LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur styr man upp en dejt?
2013-01-26,17:51,
Inlägg: #1
Hur styr man upp en dejt?
Tja, ny här!

Normalt brukar man ju bara föreslå en aktivitet, tid o plats typ. Ganska rakt på sak men har på senaste tiden träffat tjejer vars liv är fullbokade 24/7. Krävande jobb, universitets-studier och vänner i överflöd. Tjejer med ett rikt liv, som sig bör. Problemet är ju att man i princip aldrig kan ses spontant.

Föreslår jag saker så får jag ofta som svar "vore kul men är blabla osvosv men till helgen kanske?". Dvs de brukar iaf ofta föreslå en annan dag.

Har numera helt enkelt börjat fråga när hon har tid att träffas eller när hon inte kan brukar jag lägga över bollen på henne och säga att hon ska höra av sig och styra en dejt när hon är fri. Känns som att jag hamnar i "underläge" av att göra såhär men gör jag det inte så träffas man aldrig och det hela rinner ut i sanden.

Förslag, tips, hjälp om hur man dejtar upptagna tjejer uppskattas Smile
2013-01-26,19:06,
Inlägg: #2
Hur styr man upp en dejt?
Bra tråd, har också haft detta problem, lyssnar lyhört.

Vad tror ni om att polarisera? Att om de säger "nej kan inte då.. bla bla" och dra iväg därefter "Nej fan heller! Fixa!!"
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-01-27,05:17, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-27,05:27 av {2} illdan.)
Inlägg: #3
Hur styr man upp en dejt?
Full och på vagnen nu men så här tänker jag.

Föreslå flera dagar. Tex.. Jag kan sön,mån,ons. Ses då?
Eller bag är upptagen tis, tors. Vilken dag kan du ses?

Förvänta dig inte att hon ska styra, det är vårat jobb! Tjejerna håller Med om att det är vårt jobb..
Personligen. Blir jag avtänd när dom försöker styra.

Samt. Ändra aldrig dina planer för att träffa henne...
Tex "jag skulle hänga med mina polare på ons, Men jag träffar hellre dig, så vi kan ses då

edit, tjejer som är sköna, sånna man vill träffa som fan(inte bara knulla) har som du säger ofta ett rikt liv. Gilla läget bara, och försökt träffa rätt med vilken dag ni ska ses. Förstår din frågeställning som fan, men osäker på om att man kan göra så mkt åt detta probmet. Det du kan göra är att va så jävla cool guy att hon vill träffa dig sjukt mkt bara, då blir hon ledig för dig... jag menar, varför skulle hon se till att träffa dig om du är absolut awesome guy!
2013-01-27,12:31,
Inlägg: #4
Hur styr man upp en dejt?
Har också stött på detta problemet men numera händer det sällan. När jag styr upp dejt så skriver jag dag och tid, säger hon då att hon inte kan. Fine, en annan gång då.. därefter boostar jag henne och får henne att investera mer i mig, hon kommer föreslå att vi ska träffas och jag håller bara med och börjar här bryta rapport.

När hon väl har insett själv att vi borde ses, då kan jag i princip göra precis vad jag vill, låter henne vara ett tag. Hon kommer höra av sig flera gånger, fråga vad hon gjort för fel blablabla.. you know the drill.. Sen är det egentligen inte svårare än att skriva så här "tja lillen, hörde att du var ledig på tisdag... jag också, vi ses där kl 19.00!" skulle hon då tveka eller något... eller att hon svara såhär "hej! det vore kul, men vet inte om jag kan".. jag ser det som ett vanligt shittest, kan han stå på sig eller backar han? iaf, jag drar ofta iväg något liknande som det här "pfft, vet inte... vi ska på sälsafari kommer bli awesome! vi ses puss"

Sällan har jag fått backning när jag gjort såhär.
2013-01-27,14:33,
Inlägg: #5
Hur styr man upp en dejt?
trollface Skrev:Har också stött på detta problemet men numera händer det sällan. När jag styr upp dejt så skriver jag dag och tid, säger hon då att hon inte kan. Fine, en annan gång då.. därefter boostar jag henne och får henne att investera mer i mig, hon kommer föreslå att vi ska träffas och jag håller bara med och börjar här bryta rapport.

Du får gärna utveckla lite mer trollface, låter intressant hur du boostar henne efter ett "nej kan inte då".
2013-01-27,14:52,
Inlägg: #6
Hur styr man upp en dejt?
vinividivici Skrev:Du får gärna utveckla lite mer trollface, låter intressant hur du boostar henne efter ett "nej kan inte då".

Yepp, var lite otydlig kanske.. Jag belönar henne inte för att hon inte kan, men då är jag bara neutral och säger "okej, det är lugnt".. sen föreslår jag inget nytt utan låter det vara helt osagt. Byter ämne, eller vad som helst och forsätter bygga comfort och boostar henne.. tillslut kommer hon säga "vi måste träffas", absolut ska vi göra det, därefter börjar jag bryta rapport och vara mer kylig mot henne... precis som om hon skrämt iväg mig, chansen att hon nekar nästa gång jag ger tid och plats blir då avsevärt mindre eftersom hon då jagar mig och inte jag som pushar på en träff.
2013-01-27,15:18,
Inlägg: #7
Hur styr man upp en dejt?
Ha lite koll på vad brudarna har för sig. Typ fråga "vad händer i helgen då? så får du kanke reda på att hon ska spela fotbollscup hela söndagen men annars har hon inget planerat. Då kan du föreslå dagar som har större chans att funka.
[SIZE="4"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2013-01-27,17:20,
Inlägg: #8
Hur styr man upp en dejt?
trollface Skrev:Yepp, var lite otydlig kanske.. Jag belönar henne inte för att hon inte kan, men då är jag bara neutral och säger "okej, det är lugnt".. sen föreslår jag inget nytt utan låter det vara helt osagt. Byter ämne, eller vad som helst och forsätter bygga comfort och boostar henne.. tillslut kommer hon säga "vi måste träffas", absolut ska vi göra det, därefter börjar jag bryta rapport och vara mer kylig mot henne... precis som om hon skrämt iväg mig, chansen att hon nekar nästa gång jag ger tid och plats blir då avsevärt mindre eftersom hon då jagar mig och inte jag som pushar på en träff.

Bra förklarat. Då har jag ytterligare en fundering. När man "boostat" ett tag så finner jag det svårt att hitta mer saker att "boosta" för. Någon idé hur man kan forsätta med det? Boosta samma saker om igen?
2013-01-27,17:47,
Inlägg: #9
Hur styr man upp en dejt?
vinividivici Skrev:Bra förklarat. Då har jag ytterligare en fundering. När man "boostat" ett tag så finner jag det svårt att hitta mer saker att "boosta" för. Någon idé hur man kan forsätta med det? Boosta samma saker om igen?

Alltså det beror helt på vad för slags förutsättningar som finns, eller man har skapat för sig själv. Hur började du snacka med bruden från första början? Krogen? Internet? Jag skapar alltid tre saker att bygga utifrån 1, 1-2 saker att boosta tjejen på 2, känslomässig koppling, 3, svag punkt hos tjejen... sedan nöter jag bara dessa tre sakerna egentligen... trycker man på en svagpunkt blir hon tillslut känslomässigt rubbad när som helst kan du få tillbaka hennes sköna och positiva tankar om dig genom att gå tillbaka till punkt 2, det kan vara ett skämt eller något som får er båda att skratta.

Efter jag har tagit någons nummer försöker jag alltid styra träff inom 2 veckor annars blir det lätt att det rinner ut i sanden. Av 10 nummer kanske jag bara träffar två också, vill ju inte träffa vilka nötter som helst.
2013-01-27,18:11,
Inlägg: #10
Hur styr man upp en dejt?
trollface Skrev:Alltså det beror helt på vad för slags förutsättningar som finns, eller man har skapat för sig själv. Hur började du snacka med bruden från första början? Krogen? Internet? Jag skapar alltid tre saker att bygga utifrån 1, 1-2 saker att boosta tjejen på 2, känslomässig koppling, 3, svag punkt hos tjejen... sedan nöter jag bara dessa tre sakerna egentligen... trycker man på en svagpunkt blir hon tillslut känslomässigt rubbad när som helst kan du få tillbaka hennes sköna och positiva tankar om dig genom att gå tillbaka till punkt 2, det kan vara ett skämt eller något som får er båda att skratta.

Efter jag har tagit någons nummer försöker jag alltid styra träff inom 2 veckor annars blir det lätt att det rinner ut i sanden. Av 10 nummer kanske jag bara träffar två också, vill ju inte träffa vilka nötter som helst.

Varför tar du nummer av nötter in the first place?
2013-01-27,18:36,
Inlägg: #11
Hur styr man upp en dejt?
illdan Skrev:Varför tar du nummer av nötter in the first place?

Bra frågan, men vissa kanske inte visar sig vara nötter utan framkommer först efter några dagar..
2013-01-27,18:38, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-27,18:40 av {2} Commander.)
Inlägg: #12
Hur styr man upp en dejt?
illdan Skrev:Varför tar du nummer av nötter in the first place?

Bro, händer väl den bäste när man är på klubben och kanske lite på kanelen. Första intrycket av en brud är sällan 100 procentigt skulle jag vilja påstå. Dessutom är det sjukt svårt, för att inte säga omöjligt, att bilda sig en korrekt uppfattning om en annan människa direkt i den stressiga klubbmiljön osv. Hände mig senast i veckan att jag träffade en brud ute som jag tyckte var störtskön och skitsöt. Vi hånglade en del på dansgolvet, sen tog hon mitt nr och vi messade redan samma natt. Dagen efter började jag ana ugglor i mossen som gjorde att jag saltade av henne illa kvickt.

Som sagt, hade aldrig fått reda på dessa saker om henne på klubben men genom att smsa med henne och känna av henne innan jag föreslår date fick mig här att inse att detta inte var nån dam för mig. Jag gör alltid så att jag messar ett tag med damerna för att "utvärdera" dom innan man ses så man slipper obehagliga överaskningar senare IRL. Smile Handlar även om att man vill ha vissa standards för day2's.
2013-01-27,19:01,
Inlägg: #13
Hur styr man upp en dejt?
Commander Skrev:Bro, händer väl den bäste när man är på klubben och kanske lite på kanelen. Första intrycket av en brud är sällan 100 procentigt skulle jag vilja påstå. Dessutom är det sjukt svårt, för att inte säga omöjligt, att bilda sig en korrekt uppfattning om en annan människa direkt i den stressiga klubbmiljön osv. Hände mig senast i veckan att jag träffade en brud ute som jag tyckte var störtskön och skitsöt. Vi hånglade en del på dansgolvet, sen tog hon mitt nr och vi messade redan samma natt. Dagen efter började jag ana ugglor i mossen som gjorde att jag saltade av henne illa kvickt.

Som sagt, hade aldrig fått reda på dessa saker om henne på klubben men genom att smsa med henne och känna av henne innan jag föreslår date fick mig här att inse att detta inte var nån dam för mig. Jag gör alltid så att jag messar ett tag med damerna för att "utvärdera" dom innan man ses så man slipper obehagliga överaskningar senare IRL. Smile Handlar även om att man vill ha vissa standards för day2's.

+1 på den, håller med helt klart!


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Dejt - vad gick fel kball 7 2,236 2016-09-17,20:34
Senaste inlägg:: kball
  Ekonomer vägrar gå på dejt Beerpong 11 4,091 2013-02-27,12:37
Senaste inlägg:: Beerpong
  Hur styr man relationer dit man vill? Avager 6 2,367 2012-04-11,14:13
Senaste inlägg:: Joppa

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}