LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur gör ni för att inte sluta utvecklas?
2012-06-29,22:25,
Inlägg: #1
Hur gör ni för att inte sluta utvecklas?
Något av det vanligaste som händer folk inom sånt här, är antagligen att de slutar utvecklas, för de slutar pusha sig själva (på riktigt). De bara går ut, öppnar sina 10 sets som de bestämt, allting är tomma ord och leder ingen vart. Kanske inte ens är så mycket AA, för de vet att de inte tar några risker, bara öppna så många som möjligt och enbart snacka, utan att vara sexuell. Finns vissa gurus som snackar om att allting handlar bara om att öppna tusentals, och åter tusentals set, så kommer man bli bra på det, då behöver man inte oroa sig, för man kommer få det en dag. Typ att det är bara att vara "in the moment", och öppna sets så kommer allt lösa sig helt av sig självt. Och göra lite unstifling så man inte bryr sig om vad andra tycker. Enda som händer är att det blir väldigt oseriöst och man closar inget(om man inte redan är bra), man kanske inte bryr sig om vad andra tycker, men det verkar å andra sidan inte fyllona i stan göra heller, därmed inte sagt att untstifling behöver vara dåligt, men ni get the point. Diskutera
2012-06-29,22:47,
Inlägg: #2
Hur gör ni för att inte sluta utvecklas?
Varför det är så stor vikt på att gå ut och öppna mycket i communityt är för att de flesta inte gör det (lol), öppnar man set efter set efter set blir man till slut 100% komfortabel med det och avslappnad. När man blir avslappnad får man en helt annan vibe vilket gör att tjejerna öppnar upp på ett annat sätt än när man är nervös - För vissa tar detta 3 dagar att fixa, för andra kan det ta ett år.

När man väl blir relaxed så kommer man börja agera mer efter vad man vill få ut av situationen istället för att "play it safe", detta resulterar i att man nästan per automatik börjar eskalera (då man e horny på bruden).
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-06-30,00:56,
Inlägg: #3
Hur gör ni för att inte sluta utvecklas?
Evilvalle Skrev:Varför det är så stor vikt på att gå ut och öppna mycket i communityt är för att de flesta inte gör det (lol), öppnar man set efter set efter set blir man till slut 100% komfortabel med det och avslappnad. När man blir avslappnad får man en helt annan vibe vilket gör att tjejerna öppnar upp på ett annat sätt än när man är nervös - För vissa tar detta 3 dagar att fixa, för andra kan det ta ett år.

När man väl blir relaxed så kommer man börja agera mer efter vad man vill få ut av situationen istället för att "play it safe", detta resulterar i att man nästan per automatik börjar eskalera (då man e horny på bruden).
När man har öppnat väldigt många sets och bara snackat, tar hela utvecklingen efter ett tag stopp, eftersom man bygger bara upp en trygghetszon, som man blir mer bekväm i. Bara prata med folk kan väl dom flesta göra. Blir liksom så det blir ifall fokuset är på att vara social och inget annat, vilket det lätt blir om man fortsätter att fokusera på kvantitet.
2012-06-30,02:49,
Inlägg: #4
Hur gör ni för att inte sluta utvecklas?
Din nuvarande position är A. Ditt mål är B. Hur stor är diskrepansen mellan A och B, och vad måste du göra för att nå dit? Problemet löst.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-06-30,15:19,
Inlägg: #5
Hur gör ni för att inte sluta utvecklas?
Evilvalle Skrev:Varför det är så stor vikt på att gå ut och öppna mycket i communityt är för att de flesta inte gör det (lol), öppnar man set efter set efter set blir man till slut 100% komfortabel med det och avslappnad. När man blir avslappnad får man en helt annan vibe vilket gör att tjejerna öppnar upp på ett annat sätt än när man är nervös - För vissa tar detta 3 dagar att fixa, för andra kan det ta ett år.

När man väl blir relaxed så kommer man börja agera mer efter vad man vill få ut av situationen istället för att "play it safe", detta resulterar i att man nästan per automatik börjar eskalera (då man e horny på bruden).

Helt helt sant. Att vara bekväm och avslappnad är så sjukt viktigt. Allt annat byggs från det.
2012-06-30,17:05,
Inlägg: #6
Hur gör ni för att inte sluta utvecklas?
personligen var att lära sig öppna å vara chill med det mitt svåraste steg i game, när jag kände att jag kunde öppna vilken tjej som helst och vara komfortabel med det så var det som att resten flöt på rätt bra oftast
2012-07-06,19:10,
Inlägg: #7
Hur gör ni för att inte sluta utvecklas?
Men jag tycker inte det har kommit något svar på frågan än, då jag har samma problem: Liksom, efter att i ett och ett halvt år gått ut och approachat tjejer så är det ingen big deal längre. Någon som har tips på hur man ska fortsätta utvecklas, än att bara sitta och prata, prata, prata och åter prata med tjejer?
"I don't believe it!" Luke Skywalker
"That, is why you fail." Yoda

Ta det lugnt kompis, det är bara vad jag tycker.
2012-07-06,19:23,
Inlägg: #8
Hur gör ni för att inte sluta utvecklas?
Avager Skrev:Men jag tycker inte det har kommit något svar på frågan än, då jag har samma problem: Liksom, efter att i ett och ett halvt år gått ut och approachat tjejer så är det ingen big deal längre. Någon som har tips på hur man ska fortsätta utvecklas, än att bara sitta och prata, prata, prata och åter prata med tjejer?

Men eskalerar du då?
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-07-06,20:01,
Inlägg: #9
Hur gör ni för att inte sluta utvecklas?
Evilvalle Skrev:Men eskalerar du då?

Japp. Jag har fått hångla och ligga med mer tjejer sen jag började än jag hade förväntat mig, men det är liksom verkligen inte uppe i nivån att jag lätt kan glida upp till vem jag vill och iaf få en hookad/strula. Jag har fått mycket resultat, men jag har svårt att se hur man tar det sista steget. Jag vet att detta är helt fel tänkande, att jag försöker uppnå någon "You advanced to Master Pick-up Artist", men jag försöker vara realist och jag vet att jag har en bit kvar till att kunna iaf dra hem en femtedel av dem jag går fram till (ifs så har jag slutat gå fram till så jättemånga, men tjejer i allmänhet då, inte bara approach på krogen).

Menar du att man ska försöka eskalera bättre/mer då?
"I don't believe it!" Luke Skywalker
"That, is why you fail." Yoda

Ta det lugnt kompis, det är bara vad jag tycker.
2012-07-06,20:42,
Inlägg: #10
Hur gör ni för att inte sluta utvecklas?
Avager Skrev:Japp. Jag har fått hångla och ligga med mer tjejer sen jag började än jag hade förväntat mig, men det är liksom verkligen inte uppe i nivån att jag lätt kan glida upp till vem jag vill och iaf få en hookad/strula. Jag har fått mycket resultat, men jag har svårt att se hur man tar det sista steget. Jag vet att detta är helt fel tänkande, att jag försöker uppnå någon "You advanced to Master Pick-up Artist", men jag försöker vara realist och jag vet att jag har en bit kvar till att kunna iaf dra hem en femtedel av dem jag går fram till (ifs så har jag slutat gå fram till så jättemånga, men tjejer i allmänhet då, inte bara approach på krogen).

Menar du att man ska försöka eskalera bättre/mer då?

Svårt å säga när man inte vet nåt om hur ditt game ser ut öht.

Hur ser ett typiskt "set" ut?

Hur ofta hookar du? (Dom blir intresserad å vill snacka mer med dig), hur sexuell är du? hur ofta blir du blown out? Hur ser din generella approach ut? Är du direkt? indirekt? dominant? passiv? etc etc etc
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-07-06,21:05,
Inlägg: #11
Hur gör ni för att inte sluta utvecklas?
Evilvalle Skrev:Svårt å säga när man inte vet nåt om hur ditt game ser ut öht.

Hur ser ett typiskt "set" ut?

Hur ofta hookar du? (Dom blir intresserad å vill snacka mer med dig), hur sexuell är du? hur ofta blir du blown out? Hur ser din generella approach ut? Är du direkt? indirekt? dominant? passiv? etc etc etc

Haha, bara av att läsa dina frågor så märker jag hur passiv jag blivit. Förut, när det gick som bäst och jag utvecklades som mest så öppnade jag hela tiden, direkt, var sexuell etc... Nu ser min generella "approach" ut att jag helt plötsligt bara står och snackar med en brud, är helt passiv, för jag tror att allt ska komma av sig själv eftersom jag märkte "woho jag är bra" efter ett tag.

Men mitt största problem är väl förmodligen att mindsetet "Jag kan inte få dom där RIKTIGT HETA brudarna, eftersom det är bara RIKTIGT SNYGGA killar som kan det" sitter djupt rotat i mig och jag har väldigt svårt att få bort det. Vågar verkligen inte gå fram till dom lika ofta som till brudar "som är snygga, men inte riktigt 10or" och verkligen itne eskalera lika snabbt och lika bra.

Men för att svara på dina frågor:
1. Hookar väl 2-3 tjejer per kväll. Förut var det väl 7-8 per kväll, men det var när jag approachade HELA TIDEN. Så kan väl säga att procentuellt så har pitchen gått upp.
2. Var väldigt sexuell förut, mycket kino etc, eskalering, sex snack, stark blick etc... men av någon anledning, när jag började få bra resultat, så slutade jag med det automatiskt, liksom jag trodde "jag är the shit så jag behöver inte göra något". Nu brukar jag väl typ snacka lite sex ibland lol
3. För ofta, särskilt av ass snygga brudar.
4. Well, kan väl slå ihop dom sista till ett svar. Jag har blivit såpass passiv att jag är nog inget av det, förut var jag starkt direkt och nu är jag väl passivt direkt, bruden vet att jag vill ha henne, men inge mer med det. well, märker nog mitt problem själv nu, borde väl ta och helt enkelt börja göra mer.
"I don't believe it!" Luke Skywalker
"That, is why you fail." Yoda

Ta det lugnt kompis, det är bara vad jag tycker.
2012-07-06,21:38,
Inlägg: #12
Hur gör ni för att inte sluta utvecklas?
Ye det verkar rätt uppenbart vad ditt problem är nu, för passiv.

..

EDIT, lol skrev ihop ett inlägg men jag kom på att Tyler säger det mycket bättre:

Citat:This is for anyone who isn't getting the results they want. For anyone who isn't pulling the type of girls they want to pull. For anyone who gets blown out way too much and goes home feeling bad.

You just CARE too much.

You GIVE A FUCK if the girl talks to you.

It would make you feel GOOD if she'd just be NICE.

And DAMMIT you're going out to meet girls and what's wrong with that? Why can't people just be friendly to one another? Why can't people treat one another with respect?

Here's why...

It's not like YOU are going up to all these physically UNATTRACTIVE girls and wanting them to like you. You're going up to HOT girls and wanting them to like you. THEREFORE YOU ARE NO BETTER THAN THE GIRL WHO BLOWS YOU OFF BECAUSE YOU'RE RESPONDING TOWARDS VALUE AS WELL. So stop being all mad and taking it personally that girls aren't nice to you because everyone just does what they do and there's no need to judge it -- simply make the choice to become happy in your own skin.

Girls (fully unconsciously...not consciously AT ALL...) want the guy who is already getting laid, already has tons of girls chasing him, needs absolutely nothing from her. Yeah he's attracted to her and thinks she's hot but ultimately he really doesn't give a fuck -- there's just too many hot girls and he's overstimulated and oversexed regardless.

The fact that you CARE if she talks to you or not signals to her that you aren't one of those guys. You're the guy who is NOT getting laid by hot girls. You're the guy who OTHER GIRLS DO NOT LIKE AND THEREFORE *SHE* SHOULD NOT LIKE.

So how do you stop?

Build social momentum, lifestyle momentum, and sex life momentum.

If you're a newbie who SUCKS because YOU CARE if girls are nice to you........then you may wanna start SMALL and then BUILD IT UP over time.

Go out and make out with a cute fat girl who is willing. It's easy just walk up and start yammering away as you put your face close to her, she'll giggle that you're doing it, and keep trying to make out with her as you blather away and she giggles until she's cool with it.

It may not be something to write home about, but let's be real here, if you're a newbie who isn't pulling girls you'll feel a boost in your emotional state.

Then use that to make you not give a fuck on a girl who is a lil more attractive. Make out with her too. Then use this emotional state to NOT CARE as you go around the venue talking to lots of people, and BECAUSE YOU DO NOT CARE people will start being a lot nicer to you because they respond to the "high value" of you "just being yourself" -- ie: having your own fun and not giving a fuck.

As the night progresses keep building up your emotional state. And because you've built your own emotional state you simply DO NOT CARE. All you want to do is have so much fun and amuse yourself, talk to lots of fun people, have a great time.

Then go up to the hottest girl in the club. Do exactly what you did on the fat girl and okay cutie girls. Makeout with her too. Yell and scream at her. Say "You're done get the fuck out of here! You're done in this town get the fuck out!" Then let her walk away confused and pull her back "Fight for me girl! I'm worth it! Don't have an ego about this! Fight for me!"

Take her to the corner and makeout with her more, stimulate her if she's okay with it and seems to like it, then drag her home and fuck. Do this every single night for a month with varying degrees of success -- sometimes you ride the wave of awesomeness and pull a few nights in a row, sometimes you hit a rough patch because as your self image starts to view you as this new awesome guy with girls you START TO CARE AGAIN AND THEREFORE SUCK.

Use this momentum building in your life as well. Build up your body and health and feel more and more awesome. Build up what you're doing at work so you feel more and more awesome. Do meditation every day and feel amazing and more amazing. Have fun and have fun friends, date the girls you want to date, read great books and enjoy life.

As you do this more and more, you build ABUNDANCE and therefore are a ROBUST individual as opposed to a FRAGILE one who posts threads on RSD Nation about how you can't get laid and you think it's because you're depressed or because of your looks. Keep working at it until you get it. Don't worry if you hit a rough patch just allow yourself to go through it and allow it to help you lose your attachment to people being nice to you. Then as you continue on it just gets better and better, and now you can offer value to OTHER PEOPLE because your'e just a cooler individual who is happy in his own skin and who people love and respect.

Over time you realize.......it doesn't even matter if you're getting laid a lot or not because that will come and go, but you can feel the sense of abundance and inner happiness just by being present to the moment and feeling the joy of this brief life. And then you no longer rely on this type of momentum as much. In the meantime though study the articles and videos RSD puts out and all that, and take massive action simultaneously to build up the shit out of your personal momentum -- keep improving at the ART of ENJOYING LIFE.

Try it!! Have fun!! Let me know what you think!!

Ärligt talat låter det bara som att du blivit lite förslappad - Börja approacha som fan igen, bygg momentum och de sista timmarna av kvällen går du as-direkt och sexuellt.

Sen med tanke på att du ändå hookat upp med ett par samt hånglat rätt mycket å ändå inte hållt på så länge tyder på att du inte har några större problem, tror det tog mer än 1 år för Tyler att få sitt första lay.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-07-06,21:59, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-07-06,22:49 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #13
Hur gör ni för att inte sluta utvecklas?
Den där Tyler texten var JÄVLIGT bra. Värt att läsa om och om igen. Förklarar detta med icke-needyness bättre än nåntning jag läst tidigare. Awesome.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Ringa tjej man inte snackat med på ett tag ChuckNorris 4 1,941 2018-02-13,11:19
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Misslyckas på alla dejter, vet inte hur jag ska vända på det joak 4 1,523 2017-08-14,22:18
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Någon att utvecklas med/ wingman abcd1234 0 866 2016-11-27,15:27
Senaste inlägg:: abcd1234
  Sociala kretsar medans man utvecklas tvbordet 12 4,230 2016-06-06,16:10
Senaste inlägg:: godsgift
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 2,650 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  Bli tillsammans med någon man inte bryr sig om Vetinte 5 2,989 2015-11-16,11:14
Senaste inlägg:: Vetinte
  Återuppta kontakt med tjej man inte pratat med på ett tag ChuckNorris 2 2,038 2015-10-16,00:04
Senaste inlägg:: Bruno
  Kolla på henne lr inte...suck Sex Intelligence 12 7,624 2015-09-22,13:00
Senaste inlägg:: Fiskarn
  HBs tjejkompis som inte gillar en dobarj3 6 3,636 2015-01-21,01:59
Senaste inlägg:: Nalirot
  Jag kan inte sluta tänka ChuckNorris 12 6,537 2014-12-15,01:51
Senaste inlägg:: Nicki

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}