LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Controlling the conversation as the strong silent type/introvert
2016-06-17,02:35,
RE: Controlling the conversation as the strong silent type/introvert
Bra post, Känner igen mig i flera avseenden. Är som ofta så att kompisar fokuserar på mig eller pratar "genom mig" när de pratar till mig/gruppen. Jag är dock rätt dålig på att vara tyst då det cirkulerar mängder med stories i huvudet hela tiden som jag vill få ut. Men jag har detta rätt naturligt nuförtiden och det fungerar helt klart!

Boosta någons ego, belöna, upphöja - Good shit! Också ha i åtanke att människor älskar att prata om sig själva. Vissa (Chodes) kan dock bli en "plåga" då de svansar efter en hela kvällen om du upphöjer dem mycket.

Speciellt i större grupper eller när jag vill vara relaxed blir det dock lätt att jag kör 1on1 istället för att "socialt" ta alfapositionen som alfaguy eller "strong silent guy". (Bör nämna att jag fortfarande kan vara den som styr när vi går ut, drink games, musik mm om det gäller en förfest) Problemet jag ser är att det för mig tar energi att hela tiden vara vaken i samtalet, speciellt när det är mycket folk. Det blir helt enkelt för mycket intryck om jag inte är i rätt mode. Då håller jag hellre till en bit utanför. Imo blir samtalen också mer ytliga när det är mycket folk så att det växla till 1on1 och gå in på djupet inom något gemensamt ämne anser jag mer värdefullt.

Meddelanden
RE: Controlling the conversation as the strong silent type/introvert - av Fiskarn - 2016-06-17,02:35

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  How to hold conversation like a man! Flumrider 3 3,195 2013-12-24,14:18
Senaste inlägg:: Flumrider
  Är jag introvert eller bara skadad? voldEmort1 43 35,080 2013-12-06,01:34
Senaste inlägg:: Fuckzoned

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}