LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
11 grundläggande steg i attraktionsdynamik
2012-07-09,23:41,
Inlägg: #2
11 grundläggande steg i attraktionsdynamik
5. Socialt värde
Som ledare är ditt sociala värde redan 100, men bara för att vidga definitionen lite tar jag upp det här med. Se över din umgängeskrets. Jag skulle personligen aldrig säga upp en vän för att han sänkte mina chanser att få en tjej, och jag skulle aldrig respektera någon som gjorde så, men tänk ändå på vilka du ses med när du går ut, eller när du är med en tjej du gillar. Om du går ut bör du kanske inte ta med dig den värsta clownen du känner. Ett senare tillfälle skulle kunna passa bättre att introducera dina vänner med andra uppfattningar av vad social kompetens är. Jag har flera sådana vänner som är jätteroliga att vara med om man är på en nivå då man är beredd att ge dem en chans, men som jag aldrig skulle winga med.
Det jag vill få sagt är att du bedöms utifrån din umgängeskrets. När du pratar med en tjej i syfte att få henne attraherad av dig inbjuder du henne sekundärt till att bli en del av din umgängeskrets, och det är då inte oviktigt vilken typ av umgängeskrets du inbjuder henne till. Hon skulle troligtvis mycket hellre träffa en känd bandmedlem än en kille som skämtar om sex hela tiden. Gör btw inte det. Skämta om sex dvs. Låtsas inte att du är osexuell, men om du pratar om sex hela tiden kommer det att signalera att du är frustrerad, vilket en preselekterad kille aldrig behöver vara. Prata om sex om det är kalibrerat, men dra inte den med norsken, tysken, Bellman och horan för att få tiden att gå.

Var intressant. Om du är intressant kommer människor att bli intresserade av dig.
Här är hemligheten *trumvirvel*: Du kan prata om absolut ingenting i flera timmar och ändå få folk helt fascinerade. Det enda är att du måste brinna för det. Om du inte har något som du brinner för redan, skaffa det. Jag har pratat med folk som har fått reptillverkning att låta som det mest otroliga som någonsin existerat, och jag har suttit som ett barn framför kalle ankas julafton och lyssnat, och jag har själv pratat i timmar om fysikaliska formler och fått folk att dra efter andan. Hemligheten är hur enkel som helst. Det är inte vad du säger – det är hur du säger det.

Grattis till ditt intresse för ett ämne som kan fånga vilken tjej som helst med. Jag har aldrig pratat med en tjej som inte älskar psykologi, och som vill lära sig mer om det. Lär dig ”häftiga” saker. Gruppdynamik, NLP osv. Om du lär dig NLP kan du lära dig illusioner, och visa för den du pratar med att det du säger är på riktigt. Det finns inte ord för att beskriva fascinationen man kan skapa med det.

Tänk på det här med: Om du berättar en intressant sak kommer folk att säga: ”det var intressant”. Om du berättar tio intressanta saker kommer folk att säga: ”du är intressant.

En annan sak gällande socialt värde. Du kommer alltid att bli bedömd utifrån situationen du är i. Om du pratar med några tjejer, och en av tjejerna säger: ”håll min väska medan jag går och köper en drink/hälsar på en kompis därborta/går på toaletten”, svara då med att du ska dra strax, eller något liknande. Det är ett sätt att shittesta dig (kommer mer till det sen), och det är det enda shittest som jag känner mig osäker inför. Om du kan hitta ett sätt att komma runt det så berätta det gärna. Tongue Antingen kommer hon att stanna kvar hos dig, eller så kommer hon att ta sin väska och gå. Båda alternativen är bättre än att hela rummet ser dig stå snällt och hålla en väska i väntan på några tjejer. Bedöm det här själv med. Bara du vet hur pass väl du känner tjejen, och hur situationen ser ut. Om det är ett set som du inte riktigt bryr dig om, var då hellre beredd att blåsa det setet och dra vidare än att blåsa din chans med alla andra set den kvällen. Socialdynamik är grym.

6. Motivation
Du är någonstans, och du är på väg någonstans. Tjejer attraheras av killar med framtidsplaner och livsmål. Här är kickern: det spelar ingen större roll vad det är ditt mål är, så länge du kämpar för det. Du kan sikta på att bli hjärnkirurg, musiker, filmskapare, arkitekt, djurskötare eller [insert random] karriär. Om du brinner för det kommer hon att märka att attraheras av det.

7. Kongruens
DavidD pratar om det här, fast med ett annat ord. Han talar ibland om shittests. Om en kvinna shittestar dig är det för att hon vill hitta luckor i ditt beteende. Om saker verkar gå bra, och hon plötsligt säger att du ser ut som en tolvåring – bli inte nedslagen då. Det är en bra sak. Hon är så pass attraherad av dig att hon vill se om du verkligen är värd att satsas på. Det här är så lätt det roligaste man kan uppleva inom PUA. Vad du än gör, bli inte sur, ledsen eller tyst. Om hon säger så när du är på en krog kan du helt enkelt bara svara: ”Ja, men säg inget till vakterna. Jag fick ljuga lite för att komma in här.” Om hon säger: ”du suger på att ragga”, säg då ”inga förhastade slutsatser nu, jag försöker bara vara trevlig”, osv. Jag tror att du får bilden. Var aldrig sur och var aldrig reaktiv. Hon kan inte rubba dig. Om hon försöker, behandla henne då som om hon vore din lillasyster. Det är sött att hon försöker rubba dig, och inte riktigt värt att tas på allvar. Du måste inte svara på något roligt sätt heller. ”Haha, du är rolig du” funkar precis lika bra. Ha alltid den frasen i bakhuvudet.

8. Investering
Det vi investerar mest i kommer att vara värt mest för oss. Ju mer hon berättar för dig om dig själv, och ju mer hon får veta om dig, desto större investering står på spel. Få henne att kvalificera sig för dig. Du kan t.ex. säga ”berätta tre saker om dig själv som får mig intresserad nog att vilja spendera lite mer tid med dig”. Om hon gör det kommer hon att ha investerat i dig, om hon säger att hon inte vill säger du bara ”vet du, jag försökte bara var trevlig. Egentligen är jag inte så intresserad”. Tongue Säg det skämtsamt så att det inte låter som att du dissar henne, men dissa henne kroppsspråkmässigt en stund. Belöna gott beteende, och bestraffa dåligt beteende. Operationell inlärning kallas det, och det är lika gällande för oss som för hundarna som Pavlov lekte med hela tiden.

Om hon säger tre intressanta saker om sig själv, belöna henne då för det genom att vara intresserad och bekräfta henne. I det läget är det helt okej att visa intresse, för där har hon förtjänat det.

En bra grej att ha med sig i det här syftet är en ”lock-in-prop”, eller en ”memory-item”. Om du har en hatt t.ex. kan du sätta den på hennes huvud och säga ”håll den här lite” medan du pratar med någon annan i gruppen. På det sättet kommer du fortfarande att ha en hook på henne. En (ett?) memory-item är ett föremål som påminner om den där tröjan som ens ex glömde hemma hos en, och som fick en att tänka på henne varje gång man såg den. Köp ett snyggt halsband som ändå är billigt, och ha det runt halsen. Om kissclosear (kysser) en tjej och ska se henne igen dagen efter, sätt då halsbandet runt hennes hals och säg att hon ska ta väl hand om det så länge. Det kommer att bli hennes förankring till dig då du inte är nära henne längre, och tro mig – hon kommer att tänka mycket mer på dig. Det är också sjukt alfa att göra en sån grej. Det är inte bossigt, men det är sjutton så självsäkert… fast på ett ganska gulligt sätt i tjejens ögon. Gulligt på ett sånt där sätt att killen tagit med henne genom ett helt spektrum av känslor.

9. Emotionell berg-och-dal-bana
Ta med henne genom ett helt spektrum av känslor. Känslor kommer att vara det som skapar attraktion hos henne. Logik ges inget spelrum här, annat än när det handlar om kartläggning av beteendet. Detta kommer att öka hennes investering. Vårt minne är inte linjärt, och vår uppfattning av intensiteten i en interaktion bedöms utifrån vårt känslosvar. Om du kan ta henne igenom flera starka känslor på samma kväll (var försiktig med ilska, hat och sånt), och kan trigga de känslorna vid olika platser med olika associationer kommer hon att få uppfattningen av att ni känt varandra väldigt länge. Du kan få en tjej att känna det som att hon känt dig i flera år på en och samma kväll. Minnet är inte linjärt… det är seriöst en helt fantastisk insikt.

10. Kinoeskalering
Det här ska du läsa mycket om. Allvarligt talat. Kinoeskalering är det som skiljer din blivande flickvän från din blivande tjejkompis. Kino står för kinestetik, dvs. beröring/känslor. Målet med kinoeskalering är inte att påbörja ett förspel på plats, utan att skapa associationer mellan dig och hennes kinestetiska sida. Du har säkert märkt av det här någon gång. Om du och en tjej tar på varandra kommer attraktion på något mysiskt sätt att uppstå.

Nu till den delen som gör detta tryggt och säkert. Den eskalerande delen. Du kan inte börja med att kyssa en tjej, om du inte ens vet om hon känner sig trygg med att hålla din hand. Du ska börja röra henne snabbt och på ett icke hotfullt sätt. Erogena zoner är way off. High five, håll hennes hand, knuffa till henne försiktigt med din höft, gör tankeläsningstrick (om du vill gå in för den delen av PUA råkar jag vara en hobbyexpert på kinoeskalerande sexmagic), krama om henne osv. Tanken är att du börjar lätt, och sedan avancerar. Ett steg framåt, två steg bakåt är det som gäller här. Inte axelarmhandhöft osv, utan axel arm axel  arm  hand  arm osv. Om du vill veta med om ”hemliga” erogena zoner kan jag skriva ett PM om det med.

11. Hälsoindikatorer
Utseendet då. Eftersom det egentligen är hyfsat oviktigt i jämförelse tar jag det sist. Om du spelar rätt på det ovanstående kommer hon att tycka att du är snygg så länge du inte ser ut som hej kom och hjälp mig. Det är det finaste med emotionella associationer. Vi människor baklängesresonerar. Våra känslor kommer aldrig av logiska resonemang, oavsett hur gärna vi tror det. Logiska resonemang bygger på ett ursprungligt känslosvar inför en situation. Det är det som är hela tanken med känslor. De motiverar högre delar av våra hjärnor att engagera sig.

Så, vad är viktigt? Det finns viktiga saker, men det är inte det som de flesta killar tänker på. Ett par snygga skor väger tyngre än ett par snygga biceps. Solbränd hy väger tyngre än perfekt jämn hy. En tight t-shirt är bättre än magmuskler osv. Såna här saker kallas grooming. Vissa grundläggande saker bör man sköta om. Man ska försöka se till att ha fina naglar, någorlunda jämna ögonbryn, man ska vara välrakad, eller iaf ha välvårdat skägg, snygga skor, god andedräkt (skitviktigt), inga näshår som sticker ut ur näsan, en schysst frisyr (man ska tydligen be frisören att klippa en efter ens huvudform), någon parfym osv.

Utöver det är det en bra sak att träna, eftersom det kommer att betala sig i en sundare utstrålning.

Peacocking då. Peacock-theory går ut på att man genom särskilda gadgets kan sticka ut från mängden. Om du har en far out hatt, kör hårt på den och testa. Tjejer är beredda att öppna dig om de har en anledning. Var inte generisk och tråkig. Forma en avatar som stämmer med din personlighet. Tjejer letar efter kongruens.

Jag har tonat ner lite på det där nu, men jag har alltid ett halsband som inte glimmar, ett armband och ibland tumringar. Fördelen med tumringarna är att jag kan använda dem för NLP-trick rätt mycket. Det är lite bättre än att dra upp ett mynt ur fickan. [crazy]
find it, fuck it, forget it.


Meddelanden
11 grundläggande steg i attraktionsdynamik - av TobiasK - 2012-07-09,23:41

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Hur tar jag det ett steg längre? sjoggaa 5 3,417 2014-11-24,20:34
Senaste inlägg:: sjoggaa
  Mitt steg till självständighet Prettyboy 1 1,503 2014-03-19,03:53
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Ta nästa steg. Underhållande ångvält -> Sex worthy guy godsgift 3 1,646 2013-05-13,18:00
Senaste inlägg:: Benson!

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}