LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
How To Be A Player: Seeing The Social Matrix Of The Interaction@Julien
2012-09-26,12:56,
Inlägg: #1
How To Be A Player: Seeing The Social Matrix Of The Interaction@Julien
[video=youtube;PKMndzXm44I]http://www.youtube.com/watch?v=PKMndzXm44I&feature=player_embedded[/video]
find it, fuck it, forget it.
2012-09-26,13:38, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-09-26,13:41 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #2
How To Be A Player: Seeing The Social Matrix Of The Interaction@Julien
Kul skit. En större aspekt ang sociala matrix är hur vi bl a blir indoktrinerade av västerländska samhället att man definerar sin manlighet/värde som hanne genom brudar. Att du ska knulla runt extremt mkt. Att du ska gå på krogen. Det är kul att "festa". Att du ska dricka alkhol och att det är kul och en förutsättning. På samma sätt som t ex feminism (och mycket annat i samhället) förstärker detta eftersom vissa män inte får någonting och därmed blir så frustrerade så de börjar enbart fokusera på att få tjejer. PU-communityt är en av många konsekvenser av detta. Communityt i sin tur förstäker ytterliggare detta konsumtionsbeteende. Betänk det. Bemöt mig och kritisera det jag säger.

Detta är bara yttre skalet på löken, som har många, många skikt och sidor.
Extreme Living
Never complain - never explain
2012-09-26,14:58,
Inlägg: #3
How To Be A Player: Seeing The Social Matrix Of The Interaction@Julien
Han babblar för fort, lol, men bra klipp.

Ragnarrök bringin' some value to the table like a mad boss, önskar det fanns plusrep system. Du är så spot on.
2012-09-26,16:40,
Inlägg: #4
How To Be A Player: Seeing The Social Matrix Of The Interaction@Julien
TonightIsTheNight Skrev:Han babblar för fort, lol, men bra klipp.

Ragnarrök bringin' some value to the table like a mad boss, önskar det fanns plusrep system. Du är så spot on.
Finns väl de? Liknande iaf
find it, fuck it, forget it.
2012-09-26,17:18,
Inlägg: #5
How To Be A Player: Seeing The Social Matrix Of The Interaction@Julien
Ragnarök kan du utveckla det där lite mer, menar du att PU communityt "utnjyttjar" situationen i väst för att på så sätt tjäna pengar?
2012-09-26,19:24,
Inlägg: #6
How To Be A Player: Seeing The Social Matrix Of The Interaction@Julien
TobiasK Skrev:Finns väl de? Liknande iaf

Oh, my bad, måste missat Smile
2012-09-26,22:53, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-09-26,23:03 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #7
How To Be A Player: Seeing The Social Matrix Of The Interaction@Julien
Sharkattack Skrev:Ragnarök kan du utveckla det där lite mer, menar du att PU communityt "utnjyttjar" situationen i väst för att på så sätt tjäna pengar?

Det var inte alls det jag syftade till, men självklart finns det tjommar som självutnämner sig till gurus och börjar lura folk. Folket kommer alltid vilja ha gurus, och folket kommer alltid vilja ha mer. Vet att bl a Ross Jeffries sa i början att "detta är allt ni behöver, gå nu bara och ut och träna". Gav sig folket? Nej, de vill få MER, få allt förklarat, få fler lines att använda.

Jag tyckte jag utryckte mig rätt klart ovan. Du blir indoktrinerad till att tycka det är "kul" att gå på klubb. Du blir indoktrinerad att alkohol är skitkul och att det är en självklarhet att man ska dricka det. För vissa är det säkert kul. Men absolut inte för så många som faktiskt ägnar sig åt det. De stora feministerna brukar kalla detta för "falskt medvetande". Det innebär att du tror du gör något för att du tycker det är kul och av egen vilja, men i själva verket är du bara indoktrinerad till att tycka det är kul. Nu är det antagligen så fiffigt att det finns inget som du kan tycka är kul om du står utan någon som helst "indoktrinering". MEN, du kan däremot i viss mån välja att avstå från ovan. Försöka gå din egen väg, rannsaka dig själv så mycket det går. Meditera, läs böcker från HELT andra tidsåldrar och samhällen. Testa nya saker. Låta tärningen ta beslut åt dig. Kanske då kan du börja förstå ditt inre själv bättre och välja en annan väg än den självklara som redan är upptrampad av miljoner människor före dig.

Gjorde jag mig klarare? Smile
Extreme Living
Never complain - never explain
2012-09-26,23:15,
Inlägg: #8
How To Be A Player: Seeing The Social Matrix Of The Interaction@Julien
Om klippet: Ballt som fan, och det är det som är nice, man kan ALLTID bli bättre.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-09-27,00:49,
Inlägg: #9
How To Be A Player: Seeing The Social Matrix Of The Interaction@Julien
[video=youtube;YaxrQAv1S38]http://www.youtube.com/watch?v=YaxrQAv1S38[/video] den e fet
2012-09-27,14:15,
Inlägg: #10
How To Be A Player: Seeing The Social Matrix Of The Interaction@Julien
aha okej nu fattar jag vad du menar Smile


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Drivkraften till player livsstil. Orsaker? tay 9 4,249 2016-03-12,13:20
Senaste inlägg:: Archidas
  Kan man ärva Player genetics från sin far? Trerike 0 932 2015-08-21,18:03
Senaste inlägg:: Trerike
  #TakeDownJulienBlanc RSD Julien raid HardstyleJunkie 82 51,085 2014-12-11,19:12
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Julien is in trouble! :) TheD 6 2,645 2014-11-23,04:02
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Rsd@Julien Pickup manifesto TobiasK 2 1,342 2013-04-16,12:18
Senaste inlägg:: selected
  Julien Manifesto - Anteckningar Benson! 4 2,663 2013-03-14,23:23
Senaste inlägg:: Benson!
  Julien: Getting good at game VS Getting the girl tay 2 1,256 2012-12-30,04:28
Senaste inlägg:: Evilvalle
  How To Use What Women Think To Make Them Sleep With You by Julien@rsd TobiasK 6 2,612 2012-12-03,18:23
Senaste inlägg:: Evilvalle
  How To Suck Any Girl Into Your Reality by Julien@rsd TobiasK 1 790 2012-12-03,16:15
Senaste inlägg:: TobiasK
  The Hottest Women Are Easy: How To Steal A Girl From James Bond by Julien@rsd TobiasK 1 1,000 2012-12-03,01:14
Senaste inlägg:: TobiasK

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}