LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Tips om bra inner game material
2013-09-30,19:23,
Inlägg: #1
Tips om bra inner game material
Hej alla, jag är ny här på forumet och behöver lite tips om bra inner game som kan ta mig till "the next level"

Material jag studerat med inner game

David Deangelo - Deep inner game
- Kollat igenom 4 gånger under 1,5 års tid. Antecknat och läst varje dag.

David Deangelo - On being a man
- Kollat igenom 4 gånger, under 1 års tid. Antecknat och läst varje dag.

David Deangelo - Mastary
- Kollat igenom 2 gånger , under 1 års tid. Antecknat och läst varje dag.

David Deangelo - Man transformation
- Kollat igenom 3 gånger, under 1 års tid. Antecknat och läst varje dag

David Deangelo - Being Mr Right
- Kollat igenom 2 gånger, under 6 månaders tid, Antecknat och läst varje dag.

David Deida - The way of the superior man
- Läst igenom 2 gånger

Dr Paul - MindOS 2nd edition
- Kollat igenom en gång. Antecknat och läst varje dag i 1 månad.

Är extremt nöjd med materialen men känner att jag har mjölkat ur ovanstående så gott det går och vill ta mig vidare.
Jag tycker Tyler Durden är bra men tyvärr fallar det mig inte riktigt i smaken. Jag är mer en Deangelo-kille.

Jag har fått ordentliga resultat av materialen (10 brudar i säng bara i år, vilket är jävligt bra om man jämför med min egen mätsticka) men jag känner att jag vill ta mig vidare eftersom jag ständigt måste utvecklas Smile

Trodde att få ligga med brudar skulle lösa alla mina inre problem men tyvärr hänger mycket kvar sedan barndomen. Behöver därför inte teknik-material

Vad jag vill få ut av materialet:
*Inse att jag duger precis som jag är
*Ej vara en bekräftelsesökande människa mer
*Ej vara så jävla hård mot mig själv
*Genuin
*Ej rädd för att misslyckas
*Ej bry mig så mycket om vad andra tycker om mig
2013-09-30,19:41,
Inlägg: #2
RE: Tips om bra inner game material
The Rawness is the shit (therawness.com). Verkligen ett annat perspektiv än det du får ut av David DeAngelo och liknande (som i sig inte tar itu med roten av problemen man har utan snarare symptomen, leder inte till så mycket bättre inner game in the long run imo). Väldigt psykologiskt inriktat material och kommer att djupt beröra alla punkter du radade upp i slutet av ditt inlägg.
Även Mark Manson är grymt bra (markmanson.net).

Läs Reader Letters #1-serien från the rawness. Sjukt mycket text, speciellt del 4 och 5, men riktigt värt. Sedan finns det väldigt många andra bloggpost av honom som är givande, men börja här.
Finns länkar till alla delar på följande adress: http://therawness.com/reader-letters-1-resources/

Enjoy.
2013-09-30,19:53,
Inlägg: #3
RE: Tips om bra inner game material
(2013-09-30,19:41)Cogo Skrev: The Rawness is the shit (therawness.com). Verkligen ett annat perspektiv än det du får ut av David DeAngelo och liknande (som i sig inte tar itu med roten av problemen man har utan snarare symptomen, leder inte till så mycket bättre inner game in the long run imo). Väldigt psykologiskt inriktat material och kommer att djupt beröra alla punkter du radade upp i slutet av ditt inlägg.
Även Mark Manson är grymt bra (markmanson.net).

Läs Reader Letters #1-serien från the rawness. Sjukt mycket text, speciellt del 4 och 5, men riktigt värt. Sedan finns det väldigt många andra bloggpost av honom som är givande, men börja här.
Finns länkar till alla delar på följande adress: http://therawness.com/reader-letters-1-resources/

Enjoy.

Tusen tack för svaret Smile
Glömde tillägga att jag lär mig absolut bäst om jag får antingen se på film, eller lyssna igenom materialet (ljudböcker). Jag har väldigt svårt att hålla fokus när jag läser. Men ska kolla in sidan!
2013-09-30,20:08,
Inlägg: #4
RE: Tips om bra inner game material
Välkommen till forumet och det verkar som att du går all in för detta.
Mark Manson- models är bra stuff tkr jag.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-09-30,20:40,
Inlägg: #5
RE: Tips om bra inner game material
(2013-09-30,20:08)russel Skrev: Välkommen till forumet och det verkar som att du går all in för detta.
Mark Manson- models är bra stuff tkr jag.

Haha ja, pröjsade även 40k för näsoperation och ytterligare 14k för porslinständer Smile

Var det värt det, ja!
2013-09-30,20:54,
Inlägg: #6
RE: Tips om bra inner game material
Hur ofta du går ut? Jag tror inte du behöver så mycket mer material, action > all. Mark Mansons models finns annars som ljudbok i biblioteket.

Sen att inse att hela den här grejen bara går ut på att få kvinnors bekräftelse via sex är jävligt värt att tänka på. Försök att inse att det bara är just det, alltså sexuell bekräftelse. Det kommer göra dig väldigt mycket mindre needy och paradoxalt nog, få fler kvinnor att vilja ha dig. Eftersom du då verkligen inte behöver dem ett jävla dugg.

Här länkat denna förut men om du inte sett den, läs igenom hela och försök förstå vad det är för känslor han försöker förmedla. http://www.casanovalounge.se/showthread.php?tid=2265
2013-09-30,21:01, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-30,21:01 av {2} tvbordet.)
Inlägg: #7
RE: Tips om bra inner game material
(2013-09-30,20:54)godsgift Skrev: Hur ofta du går ut? Jag tror inte du behöver så mycket mer material, action > all. Mark Mansons models finns annars som ljudbok i biblioteket.

Sen att inse att hela den här grejen bara går ut på att få kvinnors bekräftelse via sex är jävligt värt att tänka på. Försök att inse att det bara är just det, alltså sexuell bekräftelse. Det kommer göra dig väldigt mycket mindre needy och paradoxalt nog, få fler kvinnor att vilja ha dig. Eftersom du då verkligen inte behöver dem ett jävla dugg.

Här länkat denna förut men om du inte sett den, läs igenom hela och försök förstå vad det är för känslor han försöker förmedla. http://www.casanovalounge.se/showthread.php?tid=2265

Tack för bra läsning, ligger mycket i det.
Jag går ut en gång minst en gång per vecka.
2014-01-07,21:59, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-07,21:59 av {2} tvbordet.)
Inlägg: #8
RE: Tips om bra inner game material
Bumpar denna tråd en gång.

Nämnde tidigare att Tyler Durden ej föll mig i smaken men jag ska ge han och RSD en extra chans (inget ont mot dom, grymma som fasiken men har tidigare inte varit min smak bara Wink )

Vilket material i film-form rekommenderar ni från dom?
Är det blueprint decoded som gäller? Om jag endast är ute efter inner game.
2014-01-08,00:29,
Inlägg: #9
RE: Tips om bra inner game material
(2013-09-30,20:54)godsgift Skrev: Sen att inse att hela den här grejen bara går ut på att få kvinnors bekräftelse via sex är jävligt värt att tänka på. Försök att inse att det bara är just det, alltså sexuell bekräftelse. Det kommer göra dig väldigt mycket mindre needy och paradoxalt nog, få fler kvinnor att vilja ha dig. Eftersom du då verkligen inte behöver dem ett jävla dugg.

Kan du förklara lite mer utvecklat? Är det något slags koncept eller sätt att tänka?
2014-02-17,23:32,
Inlägg: #10
RE: Tips om bra inner game material
(2014-01-08,00:29)tay Skrev: Kan du förklara lite mer utvecklat? Är det något slags koncept eller sätt att tänka?
Sry för sent svar men njae. Inte något speciellt koncept utan helt enkelt att acceptera att man e helt fulfilled och happy som allting redan är. Att en tjej är helt fri att göra vad hon vill och om hon inte vill hänga med hem är det lugnt. Finns alltid någon annan som vill suga kuk ändå. Just det mindsetet är imo guld och kan lätt få tjejer att bli den som börjar jaga istället.
2014-02-18,22:30, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-18,22:31 av {2} Nicki.)
Inlägg: #11
RE: Tips om bra inner game material
Det som snabbast fixar starkt inner game är att bara gå genom fruktansvärt mycket av sina sociala fobier under en intensiv period. Detta kan man sedan upprepa då och då vid behov.

Social anxiety botas direkt också.

Åk till en stad du inte känner någon i en dag och bara gå runt och utsätt dig för plågsamt pinsamma saker. Börja med att gå förbi några riktigt snygga tjejer och bara försök säga hej och le.

Gå sedan till ett folktätt torg och skrik rakt ut i luften som en galen människa, upprepa på några andra platser efter.

Prova sen igen att hälsa på några snygga tjejer och märk skillnaden.

Detta är en extrem metod men den funkar direlt till 100%.

Du kommer aldrig ha approach anxiety om du gör sånt fucked up shit då och då.

Man kan även bland annat dansa/sjunga på bussen.

Gör det för guds skull inte där du bor för det är ju också ganska märkligt att syssla med sånt här, haha

Funkar mycket bättre än att läsa en inner game-bok som berättar hur awesome och toppenkille man är..
2014-02-21,18:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-21,18:25 av {2} Mössan.)
Inlägg: #12
RE: Tips om bra inner game material
Det du vill ha är: "No more mr nice guy" av Robert nånting. Bästa boken jag har läst på inner game. Rent spontant låter det som en bok som lär än att vara "bad guy". Det är helt fel. Boken handlar om att lära en att uppskatta och respektera sig själv, sätta gränser och att inte försöka vara andra till lags - speciellt kvinnor. Den lär än att prioritera sig själv och lära sig sitt eget värde. Att du som människa är minst lika mycket värd som vem som helst annan. Riktigt bra bok. Alla män borde läsa den Smile

(2014-02-18,22:30)Nicki Skrev: Det som snabbast fixar starkt inner game är att bara gå genom fruktansvärt mycket av sina sociala fobier under en intensiv period. Detta kan man sedan upprepa då och då vid behov.

Social anxiety botas direkt också.

Åk till en stad du inte känner någon i en dag och bara gå runt och utsätt dig för plågsamt pinsamma saker. Börja med att gå förbi några riktigt snygga tjejer och bara försök säga hej och le.

Gå sedan till ett folktätt torg och skrik rakt ut i luften som en galen människa, upprepa på några andra platser efter.

Prova sen igen att hälsa på några snygga tjejer och märk skillnaden.

Detta är en extrem metod men den funkar direlt till 100%.

Du kommer aldrig ha approach anxiety om du gör sånt fucked up shit då och då.

Man kan även bland annat dansa/sjunga på bussen.

Gör det för guds skull inte där du bor för det är ju också ganska märkligt att syssla med sånt här, haha

Funkar mycket bättre än att läsa en inner game-bok som berättar hur awesome och toppenkille man är..

Ja, den var metoden var minst sagt extrem.. Tongue
2014-02-26,21:53,
Inlägg: #13
RE: Tips om bra inner game material
No more mr nice guy är bra, sen olika tekniker som gör att din kropp kan släppa traumatiska upplevelser tex TRE http://traumaprevention.com/.
2014-03-01,14:58,
Inlägg: #14
RE: Tips om bra inner game material
SIX PILLARS OF SELF-ESTEEM

GET IT NOW
2014-03-01,19:15,
Inlägg: #15
RE: Tips om bra inner game material
http://www.youtube.com/watch?v=IaDOkMEK4uk


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Era dagliga inner game rutiner? tvbordet 4 1,791 2017-04-30,08:34
Senaste inlägg:: tvbordet
  Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet Ragnarök 21 15,318 2015-11-24,23:26
Senaste inlägg:: Ragnarök
  tips från en 46årlig bankman Schlinus 4 3,209 2014-11-07,18:33
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Inner-game material igen tvbordet 0 1,027 2014-06-08,21:11
Senaste inlägg:: tvbordet
  Vad har ni för inner game? Roppe 16 6,321 2012-11-27,14:35
Senaste inlägg:: trollface
  Hypnotica- Ultimate Inner Game Limitin/positive beliefs russel 2 1,523 2012-07-23,11:52
Senaste inlägg:: tay
  Mindfullness för att förbättra vårt game _ Era erfarenheter _Amigo_ 1 965 2012-03-05,00:16
Senaste inlägg:: _Amigo_

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}