LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Lite random notes om PU
2013-12-13,23:22,
Inlägg: #1
Lite random notes om PU
Första fredagskvällen på länge jag bara sitter utan att ha något speciellt att tänka på, därför skriver jag ner lite skit som möjligtvis kan hjälpa newbs som känner sig overwhelmed (men även mer avancerat folk) att connect the dots. Troligtvis en del repetition för många. Detta är i runda slängar vad game är för något - the key concepts utan allt för mycket hokus pokus.

*Att vara attraktiv handlar om att ge henne perceptionen att du inte behöver hennes bekräftelse, detta går att göra på två sätt:

1. Inte behöva hennes bekräftelse - ditt sinnestillstånd förändras inte beroende på hennes respons. Detta kommer hon (ofta omedvetet) snappa upp i din vibe, din ögonkontakt/kroppsspråk/röstläge.

2. Fejka det hela genom ett påklistrat högstatusbeteende ofta tillsammans med verbala DHVs och verbala tekniker där du skapar en kontext av att ha mer socialt värde än henne till vilket gör att hennes naturliga respons blir att jaga din bekräftelse = Hon behöver din validation mer än du behöver hennes.

*Desto mer du bygger upp punkt 1, desto mindre behöver du av punkt 2. Desto mindre du har av punkt 1, desto bättre behöver du vara på punkt 2.

*Allt som "inner-game" handlar om - för den förvirrade - är att förminska ditt behov av extern bekräftelse. Meditation, "förinta egot", state-pump, "masuline polarity" - alla är bara olika sätt att få dig internt bekräftad vilket direkt kopplas till punkt 1 och därmed ökar din attraktivitet.

*Allt "outer-game" handlar om att öka compliance - sex är en form av compliance, att få henne att köpa dig en bil är en form av compliance, att hon säger "hej mitt namn är X" när du säger "mitt namn är Y vad heter du?" är en form av compliance. Vi börjar (oftast) smått och bygger upp det till något större.

*Desto mer värde du har i hennes ögon, desto mer compliance kommer hon ge dig. Hur hon värderar dig beror på din status i relation till hennes (ytlig status), om du är hennes utseende-typ, om du subkommunicerar högre status än henne (genom att inte behöva hennes bekräftelse), om hon är i behov av din bekräftelse och ett X antal fler olika faktorer.

*Genom att skapa känslor ökar vi compliance - All form a push/pull, teasing, disqualification, roleplay, assumptions, negging etc är enbart verktyg i arsenalen för att få henne att ge dig compliance.

*Compliance bakåtrationaliseras som attraktion - "Jag gör X för honom, därför måste jag gilla honom".

*Compliance ökar investering vilket i sin tur ökar chanserna för fortsatt ökad compliance.

*Genom att belöna compliance och bestraffa non-compliance lindar vi in henne i ett nät där hon undermedvetet till slut känner att hon tjänar på att göra som du säger (då hon får positiva känslor) och att hon förlorar på att inte göra som du säger (då hon får negativa känslor).

*I början av en interaktion är det som regel bäst att bestraffa non-compliance med diskvalificering/negging/typiska IODs blandat med en oseriös no-biggie attityd (hon är bara en dryg liten tjej som inte fått tillräckligt med spank).

När vi kommit en bit in i interaktionen är det som absolut effektivast att bestraffa non-compliance med takeaways, du "tröttnar" på henne.

*Belöna compliance med emotionell och/eller sexuell eskalering: "Ooh gillar du hundar? Härligt, jag älskar dig - det finns inget värre än katt-människor!" - Ge henne en kram. (Detta är i början av interaktionen, desto längre in du är, desto större belöning/eskalering).

Se till att kalibrera vissa belöningar med releases för att upprätthålla spänningen. Tex om du ger henne en kram så avslutar du med att pusha iväg henne lite smått: "Det är allt du får nu!", eller om du belönar henne med "jag älskar att du är X", kaliberar med ".. så synd att du är Y!" - vilket ofta får henne att försöka övertyga dig att hon inte är Y = investering, bidrar till ökad compliance.

*Det finns hundratusentals olika teorier/koncept inom PU, många olika paradoxer/prylar som går emot varandra. Ironiskt nog gör detta att många i början av sin karriär blir sämre socialt då det finns så extremt mycket att tänka på, det blir information overflow. Genom att skala ner det till ett fåtal viktiga outer-game punkter att fokusera på gör vi oss själva mer effektiva, personligen brukade jag fokusera på 3 nyckelkoncept:

1. Forma henne. Med andra ord - saker du gillar belönar du, saker du inte gillar bestraffar du (se compliance).
2. Humor/playfulness.
3. Eskalering.

Det var allt för ikväll!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.


Meddelanden
Lite random notes om PU - av Evilvalle - 2013-12-13,23:22
RE: Lite random notes om PU - av TheD - 2013-12-13,23:58
RE: Lite random notes om PU - av Flumrider - 2013-12-14,00:09
RE: Lite random notes om PU - av Tenga - 2013-12-14,04:29
RE: Lite random notes om PU - av Evilvalle - 2013-12-14,04:45
RE: Lite random notes om PU - av illdan - 2013-12-14,11:32
RE: Lite random notes om PU - av Tenga - 2013-12-14,13:59
RE: Lite random notes om PU - av Evilvalle - 2014-03-23,04:58
RE: Lite random notes om PU - av illdan - 2014-03-23,11:55
RE: Lite random notes om PU - av russel - 2014-03-23,13:09

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Hånglar mycket, ligger lite ChuckNorris 3 2,564 2015-12-05,21:14
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Behöver lite hjälp att hjälpa! Powerwolf 5 3,588 2015-04-25,14:49
Senaste inlägg:: Bruno
  Zen And The Art Of Happiness (NOTES) godsgift 0 1,306 2014-05-10,20:30
Senaste inlägg:: godsgift
  Random råd från mig Leakim 0 1,069 2014-03-29,01:38
Senaste inlägg:: Leakim
  Lite räcker långt Leakim 2 1,805 2013-12-28,04:03
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Random brud Tenga 6 4,329 2013-11-14,23:02
Senaste inlägg:: Tenga
  Alexander~ Attraction Manifesto NOTES Benson! 6 7,521 2013-05-29,12:04
Senaste inlägg:: bachelor
  Elliott Hulse snackar lite true shit. MassRiot 7 3,771 2013-03-16,23:45
Senaste inlägg:: MassRiot
  Lite nyheter om alfa-konceptet Vagabond 23 11,804 2013-01-07,17:56
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Lite erfarenheter av "direkt game" "sjuk intent" "kongruens" Vagabond 11 5,087 2012-11-08,02:48
Senaste inlägg:: russel

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 9 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}