LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
hur hantera konsekvenserna när man blir duktigare?
2012-08-07,22:18, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-12-23,23:53 av {2} tay.)
Inlägg: #1
hur hantera konsekvenserna när man blir duktigare?
.................
2012-08-07,22:31,
Inlägg: #2
hur hantera konsekvenserna när man blir duktigare?
Har för mig att jag läste någonstans för länge sen om att det handlar om att folk är vanedjur och vill ha dig på den plats de vant sig med. Alltså har de sett dig som en beta hane så vill de hålla kvar dig på den platsen och inte låta dig stiga i hierarkin. Nu är jag inte helt hundra på det så ta inte mitt ord som lag. Sen kan det ju alltid handla om avundsjuka, att du har balls nog att gå fram och cold approacha tjejer till höger och vänster vilket de inte har.

Kollar man tillbaka så under min game-period så har jag bytt umgänges krets, då och då, från datornördarna som spelar under helgerna och runkar under nätterna till killarna som går ut varje helg och (för det mesta inte får ligga) sen till mer sportintresserade naturals som gärna går fram till 10-20 tjejer under en utekväll. För att växa måste man ut ur sin komfortzone och det gäller också sin umgänges krets. Känner du att du får haters på dig så skaffa nya vänner, bygg en ny social cirkel som har samma mål som du. Sen vem bryr sig om folk tycker att man är weird? Det får stå för dem, du ska leva ditt liv på dina egna villkor.
2012-08-07,22:56,
Inlägg: #3
hur hantera konsekvenserna när man blir duktigare?
Jens har rätt. När folk stiger i den sociala hiearkin (eller åtminstonde försöker) så kommer människor reagera, vanligtvis negativt. Dom känner också att det kan bli mer konkurrens osv.

Ha flera olika umgängeskretser, en som är "din vanliga" (gamla klasspolare, fotbollskompisar whatever), en annan där du har folk som e duktiga med flickor, en tredje som du tränar med or whatever, så har iaf jag.

Med popularitet kommer ALLTID haters - alla stora ledare har både folk som avgudar dom och folk som hatar dom. Detta utspelar sig också i väldigt små cirklar, se CR tex, jag fick en hel del haters, men även många jevla fanboys. Det handlar om att veta vem man är och sen assert the shit out of it och inte bry sig allt för mkt, detta kommer polarisera människor så att dom endra hatar dig eller gillar dig - man kan aldrig bli älskad av alla, ever.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-08-08,10:14,
Inlägg: #4
hur hantera konsekvenserna när man blir duktigare?
Tänk att du innan levt ditt liv i en linjär vågrät linje. Med game och självuppväckning, börja göra det du vill i livet, så kommer ditt liv bli mer som en berg och dalbana. Eller ännu bättre, tänk att du är en båt som levt på lugnt vatten hela livet, lugnt och bekvämt. Med sjlävförverkling ger du dig ut i en storm. Var stabil och undvik att kapsejsa, undvik de höga vågorna (folk som drar dig neråt) och styr smart framåt. Livet är kaos
Extreme Living
Never complain - never explain
2012-08-08,11:37,
Inlägg: #5
hur hantera konsekvenserna när man blir duktigare?
Den med starkast verklighetsbild vinner.
2012-08-08,22:17,
Inlägg: #6
hur hantera konsekvenserna när man blir duktigare?
Willson Skrev:Den med starkast verklighetsbild vinner.

Har aldrig fattat vad som menas med det?
2012-08-08,23:08,
Inlägg: #7
hur hantera konsekvenserna när man blir duktigare?
dobarj3 Skrev:Har aldrig fattat vad som menas med det?

Handlar om självuppfyllande profetia.

Exempelvis: Om du anser dig själv vara the shit, och du tror å himla starkt på det så inget kan rubba den bilden, kommer hela ditt beteende avspegla detta, du kommer framstå som oerhört självsäker vilket resulterar i att folk får det intrycket av dig vilket i sin tur resulterar i att dom börjar behandla dig på det viset.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-08-09,15:40, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-08-09,15:43 av {2} Jesus Resurrected.)
Inlägg: #8
hur hantera konsekvenserna när man blir duktigare?
Som sagts i tråden, haters gonna hate och det är något du måste lära dig att hantera. Det viktiga för att bli stadig är att du har ett mål som är viktigare för dig än känslan du får av att veta att hatarna hatar. Låt dom hata liksom, du gör något du tycker om och vill utvecklas inom. Om dom hatar det? Fuck 'em. Bry dig inte om det och var dead serious om någon tråkar dig och retas för att du misslyckas. Stirra personen i ögonen och säg helt enkelt "Jag försökte, vad fan har du gjort som ger dig chansen att lyckas?".

Du måste försvara din verklighet när dom utmanar den, stå upp för det du gör och ta inte skit. Markera.

Du är inte där för att få deras erkännande eller för att imponera på någon, du är där för dig själv och för att plocka upp brudar som du kan ha trevligare med än polarna.

Eye on the price tiger.
2012-08-09,19:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-12-23,23:52 av {2} tay.)
Inlägg: #9
hur hantera konsekvenserna när man blir duktigare?
----------------
2012-08-09,22:41,
Inlägg: #10
hur hantera konsekvenserna när man blir duktigare?
Lugn nu, du kommer bli skogstokig om du ska smälla ner varenda hatare verbalt. Man får känna efter lite, om de går över gränsen så knäck dem men om det bara är något fånigt så ryck på axlarna och fortsätt med ditt.

Exempel:
Över gränsen: Snackar skit om mig inför polare.
Något fånigt: "haha där misslyckades du med den bruden Jens!" (Förstår inte varför man ska ta sånt personligt, då hennes reaktion handlar mer om hennes problem än hur jag är. För hade hon vetat hur jag är hade hon bett om att få suga kuken på plats).
2012-08-11,18:53,
Inlägg: #11
hur hantera konsekvenserna när man blir duktigare?
Kan man testa sig själv hur pass jävla strong verklighet man har på något bra sätt?

Förstår att den sociala contexten spelar stor roll, men rent generellt. Kriterier? Guidelines? Som man sedan kan ta och ha som analysverktyg/mall..
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Hur hantera gammalt ligg? Tenga 0 772 2014-01-23,15:02
Senaste inlägg:: Tenga
  Varför blir tjejer blinda när attraktion uppstår? ChuckNorris 3 1,893 2014-01-21,05:17
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Blir framgångsrika män automatiskt snygga? ChuckNorris 3 2,117 2013-11-07,22:55
Senaste inlägg:: Bubblan
  Ju mer jag trycker ner honom, desto snällare blir han... slyngel 11 4,745 2013-11-05,13:14
Senaste inlägg:: Schlinus
  Hur blir man alpha? steelrich 25 10,067 2013-06-23,01:48
Senaste inlägg:: Fuckzoned
  Brudar går och blir kär i mig, hur vanligt? sjoggaa 9 3,549 2013-04-29,16:19
Senaste inlägg:: devil
  Hantera persom sm raggar på min brutta? sphinx 21 9,646 2013-03-22,13:55
Senaste inlägg:: devil
  Vad innebär det att man aldrig blir testad? Jayson1 4 1,655 2013-02-04,19:04
Senaste inlägg:: TobiasK
  Vilka är egenskparna som kvinnor blir ON av? selected 16 6,791 2012-10-23,00:59
Senaste inlägg:: Judas
  Tyler blir arg! Evilvalle 14 4,977 2012-09-10,23:55
Senaste inlägg:: WALL-E

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}