LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
|
2013-07-27,21:13,
(Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-27,21:20 av {2} Ragnarök.)
|
|||
|
|||
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
tack grabbar.
Abbey, Senaste halvåret har varit språkupplärning för mig. Flyttade ju utomlands för nästan exakt 6 månader sen, utan att kunna ett ett smack av språket. De första 6 veckorna hade jag följande dagsmål rätt oavbrutet, desssa baserade på bl a ett månadsmål att göra klart en hel ljudfilskurs på spanska, ett grundläggande vokabulär på ett visst antal ord samt ett mer disträtt mål att omringa mig med spanska så mycket som möjligt. Var rätt handlingsförlamad i min situation och det enda som fanns var egentligen att lära mig spanska så snabbt som möjligt då ingen kunde engelska och jag var helt ensam mer eller mindre. Ett av årsmålen som du kanske förstår är att prata flytande spanska Andra delar av mitt liv fick lida lite ett tag där. 1. 3 st ljudfiler av spanskakurs. (en kurs är en halvtimme) 2. Lära in 5 nya verb i aktuella tempusformer som vi gått igenom på lektionerna (tog 1on1 klasser i spanska fyra timmar om dagen fem dagar i veckan) 3. 5 nya ord på spanska. 4. Ett kapitel i min spanskbok (tog komvuxkurser i spanska på distans samtidigt) 5. 20 min hopprep Denna veckans planering/målsättning har varit följande, och jag citerar från min kalender/målbok: 1. Läs ut bok. 2. Skriv artikel om 6 månader i Latinamerika 3. Gör lista på alla hotell och hostel i staden. 4. Ansök personligen om jobb på alla hotell och hostel i staden. 5. Organisera upp din mat. 6. Fixa till redan existerande saker på bloggen. Utifrån ovanståande mål samt en lista på "att göra dagligen" ser min dagsplanering idag ut så här: -intervallträning -kolla på en spansktalande film (att göra dagligen - så inte nedskriven för behövs inte) -50 sidor i boken. - Finjustera artikeln (om 6 mån i Latinamerika) -Se till så att "namn" frågar ägaren av hotellet om jobbet - kontakta universitetet -gör en excell för din träning -köp matlådor och gör en matlista för hela veckan. -skriv ner maträtterna du lärde dig igår. -stick till banken. Tar ca 2 min varje kväll att skriva ner morgondagen och är inte så komplicerat som det kan se ut när jag skriver ner det så här på datorn.
Extreme Living
Never complain - never explain |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Flummig tråd om vägar i livet | Parafras | 13 | 10,276 |
2015-06-03,20:24 Senaste inlägg:: Parafras |
|
tips från en 46årlig bankman | Schlinus | 4 | 4,560 |
2014-11-07,18:33 Senaste inlägg:: Ragnarök |
|
Tips om bra inner game material | tvbordet | 14 | 11,492 |
2014-03-01,19:15 Senaste inlägg:: Ballin |
Användare som tittar på tråden: 9 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}