LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
2012-04-12,00:03,
Inlägg: #1
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Det här kommer nog vara den enda tråden jag startar.
Tror otroligt många, både de som har game och de som jobbar på att bli bättre skulle dra nytta av att få alla tvetydiga koncept pedagogiskt och precist förklarade för sig.

Så den här tråden är till för alla dessa begrepp som många slänger sig med utan att helt kunna förklara vad de verkligen betyder.

Så skriv ned allt ni tycker har för svävande förklaringar

•Vad inom hela sfären av "att bli bra med tjejer" har ni svårast att greppa?

•Vad tycker ni inte har förklarats tillräckligt pedagogiskt?

•Vilka koncept tycker ni är alldeles för svävande och oprecesist förklarade?

•Vilka koncept tycker ni säger emot varandra?


Radda upp allt från sådant ni inte förstår, till sådant ni typ förstår men som ni tycker säger emot sig självt, till sådant som ni tycker att ni kan greppa men inte glasklart kan förklara.

DEN ENDA REGELN FÖR TRÅDEN ÄR ATT INGET AV SVAREN PÅ NÅGONS FRÅGA FÅR INNEHÅLLA ENGELSKA LÅNEORD. ALLA FÖRKLARINGAR MÅSTE SKRIVAS MED SVENSKA ORD SÅ ATT DET INTE BLIR SVÄVANDE ELLER OPRECISIST.

Så fort ett koncept är riktigt bra förklarat så kan en moderator göra en edit och lägga till det här under. Så kanske det tillslut kan bli till någon form av sticky FAQ som är lite pedagogisk.
2012-04-12,00:26,
Inlägg: #2
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Bra initiativ, fråga på så kommer jag svara.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-04-12,02:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-12,02:17 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #3
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Kommer bli en tråd fylld med VÄRDE. I love it.

Borde även kunna bli nån ordning på hur viktiga koncepten är? =) Ingen här försöker, så vitt jag vet, sälja något och måste inte promota "ÅÅÅH DETTA IS THE SHIT, MIN TEORI, JUST GO INTO STATE BY IMITATING AN Elephant!!!" utan kan vara lite mer objektiv än diverse PUGConfused. Folk som är duktiga har säkert olika åsikter (baserat på att de har olika personligheter och whatnot), men generella riktlinjer kring what-really-matters-the-most vore fint så att man som noob kan lägga tid/energi på rätt saker? Big Grin

haha, Jag vill för övrigt ha kinoeskalering förklarat på ett redigt bra sätt. Tips och riktlinjer etc.!
2012-04-12,02:32,
Inlägg: #4
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
TonightIsTheNight Skrev:Kommer bli en tråd fylld med VÄRDE. I love it.

Borde även kunna bli nån ordning på hur viktiga koncepten är? =) Ingen här försöker, så vitt jag vet, sälja något och måste inte promota "ÅÅÅH DETTA IS THE SHIT, MIN TEORI, JUST GO INTO STATE BY IMITATING AN Elephant!!!" utan kan vara lite mer objektiv än diverse PUGConfused. Folk som är duktiga har säkert olika åsikter (baserat på att de har olika personligheter och whatnot), men generella riktlinjer kring what-really-matters-the-most vore fint så att man som noob kan lägga tid/energi på rätt saker? Big Grin

haha, Jag vill för övrigt ha kinoeskalering förklarat på ett redigt bra sätt. Tips och riktlinjer etc.!

Yeah, det är en stor skillnad mellan detta forum och många andra. Här säger vi hur saker FUNGERAR and thats it, vi har ingen agenda att hjärntvätta folk så dom blir confused och betalar massa cash för att gå ett bootcamp och få hjärnan tillfixad, vi promotar inga bootcamps eller ger skumma svar så användaren ska känna sig tvungen att ge oss några tusenlappar för att vi ska berätta "allt vi vet".

Ang vilka koncept som är viktigast beror helt på hur man ser på det, jag skulle kunna säga att självförtroende är det absolut viktigaste konceptet, något jag tror de flesta intuitivt förstår, vad som då dock kommer upp är andra frågor som "så hur utvecklar jag detta självförtroende på snabbast vis?" vilket möjligtvis är en smartare fråga då man då kan få praktiska tips på hur man faktiskt ska göra för att åstdakomma detta istället för att bli tillsagd det uppenbara.

Ett svar skulle då kunna vara att: "Skaffa dig en teoretisk grund och en PU filosofi som du innerst inne känner att 'detta är the shiet', gå sedan ut en jävlarns massa för att finna referenserfarenheter som stöder teorin, när du får dessa så kommer teorin i sig känna sig mer självklar, du kommer känna dig mer 'hemma i den' vilket i sin tur yttrar sig i att du bli mer komfortabel, chill, relaxed och uuh... dang, självsäker". Med självsäkerhet kommer chixen. However, du måste även ge dig fan på att TRUST THE PROCESS, som en nybörjare kommer du högst troligt (Egentligen baserat på din bas-skill) att till en början få väldigt få referenserfarenheter med positiv social respons, med andra ord du kommer uppleva en hel drös av dissar, bitchighet och fan och hans moster - Du måste då tänka tillbaka på teorin och sätta mer förtroende i den än de negativa erfarenheter du upplever, dvs "teorin säger att man oftast blir dissad om man uppvisar ett beteende av X och ofta gillad om man uppvisar ett beteende av Y, då jag nu uppvisar ett beteende av X så är det rätt självklart att jag blir dissad, better shapen up!" istället för någon som inte har NÅGON teoretisk kunskap att kunna luta sig tillbaka på vilket resulterar i att man börjar rationalisera förklaringarna till varför man blir dissad och då använder sitt nuvarande samhällsprogrammerade tro-system i form av "det är för att jag bara är 168 lång," "det är för att jag är ful", "det är för att tjejer gillar muskelberg och jag är smal", "det är för att tjejer gillar smala emo killar och jag är biff", "det är för att en av mina tänder är sne", osv osv osv, theres no end to it.

Med andra ord man skapar DISTANS mellan de känslomässiga smällarna man kommer få och sin egna personlighet -> "Får jag en diss är det pga beteende X, vilket går att träna upp, dvs det säger ingenting om mitt egentliga humana människovärde" -> Detta som i många fall skapar mindre outcome dependence och som således kommunicerar mindre needyness, vilket i stort sett är grundstenen till kvinnlig -> manlig attraktion.


Så ja, det viktigaste konceptet är såklart självförtroende, återigen något som inte direkt kommer som en chock för de flesta, utmaningen är dock att skaffa sig detta självförtroende och i många fall binda det till sin identitet så kontentan blir "jag får tjejer pga MIG" och inte, som är mycket vanligt, "jag får tjejer för att jag kan göra XYZ" vilket oftast skapar en form av performance anxiety, dvs man känner alltid att man måste göra diverse saker för att få ut olika responser och därmed "få attraktion".

Make sense? If not, hit me up!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-04-17,13:35, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-17,13:51 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #5
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Tack så mycket! Det du säger är rätt självklart som du säger, men bra skrivet. Typ alla killar med bra självförtroende har tjejer, åtminstone så länge de inte är för stela.

Som jag skrev nånstans förut har jag annat att ta tag i innan jag kan ta tag i raggningen - en sak i taget. Kommer ställa mer frågor och skriva mer regelbundet sen när jag går ut regelbundet Smile. Hoppas fler fyller på tråden då jag misstänker att den kan bli grymt intressant... Vårt forum är litet men tycks kvalitativt sett vara topklass (jämför med RSDnation där alla är sopor och de som är bra kan man ej vara säker på om dom har en dold agenda att hjärntvätta folk även om de säkerligen kommer med bra råd också ibland.) !

Jag misstänker att jag har bra förutsättningar att bli grym på detta, jag vägrar tro nåt annat och anser att det finns vissa saker som tyder på det. Jag har ett hum om vad jag har för main issues med. Och ja, tror man på det man sysslar med och tror på teorin och lär sig tro mer på sig själv så blir man mer självsäker såklart. Jävligt bra förklarat det där med att ha en teori i bagaget för annars tar samhällsbrainwashingen över (ganska töntigt då alla sett killar som är fula eller bryter mot socialt programmerade värderingar kring hur en kille borde vara för att framstå som attraktiv... som ändå har access till great poonany).

Och jag menar, allt är lärdomar. Går man ut konsekvent och tar allt som just det blir man konsekvent bättre med. Det är logiskt. Spara det som är bra / sutta det som är dåligt. Jag tycker uppenbarligen att natural game material verkar vettigast i grund och botten, även om det säkert är bra att fatta vad man sysslar med också rent konkret.

Vad anser du är bra material då? Beror det på vem man är som person i första hand?

Men ja, jag ska testa själv OCKSÅ vad som bygger självkänsla / självförtroende via trial / error och konsekvent handling. Tror lita på mig själv (/bedöma själv vad som är bra material ingår där) och göra vafan jag vill är nyckeln. (Detta med att undvika wank & porr i 39 dygn har gjort en fin skillnad bara det, hahah... Best advice so far.).
2012-04-17,14:24,
Inlägg: #6
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Yeah, vilket material jag skulle rekommendera handlar en del om personen i fråga. Är denne redan socialt slipad? Suger han fett socialt? Är han "normal" med killar och det är bara tjejer han failar med? Är han riktigt sexuellt oerfaren? Etc etc
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-04-17,14:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-17,14:48 av {2} Avager.)
Inlägg: #7
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Kan någon förklara frame controll både teoretiskt och genom praktiska exempel? Och hur man kan "träna" upp sig på det? Eller typ allmänt vad det innebär.
"I don't believe it!" Luke Skywalker
"That, is why you fail." Yoda

Ta det lugnt kompis, det är bara vad jag tycker.
2012-04-17,14:43,
Inlägg: #8
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
^Sluta runka.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-04-17,14:48,
Inlägg: #9
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
golvmopp Skrev:^Sluta runka.

Nää.

10 bokstäver
"I don't believe it!" Luke Skywalker
"That, is why you fail." Yoda

Ta det lugnt kompis, det är bara vad jag tycker.
2012-04-17,15:16,
Inlägg: #10
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Framen nu mellan dig och mig är att jag är THE MASTER och du är THE STUDENT... efterssom att JAG förklarar för DIG.

alltså e ja coolare än dig...

vill du kontrollera framen så vänd på det genom nån teknik..

imo e framecontrol inget man aktivt ska tänka på... blir bara mindfuck... var mer intresserad i din egna åsikt än hennes så löser det sig av sig själv.

Sen beror de också på vilken frame du vill kontrollera... Vem jagar vem är tex en populär frame folk försöker manipulera... hela MM går ju ut på det...

Min frame när ja raggar en brud "Ja gillar dig men du har inte vunnit över mig helt ännu"
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-04-17,15:52,
Inlägg: #11
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Ok, schysst med riktlinjer Evil,

Jag tippar att en del sociala tips skulle hjälpa mig då jag inte har nån vidare aning om hur jag ska hantera folk, hantera grupper etc. Däremot drar jag fett med energi från att va social och tycker om det, tror inte heller det är nåt fel på mitt testo... är rätt lång och knappast tanig som en pinne direkt. Dock oerfaren i flera bemärkelser pga att ha spenderat för många dö-år framför datorn, haft för mkt limiting beliefs och missat massvis. Även oerfaren sexuellt, men inte oskuld. Känner att jag har mycket oförverkligad potential. Social conditioning fuckedmeup.

Antar för övrigt att det är svårt att veta i början vad i social feedback som beror på mig själv och vad som beror på att andra bara är idioter, haha. Gäller nog att skaffa mkt erfarenhet för att kunna avgöra skillnaden och skaffa en del erfarenhet för att kunna peka ut vad mina stickingpoints är.
2012-04-17,15:57,
Inlägg: #12
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Avager Skrev:Kan någon förklara frame controll både teoretiskt och genom praktiska exempel? Och hur man kan "träna" upp sig på det? Eller typ allmänt vad det innebär.


Exempel:

Person 1: Jag har tänkt på en sak, och vi ska nog inte träffas mer framöver, jag har inte de där känslorna för dig.

Person 2: Nej du har rätt, jag har också tänkt en hel del, och du är nog inte riktigt min typ.




Person 2 tar över framen, person 1 är inte dennes typ. Istället för att person 2 ser ut att blivit dumpad.
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2012-04-17,16:29,
Inlägg: #13
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Avager Skrev:Kan någon förklara frame controll både teoretiskt och genom praktiska exempel? Och hur man kan "träna" upp sig på det? Eller typ allmänt vad det innebär.

Det innebär när du har en konversation med en grupp eller en tjej så ska du inte låta de/henne ta över det och samt att de ska få dig kvalificera dig för dem.
2012-04-17,16:34,
Inlägg: #14
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
TonightIsTheNight Skrev:Ok, schysst med riktlinjer Evil,

Jag tippar att en del sociala tips skulle hjälpa mig då jag inte har nån vidare aning om hur jag ska hantera folk, hantera grupper etc. Däremot drar jag fett med energi från att va social och tycker om det, tror inte heller det är nåt fel på mitt testo... är rätt lång och knappast tanig som en pinne direkt. Dock oerfaren i flera bemärkelser pga att ha spenderat för många dö-år framför datorn, haft för mkt limiting beliefs och missat massvis. Även oerfaren sexuellt, men inte oskuld. Känner att jag har mycket oförverkligad potential. Social conditioning fuckedmeup.

Antar för övrigt att det är svårt att veta i början vad i social feedback som beror på mig själv och vad som beror på att andra bara är idioter, haha. Gäller nog att skaffa mkt erfarenhet för att kunna avgöra skillnaden och skaffa en del erfarenhet för att kunna peka ut vad mina stickingpoints är.

Yeah, du är troligtvis rätt extrovert, enda problemet är bara lack of experience vilket gör att du känner dig osäker "Hur du ska göra", så en step-by-step-process kanske vore bäst för dig i början. Testot är det knappast nåt fel på lol, 99.9% har inga problem med testot, kanske lätt att få för sig att man har det när det är sånt jävla tjat om testo hela tiden på forumet (min förtjänst).

Yeah, jag spenderade också många år framför datorn medans mina vänner festade och loosade oskulden vilket gjorde att jag kände som att jag hamnade efter, alla limiting beliefs har krossats rätt fint efter nåt år med game.

Ja precis, du skaffar en intutition om det där med tiden.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-04-17,17:00,
Inlägg: #15
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Avager Skrev:Kan någon förklara frame controll både teoretiskt och genom praktiska exempel? Och hur man kan "träna" upp sig på det? Eller typ allmänt vad det innebär.

Ey man.

Frame är det fönster från var människa ser verkligheten, det är vår "verklighetsbild", vår verklighetsuppfattning, vad vi förväntar oss för responser socialt (negativa? positiva?, hela vår syn på verkligheten, i stort sett.

En person med stark frame har vanligtvis automatiskt bra frame-control då hans starka frame gör att han omedvetet fokuserar in på det han vill se och zoomar ut allt som inte stämmer överens med hans verklighetsbild.

Frame-control är förmåga att bestämma den underliggande meningen i den sociala interaktionen. Låt säga att du har en typiskt halvbitchig snygg tjej vid en bar, en del av hennes frame säger vi är "Alla killar vill ha mig, man måste kämpa för mig".

Låt oss sedan säga att Alfons också är där, han bestämmer sig för att approacha snygg tjej. Alfons går fram och presenterar sig, snart nog häver snygg tjej ur sig "Köp en drink till mig", med detta försöker hon stärka sin frame av att "Alla vill ha mig, du måste kämpa för mig". Alfons kan nu:

1. Acceptera denna frame och köpa henne drinken, och därmed hamna djupare och djupare i hennes frame
Eller
2. Inte acceptera framen för att istället sätta sin frame över hennes, dvs "suga in henne i sin egna frame".

Alfons bestämmer sig för nummer 2.

Alfons säger "Uh, är det där din bästa raggningsreplik?"

Framen har nu ändrats ifrån "Alfons försöker få snygg tjej" till "Snygg tjej raggar på alfons".
Frames utspelas vanligtvis med skämtsam underton.


Värt att notera är också att snyggare tjejer vanligtvis har starka frames samtidigt som dom egentligen är rätt svaga. Varför? En snygg tjejs starka frame är ofta ett resultat av den grymma sociala feedback och bekräftelse hon får hela tiden, dvs alla hennes "pelare" som upprätthåller hennes frame/verklighetsbild är pelare som hon hela tiden måste hålla starka genom att få bekräftelse över hur snygg/grym hon är.

Tjejer har inte heller lika mycket testosteron som killar, desto högre testosteron, desto starkare frame, med alla andra faktorer likställda. Detta gör att killar by nature har en starkare frame än kvinnor, dom är mer "internt validerade" och behöver inte andras bekräftelse i lika stor utsträckning. Den kultur vi lever i idag gör dock att vi omedvetet börjar tänka att vi måste söka all bekräftelse från externa faktorer för att må bra/ha starkt självförtroende.

Detta resulterar i att man lätt kan suga in en flicka i sin egna frame genom att bryta hennes egna genom att inte ge henne den bekräftelse hon är van vid att få, detta resulterar oftast i hon, helt undermedvetet, börjar jaga och därmed investera, desto mer investering desto högre attraktion.

Makes sense?
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-04-17,17:42,
Inlägg: #16
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Det är typ den bästa tråden efter "symptom utav att sluta runka" för att man garvar såjävla mycket där. Keep the fuck up, riktigt bra och seriösa svar Smile
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-04-17,17:57,
Inlägg: #17
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Hur går egentligen en Boyfriend destroyer till steg för steg, vilka tekniker använder ni?
You are taller than me. You are cooler than me. You are more attractive than me. But I get all the girls, sounds like a fair deal to me Wink
2012-04-17,18:02,
Inlägg: #18
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Maaaad value in this thread. Evilvalles svar (Y). Tacktack. Angående testo syfta jag snarare på att det är mkt möjligt jag har bra grundnivåer (or at least average ones). "FRAMES" hade jag hyfsad koll på, men ditt svar till Avager var fett pedagogiskt och gav klarsynthet. Utmärkt.

Galet motiverande att se var jag är 6 månader från nu, minst sagt Big Grin. Ha mål att sikta mot och göra mitt yttersta för att komma dit jag vill. GRRRR. Känner mig hungrig.
2012-04-20,21:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-04-20,22:43 av {2} russel.)
Inlägg: #19
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Jag skulle vilja veta mer om hur ASD fungerar, alltså anti-slut-defence Smile
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-04-23,20:08,
Inlägg: #20
Tråden där alla koncept och begrepp ordentligt förklaras.
Toledo Skrev:ASD is a conscious or unconscious process that women, especially younger women, go through to avoid the perception of being “slutty” or “too easy”. Women will often go out of their way to portray themselves as “nice girls,” even going so far as proclaim indifference or even aversion to sex, when in fact the opposite is true. AFCs will often take such proclamations at face value, instead of considering the sub-communication, leading to frustration for both parties.

Examples of ASD include women emphasizing the romantic aspects of a relationship, while downplaying the sex; underestimating the number of sexual partners they’ve had in the past; or making statements like “I don’t usually do this!” to maintain the image that they are good girls.

i första posten undanbad han tydligt engelska och klipp-klistra osv tyckte jag...du kanske missade det? Smile
"Can't a young nigga get money anymore? Tell PETA my mink is draggin' on the floor."


[SIZE="5"]Preach Niggas[/SIZE]


"Freedom cannot be faked. It's all in your subcommunication on all levels. It's simply a lack of restraint in expressing who you are. The Less restraint you have, the more attractive you are. Final. Why? Because the lack of restraint in expressing who you are says it all."


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Misslyckas på alla dejter, vet inte hur jag ska vända på det joak 4 1,567 2017-08-14,22:18
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Stora tråden om game på killar SvaMp_ 4 2,449 2016-04-03,09:54
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Gimmie five - tråden där vi ger varandra 5 uppdrag Set Theory 33 17,824 2016-01-10,20:06
Senaste inlägg:: Mazzarrr
  Hur träffade ni alla brudar Powerwolf 1 1,410 2015-03-06,07:20
Senaste inlägg:: Nalirot
  Redpill-tråden på Familjeliv TrailBlazer 10 7,568 2015-01-30,00:08
Senaste inlägg:: ångest101
  Infield klipp-tråden! Bruno 34 20,179 2015-01-08,23:40
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!! _Amigo_ 13 8,727 2014-07-06,04:02
Senaste inlägg:: _Amigo_
  "alla killar är samma skit" selected 19 8,597 2014-03-30,00:32
Senaste inlägg:: russel
  Den stora tråden om naturals - bidra med dina erfarenheter! slyngel 5 2,835 2013-09-19,18:58
Senaste inlägg:: confused...
  Är majoriteten av alla svenska killar uberchodes? Tenga 15 6,116 2013-09-07,20:36
Senaste inlägg:: godsgift

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}