LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
2012-12-06,21:18,
Inlägg: #21
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Kan vara bara att gå utan att kunna en del saker också! Men kolla lite trådar i best of, sen finns det lite annat smått och gott från forumet om du söker lite.. så har jag gjort, läst lite sedan provat det... det är sjukt kul faktiskt, sen kan det gå åt helvete men vem fan bryr sig? Wink

Bara fantasin som sätter stopp på vad man kan göra egentligen
2012-12-06,21:36,
Inlägg: #22
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Great! Kan oxå nämna att jag försökte få henne att känna sig utvald. Vi pratade om fester och sånt, Då sa jag att det brukade komma fram tjejer och vill bli bjuden på dricka, då berättade jag hur jag hanterar det.

- Ta det lungt raring, jag känner inte dig.
- Men du kan väll vara snäll ändå, du är ju söt
- Det är faktiskt gott med öl
Så köper jag en öl och dricker den själv.
Berättade att det kom tjejer fram till mig konstant, och ville dansa, prata och flörta med mig. Men nekade dem alla för att var konstiga... sen efter allt det så berättade jag för "min" fika brud :

Du är faktiskt den första tjejen jag har haft lust att gå ut med sedan mitt X som var otrogen mot mig, har varit sjukt trött på tjejer, eftersom de är alla likadan.
Är detta för mycket? eller har jag fått henne att känna att hon är utvald/speciell?
2012-12-06,21:55,
Inlägg: #23
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Vitchoklad Skrev:Great! Kan oxå nämna att jag försökte få henne att känna sig utvald. Vi pratade om fester och sånt, Då sa jag att det brukade komma fram tjejer och vill bli bjuden på dricka, då berättade jag hur jag hanterar det.

- Ta det lungt raring, jag känner inte dig.
- Men du kan väll vara snäll ändå, du är ju söt
- Det är faktiskt gott med öl
Så köper jag en öl och dricker den själv.
Berättade att det kom tjejer fram till mig konstant, och ville dansa, prata och flörta med mig. Men nekade dem alla för att var konstiga... sen efter allt det så berättade jag för "min" fika brud :

Du är faktiskt den första tjejen jag har haft lust att gå ut med sedan mitt X som var otrogen mot mig, har varit sjukt trött på tjejer, eftersom de är alla likadan.
Är detta för mycket? eller har jag fått henne att känna att hon är utvald/speciell?

Tycker det låter lite som du skryter för mkt inför bruden, vilket är beta beteende... Att groggluder kommer fram och vill ha drinkar gör dom just för att dom vill ha drinkar, en tjej som verkligen var intresserad av dig skulle knappast sabba det med att be dig bjuda henne på en drink som öppnare. Sen gör du helt rätt i att köpa en öl till dig själv såklart :Wink

Jag brukar ge komplimanger och skit, men när du håller på och ger henne för mycket och säga att hon är jätte speciell för dig, så höjjer du hennes värde och sänker ditt. IMO
Tycker även du var för snabb om att styra ny dejt, borde väntat några dagar, samt ev. kollat om hon kunde någon vardag nästa vecka då hon antagligen inte är så upptagen på vardagar.

Om jag hade varit du hade jag spontan SMS-at henne på fredag eller lördagkväll medans du är ute och festar, kolla vart dom är och hooka upp på krogen(perfekt att dra hem o ligga nu när ni är fulla och har byggt en del comfort). Alltså inte SMSa klockan 17:00. "Hej vad ska du göra ikväll"
Utan smsa runt 23-24:00 något i den här stilen... "Klia dig inte i ögonen efter tequila race!!!! gö rONT SOM FANSad lol. Är partyprincess ute och gör stan??"
2012-12-06,22:23,
Inlägg: #24
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Beror helt på hur du sa det.
"I don't believe it!" Luke Skywalker
"That, is why you fail." Yoda

Ta det lugnt kompis, det är bara vad jag tycker.
2012-12-06,22:46,
Inlägg: #25
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Avager Skrev:Beror helt på hur du sa det.
+ 1

och beror helt på vem du är. var du ärlig?
"... a man then must stand erect, not be kept erect by others.”
—Marcus Aurelius
2012-12-06,22:52,
Inlägg: #26
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Vagabond Skrev:+ 1

och beror helt på vem du är. var du ärlig?

Halft. haha. Brukar ju gejma i krogen, men annars inte träffa någon så som i att dejta
2012-12-12,21:54,
Inlägg: #27
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
hur gick det sen?
2012-12-13,00:59,
Inlägg: #28
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Jag hamnade totalt i hennes frame. Hon sa att hon var på krogen, då sa jag
Vitchoklad " Tur att jag inte var där då, vill inte att du ska göra något du ångrar"

HB9- Vad menar du?

Vitchoklad - Som sagt, jag tar det jag vill ha.

HB9 - oj oj vad självsäker

Vitchoklad - Lika bra att du vänjer dig.

HB9 - nej sånt gillar jag inte

Vitchoklad - Verkligen`?
Skulle inte du göra allt för jordgubbar?

blbalbala sen kom vi fram till att hon skrev

HB9 - fast det låter inte bra när du skriver att du kan ta det du vill ha som att du skulle få mig hur lätt som helst

Vitchoklad - Vad får dig att tro att det är dig jag vill ha?

Vem är det som är självsäker nu?


Där kände jag att jag hamnade i hennes frame, istället för att stå på mig, eller vad som helst så försökte jag förklara mig. Kände direkt att min DLV skönt i botten. Har inte bekymrat mig att skriva med henne sen dess, move on to the next girl
2012-12-13,10:26, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-12-13,10:28 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #29
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Vitchoklad Skrev:Jag hamnade totalt i hennes frame. Hon sa att hon var på krogen, då sa jag
Vitchoklad " Tur att jag inte var där då, vill inte att du ska göra något du ångrar"

HB9- Vad menar du?

Vitchoklad - Som sagt, jag tar det jag vill ha.

HB9 - oj oj vad självsäker

Vitchoklad - Lika bra att du vänjer dig.

HB9 - nej sånt gillar jag inte

Vitchoklad - Verkligen`?
Skulle inte du göra allt för jordgubbar?


blbalbala sen kom vi fram till att hon skrev

HB9 - fast det låter inte bra när du skriver att du kan ta det du vill ha som att du skulle få mig hur lätt som helst

Vitchoklad - Vad får dig att tro att det är dig jag vill ha?

Vem är det som är självsäker nu?


Där kände jag att jag hamnade i hennes frame, istället för att stå på mig, eller vad som helst så försökte jag förklara mig. Kände direkt att min DLV skönt i botten. Har inte bekymrat mig att skriva med henne sen dess, move on to the next girl

Det är där jag tror många upplever att du börjar förlora henne: frågetecken tolkas undermedvetet som reaktivt och "ta värde" ist fö "ge värde".

Personligen hade jag troligen oxå varit helt lost där vad jag skulle svarat.

Det bästa jag lärt mig av evilvalle i dessa situationer är att "never back down" och "throw it back at her twice as hard", så när du kmr in i sådan där "verbal sparring" så vill du bara kasta mer bensin i elden så att säga för att få henne riktigt dampig utan att själv upprörd på hennes barnfasoner precis som när du retar en snorunge och du kan bara skratta åt deras reaktioner oavsett hur aggressiva! ^^,

Så, i efterhandklokhet (detta skulle jag ALDRIG kommit på på plats) så skulle du ha kunnat svara på "nej sånt gillar jag inte" med "det säger mig att du gillar det ännu mer" för då har du kvar frame att "hon vänjer sig" OCH du antyder en annan frame (hon gillar det) samt att du förstärker den med att säga att hon inte bara gillar det utan gillar det ännu mer.

Alla frames där hon framstår reaktiv och du framstår som priset är GOLDEN helt enkelt, men som sagt var, jag skulle SÄLLAN ha kommit på det på plats, det är så enkelt å behagligt att sitta i tjock stol å skriva sånt här i efterhand! xD

GJ till dig som körde tills du crashade, alltid bättre än att ge upp i förtid å aldrig vetat vart som kunnat hänt!
2012-12-13,22:41,
Inlägg: #30
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Du är inte kongruent och du söker aktivt reaktioner hos henne. Du tvingar fram shit-tests... det är ok om man typ nickar EVILVALLE, men kör på o var mer kongruent nästa gång.
"... a man then must stand erect, not be kept erect by others.”
—Marcus Aurelius
2012-12-14,01:13,
Inlägg: #31
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Tack så mycket för svar. Mycket sant det jag säger, tyvärr är jag för impulsiv när jag skriver, istället för att räkna ut vad jag ska skriva.

Men att få ett "Argt/irriterad" reaktion från tjejen, är det bra? (så länge man inte är för taskig allså) hur ska man agera då?

Och vad menas med kongruent haha Big Grin Googlade men fick inget vettigt svar
2012-12-14,01:29,
Inlägg: #32
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
http://www.casanovalounge.se/showthread....#post20740

Där är en förklaring på "kongruent"
2012-12-14,02:03,
Inlägg: #33
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Vitchoklad Skrev:Mycket sant det jag säger, tyvärr är jag för impulsiv när jag skriver, istället för att räkna ut vad jag ska skriva.

Om du inte räknar ut vad du ska skriva så är du kongruent. Det ska inte ta en halvtimme att skicka ett sms Smile
2013-08-22,11:00,
Inlägg: #34
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
För att vara ärlig, sådana saker måste fortfarande respektera varandra.
2013-08-31,08:53,
Inlägg: #35
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Ett tips. Fika inte överhuvudtaget. Gå och spela biljard istället. När man träffar en tjej första dejten är kino enormt viktigt. Tjejer kommunicerar främst i det undermedvetna och då är kroppslig beröring minst lika viktigt som tal. Av den anledningen bör du ta henne till ett ställe där ni kan få så mycket kropplig berörring som möjligt. Ett fik där man sitter en meter från varandra är alltså ingen bra plats.

En annan sak jag reagerade på var när du insisterade "Glöm inte att höra av dig om helgen". Det är needy att säga så. Vet att du vill ha henne, men försök att minska ner på liknande lines.

Annars bra jobbat!
2013-09-02,16:08,
Inlägg: #36
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Fika e najs, men svårt att röra vid henne. Knän brukar va rätt okej att ta på (ex. hon säger något djupt eller något privat, du belönar genom att lägga handen på hennes knä).
Som bueno sa, att påpeka "glöm inte höra av dig" låter fel. Jag hade sagt något i stil med: "Du, jag och polarna ska ut lördag, häng med på förkrök / möt upp oss när ni drar ut"
2013-09-02,16:21,
Inlägg: #37
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Nu ska vi inte bumpa oerhört gamla trådar boys Wink
2013-09-09,11:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-09,11:15 av {2} one.)
Inlägg: #38
RE: Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Tja man! Från en noobie till en annan! Du ska ha credd för att vågat träffa henne, bara där har du gått längre än många andra, haha xD

Vill bara ge dig ett litet snabbt tips, eftersom jag kan känna igen mig själv i vad du frågade efter i den här tråden: Tänk inte för mycket, gör inte det här med att träffa tjejer och bli kär eller bara knulla osv till en strukturerad plan, för det är det inte. Tjejer har inte en speciell knapp som automatiskt gör att de öppnar benen. Istället bara lyssna på dina instinkter och känslor och var inte rädd att visa de. Det är vad jag tror på och har lärt mig denna sommar! Om du vill kyssa en tjej gör det, om du tycker hon ser skit snygg ut säg det annars är du en asshole osv.

Det är bra att lära sig om tekniker som folk predikar om men det handlar inte om det exakta utförande utan mer om förståelsen bakom den. Så läs inte för mycket bara... haha antar att det summerar vad jag ville, läs inte för mycket lyssna på dig själv och var den riktiga du!

Peace Wink

PS. Igen grymt jobbat och hoppas det går bra med bruden!


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Komma tillbaka med en brud Mrniceguy 2 725 2018-10-18,21:00
Senaste inlägg:: Mrniceguy
  Brud slutade skriva av okänd anledning Dikterad 5 5,297 2015-03-20,04:41
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Brud som blivit kort i svaren, hur öppnar jag upp henne? sjoggaa 1 1,573 2013-05-07,22:27
Senaste inlägg:: sjoggaa
  Brud som inte vågar(?) ses Overlord 10 4,019 2012-03-03,23:54
Senaste inlägg:: Avager

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}