LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vill skaffa lite muskler
2016-01-27,23:17, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-27,23:21 av {2} tay.)
Inlägg: #1
Vill skaffa lite muskler
Tja! =)

Har funderat ang att skaffa lite muskler..., lite axlar, arm, och underarm, sen nacken med....to look more dominant Wink sen lite abs pga estetikens skull (abs e vackert)

19 bast, 185 cm, 63 kg at the moment....

smala vrister, e ectomorph tror jag...

ofta mycket hungrig 24 7 lol, stark aptit med mat, snabb som fan fat burning metabolism., mycket energi, runkar inte , kollar inte porr...

Vilket protein pulver rekommenderar ni?

Ska jag ta BCAA?

Hur ofta gym? 4 ggr vecka funkar?

Vilket schema?

tips om testosteron maxing kost??
2016-01-27,23:27,
Inlägg: #2
RE: Vill skaffa lite muskler
ät broccolli, fett, zink, magnesium, kött, d-vitamin, ägg, fisk, håll nere på socker, håll nere på alkohol, undvik soya,

tyyyp
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-01-27,23:30,
Inlägg: #3
RE: Vill skaffa lite muskler
(2016-01-27,23:27)TonightIsTheNight Skrev: ät broccolli, fett, zink, magnesium, kött, d-vitamin, ägg, fisk, håll nere på socker, håll nere på alkohol, undvik soya,

tyyyp

nice....thx =)

dricker aldrig alkohol Wink ska aldrig dricka heller, nykter for life is the way to go IMO
2016-01-28,00:04,
Inlägg: #4
RE: Vill skaffa lite muskler
(2016-01-27,23:30)tay Skrev: nice....thx =)

dricker aldrig alkohol Wink ska aldrig dricka heller, nykter for life is the way to go IMO

En drängfylla skall visst sänka testot rätt långt efteråt. =)

sen är protein viktigt för muskelbygge med. Brukar sägas att man skall äta 2 gram per kg kroppsvikt och dag, så 126 gram per dag i ditt fall då ungefär. Vet inte om proteinpulver är nödvändigt eller ej. Finns annars protein i ägg, kött, mjölk osv
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-01-28,02:00, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-28,02:03 av {2} bcude.)
Inlägg: #5
RE: Vill skaffa lite muskler
What TonightIsTheNight said.
Drängfyllan är fienden nr.1 vid träning. De-hydrering/hydrering, mår skit dagen efter, sannolikheten att äta skräp dagen efter ökar lavinartat, inte lika anabol miljö, hormonbalansen blir fuckad och träningen/muskeltillväxten får såklart lida för att nämna några negativa saker.

Det är nästan omöjligt att ge specifika tips när alla kroppar är olika, men slänger ut lite generella tips för ectomorphs som vill nå dina mål:
Ät ät ät och ät lite mer, skaffa gärna en matvåg och se till ditt kaloriintag varje dag (finns bra appar för sånt) överstiger ditt basala. Så att du har matdelen under kontroll. Dela upp det i flera måltider så att du klarar av att få i dig så pass mycket mat, för det är förmodligen mer än du tror.

- Proteinpulver är praktiskt för att kunna få i dig +2g/kg kroppsvikt, köp vassle inget annat. Tips är svårt, beror på hur mycket skit du vill stoppa i dig, bryr du dig inte så köp bara det billigaste. Men kom ihåg att det inte ska ersätta mat utan vara just ett tillskott (perfekt direkt efter träningen)
- BCAA behöver du inte alls bry dig om, du får allt genom proteinpulvret.
- Gyma så att du går genom hela kroppen varje vecka 1-2 ggr beroende på träningsvärk, vänj kroppen först i några veckor och träna då hela kroppen på samma gång. Sen dela upp i 2 muskelgrupper per dag och pass. Kom ihåg att vila behövs, bra sömnvanor likaså. (även för testot)
- Kör basövningar, sätt upp både långsiktiga- och kortsiktiga mål, visioner och kör ditt eget race, gör inte klassiska misstaget att börja jämföra dig med testobrölsnubben som går på anabola men var inte rädd för att fråga om råd hur övningarna ska utföras tekniskt, speciellt i början.

Typ så, en start iaf. Lycka till.
2016-01-28,03:35,
Inlägg: #6
RE: Vill skaffa lite muskler
Kötta på starting strength schema (5x5) eller liknande styrkeschema. Käka som en jävla häst. Läs på om träning och lär dig varför du gör diverse saker. Kreatin är bra och skippa inte ben!

Du kommer göra snabb progress. I början räcker det att man kollar på en skivstång för en ökad massa.
2016-01-28,08:12, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-28,08:18 av {2} tay.)
Inlägg: #7
RE: Vill skaffa lite muskler
(2016-01-28,02:00)bcude Skrev: What TonightIsTheNight said.
Drängfyllan är fienden nr.1 vid träning. De-hydrering/hydrering, mår skit dagen efter, sannolikheten att äta skräp dagen efter ökar lavinartat, inte lika anabol miljö, hormonbalansen blir fuckad och träningen/muskeltillväxten får såklart lida för att nämna några negativa saker.

Det är nästan omöjligt att ge specifika tips när alla kroppar är olika, men slänger ut lite generella tips för ectomorphs som vill nå dina mål:
Ät ät ät och ät lite mer, skaffa gärna en matvåg och se till ditt kaloriintag varje dag (finns bra appar för sånt) överstiger ditt basala. Så att du har matdelen under kontroll. Dela upp det i flera måltider så att du klarar av att få i dig så pass mycket mat, för det är förmodligen mer än du tror.

- Proteinpulver är praktiskt för att kunna få i dig +2g/kg kroppsvikt, köp vassle inget annat. Tips är svårt, beror på hur mycket skit du vill stoppa i dig, bryr du dig inte så köp bara det billigaste. Men kom ihåg att det inte ska ersätta mat utan vara just ett tillskott (perfekt direkt efter träningen)
- BCAA behöver du inte alls bry dig om, du får allt genom proteinpulvret.
- Gyma så att du går genom hela kroppen varje vecka 1-2 ggr beroende på träningsvärk, vänj kroppen först i några veckor och träna då hela kroppen på samma gång. Sen dela upp i 2 muskelgrupper per dag och pass. Kom ihåg att vila behövs, bra sömnvanor likaså. (även för testot)
- Kör basövningar, sätt upp både långsiktiga- och kortsiktiga mål, visioner och kör ditt eget race, gör inte klassiska misstaget att börja jämföra dig med testobrölsnubben som går på anabola men var inte rädd för att fråga om råd hur övningarna ska utföras tekniskt, speciellt i början.

Typ så, en start iaf. Lycka till.

Mycket informativt, tack bro

(2016-01-28,03:35)bitchesbetrippin Skrev: Kötta på starting strength schema (5x5) eller liknande styrkeschema. Käka som en jävla häst. Läs på om träning och lär dig varför du gör diverse saker. Kreatin är bra och skippa inte ben!

Du kommer göra snabb progress. I början räcker det att man kollar på en skivstång för en ökad massa.

Nice, tackar, Hur går Det för dig? Hur länge har du tränat?
2016-01-28,12:23,
Inlägg: #8
RE: Vill skaffa lite muskler
Att du är så smal innebär att en högre andel av din viktuppgång kommer bestå av muskler än fett än hos en tjockare person. Sen kan du förstås ha svårt att öka båda, men knappast dåligt att ha lågt kroppsfett som utgångspunkt. Big Grin
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-01-28,13:36, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-28,15:28 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #9
RE: Vill skaffa lite muskler
SKulle rekommendera att du köper boken Forma kroppen. http://www.bokus.com/bok/9789176093252/f...station-2/

I princip all vetenskap som finns i dagsläget om träning etc som vi vet med säkerhet i den boken. Grunderna är att träna varje muskelgrupp 2-3 gånger i veckan mellan 40-60 reps. Närmare 40 reps om du kör tungt, närmare 60 reps om du kör 10 reppare (ger mer volym). Att variera tungt och lätt är bra.



I övrigt äter du helt för lite om du väger det där och där kommer din svårighet ligga. Jag är själv "ectomorph" i grunden även om folk har svårt att tro på det i nuläget då jag fått någon slags grundgrovhet då jag gick upp ca 30 kg under mina träningsår. (I dagslägethåller jag på att gå ner 10 kg till (nästan till min ursprungsvikt) och bli distanslöpare istället för ha muskler Wink


Tips:

1. Dricka i sig energi är lättare än att äta. Gainers kan vara bra även om de inte är så nyttiga pga snabba kolhydrater. Efter träningspass går de bra dock. Jag blandade mina egna gainers alltid. Maltodextrin plus vassle är gunden. Övrigt äre gött att göra smoothies etc. Använd fettrika produkter, fettirk yoghurt, fettrik kvarg (10 % kesella), olja (rapsolja har t ex ingen smak så kan du ösa ner i allting som ska blandas).



Olja. OLJA PÅ ALLT. :p olja är extremt energirikt (är 100 % fett) så bara att ösa ner på mat osv. 1 dl olja är väl omkring en 800-900 kcalorier om jag inte minns fel.
Extreme Living
Never complain - never explain
2016-01-28,14:59,
Inlägg: #10
RE: Vill skaffa lite muskler
1. Ska du träna ska du träna hela kroppen. Man bygger inte bara "lite underarm" osv, funkar inte så.

2. Finns inget som heter "ektomorph" osv. Det är gammal BS-teori, alla är olika och inte en utav totalt 3 olika kroppstyper

3. Spelar ingen som helst roll om du käkar "rätt" proteinbulver/BCAA osv. Det heter kostTILLSKOTT av en anledning. Det handlar om KOSTEN.

50% träning 50% kost. Om inte ännu mer kost tom...

4. Du behöver inte bry dig om några "testoboosters" heller. Du har skitbra testo då du är 19år och det är mest slöseri på cash, precis som BCAA. Proteinpulver - FINE, men imo är det skit, totalt slutat med det då man bara får sjuk jävla rännskita + dålig hy utav det.

5. TLDR : Träna, HÅRT. Kör basövningar, DVS;
Marklyft
Benböj
Bänkpress
Militärpress

Googla dom. Sök videos. Utför rätt. Satsa på 8 reps. Satsa på en 3-split (googla det med). Ät mat, mycket. Du är väldigt tunn. Och inse att du kommer inte vara smal om du ska bygga muskler, du måste gå upp i vikt. Men med din längd så kan du gott gå upp 15kg så du bör _VERKLIGEN_ fokusera på att äta rätt, framför allt MYCKEt och PROTEINrikt.

GL HF training is awesome
2016-01-28,15:08, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-28,15:13 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #11
RE: Vill skaffa lite muskler
Sov ordentligt med tay, sömnbrist sänker testo.
Och stress sänker testo med, så vara avslappnad, meditation o dyl är bra.

(2016-01-28,13:36)Ragnarök Skrev: SKulle rekommendera att du köper boken Forma kroppen. http://www.bokus.com/bok/9789176093252/f...station-2/

Hur skiljer sig denna andra upplaga från den första? Jag har första.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-01-28,15:27,
Inlägg: #12
RE: Vill skaffa lite muskler
Jag har med första. Enligt vad som står på sidan ska det vara nyare upplaga bara.
Extreme Living
Never complain - never explain
2016-01-29,02:20,
Inlägg: #13
RE: Vill skaffa lite muskler
http://www.aworkoutroutine.com/

Rekommenderar den sidan. Mycket vettig när det gäller allt från kost till teknik och utformande av program. Hade själv bra resultat med hans beginnerprogram för några år sen med ungefär samma längd/vikt-förhållande som du 185 cm 65 kg.
2016-01-29,09:44,
Inlägg: #14
RE: Vill skaffa lite muskler
(2016-01-28,08:12)tay Skrev: Mycket informativt, tack bro


Nice, tackar, Hur går Det för dig? Hur länge har du tränat?

Sjukt Bra! Drygt ett år och jobbar med träning!
2016-01-31,15:15, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-31,16:12 av {2} tay.)
Inlägg: #15
RE: Vill skaffa lite muskler
(2016-01-28,12:23)TonightIsTheNight Skrev: Att du är så smal innebär att en högre andel av din viktuppgång kommer bestå av muskler än fett än hos en tjockare person. Sen kan du förstås ha svårt att öka båda, men knappast dåligt att ha lågt kroppsfett som utgångspunkt. Big Grin

Yeah det e nice faktiskt Big Grin

(2016-01-29,02:20)joak Skrev: http://www.aworkoutroutine.com/

Rekommenderar den sidan. Mycket vettig när det gäller allt från kost till teknik och utformande av program. Hade själv bra resultat med hans beginnerprogram för några år sen med ungefär samma längd/vikt-förhållande som du 185 cm 65 kg.

Tack joak, ska kolla sidan.


Fick mycket info, fy helvete vad nice. Tack som fan grabbar Smile

(2016-01-28,15:08)TonightIsTheNight Skrev: Sov ordentligt med tay, sömnbrist sänker testo.
Och stress sänker testo med, så vara avslappnad, meditation o dyl är bra.


Hur skiljer sig denna andra upplaga från den första? Jag har första.

Yes,ska sluta chatta med idiot tjejer som spelar spel hela tiden>>> blir mer avslappnad >> sover ordentligt Wink Big Grin

(2016-01-28,14:59)Nalirot Skrev: 1. Ska du träna ska du träna hela kroppen. Man bygger inte bara "lite underarm" osv, funkar inte så.

2. Finns inget som heter "ektomorph" osv. Det är gammal BS-teori, alla är olika och inte en utav totalt 3 olika kroppstyper

3. Spelar ingen som helst roll om du käkar "rätt" proteinbulver/BCAA osv. Det heter kostTILLSKOTT av en anledning. Det handlar om KOSTEN.

50% träning 50% kost. Om inte ännu mer kost tom...

4. Du behöver inte bry dig om några "testoboosters" heller. Du har skitbra testo då du är 19år och det är mest slöseri på cash, precis som BCAA. Proteinpulver - FINE, men imo är det skit, totalt slutat med det då man bara får sjuk jävla rännskita + dålig hy utav det.

5. TLDR : Träna, HÅRT. Kör basövningar, DVS;
Marklyft
Benböj
Bänkpress
Militärpress

Googla dom. Sök videos. Utför rätt. Satsa på 8 reps. Satsa på en 3-split (googla det med). Ät mat, mycket. Du är väldigt tunn. Och inse att du kommer inte vara smal om du ska bygga muskler, du måste gå upp i vikt. Men med din längd så kan du gott gå upp 15kg så du bör _VERKLIGEN_ fokusera på att äta rätt, framför allt MYCKEt och PROTEINrikt.

GL HF training is awesome

Mycket bra tips, tackar nailrot. Hur går det med träningen för dig?

(2016-01-28,13:36)Ragnarök Skrev: SKulle rekommendera att du köper boken Forma kroppen. http://www.bokus.com/bok/9789176093252/f...station-2/

I princip all vetenskap som finns i dagsläget om träning etc som vi vet med säkerhet i den boken. Grunderna är att träna varje muskelgrupp 2-3 gånger i veckan mellan 40-60 reps. Närmare 40 reps om du kör tungt, närmare 60 reps om du kör 10 reppare (ger mer volym). Att variera tungt och lätt är bra.



I övrigt äter du helt för lite om du väger det där och där kommer din svårighet ligga. Jag är själv "ectomorph" i grunden även om folk har svårt att tro på det i nuläget då jag fått någon slags grundgrovhet då jag gick upp ca 30 kg under mina träningsår. (I dagslägethåller jag på att gå ner 10 kg till (nästan till min ursprungsvikt) och bli distanslöpare istället för ha muskler Wink


Tips:

1. Dricka i sig energi är lättare än att äta. Gainers kan vara bra även om de inte är så nyttiga pga snabba kolhydrater. Efter träningspass går de bra dock. Jag blandade mina egna gainers alltid. Maltodextrin plus vassle är gunden. Övrigt äre gött att göra smoothies etc. Använd fettrika produkter, fettirk yoghurt, fettrik kvarg (10 % kesella), olja (rapsolja har t ex ingen smak så kan du ösa ner i allting som ska blandas).



Olja. OLJA PÅ ALLT. :p olja är extremt energirikt (är 100 % fett) så bara att ösa ner på mat osv. 1 dl olja är väl omkring en 800-900 kcalorier om jag inte minns fel.

Yes. fett e sjukt bra...Tack Ragnarök. Motiverande att se en ectormorph lyckas riktigt bra iom att man själv är ectormorph

Hur går det med distanslöpandet?

Btw, yes flytande mat e mycket enklare att klunka i sig...
2016-01-31,16:13,
Inlägg: #16
RE: Vill skaffa lite muskler
När du har sådant perfekt utgångsläge, gör inte mitt misstag och bulka för fort.
Du kan ligga på typ +250 kcal/dag hur länge som helst, följ vågen på 0.25 kg/v eller så är mitt tips.
Annars grymma tips, starting strength hjälpte mig oerhört, men definitivt inget man bör ligga på mer än 3-4 månader om muskeltillväxt är prio 1 imo.
Beror ju också på sen hur mycket du prioriterar hur stark du vill bli, MM2k är helt cp te.x. för styrka. Smile
2016-01-31,20:07,
Inlägg: #17
RE: Vill skaffa lite muskler
(2016-01-31,16:13)Oxtilia Skrev: När du har sådant perfekt utgångsläge, gör inte mitt misstag och bulka för fort.
Du kan ligga på typ +250 kcal/dag hur länge som helst, följ vågen på 0.25 kg/v eller så är mitt tips.
Annars grymma tips, starting strength hjälpte mig oerhört, men definitivt inget man bör ligga på mer än 3-4 månader om muskeltillväxt är prio 1 imo.
Beror ju också på sen hur mycket du prioriterar hur stark du vill bli, MM2k är helt cp te.x. för styrka. Smile

Nice tips bro, tackar! Hur länge har du gymmat? Smile
2016-01-31,21:04,
Inlägg: #18
RE: Vill skaffa lite muskler
6 år typ, så har hunnit prova rätt mycket. Smile
2016-02-01,11:11,
Inlägg: #19
RE: Vill skaffa lite muskler
Börja brottas! Du har det i dig
Winning Beats the Game

Be Selfish
2016-02-27,13:06,
Inlägg: #20
RE: Vill skaffa lite muskler
Bra att du valt att börja träna/gymma. Ett av de bästa beslut du har gjort i ditt liv(so far). Men var beredd på att det kommer att ta tid. En mycket lång tid. Du måste dra dig till gymmet, även de dagar du inte har motivation.(Kolla Youtube för motivation)
Börja lungt, ingen brådska.

Lycka till!


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Är muskler verkligen en fördel? StayHungry 15 5,314 2016-08-16,18:10
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Mer energi in än ut för att bygga muskler. illdan 18 9,441 2013-12-20,13:26
Senaste inlägg:: Player
  Större och starkare muskler tack vare nyupptäckt protein! Madrock 5 2,864 2013-01-28,19:12
Senaste inlägg:: Outkast
  bygga muskler, bulka? tay 29 11,906 2012-12-21,14:32
Senaste inlägg:: Stridskuken
  Tränings- och kostprogram för er som vill komma i form och få sexpack på 2 månader! Commander 9 3,417 2012-11-26,17:01
Senaste inlägg:: Whynot
  Lite deff/träningshjälp Madrock 9 2,713 2012-04-13,17:18
Senaste inlägg:: Ragnarök

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}