LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Snabb Utveckling
2012-02-20,21:03, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-02-21,00:40 av {2} JohnStealth.)
Inlägg: #1
Snabb Utveckling
När det kommer till game tror jag att hur folk behandlar dig, är en reflektion av hur du själv tänker.
Det handlar inte om du ser bra ut eller inte, men det handlar mycket om du är nöjd med dig själv.

Om du nu "inte ser så bra ut" men i ditt huvud tror att du är väldigt snygg och går runt och utstrålar det så kommer folk, speciellt tjejer, uppfatta dig som att du ser bra ut. Nu pratar jag självklart inte om att en "ful" kille ska gå runt och skryta om sitt utseende, utan bara vara nöjd med den han är så kommer kvinnor att plocka upp det på allt från hans kroppspråk, till hur han talar.

Detta är min väg till snabb utveckling inom game och jag tror den kan fungera för väldigt många.

Först och främst så räcker det inte med att sitta och fylla huvudet med massa teori för att sedan gå ut två gånger i månaden, de ger bara ett överfullt huvud med massa tankar om tekniker som man egentligen inte förstår föräns man varit ute i det verkliga fältet. Så till att börja med, låt inte ditt teoriläsande gå ut över utgången. Utgång 1-2 gånger är ett måste, gärna 3-5 gånger om ni är intresserade av en snabb utvecklingskurva.

Förändra erat liv så att game blir en mer central del, när ni inte är ute så ladda inför nästa utgång, se fram emot att få gå ut. Prata game med era polare, snacka om senast ni var ute och nya ideer ni har till nästa utgång.

Omge er själva med folk som är bättre än er själva och vill ge er värde och energi utan att ta eran.
När ni sen börjar utvecklas så se till att ni har folk omkring er som ligger på eran nivå och folk som är nybörjare.

1. Att ha personer som är bättre än dig, visar att det går att komma dit och kan fungera som en stark inspirationskälla. En person som ger er energi och motivation utan att han sänker sitt eget värde. Ni ska inte heller fjäska för denna person utan se honom som er like, precis som han ser er som sin like. Även om han är bättre och skickligare inom game så är han inte mer värd som människa.

2. De personer som är på samma nivå som er. Även om det är bra att gå ut mer personer som är bättre än en själv så är det alltid bra att ha någon som ligger på samma nivå och verkligen se hur man kan utvecklas från den nivå man ligger på. Man får oftast en väldigt bra rapport (connection) med dessa människor.

3. Nu när man blivit bättre så kan man även börja lära personer som ligger på den nivå man själv en gång låg. Man lär genom att lära. Man minns saker man glömt och man får lite av repetion. Man ska också komma ihåg att bara för att dessa personer är nyare inom game och ligger på en lägre nivå så kan även dessa lära dig nya saker.

Inse att utvecklingen inte alltid är konstant.
Ni kanske får en snabb utvecklingskurva, för att sedan fastna liten, ni kanske har någon "blind-spot" ni måste komma över, men det bästa med detta är att när ni väl inser ert problem ni måste komma förbi är att ni kommer till en HELT NY NIVÅ när ni kommer förbi detta hinder. Det är när det går tung och blåser mycket motvind som ni måste kämpa som hårdast för att bli starkare.

Vad mer ni kan köra är nätdejting, så länge ni (precis som teori) inte låter detta gå ut över era utgångar. Men det är bra för ert textgame & frame. När ni får till dates så är det bra för detta också, sen när ni lyckas ta det vidare därifrån så blir ni ännu bättre med tjejer.

På detta sett så blir game en central del av erat liv. Handlar inte om att ni ska läsa teori flera timmar om dagen utan bara göra något som har med game till en naturlig del av erat liv.

Exempel på en vanlig dag för mig.
Vaknar upp, käkar frukost, kollar om något har hänt på mitt Crews sida, spanar CL & CR efter någon intressant tråd, kollar efter uppdatering på de 2-3 bloggar jag läser, svarar på lite mejl och frågar, drar iväg/svara på några sms till uppraggade nummer. Gör något liknande mitt på dagen och sedan något liknande på kvällen. Beroende på vilken dag det är så kanske jag kollar runt med lite folk och planerar en utgång/day2 and so on. Game är en central del ut av mitt liv.

INLÄRNING

Steg 1: Omedveten Okunskap
Steg 2: Medveten OKunskap
Steg 3: Medveten Kunskap
Steg 4: Omedveten Kunskap

Steg 1: Man vet inte om att det finns något och man kan inte heller göra det
  • Man kan inte cykla, men man vet inte heller att det finns något som heter cykla
    Man kan inget om PU men vet inte heller att det finns något om PU
Steg 2: Man vet att det finns men inte hur man gör
  • Man kan inte cykla, men vet att det finns något som heter cykla
    Man kan inget om PU men har hört talas om det
Steg 3: Man vet att det finns och om man koncentrerar sig så klarar man det
  • Man kan cykla, men bara när man koncentrerar sig
    Man är bra med tjejer, men bara när man är väl förberedd med teori och anstränger sig
Steg 4: Man vet att det finns, men behöver inte koncentrera sig för att göra det, det bara händer
  • Man kan cykla, men behöver inte äns tänka på det.
    Man kan läsa, men behöver inte äns tänka på det.
    Man kan PU, men behöver inte äns tänka på det, det bara händer

Alla som sitter på denna sida har tagit steget IFRÅN Steg 1. Vi vill utvecklas inom PU & utveckla vår livstil. Utveckla oss själva och sträva mot ett bättre och lyckligare liv. När vi är ute så vissa på steg 2 och ser ett problem och undrar hur vi ska komma över detta hinder, vi frågar någon av de andra (eller kommer på själva) och får kunskapen om hur vi ska komma över detta hinder, då är vi inne på steg 3. För att sedan, efter tillräckligt mycket tid i fält så händer detta mer och mer, man hamnar i steg 4. Man vet inte riktigt hur man gjorde den där "close'n" det bara händer.Man mins helt enkelt inte, man har bara kört lite C&F, lite push 'n pulls m.m utan att man tänkte på det. IT JUST HAPPEND!


Det är steg 4 man ska sträva efter om man vill bli lika bra inom PU som Naturals, Tyler, Tim, Alex, Gambler, AFC Adam, Orion med många fler. Dessa har varit ute under en väldigt lång tid och visst använder de "tekniker", men tänker de på dem? Det tror jag knappast, man bara gör allt naturligt och utstrålar därmed AWESOME, vilket tjejerna ser.

Det bästa med hjärnan.. är att den aldrig blir fulllärd.
Så komihåg att det alltid finns någon bättre och ni kan alltid bli bättre

Tycker dock också att det är extremt bra att ha en inspirationskälla. Min inspiration kommer bland annat från Han Moody.
En tanke jag använder mig av om jag tvekar på att göra något är:

"What would (inspirationskälla) do"..
What whould Tyler do..
What would Alex do..
What would Hank Moody do

P.S Flera säger att du ska gå ut med dina vänner istället för hitta wingman.. Beror på hur man ser det.. Jag skulle säga. "Gå ut med en wingman och gör honom till din vän"
Personligen har jag träffat massvis med sköna killar, som tillbörjan började som en meetup och nu är bland de skönaste människorna jag träffat och ser som nära vänner.

Om du går ut mycket i sthlm och är intresserad att joina mitt crew, bara skicka ett PM, nybörjare som guru.

EDIT: "Its not just picking up girls, its how to build a life"
2012-02-20,21:18,
Inlägg: #2
Snabb Utveckling
Frågan vi ala ställer oss: Hur är orion irl? På alla bilder jag ser på honom får jag alltid intrycket att hans hållning aint all it can be, att den inte e helt rak
so? (:
2012-02-20,21:22,
Inlägg: #3
Snabb Utveckling
Riktigt bra post faktiskt, kudos.

Jag brukade alltid tänka "What would gunvald larsson do?", funkade skitbra, haha! =)
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-20,21:23,
Inlägg: #4
Snabb Utveckling
ben-hur Skrev:Frågan vi ala ställer oss: Hur är orion irl? På alla bilder jag ser på honom får jag alltid intrycket att hans hållning aint all it can be, att den inte e helt rak
so? (:

Han är riktigt solid vad gäller brudar och en fruktansvärt skön snubbe.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-02-20,21:30,
Inlägg: #5
Snabb Utveckling
ben-hur Skrev:Frågan vi ala ställer oss: Hur är orion irl? På alla bilder jag ser på honom får jag alltid intrycket att hans hållning aint all it can be, att den inte e helt rak
so? (:

Har varit ute med honom. Han är en person som på något sätt kan ge dig värde och energi, på nått sätt så känner du hur du klarar av mer bara av att veta att han är på samma ställe. Vad jag sett så har han nästan alltid en het brud runt sig, har han inte det så hjälper han någon annan. (:

Vet en polare jag har som alltid sitter som en riktig CHODE! Så sa till honom att han borde byta hållning.. Hans svar var att varför ska jag byte hållning när jag är bekväm i den hållningen jag har. När jag är bekväm så är det de jag utstrålar.

Och den snubben får ligga så det funkar uppenbarligen för honom. Om du är chode och får ligga, forsätt vara chode

Evilvalle Skrev:Riktigt bra post faktiskt, kudos.

Jag brukade alltid tänka "What would gunvald larsson do?", funkade skitbra, haha! =)

Haha, brukar alltid kolla på Californication för att få lite inspiration, tror det blir att kolla på lite beck och "best of Gunvald"

"Vill du provcykla henne?"
2012-02-20,21:36,
Inlägg: #6
Snabb Utveckling
JohnStealth Skrev:Om du är chode och får ligga, forsätt vara chode

Mkt viktigt citat. Att vara 100% BEKVÄM I SIG SJÄLV är en otroligt stor del av "game", den andra delen är att kunna prata någorlunda normalt samt eskalera.

"You are enough" - RSD alex.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-21,04:07,
Inlägg: #7
Snabb Utveckling
kan intyga att min hållning också suger (för tillfället) men tjejer tycker om mig ändå (förutom när jag neggar genom att kalla dom fula)
I LIKE MY HOES LIKE SUMMER, NO CLASS
2012-02-21,05:35,
Inlägg: #8
Snabb Utveckling
JohnStealth Skrev:Har varit ute med honom. Han är en person som på något sätt kan ge dig värde och energi, på nått sätt så känner du hur du klarar av mer bara av att veta att han är på samma ställe. Vad jag sett så har han nästan alltid en het brud runt sig, har han inte det så hjälper han någon annan. (:

Vet en polare jag har som alltid sitter som en riktig CHODE! Så sa till honom att han borde byta hållning.. Hans svar var att varför ska jag byte hållning när jag är bekväm i den hållningen jag har. När jag är bekväm så är det de jag utstrålar.

Och den snubben får ligga så det funkar uppenbarligen för honom. Om du är chode och får ligga, forsätt vara chode

Fruktansvärt sant faktiskt, bra skit
2012-02-21,11:04,
Inlägg: #9
Snabb Utveckling
Orion är ett exempel på varför Pickup kommer i olika flavors han har tagit till dig de bitarna han vill ha och gjort det till hans fullt ut.

Wings vs vänner. Där är det bra at tman hittar wings som blir vänner likasinnade men som man klickar mer än bara gemensamma nämnaren Pickup. Ni ska kunna hänga en onsdag och bara ha kul samt pusha varandra under helgen.
2012-02-21,15:34,
Inlägg: #10
Snabb Utveckling
TSM Skrev:Wings vs vänner. Där är det bra at tman hittar wings som blir vänner likasinnade men som man klickar mer än bara gemensamma nämnaren Pickup. Ni ska kunna hänga en onsdag och bara ha kul samt pusha varandra under helgen.

Precis min åsikt! Ofta innan utgångarna möts vi på "Project 69" och bara hänger, visst blir det snack om utgången men bara att sitta och dricka bärs, spela fifa & guitarr hero, ibland med tjejer ibland utan, gör ju att vi blir mer än bara varandras wingar. Vilket sen är ännu positivare i fält
SSSC - Represent~ Prince
2012-02-22,14:36,
Inlägg: #11
Snabb Utveckling
ben-hur Skrev:Frågan vi ala ställer oss: Hur är orion irl? På alla bilder jag ser på honom får jag alltid intrycket att hans hållning aint all it can be, att den inte e helt rak
so? (:
han är ganska ojämn...

jag har sett han göra fucked upp grejer... dra hem en tjej direkt från sibylla kön på 10 minuter... dra med en tjej till toan på klubben efter en kvart... börja snacka med en tjej i kön till mcdonalds o få in henne i en taxi innan dom ens hunnit fram o beställa mat... ser honom oftast med skit snygga tjejer.

men jag har också sett han vara helt i chode mode och kajka ur o gå hem från krogen vid halv ett...

men han är mer awesome än chode ivf... laycount på nånstans mellan 60-70 som är hyfsat bekräftat
2012-02-22,14:51,
Inlägg: #12
Snabb Utveckling
obcat Skrev:han är ganska ojämn...

jag har sett han göra fucked upp grejer... dra hem en tjej direkt från sibylla kön på 10 minuter... dra med en tjej till toan på klubben efter en kvart... börja snacka med en tjej i kön till mcdonalds o få in henne i en taxi innan dom ens hunnit fram o beställa mat... ser honom oftast med skit snygga tjejer.
Skulle påstå att detta gör att han är ungefär 1000 gånger mer awesome än "ganska ojämn" som du uttrycker det.
obcat Skrev:men jag har också sett han vara helt i chode mode och kajka ur o gå hem från krogen vid halv ett...
Haha, bara för att man är awesome så måste man inte pull hoes varje kväll om man helt enkelt inte är sugen.. intressant att du verkar tycka det dock..
Faber est suae quisque fortunae.

Min tråd om Social utveckling, fysisk hälsa å sånt
2012-02-22,15:01,
Inlägg: #13
Snabb Utveckling
Carragher Skrev:Skulle påstå att detta gör att han är ungefär 1000 gånger mer awesome än "ganska ojämn" som du uttrycker det.
Haha, bara för att man är awesome så måste man inte pull hoes varje kväll om man helt enkelt inte är sugen.. intressant att du verkar tycka det dock..

Håller med. Däremot behöver det inte endast vara för att han inte är "sugen". Han kan må dåligt (psykiskt) tex
EDIT: Äh, insåg att du bara tog det som ett exempel..
2012-02-22,15:18,
Inlägg: #14
Snabb Utveckling
obcat Skrev:han är ganska ojämn...

jag har sett han göra fucked upp grejer... dra hem en tjej direkt från sibylla kön på 10 minuter... dra med en tjej till toan på klubben efter en kvart... börja snacka med en tjej i kön till mcdonalds o få in henne i en taxi innan dom ens hunnit fram o beställa mat... ser honom oftast med skit snygga tjejer.

men jag har också sett han vara helt i chode mode och kajka ur o gå hem från krogen vid halv ett...

men han är mer awesome än chode ivf... laycount på nånstans mellan 60-70 som är hyfsat bekräftat

Yeah man, det finns ingen av oss som är särskilt perfekt eller som är ALWAYS THE MAN!!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-22,15:28,
Inlägg: #15
Snabb Utveckling
obcat Skrev:han är ganska ojämn...

jag har sett han göra fucked upp grejer... dra hem en tjej direkt från sibylla kön på 10 minuter... dra med en tjej till toan på klubben efter en kvart... börja snacka med en tjej i kön till mcdonalds o få in henne i en taxi innan dom ens hunnit fram o beställa mat... ser honom oftast med skit snygga tjejer.

men jag har också sett han vara helt i chode mode och kajka ur o gå hem från krogen vid halv ett...

men han är mer awesome än chode ivf... laycount på nånstans mellan 60-70 som är hyfsat bekräftat

Som alla andra har sagt är man ju ojämn, alla har svackor. Sen är du nog lite modest med hans lay count.

Evilvalle Skrev:Yeah man, det finns ingen av oss som är särskilt perfekt eller som är ALWAYS THE MAN!!

Detta är för övrigt sjukt key om man vill ta sig ur svackor. Finns inget som håller kvar en nere så mycket som att man tror det är nåt fel på en för man mår dåligt.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-02-22,17:53,
Inlägg: #16
Snabb Utveckling
obcat Skrev:men jag har också sett han vara helt i chode mode och kajka ur o gå hem från krogen vid halv ett...

Bara för att du drar tidigt från krogen själv betyder inte att man går hem själv. Gör också detta ibland och har en meetup men nån brud @ my place
SSSC - Represent~ Prince


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Frustrerad över min feghet/utveckling Zaxii 6 3,340 2014-12-18,20:48
Senaste inlägg:: Zaxii
  Social utveckling, fysisk hälsa å sånt Carragher 3 1,431 2012-10-03,15:31
Senaste inlägg:: tay

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}