LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
bygga muskler, bulka?
2012-12-20,13:51,
Inlägg: #21
bygga muskler, bulka?
Håller definitivt med Jayson1 om att gener är a och o. Kolla bara på hur olika styrkeprogram skiljer sig åt, 5/3/1 vs. Texas Method vs. Smolov. Visst, alla är verktyg för olika situationer, men samtliga program har stora skaror av supporters. Tränade bl.a MMA med en kille som sa sig vara vegetarian och endast träna BJJ, men samtidigt hade en fysik som hörde hemma på framsidan av Men's health.

Gener.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-12-20,15:08, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-12-20,16:24 av {2} Bubblan.)
Inlägg: #22
bygga muskler, bulka?
golvmopp Skrev:Håller definitivt med Jayson1 om att gener är a och o. Kolla bara på hur olika styrkeprogram skiljer sig åt, 5/3/1 vs. Texas Method vs. Smolov. Visst, alla är verktyg för olika situationer, men samtliga program har stora skaror av supporters. Tränade bl.a MMA med en kille som sa sig vara vegetarian och endast träna BJJ, men samtidigt hade en fysik som hörde hemma på framsidan av Men's health.

Gener.

Skärpning nu. Källor om ni ska prata så objektivt som ni gör. Styrkeprogram har heller inget att göra med dieter, något jag också sa till honom. Dieter hade knappast fungerat för en stor skala människor om det bara hade varit genbaserat. Eller kommer ni i nästa inlägg tala emot fysikens lagar och säga att kcal in vs ut gäller inte när det kommer till gener?
Life is a game.
2012-12-20,16:28, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-12-20,16:39 av {2} Stridskuken.)
Inlägg: #23
bygga muskler, bulka?
Bubblan Skrev:Skärpning nu. Källor om ni ska prata så objektivt som ni gör. Styrkeprogram har heller inget att göra med dieter, något jag också sa till honom. Dieter hade knappast fungerat för en stor skala människor om det bara hade varit genbaserat. Eller kommer ni i nästa inlägg tala emot fysikens lagar och säga att kcal in vs ut gäller inte när det kommer till gener?
Finns en anledning till att vissa går till gymet år ut och år in utan att lägga på sig nämnvärd muskelmassa, eller iallafall får slita som fan för att lägga på sig lite, medan andra bara behöver äta okej, så ökar dom som fan. På samma sätt som asiater sällan blir speciellt stora, medan negrer ofta blir jättestora. Sen, alla kan bulka och lägga på sig massa fett och vatten, men det är långt ifrån alla som lägger på sig speciellt mycket ren muskelmassa i slutändan.

Ang. bulk tror jag folk överskattar hur mycket muskelmassa man kan lägga på sig på en viss tid, tror det är bättre att bulka rätt långsamt, även om man har supergener så kommer man inte lägga på sig 10 kg muskler på ett halvår.
2012-12-20,16:52,
Inlägg: #24
bygga muskler, bulka?
Bubblan Skrev:Skärpning nu. Källor om ni ska prata så objektivt som ni gör. Styrkeprogram har heller inget att göra med dieter, något jag också sa till honom. Dieter hade knappast fungerat för en stor skala människor om det bara hade varit genbaserat. Eller kommer ni i nästa inlägg tala emot fysikens lagar och säga att kcal in vs ut gäller inte när det kommer till gener?

Är du trög eller? Jag skrev inget om att kcal in/ut varierar. Jag sa att vissa gynnas av ett kraftigt överskott medan andra inte gör det alls precis som att vissa måste trycka i sig protein medan andra kommer undan med 1-1,5g/kg kv.

Styrkeprogram fungerar också jävligt olika. Precis som jag skrev tränar regerande världsmästaren i styrkelyft samtliga basövningar varje dag medan våran svenska världsrekordhållare i bänk tränar 2-3 ggr i veckan.

Forskning säger att det är bättre att träna igenom kroppen två gånger i veckan över en gång i veckan om syftet är hypertrofi. För egen del växer jag VÄLDIGT mycket bättre av en gång i veckan, hög volym och bara failure. Det går emot all forskning.

Styrketräning är dessutom jävligt svårt att forska på. Jag deltog nyligen i en undersökning om strypträning. Elva individer av tjugo fick samma resultat medan nio skiljde sig. Slutsatsen dras efter de elva. I nästa undersökning kanske nitton stycken får samma resultat som mig och så dras ytterligare en slutsats efter det. Förstår du?
2012-12-21,01:23,
Inlägg: #25
bygga muskler, bulka?
Stridskuken Skrev:Finns en anledning till att vissa går till gymet år ut och år in utan att lägga på sig nämnvärd muskelmassa, eller iallafall får slita som fan för att lägga på sig lite, medan andra bara behöver äta okej, så ökar dom som fan.

Klart att det finns vissa undantag, men knappast en norm. Att vissa går till gymmet utan att lägga på sig kan mycket riktigt ha att göra med gener, men också med diet, motivation, att man följer ut sin träning. Att dra växlarna direkt till gener i de fall tycker jag verkar konstigt.

Citat:Ang. bulk tror jag folk överskattar hur mycket muskelmassa man kan lägga på sig på en viss tid, tror det är bättre att bulka rätt långsamt, även om man har supergener så kommer man inte lägga på sig 10 kg muskler på ett halvår.


Sure.

Jayson1 Skrev:Är du trög eller? Jag skrev inget om att kcal in/ut varierar. Jag sa att vissa gynnas av ett kraftigt överskott medan andra inte gör det alls precis som att vissa måste trycka i sig protein medan andra kommer undan med 1-1,5g/kg kv.

Vad menar du då? Att vissa gynnas av ett kraftigt överskott och andra gynnas av ett litet överskott?

Citat:Styrkeprogram fungerar också jävligt olika. Precis som jag skrev tränar regerande världsmästaren i styrkelyft samtliga basövningar varje dag medan våran svenska världsrekordhållare i bänk tränar 2-3 ggr i veckan.

Forskning säger att det är bättre att träna igenom kroppen två gånger i veckan över en gång i veckan om syftet är hypertrofi. För egen del växer jag VÄLDIGT mycket bättre av en gång i veckan, hög volym och bara failure. Det går emot all forskning.

Styrketräning är dessutom jävligt svårt att forska på. Jag deltog nyligen i en undersökning om strypträning. Elva individer av tjugo fick samma resultat medan nio skiljde sig. Slutsatsen dras efter de elva. I nästa undersökning kanske nitton stycken får samma resultat som mig och så dras ytterligare en slutsats efter det. Förstår du?

Varför du än en gång drar upp styrkeschema vet jag inte. Jag har varken dragit upp något dylikt eller sagt emot dig? Eller vill du bara fylla ut texten?

Återigen, det som diskuteras är att även om gener har en effekt på hur man ska äta så är det fortfarande samma riktlinjer som gäller för alla som vill hobby-bygga. 1,5-2 g/kv protein, överskott på kcal, kolhydrater och protein efter passet m.m. Därför menar jag på att även om gener har en betydelse så gäller fortfarande "basriktlinjerna" för alla. Sen visst kanske det funkar bättre för "en av sveriges bästa", vad heter han förresten, känner till en del, med att grisbulka och sen deffa men då är vi nere på ganska små marginaler som är långt ifrån TS första bulkperiod.
Life is a game.
2012-12-21,03:30,
Inlägg: #26
bygga muskler, bulka?
Evilvalle Skrev:Byt ut "mg" mot "g" and I agree LOL Big Grin
Haha yes blev lite fel där
Jayson1 Skrev:Gener är det som avgör allt. Jag har krökat hårt minst tre dagar i veckan under de två senaste åren och mäter fortfarande 43 cm kring överarmen (78 cm kring midjan) medan jag ser andra bli totala vrak av att leva som jag. Antingen feta eller räkor.

Gener styr också hur man ska äta. Jag pratade med en av Sveriges bästa om det här. Han ligger på flera gram prepp i veckan. Det som fungerade bäst för honom var att äta sig riktigt fet under en kort period, aka grisbulka. Han tog sedan en lika lång deff där han var extremt noggrann. Näringstiming och alltihop. Andra rekommenderar ett intag strax över kcalbalans (så lite över som möjligt) i perioder som sträcker sig så långt tävlingarna tillåter.

Det här är anledningen till att man inom kroppsbyggning och styrkelyft ser folk skriva att "det funkar för mig" så jävla ofta.

Världsrekordhållaren i styrkelyft kör böj,bänk och mark fem dagar på raken och vilar två. Enligt våran svenska värdsrekordhållare i bänkpress är det vansinne.

Det är därför det också tar så lång tid för många att bli grov. Man måste testa så många olika program och sätt att äta innan man vet vad som fungerar bäst för en själv.
Men var så snäll och definiera "bra" gener då? Så, om jag låt säga har bra gener, och du dåliga; Jag äter 5000kcal per dag och du 3000kcal. Tror du på riktigt att du kommer bli fetare än mig? Det är rent jävla skitsnack, visst att allt är individuellt (som med ALLT här i livet lol, vissa gillar blondiner, andra brunetter, andra kuk andra fitta, vissa gillar kebab mer än Pizza and the list goes ON).


Förstår du vad jag menar? Dessutom så kan man inte gå efter vad en person säger, herregud. Det är som att kasta en tärning 6ggr, får man 3st 6or och säga att sannolikheten att få en 6a är 50%. men STUDIER säger att gener SPELAR ROLL, men jag säger att det är skitsnack i den form utav hur mycket det spelar roll.

Det är fanimig alltid samma visa med tjocka/småfeta personer, när man väl lär känna dom, dvs umgås frentetiskt under en period, aknske bo i hans lägenhet över en helg eller vad fan som helst, så ser man ALLT i matvanorna. Annars när du går hem så kan han trycka i sig 3 påsar chips mm utan att du ser.

Iaf, så ser man att dom här jävlarna ska alltid ha, en extra klick sås på maten, en extra efterätt, extra stor portion, extra mycket godis, extra mkt läsk, och extra mycket HOPPA ÖVER TRÄNING.

FAn, jag hatar fetton och nu brusa jag upp lite här Wink Så. Om ni vill ah mina gener så kan ni ju suga min kuk först =) <3
2012-12-21,03:33,
Inlägg: #27
bygga muskler, bulka?
Jayson1 Skrev:Är du trög eller? Jag skrev inget om att kcal in/ut varierar. Jag sa att vissa gynnas av ett kraftigt överskott medan andra inte gör det alls precis som att vissa måste trycka i sig protein medan andra kommer undan med 1-1,5g/kg kv.

Styrkeprogram fungerar också jävligt olika. Precis som jag skrev tränar regerande världsmästaren i styrkelyft samtliga basövningar varje dag medan våran svenska världsrekordhållare i bänk tränar 2-3 ggr i veckan.

Forskning säger att det är bättre att träna igenom kroppen två gånger i veckan över en gång i veckan om syftet är hypertrofi. För egen del växer jag VÄLDIGT mycket bättre av en gång i veckan, hög volym och bara failure. Det går emot all forskning.


Styrketräning är dessutom jävligt svårt att forska på. Jag deltog nyligen i en undersökning om strypträning. Elva individer av tjugo fick samma resultat medan nio skiljde sig. Slutsatsen dras efter de elva. I nästa undersökning kanske nitton stycken får samma resultat som mig och så dras ytterligare en slutsats efter det. Förstår du?
Haha lol. Tappade precis ALL respekt för dig, suck.

Du säger att forskning är svårt, men likförbannat så utgår du ifrån dina egna empiriska undersökningar och drar slutsatser och ska lära andra med dina "fakta". Hahaha, gå och lägg dig
2012-12-21,09:49,
Inlägg: #28
bygga muskler, bulka?
Bubblan Skrev:Återigen, det som diskuteras är att även om gener har en effekt på hur man ska äta så är det fortfarande samma riktlinjer som gäller för alla som vill hobby-bygga. 1,5-2 g/kv protein, överskott på kcal, kolhydrater och protein efter passet m.m. Därför menar jag på att även om gener har en betydelse så gäller fortfarande "basriktlinjerna" för alla. Sen visst kanske det funkar bättre för "en av sveriges bästa", vad heter han förresten, känner till en del, med att grisbulka och sen deffa men då är vi nere på ganska små marginaler som är långt ifrån TS första bulkperiod.

Stefan Jamroz är svensken och andra killen jag pratar om är Carl Yngvar Christensen.
2012-12-21,14:13,
Inlägg: #29
bygga muskler, bulka?
Jamroz vet jag vem det är via kollo, dock inte den andre. Han verkar ju vara en vettig person däremot.
Life is a game.
2012-12-21,14:32, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-12-21,14:35 av {2} Stridskuken.)
Inlägg: #30
bygga muskler, bulka?
Sen är det en jävla skillnad på styrkelyft, och att bara bygga med, i styrkelyft ska man äta sig fet, vilket inte är så trevligt annars. Vet en snubbe som vägde 125 kg jävligt grov, det tog honom 1 år att deffa till normal form (men bara normal och inte mer) och då hade han förlorat rätt mycket på det.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Är muskler verkligen en fördel? StayHungry 15 5,335 2016-08-16,18:10
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Vill skaffa lite muskler tay 19 7,640 2016-02-27,13:06
Senaste inlägg:: Northeros
  Mer energi in än ut för att bygga muskler. illdan 18 9,447 2013-12-20,13:26
Senaste inlägg:: Player
  Större och starkare muskler tack vare nyupptäckt protein! Madrock 5 2,864 2013-01-28,19:12
Senaste inlägg:: Outkast
  Operation: Kropp Bygga Mercenary 30 13,281 2012-11-10,03:13
Senaste inlägg:: WALL-E

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}