LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Är jag introvert eller bara skadad?
2013-11-29,03:00,
Inlägg: #1
Är jag introvert eller bara skadad?
Har haft en del trauman i min uppväxt som gjort att jag har svårt att lita på folk, men även så känns de som att allt är en teater framför mig. Allt känns förutsägbart vad som sägs och händer, ser bra ut och få¨r höra de ofta även att jag är smart men också att jag uppfattas som stel av vissa.
Känns som att jag inte passar in i samhällets ramar ute på krogen tex, har nog lite av en pundarpersonlighet fast ändå inte pga mitt utseende.
Gick nyss hem från krogen tidigt för att INGET och INGEN på hela stället är intressant, bara samma vanliga sak samma personer med samma fraser.
De hade vart soft att hjärntvätta sig och bli likadan som alla andra är, släppa loss på något sätt. Fast har nog blivit jävligt reserverad och kräsen med människor som jag snackar med.
Blivit sviken av nära personer och tror de skadat mig fast jag inte känner någon ångest längre.
Är lite halvpackad nu oc de är då jag tänker på sån här skit, har sjukt svårt för att öppna brudar och sedan leda de vidare till personkemi just för att jag blivit känslolös som fan.
De känns ointressant och jag vet inte vad jag ska göra för att få de intressant inne på krogen där skitmusik spelas och man måste skrika för att höra varandra.
vill bara bli den aplha jag en gång g va och komma tillbaka till mig själv, detta suger balle. får inte ligga med dom brudar jag förtjänar pga att jag inte tar initativ, inte för att jag är för feg tror jag utan mest för att jag inte har någon känsla för de längre, blir inte "exited".

depp inlägg ber om svar U/ drunken
2013-11-29,03:24, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-29,03:26 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #2
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
Jag har också haft svårt för att lita på folk och har det fortfarande.

Jag fantiserar ofta att om jag drar hem en tjej så vill jag knulla henne och sedan vilja att hon ska dra direkt annars oroar jag mig för att hon ska sno min feta speldator eller någonting annat.

Denna rädsla är självfallet irrationell men känns ändå "rimlig" när jag fantiserar om den.

Jag upplever också världen som en teater och inte blev det bättre när jag plugga flum-sociologi och läste "Jaget och maskerna" som också frejmar hela världen som en teater med skådespelare och åskådare.

Det coola med detta (reframing) är att vi då har The Matrix i våra händer och kan lära oss "manipulera" den till det som gynnar både oss och tjejerna vi vill ragga på.

Vår förmåga att ta ett steg tillbaka å se vad som händer ist för att endast vara uppslukad i nuet är strategiskt bra men att vara för mkt i skallen e oxå illa, så en balans behövs.

Och det är dock som min bästa polares farsa sa till honom när han (min polare) kom hem från fyllan ledsen, arg och besviken över hur "falsk" världen var; folk blev ju så trevliga på fyllan och verkade helt annorlunda då.

Hans far sa då, "du kan antingen ligga där och gråta dig till döds eller kliva upp och anpassa dig till verkligheten".

Jag har behövt få göra liknande sak och det har varit jobbigt men det har börjat gått vägen med bättre vanor osv.

En sak som hjälpt mig mkt, då jag är främst introvert men lärt mig att vara mer extrovert och även gilla det, är att inte ta livet så jävla seriöst utan mer med en klackspark och kunna vara mer "lättroad" så att säga.

Att kunna skratta åt saker, sina misstag, sina småtabbar osv lättar upp stämningen lättare för dig och får dig att framstå mer casual å mer down to earth.

När jag var yngre brukade jag alltid skriva med perfekt grammatisk svenska, nu skite jae samme om ja skrive me super norrländsk brytning el int.

man leve ba en gång så ta't live mindre seriöst men lev oxå hälsosamt så kan du njute me'! Wink
2013-11-29,04:38, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-29,04:40 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #3
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
Känner igen mig. SKit i krogen om du inte vill. Kör ditt egna race, våga tänka ut egna vägar. Vem säger att man måste gå på krogen, supa sig full och "ha roligt" (för mig verkar det snarare osm om alkoholföreteagen verkligen lyckats sälja in en idé hos folk) .Du kan ragga på brudar var som helst. Eller bättre, gå in på krogen med ett uppdrag/syfte. Vi är många som inte tycker det är "kul" att gå på krogen. Och vi är många som inte tycker det är kul att bara vara en festlirare, det finns vi som drivs av att uppnå mål och framgång. Och det är okej. Liksom du inte behöver vara "natural" utan det är inget fel med att lära sig MM eller nåt.

Sen låter det som om du har ett släng av paranoia, eventuellt högt testo som ger liknande beteende. Sök upp vad det innebär att ha paranoia och det kommer hjälpa dig mycket att förstå världen bättre, tillsammans med kunskapen om att du är fri att gå din egna väg.

Om du inte har problem med knark kan jag också råda dig att experimentera lite med avslappnandedroger så att du får erfara hur det känns att vara helt socialt avslappnad, leva i nuet och känna dig som en del av världen. Benzo, alkohol, MDMA, gräs, hallucinogener etc.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-11-29,13:20,
Inlägg: #4
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
(2013-11-29,04:38)Ragnarök Skrev: Känner igen mig. SKit i krogen om du inte vill. Kör ditt egna race, våga tänka ut egna vägar. Vem säger att man måste gå på krogen, supa sig full och "ha roligt" (för mig verkar det snarare osm om alkoholföreteagen verkligen lyckats sälja in en idé hos folk) .Du kan ragga på brudar var som helst. Eller bättre, gå in på krogen med ett uppdrag/syfte. Vi är många som inte tycker det är "kul" att gå på krogen. Och vi är många som inte tycker det är kul att bara vara en festlirare, det finns vi som drivs av att uppnå mål och framgång. Och det är okej. Liksom du inte behöver vara "natural" utan det är inget fel med att lära sig MM eller nåt.

Sen låter det som om du har ett släng av paranoia, eventuellt högt testo som ger liknande beteende. Sök upp vad det innebär att ha paranoia och det kommer hjälpa dig mycket att förstå världen bättre, tillsammans med kunskapen om att du är fri att gå din egna väg.

Om du inte har problem med knark kan jag också råda dig att experimentera lite med avslappnandedroger så att du får erfara hur det känns att vara helt socialt avslappnad, leva i nuet och känna dig som en del av världen. Benzo, alkohol, MDMA, gräs, hallucinogener etc.

Jag trivs på krogen i andra städer där man inte känt alla sen sin barndom och festat med sen man var 13 och om man är med folk som man inte bara snackar lite skit med och sen drar ifrån lika snabbt.
Har testat benzo och jag blir sjukt down to earth av de verkligen, känner mig "normal" av de och kan kontrollera allt som händer och va lite mer utanför skallen om man säger så.
Gräs har jag torskat på ett tag så la ner de men kör dock ibland mest bara för att, och min paranoia höjs med gräset på peaken.

Tror en stor del av det hela är att jag inte göra något på dagarna och därför inte får något intryck från verkligheten, sitter mest vid datorn flera timmar i sträck och enda gången jag går ut är när jag ska till gymmet eller skolan. Så tror de kan va en stor grej, funderar på att dra ut på krogen någon gång framöver och bara fixa så många nummer som möjligt så man alltid har ett safecard på helgen när man inte känner för att gå ut och leta ragg.
Fick höra igår saker som "Lägg ner med rökat mannen du e så mkte bättre, börja sup oc lös brudar istället!!!!!"
Sen även "Varför är du alltid så hård" osv, fick mig att tänka efter och kom fram till att de är för att jag har svårt för att lita på människor eftersom jag blivit lämnad av alla olika relationer hitills utan att jag ens sett de komma.

Hade grov ångest ett tag, social fobi deprression och sånt men har tatt mig ur de helt nu efter ett par år så de är skönt men nu är de bara UPPÅTVÄGEN som jag måste lösa, bygga upp personligheten eller något, alla är ju så jävla uppåt på krogen när dom träffar varandra, när jag ser folk som jag ser där varenda vecka och på vardagar så får jag ingen speciell känsla utan fakar mest "ATJAAA MANNEEN".

Hur ska jag göra för att approacha brudarna och få de till sängkammaren, kan tilläga att utseendet hjälper en lång väg så behöver inte alla tekniker osv utan egentligen bara att kunna känna mer glädje
2013-11-29,18:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-29,18:52 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #5
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
Du verkar överstimulerad. SLuta lyssna på musik, o sitta vid datorn hela dagarna. LOVAR att det är key till detta. Om man hela tiden överstimulerar sin hjärna med information, musik, porr, konstant tillgänglig i chattar, facebook etc så kommer du sakta men skert gå ner i en djup spiral. Jag lyssnar ytterst sällan på musik nu förtiden, från att ha lyssnat nästan hela min vakna tid ett tag. Jag är inte inne på datorn så mkt heller, dragit ner på runk, porr finns inte etc. Det är inte normalt eller bra för hjärnanatt överstimulera sig så. Om du varit utan musik en vecka, inte snackat med så mycket folk (via datorn, forum etc), inte runkat, inte kollat på filmer hela dagarna och sen bestämmer träff med en polare och ni går ut på krogen, där det är musik, heta brudar, folk att snacka med så kommer du helt plötsligt få dopaminkickar och tycka allt sånt är awesome.

Beroende på hur djupt du kommit i denna spiral av överstimulation kommer det ta olika lång tid att komma ur den. Din hjärna kommer vilja få tillbaka dig till bildskärmen och all överstimulation, men låt inte hjärnan vinna. Sorry om klyddig text sitter på en kass mobil.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-11-29,19:48,
Inlägg: #6
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
Känner igen mig. Mitt game är avsevärt mycket sämre när jag röker mycket - inget konstigt i det. Lägg ner rökat 2-3 dagar innan utgång , och om du inte klarar dig på bara alkohol, inhandla lite adhd medicin/ tjack så kan du tjöta av huvet på folk och dessutom spela på kortet "jag är nykter", går alltid hem hos brudarna Big Grin

Tråkigt egentligen att man ska behöva droger för att träffa damer dock, gäller både alkohol såsom annat.

Ytterst sällan jag tycker folk (tjejer speciellt) är intressanta, är narcissist som fan, anser mig alltid vara bättre än folk, och tragiskt nog är det oftast så också. Önskar ibland att jag föddes sjukt blåst som vissa, som kan gå runt naiva och tycker allt är frid och fröjd på sitt svenssonjobb livet ut.. :p
2013-11-29,20:30,
Inlägg: #7
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
(2013-11-29,19:48)Tenga Skrev: Känner igen mig. Mitt game är avsevärt mycket sämre när jag röker mycket - inget konstigt i det. Lägg ner rökat 2-3 dagar innan utgång , och om du inte klarar dig på bara alkohol, inhandla lite adhd medicin/ tjack så kan du tjöta av huvet på folk och dessutom spela på kortet "jag är nykter", går alltid hem hos brudarna Big Grin

Tråkigt egentligen att man ska behöva droger för att träffa damer dock, gäller både alkohol såsom annat.

Ytterst sällan jag tycker folk (tjejer speciellt) är intressanta, är narcissist som fan, anser mig alltid vara bättre än folk, och tragiskt nog är det oftast så också. Önskar ibland att jag föddes sjukt blåst som vissa, som kan gå runt naiva och tycker allt är frid och fröjd på sitt svenssonjobb livet ut.. :p

De är som du säger Ragnarok, ska testa detta from nu!!

Vet inte om de är narcissistiskt av mig att se ner på dig eller få en bild av dig som en tönt pga dina smaylis men isåfall så
2013-11-29,20:39,
Inlägg: #8
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
(2013-11-29,18:48)Ragnarök Skrev: Du verkar överstimulerad. SLuta lyssna på musik, o sitta vid datorn hela dagarna. LOVAR att det är key till detta. Om man hela tiden överstimulerar sin hjärna med information, musik, porr, konstant tillgänglig i chattar, facebook etc så kommer du sakta men skert gå ner i en djup spiral. Jag lyssnar ytterst sällan på musik nu förtiden, från att ha lyssnat nästan hela min vakna tid ett tag. Jag är inte inne på datorn så mkt heller, dragit ner på runk, porr finns inte etc. Det är inte normalt eller bra för hjärnanatt överstimulera sig så. Om du varit utan musik en vecka, inte snackat med så mycket folk (via datorn, forum etc), inte runkat, inte kollat på filmer hela dagarna och sen bestämmer träff med en polare och ni går ut på krogen, där det är musik, heta brudar, folk att snacka med så kommer du helt plötsligt få dopaminkickar och tycka allt sånt är awesome.

Beroende på hur djupt du kommit i denna spiral av överstimulation kommer det ta olika lång tid att komma ur den. Din hjärna kommer vilja få tillbaka dig till bildskärmen och all överstimulation, men låt inte hjärnan vinna. Sorry om klyddig text sitter på en kass mobil.

Good shit, detta ska jag prova
2013-11-29,23:26,
Inlägg: #9
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
,ye try it out. Har varit utan telefon nu med 2 veckor pga den gick sönder. Ännu bättre. o nu smsar jag aldrig kompisar etc ringer bara. enbart sms om det är en tjej jag gamear. Har absolut inte internet på telefonen heller, blev rånad min fina mobil så köpte een billig jävel. Grymt skönt att leva mer eller mindre utan telefon och en minidator i sin byxa.

2000-talets stora grej är att vi inte är medvetna om hur informationssamhället samt teknologin påverkar oss direkt och på lång sikt.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-11-29,23:34,
Inlägg: #10
Rainbow  RE: Är jag introvert eller bara skadad?
(2013-11-29,18:48)Ragnarök Skrev: Du verkar överstimulerad. SLuta lyssna på musik, o sitta vid datorn hela dagarna. LOVAR att det är key till detta. Om man hela tiden överstimulerar sin hjärna med information, musik, porr, konstant tillgänglig i chattar, facebook etc så kommer du sakta men skert gå ner i en djup spiral. Jag lyssnar ytterst sällan på musik nu förtiden, från att ha lyssnat nästan hela min vakna tid ett tag. Jag är inte inne på datorn så mkt heller, dragit ner på runk, porr finns inte etc. Det är inte normalt eller bra för hjärnanatt överstimulera sig så. Om du varit utan musik en vecka, inte snackat med så mycket folk (via datorn, forum etc), inte runkat, inte kollat på filmer hela dagarna och sen bestämmer träff med en polare och ni går ut på krogen, där det är musik, heta brudar, folk att snacka med så kommer du helt plötsligt få dopaminkickar och tycka allt sånt är awesome.

Beroende på hur djupt du kommit i denna spiral av överstimulation kommer det ta olika lång tid att komma ur den. Din hjärna kommer vilja få tillbaka dig till bildskärmen och all överstimulation, men låt inte hjärnan vinna. Sorry om klyddig text sitter på en kass mobil.

Sjukt bra svar!
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-11-30,01:50, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-30,01:53 av {2} Silentshot.)
Inlägg: #11
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
När ni nämnde överstimulerad fick det mig att fundera över:

Citat:Highly sensitive person, eller HSP, åsyftar ett medfött karaktärsdrag. En högkänslig person/HSP kan sägas ha ett finkänsligare nervsystem. Karaktärsdraget definieras som en utförligare bearbetning av sinnesintryck än genomsnittspersonen, alternativt att HSPersoner i allmänhet tar in mer information och fler nyanser från sin omgivning än andra gör, och därför har mer sensoriskt material att bearbeta. Det kan manifestera sig på många sätt, bland dem ett behov av att periodvis dra sig undan, en observerande eller avvaktande inställning till omgivningen som kan misstolkas som blyghet, eller ett levnadstempo som kan tolkas som långsamt.[1] Termen Highly sensitive person myntades av Dr. Elaine N. Aron 1996 och begreppet har kontinuerligt ökat i popularitet. Ett antal böcker har skrivits om ämnet, till exempel "Help Is On Its Way" skriven av Jenna Forrest, "The Highly Sensitive Person's Survival Guide" med förord av Elaine Aron och "The Highly Sensitive Person's Companion" av Ted Zeff.

Fråga mig inte om forskningen runt denna teorin, bara något jag snappat upp random ute på zeh iNET.
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2013-11-30,03:12,
Inlägg: #12
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
(2013-11-30,01:50)Silentshot Skrev: När ni nämnde överstimulerad fick det mig att fundera över:


Fråga mig inte om forskningen runt denna teorin, bara något jag snappat upp random ute på zeh iNET.

Är detta inpräntat sen liten?
2013-11-30,03:22,
Inlägg: #13
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
(2013-11-30,03:12)voldEmort1 Skrev: Är detta inpräntat sen liten?

Ja enligt teorin så föds man med känsligare nervsystem.



Citat:En högkänslig person har ett djup och en närvaro som andra kan sakna. Hon kan njuta till fullo av ensamhet, men kan även vara social. Studier visar att drygt en tredjedel av de högkänsliga är utåtriktade, men upplever kallprat som frustrerande. En HSP-person får ofta god kontakt med andra, men orkar inte umgås lika länge som andra.

– En högkänslig skapar djupare kontakt på två timmar än andra kan göra på en hel kväll, säger Ilse Sand.

Som sagt ta det med en nypa salt.
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2013-11-30,05:26,
Inlägg: #14
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
(2013-11-30,03:22)Silentshot Skrev: Ja enligt teorin så föds man med känsligare nervsystem.




Som sagt ta det med en nypa salt.

Aa känner inte av de så mycket, men läst på detta innan och en del stämmer in faktiskt. Har inga problem med att lösa brudar som står "under" mig. Men när de är tjejer som jag har minsta lilla respekt för från början så behandlar jag dom bättre och de förstör allt. Med dom som är under är jag som jag borde vara när jag är ute och sånt, dom blir som klistermärken på mig nästan så de blir jobbigt. Önska jag kunde vara likadan mot dom jag respekterar och VERKLIGEN VILL ligga med. får en kick av att mata mitt ego med dom som känns lägre än mig, har inte testat någon på samma nivå än för jag varit feg och sånt men som sagt har svårt för det..

HSP kan lätt vara en fördel i "game" eftersom jag märker av hur tjejer tittar på mig och hur dom vill bli behandlade precis i den sekunden så man kan "manipulera" dom.
En sak jag märkt av grovt är att minsta lilla snedsteg man gör som kille när man vill ligga har en stor påverkan på liggchansen. Bättre att vara tyst eller arrogant än att vräka ur sig massa onödig skit som brudarna verkligen inte bryr sig om. Sitter just nu lite halvbeng/packad och kommit hem från ett par brudar, den ena av dom va sjukt på och började nästan lipa när jag drog hem. hon blev creepy helt enkelt, "DU FÅR INTE GÅ NU NÄR DU KÅTAT UPP MIG" - randombrud

haha skön boost för egot iallafall, men inte dom brudarna jag vill åt eller ens den nivån av umgänge.. men jag kämpar mig uppåt!!
2013-12-04,21:48,
Inlägg: #15
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
Köp hem så att du kan överdosera och ta livet av dig, ruskigt starka piller ska det va.

Lägg dom på ett litet altare som det står, eh.. whatever, överst.

Sen kör du hårt som fan varje dag och tänker att vafan, kan ju alltid ta livet av mig om det går åt helvete, så vem bryr sig.

Big GrinBig GrinBig Grin
2013-12-04,22:09,
Inlägg: #16
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
(2013-12-04,21:48)Fuckzoned Skrev: Köp hem så att du kan överdosera och ta livet av dig, ruskigt starka piller ska det va.

Lägg dom på ett litet altare som det står, eh.. whatever, överst.

Sen kör du hårt som fan varje dag och tänker att vafan, kan ju alltid ta livet av mig om det går åt helvete, så vem bryr sig.

Big GrinBig GrinBig Grin

Vad snackar du om muppjävel?
2013-12-04,22:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-04,22:45 av {2} Fuckzoned.)
Inlägg: #17
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
(2013-12-04,22:09)voldEmort1 Skrev: Vad snackar du om muppjävel?

Haha är du fel i huvet eller fjolla?

Läst igenom lite nu eftersom du kallade mig för muppjävel.

Ditt problem är att du är en äcklig pundarjävel helt enkelt. Att du klagar på att ingen känns intressant o sättet du skriver på får mig att tro att du högst troligt är en stor jävla tönt.

Bäst vore om du tänkte dig för jävligt noga innan du kastar ur dig sån skit nästa gång annars sätter jag ärligt talat en kniv i halsen på dig din fitta.

Lycka till med brudarna annars, glöm inte mitt råd det är fan rätt bra, ärligt alltså.
2013-12-05,00:01,
Inlägg: #18
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
(2013-12-04,22:21)Fuckzoned Skrev: Haha är du fel i huvet eller fjolla?

Läst igenom lite nu eftersom du kallade mig för muppjävel.

Ditt problem är att du är en äcklig pundarjävel helt enkelt. Att du klagar på att ingen känns intressant o sättet du skriver på får mig att tro att du högst troligt är en stor jävla tönt.

Bäst vore om du tänkte dig för jävligt noga innan du kastar ur dig sån skit nästa gång annars sätter jag ärligt talat en kniv i halsen på dig din fitta.

Lycka till med brudarna annars, glöm inte mitt råd det är fan rätt bra, ärligt alltså.

Dax att ta tag i psyket, besök psyklog och kolla upp din psykopati. Be morsan betala också eller råna nån på vägen dit
2013-12-05,00:13,
Inlägg: #19
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
haha wtf
2013-12-05,00:20,
Inlägg: #20
RE: Är jag introvert eller bara skadad?
Lugna ner er båda två boys, gå inte OffTopic. Vi är här för att utvecklas och lära oss av varandra så visa förfan respekt mot varandra.
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  bara klappa igen och dö oskuld piraten99 14 5,250 2017-02-09,17:31
Senaste inlägg:: 4xw3ll
  Controlling the conversation as the strong silent type/introvert ridiculousbeast 4 1,687 2016-07-30,18:51
Senaste inlägg:: StayHungry
  Att stanna halvvägs mot målet, tappa gnistan. Eller en ny fas? Nalirot 4 1,987 2016-05-13,11:03
Senaste inlägg:: Nalirot
  Ego bra eller dåligt? selected 15 6,399 2016-05-08,13:04
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Är jag i friendzone eller inte, hur fan ska man veta? ChuckNorris 3 2,832 2014-07-30,20:04
Senaste inlägg:: Nicki
  Gym eller inte? voldEmort1 21 9,861 2013-11-27,04:37
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Berätta att man redan har flickvän eller ej? Set Theory 5 2,518 2013-09-08,20:41
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Kvalitet eller kvantitet? Bubblan 10 3,796 2013-05-04,03:10
Senaste inlägg:: russel
  "The attraction Code" eller "4 elements of game" Sylvester 6 2,618 2013-02-24,20:55
Senaste inlägg:: Sylvester
  Till er med Social Fobi (eller bara allmänt osäkra/blyga och stressade människor) Mössan 2 1,231 2012-10-28,03:17
Senaste inlägg:: Mössan

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}