LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ego bra eller dåligt?
2013-03-01,12:14, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-03-01,17:38 av {2} selected.)
Inlägg: #1
Ego bra eller dåligt?
Jag kom och tänka på ego om det skulle begränsa och sätta stopp för ens utveckling eller framgång med tjejerna.
På Attraction code står det "Fokusera på något högre i interaktionen än ditt ego"

Jag har alltid trott att ego är något bra att ha som en PUA eftersom jag tror om man inte har något ego då tappar man värde och glömmer sig själv.

Jag lider av något som kanske kan ha nåt med ego och göra, det är så om en tjej är verkligen intresserad av mig eller jagar mig då är jag ego-boostad person dvs. aldrig nöjd utan vill ha mer, kort och gott sagt jag vill hon ska "hunda" efter mig, för att på så sätt inte riskera att jag visar all för stor intresse och därmed göra nåt fel som i slutändan resulterar att jag jag blir den som jagar henne istället för tvärtom. Det här beteendet har lett till att tjejen slutändan tröttnat och tappat intresse. Dock gör jag detta bara när jag inser det är tjejer som är HB8-HB10 och tjejer som ser sig själva som "svårfångade".
Hur ser ni andra på den saken? Är ego bra eller dåligt att ha?
2013-03-01,12:29,
Inlägg: #2
Ego bra eller dåligt?
Det beror helt på VAD du bygger ditt ego på. Alla normala människor har ett ego. Det som skiljer sig inom PU-sammanhang är huruvida du bygger ditt ego/värde på yttre faktorer eller inre. Så om ditt egos storhet hela tiden beror på hur många du legat med den senaste veckan=dåligt. Om ditt ego är byggt av att du vet att du är en helt jävla fantastisk människa med mängder intressanta egenskaper och detta inte rubbas även om du haft torka i månader=bra.

Ego behövs. Du skulle inte ens syssla med detta om du var fri från ditt ego. Det du ska undvika är att lägga in egot som insats i varje interaktion med flickor du har. Du ska komma fram där med ditt enorma ego och träffa den här bruden som dissar dig brutalhårt för att hon har bråkat med sin kompis och sedan gå ifrån med lika stort ego, för du VET att det inte har något med dig att göra eller att din din personlighet/jag/ego blir förändrad/förminskad för att du blir dissad. Det är gissningsvis detta som menas med "Fokusera på något högre i interaktionen än ditt ego".
2013-03-01,12:51,
Inlägg: #3
Ego bra eller dåligt?
Citat:På Attraction code står det "Fokusera på något högre i interaktionen än ditt ego"

Skulle önska att du drog ut förklaringen från boken på ovanstående lite flummiga citat
2013-03-01,13:00,
Inlägg: #4
Ego bra eller dåligt?
http://postmasculine.com/validation

Smile
2013-03-01,16:41,
Inlägg: #5
Ego bra eller dåligt?
Om du endast förlitar dig på ditt ego pajar det mkt, skulle vilja se Valles post på detta han har hjälpt mig en del ang just EGO. Jag har ett sjukt STORT ego, vilket har gjort att jag hamnat i sjuka situationer som får mig att fucka upp. Har gått så långt att mitt ego har blivit så jävla boostat av bekräftelse jag fått av brudar och saker jag gått igenom så jag ser mig som, den snyggaste killen, bästa, och vet att alla vill ha mig på klubben vilket stämmer (mestadels Wink) MEN, får stora problem av det med, då snygg chick approachar mig och shakar mot mig tar jag inte ens tag i henne (jhänt flertal gånger) då mitt ego e så stort vilket gör att jag hamnar i en ond zone och är rädd att förstöra mitt ego. Detta har gjort att jag blivit för passiv många gånger även fast jag vet att bruden e into mig as fuck.

Förlitar man sig för mkt på ego så kan de gå åt helvete också, vi säger att du får fullt me sms under kvällen med "Ska vi knulla inatt?" "Kna jag sova hos dig ikväll?" Du kommer bli boostad när du får dessa sms på klubben och känna dig awesome och bry dig mindre och köra på, vi säger sen att alla dessa brudar smsar, nej förresten jag kan inte ikväll ska sova hos en annan killkompis, då kmr ditt ego trippas och ifall du inte har en grym självkänsla (self steem) att falla tillbaka på så kommer du förmodligen ha din kväll förstörd ifall du endast går på ego.

Lite flummigt kanske, men kort och gått kan du bli sänkt ifall du endast förliar dig på ego jävligt lätt, bra exempel med många brudar de går på bekräftelse och när man väl drar bort de ifrån de så faller de, rätt sjukt och se hur vissa brudar beter sig efter man tagit bort deras bekfräftelse.

Har man däremot bra självkänsla, man bryr sig helt enkelt inte om outcome man är centrerad i sig själv då kommer du vara likadan även fast det går åt helvete, för du är inte beroende av allt utifrån den ända bekräftelsen du behöver är ifrån dig själv och du är 100 % nöjd med dig själv.
You dont like it? Go fuck yourself.
2013-03-01,17:06,
Inlägg: #6
Ego bra eller dåligt?
Anonymous Skrev:Om du endast förlitar dig på ditt ego pajar det mkt, skulle vilja se Valles post på detta han har hjälpt mig en del ang just EGO. Jag har ett sjukt STORT ego, vilket har gjort att jag hamnat i sjuka situationer som får mig att fucka upp. Har gått så långt att mitt ego har blivit så jävla boostat av bekräftelse jag fått av brudar och saker jag gått igenom så jag ser mig som, den snyggaste killen, bästa, och vet att alla vill ha mig på klubben vilket stämmer (mestadels Wink) MEN, får stora problem av det med, då snygg chick approachar mig och shakar mot mig tar jag inte ens tag i henne (jhänt flertal gånger) då mitt ego e så stort vilket gör att jag hamnar i en ond zone och är rädd att förstöra mitt ego. Detta har gjort att jag blivit för passiv många gånger även fast jag vet att bruden e into mig as fuck.

Förlitar man sig för mkt på ego så kan de gå åt helvete också, vi säger att du får fullt me sms under kvällen med "Ska vi knulla inatt?" "Kna jag sova hos dig ikväll?" Du kommer bli boostad när du får dessa sms på klubben och känna dig awesome och bry dig mindre och köra på, vi säger sen att alla dessa brudar smsar, nej förresten jag kan inte ikväll ska sova hos en annan killkompis, då kmr ditt ego trippas och ifall du inte har en grym självkänsla (self steem) att falla tillbaka på så kommer du förmodligen ha din kväll förstörd ifall du endast går på ego.

Lite flummigt kanske, men kort och gått kan du bli sänkt ifall du endast förliar dig på ego jävligt lätt, bra exempel med många brudar de går på bekräftelse och när man väl drar bort de ifrån de så faller de, rätt sjukt och se hur vissa brudar beter sig efter man tagit bort deras bekfräftelse.

Har man däremot bra självkänsla, man bryr sig helt enkelt inte om outcome man är centrerad i sig själv då kommer du vara likadan även fast det går åt helvete, för du är inte beroende av allt utifrån den ända bekräftelsen du behöver är ifrån dig själv och du är 100 % nöjd med dig själv.

Kände igen mig sjukt mycket i din post där, dock är det inte alls lika extremt som förut.
2013-03-01,17:41,
Inlägg: #7
Ego bra eller dåligt?
Anonymous Skrev:Om du endast förlitar dig på ditt ego pajar det mkt, skulle vilja se Valles post på detta han har hjälpt mig en del ang just EGO. Jag har ett sjukt STORT ego, vilket har gjort att jag hamnat i sjuka situationer som får mig att fucka upp. Har gått så långt att mitt ego har blivit så jävla boostat av bekräftelse jag fått av brudar och saker jag gått igenom så jag ser mig som, den snyggaste killen, bästa, och vet att alla vill ha mig på klubben vilket stämmer (mestadels Wink) MEN, får stora problem av det med, då snygg chick approachar mig och shakar mot mig tar jag inte ens tag i henne (jhänt flertal gånger) då mitt ego e så stort vilket gör att jag hamnar i en ond zone och är rädd att förstöra mitt ego. Detta har gjort att jag blivit för passiv många gånger även fast jag vet att bruden e into mig as fuck.

Förlitar man sig för mkt på ego så kan de gå åt helvete också, vi säger att du får fullt me sms under kvällen med "Ska vi knulla inatt?" "Kna jag sova hos dig ikväll?" Du kommer bli boostad när du får dessa sms på klubben och känna dig awesome och bry dig mindre och köra på, vi säger sen att alla dessa brudar smsar, nej förresten jag kan inte ikväll ska sova hos en annan killkompis, då kmr ditt ego trippas och ifall du inte har en grym självkänsla (self steem) att falla tillbaka på så kommer du förmodligen ha din kväll förstörd ifall du endast går på ego.

Lite flummigt kanske, men kort och gått kan du bli sänkt ifall du endast förliar dig på ego jävligt lätt, bra exempel med många brudar de går på bekräftelse och när man väl drar bort de ifrån de så faller de, rätt sjukt och se hur vissa brudar beter sig efter man tagit bort deras bekfräftelse.

Har man däremot bra självkänsla, man bryr sig helt enkelt inte om outcome man är centrerad i sig själv då kommer du vara likadan även fast det går åt helvete, för du är inte beroende av allt utifrån den ända bekräftelsen du behöver är ifrån dig själv och du är 100 % nöjd med dig själv.

Tack för detta, du skriver exakt just hur jag är och tänker för tillfället när du säger att när en snygg tjej närmar dig så är man så ego-boostad och passiv så man förväntar sig att hon ska tom jaga dig och göra arbetet! Men å andra sidan gör man detta för att inte fucka upp och visa för mycket intresse därmed bli dissad.

Jag väntar ett svar från valle hur man bör göra eller ändra på!
2013-03-03,14:43,
Inlägg: #8
Ego bra eller dåligt?
"Anonymous" kan du dela med dig hur du blev av med det?
2013-03-03,21:51,
Inlägg: #9
Ego bra eller dåligt?
Tja!

Ego = dåligt i de flesta fall. Du vill försöka att alltid vara så närvarande och ditt naturliga jag. Egot kan sätta stopp för detta då det validerar dig utifrån externa faktorer. Om man istället försöker vara närvarande och få sin självkänsla och validation inifrån sig själv kan detta lösa fantastiskt många problem som kan verka begränsande i din utveckling.

Om man bara orkade eller fick läsa en enda text om PUA skulle jag lätt rekommendera denna från RSD Alex som handlar om att hitta sitt naturliga jag. Det i särklass bästa jag någonsin läst. För en gångs skull en riktig eye opener som förändrat mkt och gett mig riktiga resultat IRL!! Smile

http://alexattitude.com/who-are-you/
2013-03-03,21:59,
Inlägg: #10
Ego bra eller dåligt?
Commander Skrev:Tja!

Ego = dåligt i de flesta fall. Du vill försöka att alltid vara så närvarande och ditt naturliga jag. Egot kan sätta stopp för detta då det validerar dig utifrån externa faktorer. Om man istället försöker vara närvarande och få sin självkänsla och validation inifrån sig själv kan detta lösa fantastiskt många problem som kan verka begränsande i din utveckling.

Om man bara orkade eller fick läsa en enda text om PUA skulle jag lätt rekommendera denna från RSD Alex som handlar om att hitta sitt naturliga jag. Det i särklass bästa jag någonsin läst. För en gångs skull en riktig eye opener som förändrat mkt och gett mig riktiga resultat IRL!! Smile

http://alexattitude.com/who-are-you/

Hahha ännu en person som älskar den där artikeln alltså. Just "who are you" var den text som gav mig en rejäl change in perception, minns hur veckan efter jag läst den där första gången pullade som en jävla galning, helt sjukt vilket smooth "state" jag kom in i, IOIs överallt jag gick Tongue
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-03-03,22:04,
Inlägg: #11
Ego bra eller dåligt?
Evilvalle Skrev:Hahha ännu en person som älskar den där artikeln alltså. Just "who are you" var den text som gav mig en rejäl change in perception, minns hur veckan efter jag läst den där första gången pullade som en jävla galning, helt sjukt vilket smooth "state" jag kom in i, IOIs överallt jag gick Tongue

Haha yes! same here! Om man letat efter det där magiska pillret som så många utger sin bok etc att vara så är nog det här det närmsta man kan komma lol.
2013-03-03,22:32,
Inlägg: #12
Ego bra eller dåligt?
Commander Skrev:Haha yes! same here! Om man letat efter det där magiska pillret som så många utger sin bok etc att vara så är nog det här det närmsta man kan komma lol.

Yeah, blev speciellt väldigt väldigt centrerad kan jag minnas.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-03-03,22:32,
Inlägg: #13
Ego bra eller dåligt?
"man down" Wink
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-03-03,22:36,
Inlägg: #14
Ego bra eller dåligt?
mm centrerad och sjukt nöjd med att "bara vara". Kunde bokstavligen känna hur jag utstrålande annan energi första ggrna jag gick ut efter att ha läst den två-tre ggr. Var stört mkt lättare att skapa attraktion. Expression instad of impression gillar jag nästan mest!
2013-03-03,22:48,
Inlägg: #15
Ego bra eller dåligt?
Precis, den tar bort all form av needyness vilket gör att attraktion skapas per automatik.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2016-05-08,13:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-05-08,13:11 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #16
RE: Ego bra eller dåligt?
(2013-03-03,22:04)Commander Skrev: Haha yes! same here! Om man letat efter det där magiska pillret som så många utger sin bok etc att vara så är nog det här det närmsta man kan komma lol.

Kräver användarnamn o lösen för att komma åt den nu när man klickar på länken ;/. Vad är centralt i den?

Edit:

finns tydligen här:

http://www.rsdnation.com/node/249718
Will To Power.

Winning Beats The Game.



Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Att stanna halvvägs mot målet, tappa gnistan. Eller en ny fas? Nalirot 4 1,990 2016-05-13,11:03
Senaste inlägg:: Nalirot
  Är jag i friendzone eller inte, hur fan ska man veta? ChuckNorris 3 2,832 2014-07-30,20:04
Senaste inlägg:: Nicki
  Kvällar då det går riktigt dåligt, va gör ni då? Bubblan 10 5,366 2014-05-26,22:38
Senaste inlägg:: Bubblan
  Har jag ett för stort ego? Analysera varför det går dåligt med tjejerna Lasttear 15 8,798 2014-03-03,22:54
Senaste inlägg:: sjoggaa
  Är det dåligt att agera på känslor? Vetinte 6 2,931 2014-02-21,23:52
Senaste inlägg:: Vetinte
  Är jag introvert eller bara skadad? voldEmort1 43 24,806 2013-12-06,01:34
Senaste inlägg:: Fuckzoned
  Gym eller inte? voldEmort1 21 9,891 2013-11-27,04:37
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Berätta att man redan har flickvän eller ej? Set Theory 5 2,519 2013-09-08,20:41
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Kvalitet eller kvantitet? Bubblan 10 3,798 2013-05-04,03:10
Senaste inlägg:: russel
  "The attraction Code" eller "4 elements of game" Sylvester 6 2,618 2013-02-24,20:55
Senaste inlägg:: Sylvester

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}