som fiskar efter respons.
2012-06-04,00:10,
Inlägg: #10
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
De flesta gånger hör jag bara av mig allt mindre och mindre, men är ändå öppen för att ses. Oftast förstår de själva att jag inte är ute efter något seriöst utan att bara ha roligt.
2012-06-04,00:21,
Inlägg: #11
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
Nice one Vettorazzi, precis nåt åt det hållet jag ville hitta! Jag vill ju avsluta det på ett så schysst sätt som möjligt. Har bara att vinna på det i det här fallet.
2012-06-04,08:09,
Inlägg: #12
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
Bollgrodan Skrev:De flesta gånger hör jag bara av mig allt mindre och mindre, men är ändå öppen för att ses. Oftast förstår de själva att jag inte är ute efter något seriöst utan att bara ha roligt.

+1

Känns som att alla ska vara så "raka" och "ärliga". Tycker inte det behövs. Har ALDRIG stött på en tjej som har gjort så mot mig när hon velat dissa. Man fattar grejen. Det är inte som en anställning att man måste "säga upp" nånting. Låt det bara dö ut. Naturen har sin gång
2012-06-04,12:19,
Inlägg: #13
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
Har väll mer att göra med om man tycker om människan eller inte.
Är det någon jag börjat tycka om men på en vänskaplig nivå så måste jag ju ta ett snack med henne om jag vill kunna ses som vänner eller om det är en tjej som jag märker investerar mycket i mig och jag inte vill att hon ska hoppas på för mycket. Annars finns det ju ingen större anledning att vara ridderlig. Låta saker rinna ut i sanden händer ju hela tiden även med tjejer man tycker om pga tidsbrist och där är det ju aldrig ont blod, så blir ju inte det heller med tjejer man inte känner för.
2012-06-04,17:46, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-06-04,17:51 av {2} Vettorazzi.)
Inlägg: #14
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
Mössan Skrev:+1

Känns som att alla ska vara så "raka" och "ärliga". Tycker inte det behövs. Har ALDRIG stött på en tjej som har gjort så mot mig när hon velat dissa. Man fattar grejen. Det är inte som en anställning att man måste "säga upp" nånting. Låt det bara dö ut. Naturen har sin gång

Sant, de flesta tjejer gör inte så. Vissa gör det däremot, och jag tycker själv det känns mycket mycket bättre att få ett avslut på saken än att gå runt i ovisshet. De allra flesta tjejer jag pratat med om saken känner exakt likadant. Sen finns det givetvis inga formella krav för hur man måste bete sig i dejtingvärlden, men man kan bete sig på mer eller mindre respektfulla vis. Tycker själv det är rätt fegt att inte ta tag i bollarna och ge tjejen ett avslut ifall du är helt säker på att du inte vill träffa henne mer. Det kostar inte dig något utom möjligtvis lite obehag och det ger en clean break. Men gör givetvis som ni vill.

Sen menar jag givetvis inte att man dogmatiskt måste följa detta varje gång man hookar upp med någon, for fucks sake no. Men har man träffats ett tag och kommit till ett stadie där tjejen utan att vara oresonlig kan förvänta sig kontakt från dig och du inte vill träffa henne igen, då är det imo bra mycket bättre att sköta det genom att berätta hur det är än att dansa runt ämnet. Använd fingertoppskänsla.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-06-08,13:15,
Inlägg: #15
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
Update: Gjorde en "Du verkar vara en bra tjej, men det känns inte hundra från min sida"-break. Och jodå, hon tyckte det var helt ok. Däremot plockade hon bort mig från facebook. Samma sak hände förra gången jag gjorde clean break. Känns som tjejerna blir bittra när man gör det. Dom tjejerna som jag bara låtit det dö ut med finns däremot kvar som beundrarinnor och pre-selection. Så inte får man nån respekt eller nåt tack för att man gör clean break.
2012-06-08,13:42,
Inlägg: #16
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
TheD Skrev:Update: Gjorde en "Du verkar vara en bra tjej, men det känns inte hundra från min sida"-break. Och jodå, hon tyckte det var helt ok. Däremot plockade hon bort mig från facebook. Samma sak hände förra gången jag gjorde clean break. Känns som tjejerna blir bittra när man gör det. Dom tjejerna som jag bara låtit det dö ut med finns däremot kvar som beundrarinnor och pre-selection. Så inte får man nån respekt eller nåt tack för att man gör clean break.

Just de där, oavsett om man säger de väldigt snällt, att "ok du gillar mig men jag vettefan vad jag tycker om dig" måste ju få deras ego att svajja utavbara fan haha. Därmed behöver de göra ngra drastiska förändringar som att ta bort FB exempelvis (vilket är extremt löjligt).

Om man inte svarar eller dylikt, så antar jag att då kan de ALLTID rädda upp genom rationalisera och leva i sin "hon och du bubbla" och ha det bra,

Bara sagt till ett fåtal men tycker det är lite kul att få se deras löjliga respons när man är ärlig som du var The D också. Just att de snabbt börjar ändra sin uppfattning om en, typ som " a nä du varju ingeting speciellt heller. " " Jag hade inga direkta känslor om jag ska vara ärlig" . Eller skriver löjliga statusar på facebook som är så uppenbart riktad mot en.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-06-08,15:16,
Inlägg: #17
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
Tror du är rätt på det där Russel. Stämmer väldigt bra med mina erfarenheter.
2012-06-08,16:29,
Inlägg: #18
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
TheD Skrev:Update: Gjorde en "Du verkar vara en bra tjej, men det känns inte hundra från min sida"-break. Och jodå, hon tyckte det var helt ok. Däremot plockade hon bort mig från facebook. Samma sak hände förra gången jag gjorde clean break. Känns som tjejerna blir bittra när man gör det. Dom tjejerna som jag bara låtit det dö ut med finns däremot kvar som beundrarinnor och pre-selection. Så inte får man nån respekt eller nåt tack för att man gör clean break.

inte speciellt cleant. Bättre att skippa komplimang. Ps anledningen att de inte har kvar dig är för att du säger att du inte vill vara med henne. Känns som att det är bekräftelsebehovet som vill ha kvar dem, inte du annars hade du inte breakat. Ps att ta bort dig kan vara ett sätt att gå vidare, vilket är det man vill att de ska göra.
2012-06-08,17:41,
Inlägg: #19
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
TheD Skrev:Update: Gjorde en "Du verkar vara en bra tjej, men det känns inte hundra från min sida"-break. Och jodå, hon tyckte det var helt ok. Däremot plockade hon bort mig från facebook. Samma sak hände förra gången jag gjorde clean break. Känns som tjejerna blir bittra när man gör det. Dom tjejerna som jag bara låtit det dö ut med finns däremot kvar som beundrarinnor och pre-selection. Så inte får man nån respekt eller nåt tack för att man gör clean break.

Håller inte med mr Show Boat här, tycker det var bra att du gav en komplimang. Däremot känns det som du fegade ut lite, om det var det där du sa iallafall. Det är stor skillnad på att säga "Det känns inte hundra" och "Jag har tänkt på det och vill inte träffas mer, tyvärr", precis som det är stor skillnad att säga "Du verkar vara en bra tjej" och "Jag tycker du är en bra tjej". Sen ska du givetvis inte ge en komplimang bara för att du måste utan faktiskt mena det. Hellre ingen alls än en falsk.

Och yep, det är lite tacklöst. Det är liksom inte det valet som materiellt ger dig mest att gå efter, du kan alltid höra av dig till en tjej du låtit det dö ut med etc etc etc. Men frågan är om du tycker det är ok att hålla dom på halster. Detta varierar givetvis från situation till situation också, men jag tycker du gjorde rätt denna gången.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-06-08,17:43,
Inlägg: #20
Hur dumpa tjejer på ett bra sätt?
Toledo Skrev:Jo, håller med Show Boat. Du verkar som en bra tjej, är bara klychigt.

Men vet att det inte är så lätt heller. Tog mig 3 månader att göra slut med en tjej jag sammanlagt var tillsammans med i 16 månader. Under dessa 3 månader träffades vi bara av slump där jag hälsade och gick. Att försöka låta det rinna ut i sanden när man är officiellt tillsammans är inte att rekommendera!

Yeah precis, ju mer tajta ni är desto mer behövs det att man tar tag i det. Det finns ju ingen formel för när, man får avgöra med fingertoppskänsla.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Intresse för tjejer och livet heiayo 1 1,403 2018-05-26,10:02
Senaste inlägg:: Cogo
  Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det? Nicki 6 2,576 2018-03-22,09:33
Senaste inlägg:: Nicki
  Tjejer med chodes pojkvänner Sex Intelligence 9 5,109 2017-11-27,10:57
Senaste inlägg:: Nicki
  Berättelser om när man har knullat upptagna tjejer resorb 1 1,051 2017-10-30,13:16
Senaste inlägg:: dobarj3
  Börja störa sig på tjejer Nalirot 6 3,037 2016-10-19,15:11
Senaste inlägg:: Parafras
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 2,721 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  Vilken sorts kille vill tjejer ha? tay 5 3,048 2015-12-20,21:13
Senaste inlägg:: godsgift
  Tjejer som har pojkvän, hur får man dem? tay 9 5,375 2015-12-20,00:07
Senaste inlägg:: tay
  Angående utländska tjejer ångest101 11 6,460 2015-08-14,15:46
Senaste inlägg:: ångest101
  Trakasseringar mot tjejer i Norge krokodilen 1 1,434 2014-08-16,22:32
Senaste inlägg:: SvaMp_

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}