LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
När hon redan dejtar någon annan?
2015-01-07,13:55, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-07,14:03 av {2} kball.)
Inlägg: #1
När hon redan dejtar någon annan?
Jag lägger frågan här för det känns som att jag borde kunna detta, haha.

Har en tjej på facebook som jag plockat från hp för nått år sen eller nått. Inte pratat direkt, har väl skickat nått fyllemeddelande "ute ikväll?" style som hon inte inte nappat på. Så jag tänkte styra upp något konkret, sagt o gjort.

hon svarade med ett långt meddelande med smileys osv att hon tyvärr dejtar någon nu, skriver att hon antar att det var det jag menade med att ses? men att hon gärna träffas som vänner.

vill man ligga med tjejen, så säger man nej och försöker om några månader igen? eller säger man ja och ses som vänner men gör ett move ändå?

nu har jag redan svarat men kom på att man kanske kan diskutera olika infallsvinklar

edit:

jag svarade typ hehe lugna dig lite fröken, det är få tjejer som får dejta mig Wink tänkte mest att det vore kul att ses

(tanken var inte nått mer än att liksom komigen, vi har aldrig träffats och du babblar redan om relationer, dejt osv)
2015-01-07,15:41,
Inlägg: #2
RE: När hon redan dejtar någon annan?
Man säger ja men gör move ändå Smile
2015-01-07,16:17,
Inlägg: #3
RE: När hon redan dejtar någon annan?
Ditt svar var bra - Man säger "javisst inga problem, friends!!" alternativt som du gjorde, sen eskalerar man ändå. Det tjejer säger är enbart en expression för vad dom känner för stunden. En månad, en vecka, 2 dagar eller 10 timmar efteråt kan dom känna något helt annat och rationaliseringarna tar fart och kan ändra hennes handlingar totalt.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-01-07,16:43, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-07,16:45 av {2} kball.)
Inlägg: #4
RE: När hon redan dejtar någon annan?
Aight, nice!

Fick bra respons på mitt meddelande, hon skriver: "jasså, på så vis Wink" och fortsätter sen med att skriva vilka kvällar hon kan ses.

tjejer alltså. lol.
2015-01-07,16:50,
Inlägg: #5
RE: När hon redan dejtar någon annan?
(2015-01-07,16:43)kball Skrev: Aight, nice!

Fick bra respons på mitt meddelande "jasså, på så vis Wink" och fortsätter sen med att skriva vilka kvällar hon kan ses.

tjejer alltså. lol.

Precis. Det är nu också mer sexuell spänning mellan er - "hon har kille, å ni ska ju faktiskt bara vara koooompisar!" - Så det är förbjuden frukt.

De flesta killar är totalt värdelösa när det kommer till sånt här, de dödar spänningen DIREKT och sen går det åt pipan.

Tjejer är inte som killar, de kan få sex precis när de vill - Killar å andra sidan, deras absolut primära mål är sexet i sig och således brukar handlingarna följa därefter.

Gör istället en mental modell över att ditt MÅL med det hela, när du träffar tjejer, är att skapa SPÄNNING - Lyckas du med detta, så uppfyller du delvis hennes primära mål men även indirekt ditt egna primära mål då spänning i sig leder till att tjejerna "släpper till".

MAO: Istället för att tänka "hur gör jag för att få till sexet?? Hur eskalerar jag nu? vad säger jag nu?!" - Är ditt huvudfokus att bygga spänning mellan er två, lyckas du med detta så kommer sexet på köpet.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-01-07,17:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-07,17:48 av {2} kball.)
Inlägg: #6
RE: När hon redan dejtar någon annan?
Jag har förut varit en av de killarna som varit värdelös på det. Har ofta varit alldeles för rak och uttalad med vad jag vill ha för typ av relation med tjejen i fråga. Har lärt mig på senaste året att detta är så mycket bättre.

Tänker mig som så att jag träffar henne en gång eller två och ser hur spänningen byggs upp (kan ju vara så att hon är helt oattraktiv i person, har ju bara sett bilder på henne) sen styra så att man ses i vimlet nån helg och helt enkelt hånglar upp henne. Om det inte är öppet mål på de tidigare träffar såklart.
2015-01-07,17:33,
Inlägg: #7
RE: När hon redan dejtar någon annan?
"Women are more attracted to men whose feelings are unclear"
2015-01-07,17:52,
Inlägg: #8
RE: När hon redan dejtar någon annan?
(2015-01-07,16:50)Evilvalle Skrev: Precis. Det är nu också mer sexuell spänning mellan er - "hon har kille, å ni ska ju faktiskt bara vara koooompisar!" - Så det är förbjuden frukt.

De flesta killar är totalt värdelösa när det kommer till sånt här, de dödar spänningen DIREKT och sen går det åt pipan.

Tjejer är inte som killar, de kan få sex precis när de vill - Killar å andra sidan, deras absolut primära mål är sexet i sig och således brukar handlingarna följa därefter.

Gör istället en mental modell över att ditt MÅL med det hela, när du träffar tjejer, är att skapa SPÄNNING - Lyckas du med detta, så uppfyller du delvis hennes primära mål men även indirekt ditt egna primära mål då spänning i sig leder till att tjejerna "släpper till".

MAO: Istället för att tänka "hur gör jag för att få till sexet?? Hur eskalerar jag nu? vad säger jag nu?!" - Är ditt huvudfokus att bygga spänning mellan er två, lyckas du med detta så kommer sexet på köpet.

Vad är det för spänning du pratar om?
2015-01-07,19:13,
Inlägg: #9
RE: När hon redan dejtar någon annan?
(2015-01-07,16:43)kball Skrev: Aight, nice!

Fick bra respons på mitt meddelande, hon skriver: "jasså, på så vis Wink" och fortsätter sen med att skriva vilka kvällar hon kan ses.

tjejer alltså. lol.

jag svarade här att hon skulle langa över numret istället. vilket hon gör och lägger till "ta väl hand om det!" sedan skickar hon ett meddelande igen med bara en smiley. ta väl hand om det är ny för mig, wtf ? haha
2015-01-07,22:14,
Inlägg: #10
RE: När hon redan dejtar någon annan?
(2015-01-07,19:13)kball Skrev: jag svarade här att hon skulle langa över numret istället. vilket hon gör och lägger till "ta väl hand om det!" sedan skickar hon ett meddelande igen med bara en smiley. ta väl hand om det är ny för mig, wtf ? haha

Lol hon e fett kåt. Var nu trevlig, lite retsam, kanske lite cocky men INGEN verbal sexualitet. Styr upp träff, eskalera lite fysiskt, pusha iväg, säg hon får skärpa sig, möjligt lägg in subtila hintar om att du legat med flickor som har pojkvän förr. Möjligt att du får till det på 1a träffen men högst troligt att det blir 2a.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-01-07,22:49,
Inlägg: #11
RE: När hon redan dejtar någon annan?
(2015-01-07,22:14)Evilvalle Skrev: Lol hon e fett kåt. Var nu trevlig, lite retsam, kanske lite cocky men INGEN verbal sexualitet. Styr upp träff, eskalera lite fysiskt, pusha iväg, säg hon får skärpa sig, möjligt lägg in subtila hintar om att du legat med flickor som har pojkvän förr. Möjligt att du får till det på 1a träffen men högst troligt att det blir 2a.

Lånar tråden lite. Aldrig gett mig in i att aktivt försöka få en tjej som har pojkvän eller dylikt. Alltid nextat och tänkt varför ska jag slösa energi? Men den här tjejen har blivit en slags trophy jag vill ha, så ändrat mig lite Wink

Iaf, en tjej som skrattar åt mina dåliga skämt, tar tillfällen att reta mig (iofs retar jag henne en del), vid ögonkontakt så flackar hon med blicken, ler mkt osv. Lång story men trodde hon var singel då vi träffats via skolan lite indirekt o så, aldrig hört nåt eller sett nåt. Hon var dock med ngn snubbe som kanske är KK/BF, idk.

Hur styrs detta på bästa sätt? Ingen verbal sexualitet tex, utveckla gärna?
2015-03-22,19:04,
Inlägg: #12
RE: När hon redan dejtar någon annan?
Har en update på detta men blir som vanligt ganska privata detaljer när jag skriver så är det någon känner sig manad att ge sin input via pm ?
2015-03-22,19:29,
Inlägg: #13
RE: När hon redan dejtar någon annan?
Jag kan ge det ett försök :-)
2015-03-23,11:59,
Inlägg: #14
RE: När hon redan dejtar någon annan?
Såg precis att hon loggat in på dejting sajten där vi först träffades så hennes "kille" är nog påväg ut, dock är det ju inget bra betyg för mig att hon är ute o letar annat.

O andra sidan så vet hon att jag träffar ngn (dock la jag in att det är ganska oseriöst och att den tjejen är lite för klängig för min smak)

och att som det är sagt i början av tråden:
"jag svarade typ hehe lugna dig lite fröken, det är få tjejer som får dejta mig Wink tänkte mest att det vore kul att ses"

så hon kanske inte uppfattat att jag vill dejta henne.

Iaf, någon mer som känner sig manad att ge input via pm på vår träff? Cogo verkade som att han dog av min WOT haha.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  "Jag är intresserad av en annan" Beerpong 7 5,487 2013-12-03,00:14
Senaste inlägg:: Sex Intelligence
  Styra date eller något med en tjej från annan stad. CCRCRH 7 3,276 2012-11-22,20:51
Senaste inlägg:: trollface

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}