LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Lite nyheter om alfa-konceptet
2013-01-03,18:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-03,18:11 av {2} Vagabond.)
Inlägg: #1
Lite nyheter om alfa-konceptet
Har nyligen börjat att studera gorillors natur, speciellt den mest kända alfa-gorillan, Titus. Han är den som styrt längst av alla gorillor. Det intressanta med honom är att hans far (som var den dominanta i flocken) blev skjuten när han fortfarande var ung. Kvinnorna i flocken lämnade och Titus och de andra manliga gorillorna fick bilda en egen grupp, där de idkade homosex i brist på kvinnor. Senare dog dock en annan silverback i närheten och kvinnorna från den gruppen sökte beskydd i grabbgruppen.

Det intressanta var att Titus då endast rankade som tvåa i sin grupp. Han hade inte ännu lyckats dominera ledaren i gruppen, dock så fann den dominanta kvinnan honom attraktiv och intressant. Hon förförde honom (Titus va dock fortfarande AFC eftersom han inte haft kontakt med kvinnor i vuxen ålder), men hon såg potential i honom och fick hjälpa honom att föra in peniz. Det är alltså kvinnorna som väljer vilka som får mest avkomma och det är inte alltid den mest dominanta i gruppen, utan kan vara den som de ser mest potential hos. Inget direkt nytt, men fortfarande intressant eftersom att den dominanta kvinnan valde honom före den nuvarande ledaren. Titus var själv en mycket laid back och chill ledare och styrde mest genom sin enorma erfarenhet, styrka och grymma presence. Det var mycket sällan han blev agressiv, bara när situationen krävde det. Forskarna tror att hon valde Titus för att han hade mer symmetriska ansiktsdrag som vi alla vet ofta beror på en högre halt av testo.

Dokumentär om Titus. (Finns 2 st)
http://www.youtube.com/watch?v=b5ply1HX_V0
"... a man then must stand erect, not be kept erect by others.”
—Marcus Aurelius
2013-01-03,18:24,
Inlägg: #2
Lite nyheter om alfa-konceptet
Slutsatsen för oss är att utseende har mer betydelse än vi kanske tidigare trott.. Eller?
2013-01-03,18:37,
Inlägg: #3
Lite nyheter om alfa-konceptet
Utseende och beteende är en indikation på framtida status. Det kan vara av större vikt än nuvarande ranking och dessa kvaliteer är så starka. Beteende är dock fortfarande det mest kraftfulla för oss eftersom så många underminerar sina djuriska instinkter/beteende och en liten ändring kan göra stor skillnad i samhället. Titus styrde pga sitt beteende och erfarenhet främst. Han var som sagt väldigt lugn och hade en enorm presence (behövde inte alltid hävda sig) och det tillsammans med utseende kan va det som honorna känt av. Men självklart är ett fördelaktigt utseende ingen nackdel om allt annat lika - notera dock "om allt annat lika".
"... a man then must stand erect, not be kept erect by others.”
—Marcus Aurelius
2013-01-03,20:10,
Inlägg: #4
Lite nyheter om alfa-konceptet
Högintressant. Thx Vagabond
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-01-04,00:52,
Inlägg: #5
Lite nyheter om alfa-konceptet
Den dokumänteren e fett najs
find it, fuck it, forget it.
2013-01-04,01:52,
Inlägg: #6
Lite nyheter om alfa-konceptet
Ska posta del 2 snart om hans sista år i livet! Där får man bland annat se hur honorna lockas när en starkare alfa är i närheten o visar det genom att glo på honom ist för deras nuvarande ledare, då bestämmer sig ledaren att blocka dem så att d inte kan fly haha.
"... a man then must stand erect, not be kept erect by others.”
—Marcus Aurelius
2013-01-04,11:43,
Inlägg: #7
Lite nyheter om alfa-konceptet
Gillade dokumentären... Rätt kul att dom kom bra överrens innan det kom brudar in i bilden Big Grin
2013-01-04,19:17,
Inlägg: #8
Lite nyheter om alfa-konceptet
Well det spelar roll med hur manligt utseende man har. Du kan vara hur alfa som helst men har du ett babyface så är det svårt att få respekt hos män och tillräckligt kraftig attraktion hos kvinnor. Samtidigt kan du vara relativt chodeig men med ett väldigt maskulint och "alfa"-fejs/kropp som väger upp mycket. Det är iaf min iaktagelse.

Snygg och ful är dock en annan grej. Så länge du inte kvalar in på uglypeople.com så spelar det inte så himla stor roll. Dock fördel inledningsvis att vara snygg...

Vad säger ni andra?
2013-01-04,19:26,
Inlägg: #9
Lite nyheter om alfa-konceptet
Cogo Skrev:Well det spelar roll med hur manligt utseende man har. Du kan vara hur alfa som helst men har du ett babyface så är det svårt att få respekt hos män och tillräckligt kraftig attraktion hos kvinnor. Samtidigt kan du vara relativt chodeig men med ett väldigt maskulint och "alfa"-fejs/kropp som väger upp mycket. Det är iaf min iaktagelse.

Snygg och ful är dock en annan grej. Så länge du inte kvalar in på uglypeople.com så spelar det inte så himla stor roll. Dock fördel inledningsvis att vara snygg...

Vad säger ni andra?

Nja, finns rätt många med maskulint utseende som har det rätt torrt på marknaden pga sitt mesbeteende, sen finns det i världen rätt många män utan några direkta manliga drag som ändå får rätt fint med respekt. Dock tenderar manliga utseenden och beteenden gå hand i hand då det är bland annat testosteron som gör en "manlig" både utseendemässigt och mentalt, även fast det finns många många undantag.

[Image: un.jpg]
[Image: north_korea_s_new_leader_kim_jong_un_sal...e463b5.JPG]
[Image: 9putin2.jpg]




Big Grin
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-01-04,19:26,
Inlägg: #10
Lite nyheter om alfa-konceptet
[Image: vladimir_putin_500.jpg]
[Image: ImageHandler.axd?imageFormat=secondColum...7b4a4777b3]
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-01-04,20:10,
Inlägg: #11
Lite nyheter om alfa-konceptet
Evilvalle Skrev:Nja, finns rätt många med maskulint utseende som har det rätt torrt på marknaden pga sitt mesbeteende, sen finns det i världen rätt många män utan några direkta manliga drag som ändå får rätt fint med respekt. Dock tenderar manliga utseenden och beteenden gå hand i hand då det är bland annat testosteron som gör en "manlig" både utseendemässigt och mentalt, även fast det finns många många undantag.

[Image: un.jpg]
[Image: north_korea_s_new_leader_kim_jong_un_sal...e463b5.JPG]
[Image: 9putin2.jpg]




Big Grin

Sure, det finns det, men det finns det bland alla, men initialt får de mer respekt av män och skapar mer attraktion hos kvinnor pga sitt utseende, sen dör det av hos kvinnorna när dom inser att det är en pussy dom har med att göra. Har dock jättesvårt att se att många babyfaceade män får mycket respekt/attraktion. Sure. Kim Jong-Un... men han är diktator i Nordkorea också (dessutom ärvd position).

Jag försöker se det objektivt in the real world. Visst, manligare utseende har en koppling till mer testo som har en koppling till mer alfa-beteende. Men det kan också vara så att folk uppfattar/behandlar personer olika beroende på deras utseende. En person som ser farlig ut (inte pga att han gjort sig farlig, utan av naturen) behandlas på ett annat vis av de flesta människor än en som ser ofarlig eller rolig ut (Henrik Dorsin som exempel), vilket i sin tur formar hans beteende och status i grupper. Oavsett hur dom beter sig från början.

Putin är badass för övrigt.
2013-01-04,21:13,
Inlägg: #12
Lite nyheter om alfa-konceptet
Cogo Skrev:Sure, det finns det, men det finns det bland alla, men initialt får de mer respekt av män och skapar mer attraktion hos kvinnor pga sitt utseende, sen dör det av hos kvinnorna när dom inser att det är en pussy dom har med att göra. Har dock jättesvårt att se att många babyfaceade män får mycket respekt/attraktion. Sure. Kim Jong-Un... men han är diktator i Nordkorea också (dessutom ärvd position).

Jag försöker se det objektivt in the real world. Visst, manligare utseende har en koppling till mer testo som har en koppling till mer alfa-beteende. Men det kan också vara så att folk uppfattar/behandlar personer olika beroende på deras utseende. En person som ser farlig ut (inte pga att han gjort sig farlig, utan av naturen) behandlas på ett annat vis av de flesta människor än en som ser ofarlig eller rolig ut (Henrik Dorsin som exempel), vilket i sin tur formar hans beteende och status i grupper. Oavsett hur dom beter sig från början.

Putin är badass för övrigt.

När kvinnan har ägglossning sägs det att hon tenderar mer maskulina drag hos en partner, annars verkar det vara irrelevant. Rent generellt har utseendet en ooeerhöööört liten betydelse när det kommer till att få fitta/social status.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-01-04,23:20,
Inlägg: #13
Lite nyheter om alfa-konceptet
Evilvalle Skrev:När kvinnan har ägglossning sägs det att hon tenderar mer maskulina drag hos en partner, annars verkar det vara irrelevant. Rent generellt har utseendet en ooeerhöööört liten betydelse när det kommer till att få fitta/social status.

Det är just ägglossningen som är intressant ur evolutionärt perspektiv. Kan dock tänka mig att de sollar ut männen genom ansiktsdrag när de blir attraherade på avstånd, men när man väl kommunicerar med en kvinna är beteende a & o. Den mest självsäkre kommer att få henne. Har börjat att fråga tjejer som jag ligger med angående perioden de blev intresserade/vi hade sex, och det är nästan uteslutet under deras ägglossning. Fick höra idag senast att jag "osar sex" och ändå är jag i mitt i en bulkperiod nu och rätt rund i ansiktet, nästan baby face. I dagens Sverige, kan en liten justering på ditt beteende göra så sjuuuuukt mycket. Väldigt underskattat. Det är dock fortfarande problematiskt bland tjejer som tar p-piller för oss som är mer dominanta. Rekommenderar alla tjejer jag träffar att undvika det och helst lösa det på ett annat sätt. Den tjejen jag träffar nu hatar mig när hon har pms tex, men vill ha penis 24/7 när hon har ägglossning.
"... a man then must stand erect, not be kept erect by others.”
—Marcus Aurelius
2013-01-05,03:43,
Inlägg: #14
Lite nyheter om alfa-konceptet
Vagabond Skrev:Det är just ägglossningen som är intressant ur evolutionärt perspektiv. Kan dock tänka mig att de sollar ut männen genom ansiktsdrag när de blir attraherade på avstånd, men när man väl kommunicerar med en kvinna är beteende a & o. Den mest självsäkre kommer att få henne. Har börjat att fråga tjejer som jag ligger med angående perioden de blev intresserade/vi hade sex, och det är nästan uteslutet under deras ägglossning. Fick höra idag senast att jag "osar sex" och ändå är jag i mitt i en bulkperiod nu och rätt rund i ansiktet, nästan baby face. I dagens Sverige, kan en liten justering på ditt beteende göra så sjuuuuukt mycket. Väldigt underskattat. Det är dock fortfarande problematiskt bland tjejer som tar p-piller för oss som är mer dominanta. Rekommenderar alla tjejer jag träffar att undvika det och helst lösa det på ett annat sätt. Den tjejen jag träffar nu hatar mig när hon har pms tex, men vill ha penis 24/7 när hon har ägglossning.
Bra skit alltså. Ja p-piller pajjar rätt mkt.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-01-05,03:57,
Inlägg: #15
Lite nyheter om alfa-konceptet
Evilvalle Skrev:När kvinnan har ägglossning sägs det att hon tenderar mer maskulina drag hos en partner, annars verkar det vara irrelevant. Rent generellt har utseendet en ooeerhöööört liten betydelse när det kommer till att få fitta/social status.

Jag kom in på detta samtalsämnet helt oavsiktligt när jag snackade med en viss tjej för första gången över telefon för några veckor sedan. Hon sa att hon läst på rätt mycket om det och att hon även kommit på sig själv med att bli mer attraherad av mer "maskulina" män (eller vilket ord hon nu använde) under ägglossningen.
Till saken hörde också att hon egentligen inte vill tro på det hela eftersom hon tycker det är otäckt att hon inte själv kan styra det.

Dagen efter vaknade jag upp i hennes säng
2013-01-05,04:22,
Inlägg: #16
Lite nyheter om alfa-konceptet
Glid in lite snyggt på mensfrågor etc, så vet ni ungefär när ni ska_trycka_ extra på dirtytalk samt "ska vi hem till mig och kolla "film" "

http://se.babycenter.com/t1001121/%C3%A4...C3%A4knare
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-01-05,12:31, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-05,12:34 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #17
Lite nyheter om alfa-konceptet
Enligt bad boys vetenskapliga statistk sker 85 % av tjejers ONS under ägglossning. Jag tror själv mkt på det där med alfa potential. Även om man inte är ledaren/ultimata alfan just nu så kan tjejer känna att man har potential att bli det.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-01-05,13:23,
Inlägg: #18
Lite nyheter om alfa-konceptet
Ragnarök Skrev:Enligt bad boys vetenskapliga statistk sker 85 % av tjejers ONS under ägglossning. Jag tror själv mkt på det där med alfa potential. Även om man inte är ledaren/ultimata alfan just nu så kan tjejer känna att man har potential att bli det.

Har du möjligen källa?
2013-01-05,15:07,
Inlägg: #19
Lite nyheter om alfa-konceptet
Ragnarök Skrev:Enligt bad boys vetenskapliga statistk sker 85 % av tjejers ONS under ägglossning. Jag tror själv mkt på det där med alfa potential. Även om man inte är ledaren/ultimata alfan just nu så kan tjejer känna att man har potential att bli det.

enligt vem? va? haha!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-01-05,15:17,
Inlägg: #20
Lite nyheter om alfa-konceptet
Bad boy e tydligen vetenskapsman numera Wink Tror han menar kroaten badboy, old school pua. Smile
"... a man then must stand erect, not be kept erect by others.”
—Marcus Aurelius


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Alfa<visa intresse Ragnarök 26 13,742 2016-01-21,19:07
Senaste inlägg:: tay
  Hånglar mycket, ligger lite ChuckNorris 3 1,883 2015-12-05,21:14
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Är neediness konceptet överskattat? Trerike 4 2,209 2015-08-19,21:26
Senaste inlägg:: Trerike
  Behöver lite hjälp att hjälpa! Powerwolf 5 2,968 2015-04-25,14:49
Senaste inlägg:: Bruno
  Lite random notes om PU Evilvalle 10 5,490 2014-03-23,13:09
Senaste inlägg:: russel
  Lite räcker långt Leakim 2 1,444 2013-12-28,04:03
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Elliott Hulse snackar lite true shit. MassRiot 7 3,209 2013-03-16,23:45
Senaste inlägg:: MassRiot
  8-årig alfa Mössan 4 1,600 2012-12-16,00:06
Senaste inlägg:: svalan
  Lite erfarenheter av "direkt game" "sjuk intent" "kongruens" Vagabond 12 4,265 2012-11-08,02:48
Senaste inlägg:: russel
  Personer som leker alfa, men som är så extremt tryhard så det finns inte? Lelo 4 1,918 2012-09-10,01:06
Senaste inlägg:: Stake

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}