LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Sociala kretsar medans man utvecklas
|
2016-05-24,10:00,
|
|||
|
|||
RE: Sociala kretsar medans man utvecklas
(2016-05-22,15:04)Fiskarn Skrev: Yes! Jag har lamnat manga kompisar bakom mig genom aren och kan relatera till just detta. Kompisar har stannat upp i utvecklingen medan jag har valt att pusha mig sjalv betydligt mer vilket ibland kants frustrerande da jag tyckt att de tappat i varde da de missbrukat sina liv med att inte gora ett skit. Visst jag kan klaga pa dem men jag vill inte lagga nagon energi pa att tjata att de ska ta tag i sina bollar nar de hela tiden kommer med bortforklaringar, da hittar jag hellre nya kompisar. Jag kanner att varfor ska jag tillbringa tid med manniskor som inte vill stodja min utveckling och som jag inte har nagot vardefullt utbyte med? Kanns ratt bortkastat, sarskilt for min egna utveckling.Grymt svar, ligger mycket i det du säger. Känner igen mig jävligt mycket i det där med att gå sin egna väg och att vara en lonewolf. Är själv rätt lik det du beskriver och har insett med åren att jag är rätt "OK" med egentid jämfört med vissa. Dock är vikten att ha ett socialt liv enormt stort alltså, man får mycket gratis på många plan. Just nu är jag dock rätt off från allt det där med socialt liv. Precis som TS så har mina vänner och jag gått ifrån varandra. Mina vänner hem-hemma är fortfarande mina närmsta, men vi bor i olika städer och således ingår dom itne direkt i min vardag. Mina vänner i pluggstaden är.. jag vet inte. Umgås knappt med någon på fritiden längre och jag märker hur det har "taken its toll". Man tappar sin sharpness av att inte ha ett jobb eller något där man pushas ute i det sociala. Kårlivet på universitetet växte jag rätt fort ifrån även om jag aldrig var all in, men hela festgrejen med overaller och grejer, jag vetefan men det känns så jävla fjuttigt bara, kan inte ta det seriöst. En liten mini-sekt där man får social status av vilken sektion man tillhör och hur många fester/märken man gått/köpt. Det är en pussy excuse att säga att det itne går att ragga pga det, för det går. Men jag känner lite avsmak tyvärr trots att det egentligen är en otroligt bra hunting ground med mycket high quality women.. MEN, när man inte är med i någon social cirkel där man umgås med folket som är där, så känns det onaturlgit att pusha in sig med mycket omogna människor som är i en mycket tidigare fas i livet av sin "enligtenment" elller vad man ska säga. Jag känner igen mig i dina tankegångar TS, har tänkt tanken flera ggr att man kanske borde hooka med folk härifrån forumet tex, vi har ju alla nånstans samma grund typ. Samtidigt har jag alltid vart paranoid av någon anledning att förknippa min online-identitet med mitt IRL, typ som att snuten skulle komma eller nåt om ni fattar vad jag menar? Social fear av att bli exposed typ. Har inte många hemligheter är rätt straight up, men om fel personer skulle läsa mina posts här typ, känns naket? "Protect your reputation with your life" Idk. Blir fan svårare med åren det där med att balansera vänner och livet. Man är i någon slags mellanfas nu känns det som innan man kommer ut for real i arbetslivet och börjar om igen. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Meddelanden |
Sociala kretsar medans man utvecklas - av tvbordet - 2016-05-21,21:16
RE: Sociala kretsar medans man utvecklas - av TonightIsTheNight - 2016-05-22,14:34
RE: Sociala kretsar medans man utvecklas - av Fiskarn - 2016-05-22,15:04
RE: Sociala kretsar medans man utvecklas - av tvbordet - 2016-05-22,21:00
RE: Sociala kretsar medans man utvecklas - av Nalirot - 2016-05-24,10:00
RE: Sociala kretsar medans man utvecklas - av AlfaBeta - 2016-05-26,20:13
RE: Sociala kretsar medans man utvecklas - av Nalirot - 2016-06-01,15:14
RE: Sociala kretsar medans man utvecklas - av tvbordet - 2016-06-02,21:44
RE: Sociala kretsar medans man utvecklas - av Schlinus - 2016-05-27,12:57
RE: Sociala kretsar medans man utvecklas - av tvbordet - 2016-05-27,19:35
RE: Sociala kretsar medans man utvecklas - av Bruno - 2016-06-04,22:23
RE: Sociala kretsar medans man utvecklas - av Fiskarn - 2016-06-06,05:13
RE: Sociala kretsar medans man utvecklas - av godsgift - 2016-06-06,16:10
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Någon att utvecklas med/ wingman | abcd1234 | 0 | 1,202 |
2016-11-27,15:27 Senaste inlägg:: abcd1234 |
|
Sociala mediers påverkan | Parafras | 15 | 10,251 |
2015-05-17,18:35 Senaste inlägg:: Ragnarök |
|
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker.. | MassRiot | 24 | 14,076 |
2013-02-10,15:36 Senaste inlägg:: Entreprenören |
|
Hur gör ni för att inte sluta utvecklas? | Stridskuken | 13 | 5,384 |
2012-07-06,21:59 Senaste inlägg:: TonightIsTheNight |
Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}