LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Alla för ligga - Henrik Fexeus
2012-06-18,12:16, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-06-18,14:36 av {2} Carl.)
Inlägg: #1
Alla för ligga - Henrik Fexeus
Är det någon som har läst boken "Alla får ligga"?

Vad tycker ni om innehållet, är det bra?

Den finns att köpa på: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172322101
Ladda ner ljudboken: http://kat.ph/henrik-fexeus-alla-far-lig...19315.html
2012-06-18,12:36,
Inlägg: #2
Alla för ligga - Henrik Fexeus
Den verkar "könsneutral"? lol.
2012-06-18,12:46,
Inlägg: #3
Alla för ligga - Henrik Fexeus
Har läst den, är mest uppbyggd på "rutiner" a la MM-style och att tolka personer i sin omgivning och deras kroppsspråk. Ur "pick up-synvinkel" skulle jag inte påstå att den hjälpte mig nämnvärt, den gör mest så att man blir mer "inside the head" skulle jag väl säga om man bestämmer sig för att fokusera på alla tips som står i boken. Men det kan definitivt vara kul läsning, och man kanske hittar något tips som kan vara användbart.

Var 1-2 år sen någonting sen jag läste den, och när jag tänker tillbaka på boken nu så är det mesta jag kommer ihåg något i stil med "Om hennes fötter pekar på dig, så är hon intresserad." och "Om hon står med armarna i kors, betyder det att hon inte riktigt vet i vilket fack hon ska placera dig" mm.
2012-06-18,12:48,
Inlägg: #4
Alla för ligga - Henrik Fexeus
Jag snackade med en kompis som nyss läst den. Han säger att den är könsneutral men även vissa tips för bara killar. Den är uppbyggd Attraktion, Relation, Förförelse ala Mystery.

Jag läste den när den kom ut men jag minns inte ett skit. Jag håller på att tanka ner ljudboken nu. Jag ska berätta när jag läst klart den!
2012-06-18,12:51,
Inlägg: #5
Alla för ligga - Henrik Fexeus
Alexander Skrev:Var 1-2 år sen någonting sen jag läste den, och när jag tänker tillbaka på boken nu så är det mesta jag kommer ihåg något i stil med "Om hennes fötter pekar på dig, så är hon intresserad." och "Om hon står med armarna i kors, betyder det att hon inte riktigt vet i vilket fack hon ska placera dig" mm.

Det är så jag minns det också men jag tänker att nu när man har läst mer om Game, psykologi och annan skit, så kanske man ser det man tyckte var tråkigt och onödigt för två år sedan som väldigt bra och intressant.

Nu ska jag sätta på mig hörlurarna, ta en promenad så återkommer jag om några timmar och säger vad jag tycker!
2012-06-18,13:07,
Inlägg: #6
Alla för ligga - Henrik Fexeus
Står varken ut med att bli mer analytisk över saker jag hellre har blindspots mot eller att läsa ngt politiskt korrekt könlöst trams om att det skulle vara lika för alla. Men innehåller den bra tips så visst, men känns spontant som att det finns minst 10 böcker som är bättre Big Grin. Verkar mer som ngt jag skulle ögna igenom som ett sista alternativ om jag ej har nåt bättre för mig och när jag redan har byggt bra game - baserat på vad det verkar vara för typ av bok. =)

Yeh, recensera gärna, hahah.
2012-06-18,13:12,
Inlägg: #7
Alla för ligga - Henrik Fexeus
Har ej läst, men min natural polare lyssnade igenom den och rekommenderade den till mig (lol haha). Han sa att det fanns ett par riktigt bra grejjer som man kan ta med sig.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-06-18,13:40,
Inlägg: #8
Alla för ligga - Henrik Fexeus
Halva boken avklarad nu. Den är uppbyggd tips för tips och den är mycket bättre efter att läst lite game. Nu kan jag sätta engelska PU-nördord på det han snackar om. Han snackar om: ASD, sätt henne inte på en pedestal, cocky&funny, body rocking, Be the prize, bli vän med vännerna först och retas med target osv.

Jag tycker den är bra, läs den!
2012-06-18,13:53,
Inlägg: #9
Alla för ligga - Henrik Fexeus
Ska läsa om den, läste några sidor innan jag gav upp förut. Mitt största problem med boken (förutom att den är könsneutral) är författarens trovärdighet. OK, han är en skicklig NLP- och hypnosutövare men vad har han för erfarenhet av att ragga? Jag betvivlar att han ens har prövat hälften av sina egna tips. Gissar att han stället har han tagit sina existerande kunskaper i NLP och psykologi, läst lite grundläggande Mystery Method och blandat ihop allt till en härlig KJ-soppa.
2012-06-18,13:59,
Inlägg: #10
Alla för ligga - Henrik Fexeus
Yeh , gissar att det bara är en omförpackning av annat o marknadsfört väl på ett sätt som inte ska dra på sig negativa stämplar (möjligen?) på det vis som allt som är förknippat med "the game" gör hos många. Inget som tilltalar, menmen, har enbart läst vad den handlar om och inte läst boken. Tror jag läste nån artikel om den i aftonbladet förut där han intervjuades och reagerade på hela det könsneutrala upplägget som var ovetenskapligt, samt tänkte även - vem fan är han?


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Misslyckas på alla dejter, vet inte hur jag ska vända på det joak 4 1,580 2017-08-14,22:18
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Hur träffade ni alla brudar Powerwolf 1 1,414 2015-03-06,07:20
Senaste inlägg:: Nalirot
  Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!! _Amigo_ 13 8,759 2014-07-06,04:02
Senaste inlägg:: _Amigo_
  "Så gör du för att få ligga i sommar" illdan 12 6,103 2014-05-13,06:50
Senaste inlägg:: illdan
  "alla killar är samma skit" selected 19 8,597 2014-03-30,00:32
Senaste inlägg:: russel
  Är majoriteten av alla svenska killar uberchodes? Tenga 15 6,117 2013-09-07,20:36
Senaste inlägg:: godsgift
  Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras. Sux 28 14,133 2013-04-04,22:57
Senaste inlägg:: Evilvalle

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}